Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Hvis vi lige laver det om til tre labber
  2. Ej, selvom hendes ører ikke havde rejst sig, ligner en schæfer da ikke en labrador
  3. Det første jeg tænker er at hunden bliver lidt stresset, når der kommer gæster. Det kan godt forveksles med glæde, og kan sikkert sagtens få ham til at reagere lidt voldsomt, fordi adrenalinen pumper rundt i kroppen. Så kan man jo godt komme til at overreagere lidt. Hvis han så føler sig lidt presset, når jeres gæster bøjer sig ned over ham, reagerer han måske sådan. Men det er meget svært at sige, når vi ikke har set hunden, så det er bare et bud herfra Under alle omstændigheder ville jeg bede gæsterne om at lade være med at hilse på ham og røre ved ham, selvom han virker glad. Bed dem om at kaste nogle pølsestykker eller skinketern til ham i stedet for uden at bøje sig ned over ham. Eller bed dem om at sætte sig på hug og give ham dem - stadig uden at røre ved ham. Det virker tit ret godt for hunde, at man er mere i øjenhøjde med dem end hvis man bøjer sig ind over dem.
  4. For de fleste labbers vedkommende, er det vist kun en fordel at den anden hund er større Så jo, tror sagtens de kan tumle
  5. Det er vildt hvor hurtigt det kan gå! Nogle gange skal man bare være uheldig én gang :-/
  6. Eller Jeanette? Leder hun ikke?
  7. Dejlige drenge du har dig
  8. Hehe... Tjo... Nu var det også inddirekte et spørgsmål til dig, fordi det lød som om du mente, at det var helt normalt og acceptabelt? Men ja, jeg ved udmærket godt hvad jeg tænker om det, det har du da ret i. Og jeg mente selvfølgelig ikke, at de bare skulle godtage alle anmeldelser. Jeg skriver jo, at det kunne være rart, hvis der var et alternativ, hvor man kunne henvende sig, hvis ens hund blev bidt. Et sted, hvor der er tid og ansatte nok til at tage sig af det, når nu politiet ikke har tid.
  9. Udfra TS's beskrivelse, så gik hunden målrettet efter Aya, selvom de slet ikke havde "snakket" med. Jeg ved ikke helt om jeg synes det er fornuftig hundeadfærd? Men uanset hvad bør ejeren da være opmærksom på at hans hund kan finde på det og tage sine forholdsregler, så hans hund ikke bider en anden gang. Og det ville være rigtig rart, hvis politiet så fandt et alternativ, så sådan nogle advarsler kunne blive givet, selvom politiet evt. ikke havde tid til at gå ind i sagen.
  10. Selvfølgelig skal de heller ikke tage ud til hver eneste klage, og slet ikke dem der ikke er noget hold i. Men når hunden bliver bidt...? Jeg siger jo ikke, at de skal bruge alverdens tid på sådan en sag, men lige sende nogle ud (om det bliver 1 eller 2 er egentligt ligegyldigt - nævnte kun to, fordi jeg går ud fra, at man altid er to sammen) og snakke med ham. Eller i hvert fald på en eller anden måde informere ham om, at der er blevet optaget rapport på en anmeldelse mod ham og at han skal sørge for, at det ikke sker igen. Selvfølgelig er det svært at få alting til at gå op og jeg har da også hørt historierne om indbrud eller lignende sager, som der heller ikke blev gjort noget ved og det er frygteligt! Men det ville også være ret forfærdeligt, hvis en hund bliver bidt ihjel næste gang, fordi der ikke blev gjort noget. Så vidt jeg forstod, var der vidner. Og så er der jo altid bidsårene hunden efterlod... Jeg svarede jo sådan set også bare på at Dina skrev, at det er helt rimeligt, hvad politiet burde gøre og at de ikke optager rapport på den anmeldelse. Det synes jeg faktisk som minimum de bør gøre :hmm:
  11. Jeg har nok bare lidt svært ved at forstå, hvordan det kan være umuligt at finde to mand til at tage ud og snakke med ham her og evt. aflevere en skriftlig advarsel til ham - eller hvad man nu gør. Men det er nok bare mig, der ikke ved noget om hvordan politiet fungerer...
  12. Det har de måske ikke, men nu kommenterede jeg også bare på dit spørgsmål om hvad politiet skulle sige til det eller gøre ved den situation. Og jeg synes ikke, at det kan være rimeligt, at sådan en mand ikke skal have en henstilling om at få styr på hunden. Det er ikke rimeligt at folk skal gå rundt og være bange for at støde på ham, og det værste er næsten, at det kan betyde, at en hund bliver bidt ihjel næste gang, hvis der ikke bliver gjort noget.
  13. Mon ikke det bare er en fejl? Hverken DHL eller DDH sælger labradoodles i hvert fald. Og nej, tror ikke man kan få stamtavle på blandinger i nogle af de stambogsførende klubber i Danmark. Det er jeg i hvert fald aldrig stødt på
  14. Det eneste jeg lige kan komme i tanke om var dengang jeg blev stormet bagfra af vores to hunde. De legede, ser selvfølgelig ingenting og rammer mig lige i knæhaserne. Jeg slog min fod og den hævede noget de næste par dage, men der var ikke sket noget alvorligt. Og så har jeg forstuvet en finger engang, hvor de samme to hunde trak mig omkuld. De var nogle lømler Så er min mor blevet bidt i armen af vores terrierblanding Charlie, som så rødt, fordi King kom for tæt på hans kødben. Da King så også blev gal, stak min mor hånden ned foran Charlie og han bed hende så. Hun har fået nogle fine ar som minde .-) Og min søster har haft hudafskrabninger på begge knæ og begge hænder, fordi hun også blev trukket omkuld.
  15. Sådan en ejer skal da have en advarsel om at få styr på sin hund, og evt. putte mundkurv på den. Det kan godt være, at Aya ikke skulle syes, men som jeg har forstået det, gik der jo stadig hul. Og når han nu åbenbart ikke selv kommer frem til, at det nok er en ret dårlig ide at gå en tur med hans hund i hundeskoven uden mundkurv eller snor, så må han jo have det at vide. Næste gang er det ikke sikkert, at "ofret" slipper med nogle huller. Og det er da sådan nogle ting politiet bør gøre noget for at forhindre.
  16. Helt enig. Nogle hjemmesider er altså så rodede, at man næsten ikke orker at gå i gang
  17. Ej, hvor kunne det bare være gået galt Dygtige hund :5up:
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Golden Retrievers
    Velkommen til
  19. Jeg vil rigtig gerne læse om deres mål med opdrættet som helhed. I hvilken retning ser de gerne avlen gå og hvad det er for nogle typer de vælger at avle med. Og hvorfor de vælger en bestemt kombination. Det synes jeg virkelig er noget der mangler på rigtig mange hjemmesider. Og jeg ved godt, at jeg kan spørge om de ting, men det ville bare spare en masse tid, både for dem og for mig, hvis sådan noget stod der Men man kan selvfølgelig ikke gøre alle tilfredse og de skriver vel det de synes er relevant at nævne for hvalpekøberen på forhånd
  20. Jeg synes som udgangspunkt heller ikke, at man behøver anmelde alt. Men ham manden her er jo ligeglad - det har han åbenbart selv sagt. Han havde ikke tænkt sig at stoppe med at slippe hans hund i hundeskoven og han havde ikke tænkt sig at gøre andet for at forhindre andre overfald. Sådan en mand synes jeg bare skal anmeldes!
  21. At deres hunde ikke indgår i avl, før de er blevet testede. Tror heller ikke der er så mange andre tolkninger
  22. Jeg synes faktisk også det er fint at skrive sådan noget. Der går vel ingen skår af dem for at skrive det, og det er nok ikke alle, der ved sådan noget. Hvis jeg ikke vidste det, ville jeg da synes, det var rart at det stod der, så jeg vidste, at der var en mulighed for at det ikke virkede og hvorfor.
  23. Nej, jeg gør ikke. Bobo har haft lopper en enkelt gang i de 14 måneder jeg har haft ham og flået har han også været forskånet for. Så nej, det virker lidt unødvendigt

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.