Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. topic svarede på Therese's Siri i Debat
    Jeg tror blandingen er blevet aflivet :hmm: Det er nok bare ikke blevet rettet
  2. Vi har leget med bold Bobo har fået en ide om, at hvis man smider bolden (som her ligger lige uden for billedet) og stirrer MEGET intenst på den, så kaster den nok sig selv :hmm: Det gør den selvfølgelig ikke, så til sidst må man jo kigge insisterende på en anden
  3. Hvis du beslutter dig for at beholde ham, skal du nok vente lidt med at lade ham være alene hjemme så længe, hvis det er muligt. Han bliver tydeligvis rigtig utryg ved det, og hvis han skal falde til hos dig, er det jo vigtigt, at han er tryg. Du kan starte med at lade ham være alene bag en lukket dør i huset et ganske kort stykke tid. Han skal ikke nå at hyle, pibe, skrabe på døren eller hvad han nu gør. Hvis han gør det, er du gået for hurtigt frem. Du skal have ændret hans opfattelse af at være alene hjemme til noget rart i stedet for noget skræmmende og derfor er det vigtigt, at han får gode erfaringer med det. Og det får han selvsagt ikke, hvis han når at blive ked af det og bange. Det kan desuden være en rigtig god ide med utrygge og nervøse hunde, at man laver mange rutiner, så hunden altid kan genkende hvad der skal ske. Det tror jeg måske også blev nævnt i den anden tråd du har lavet? I hvert fald kan det være en god ide at give ham et eller andet, når han skal være alene og lade ham se, at du gør dig klar til at gå. I starten, når du egentligt ikke forlader huset, kan det sikkert være fint med en halv pølse eller noget lignende. Bare giv et eller andet, så det bliver mere rart for ham
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Måske er det netop det markerede der er gået galt. Hvis du har prøvet mange forskellige ting i løbet af tre måneder, så kan det være svært at se resultater, fordi ingen af metoderne har nået at have en ordentligt effekt. Hvis man vil arbejde intensivt med et problem, tror jeg det er nødvendigt at holde sig til en plan og ikke hoppe frem og tilbage mellem metoderne. Det er for forvirrende og vil som sagt sandsynligvis ikke have den ønskede effekt.
  5. Det er jo trist, men jeg kan godt forstå, hvis du ikke magter det. Så håber jeg bare, at du vil beholde indtil du finder den helt rigtige ejer, så han ikke ender som kastebold. Du kan evt. lave en ny tråd om det herinde. Her er så mange, der gerne vil hjælpe eller evt. kender nogle andre fornuftige hundefolk, der måske gerne vil overtage ham.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Tillykke med hende Jeg er fuldstændig gået glip af, at I skulle have ny hund, men kan nu godt forstå, at I ikke kunne sige nej. Hun er da for dejlig
  7. topic svarede på Therese's Therese i Pleje
    Joh Har godt nok ikke fået vejet ham et stykke tid, men halsbåndet bliver løsere og løsere og jeg kan se, at han er blevet smallere ved taljen. Og på røven Hans ribben fremstår også lidt tydeligere, så det går bestemt den rigtige vej
  8. Velkommen til Godt at du kunne tage ham
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Birgit, hvis du ikke helt har lyst til at købe en blanding, hvad så med at kigge på de andre allergivenlige racer?
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Kan det være, at hun keder sig? Nogle gange kan det godt skyldes kedsomhed og manglende aktivering, når hunden laver ting, som vi betragter som ballade. Nu ved jeg selvfølgelig slet ikke hvordan jeres hverdag ser ud, så det er jo slet ikke sikkert, at det er problemet. Men sådan noget som du beskriver kan bare nemt have noget med aktiveringen at gøre, så derfor spørger jeg lige alligevel
  11. Jeg bliver ked af det på hundens vegne, hvis den aldrig kommer ud at gå eller hvis der aldrig bliver lavet aktiviteter for den. Jeg er stødt på mennesker, der holder have-hunde. Og det indebærer som regel ikke kun at hunden udelukkende bliver "luftet" i haven. I de tilfælde bliver der heller ikke trænet med hunden eller lavet andet sammen med den. Nogle gange virker det faktisk som om hunden er mere til besvær og det kan jeg da godt tænke er et ret trist liv for den. Dermed ikke sagt, at hunde ikke kan trives, selvom de ikke bliver luftet, men kun er i haven. Så tror jeg bare, at man skal erstatte gåturene med noget andet. Og nej, jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om hunde, hvor jeg tænker, at det er okay, at de aldrig kommer udenfor haven.
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Han ser rigtig dejlig ud, tillykke med ham :banan:
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Var det ikke kun fordi det er nemmere at finde familier til små børn og jo længere tid børn bor i et "dårligt" hjem, jo mere bliver de påvirkede af det. Jeg læser i hvert fald at det er derfor det kunne være en fordel at fjerne børnene tidligt
  14. Nej, det kan man ikke ligefrem sige Selvom man godt kan undre sig over hvor pokker det lige kom fra
  15. Hun er vel også næsten halv gået Dejligt at det går godt!
  16. Nu har jeg jo kun en, men han får heller ikke lov til at hilse på hunde i flok. Kun hvis han kender dem i forvejen. Jeg synes tit hundene virker ret anspændte og det ender tit med at Bobo kommer til at stå i midten og nærmest er omringet af de her hunde - det kan jeg altså ikke lide Der er heldigvis aldrig sket noget, men man ved jo aldrig om man en dag er uheldig, så det sker tit at jeg siger nej tak. Og ville nok gøre det samme som jer, hvis jeg havde to eller flere.
  17. topic svarede på Therese's Hopsa i Debat
    Jeg bliver også imponeret over hvor adrætte de egentligt er ift. deres størrelse. Har altid gået og troet, at de var sådan nogle lidt kluntede nogen (måske fordi den eneste grand danois jeg har kendt var ret klodset ) men det ser jo bestemt ikke sådan ud!
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg håber virkelig også, at der bliver set på hvordan man undgår at stå i sådan nogle situationer i fremtiden. Jeg ved godt, at man ikke helt kan undgå det, for plejeforældre er jo også kun mennesker og det kan jo gå galt, selvom man har gjort sit forarbejde rigtig godt. Jeg synes bare jeg har hørt en del historier om plejefamilier, der går ind i de af de helt forkerte årsager og/eller bare slet ikke magter det. Og det synes jeg godt kan være lidt hårdt at tænke på - får sgu ondt af de børn.
  19. Jeg kan slet ikke forstå, at man skriver sådan i overskriften. Det er jo langt fra sikkert, at det bliver en retriever i miniformat :hmm:
  20. Okay. Druknede nok i alt det kryptiske.
  21. Var du fuld, snuser? Du vrøvlede
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg ved ikke, om jeg bare har mødt underlige rotter, men dem jeg har mødt, har bestemt ikke været gode til at møde fremmede hunde som voksne. Det er sjældent de gider dem og de bliver tit ret sure, hvis deres afvisning ikke bliver respekteret. Derfor tænker jeg, ud fra min egen erfaring, at det ikke er det oplagte valg, hvis man gerne vil have en hund, som tackler tilfældige hundemøder ret godt. I en del hundeskove kan man jo risikere at blive opsøgt af fremmede hunde og det tror jeg bare at nogle rottweilere ikke ville acceptere. Ikke hvis hunden samtidig er "uhøflig" i sin adfærd. Der er selvfølgelig altid undtagelser, men det var altså ikke en hund jeg ville købe, hvis jeg forventede, at den skulle kunne med de fleste hunde Og det gør jo ikke rotten til en dårlig hund. Man skal nok bare gøre sig klart, at den som kønsmoden ikke lige skal luftes i hundeskoven. Men så kan man jo lave så meget andet med den
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvad gør den uegnet, synes du?
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Nu har jeg kun mødt en enkelt Boxer og selvom han ikke kunne tolerere andre hanhunde, så er det selvfølgelig ikke belæg for at kunne sige ret meget Men det er vist en generel opfattelse, at Boxere kan blive egetkønsaggressive, ja. Og med hensyn til Rottweileren, så har vi et par stykker i familien og jeg har været med til træning med dem et par gange. Og der er altså ikke nogen, der rynker brynene over at deres hunde ikke kan sammen alle sammen. Nogle enkelte kan selvfølgelig godt enes, men det er ligeså (eller måske endda mere) udbredt at de ikke kan. Og det er åbenbart ganske normalt og noget man tager hensyn til.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.