Alt der er opslået af Therese
-
Uh. Planlægger hvalpe
Ja, jeg fastholder altså, at det er super godt, at du får tjekket hunden inden du avler på den. Der findes så mange, der bare lige pludselig får en ide om at avle med deres hund og så gør de det bare uden at tænke ret meget mere over det. I har i det mindste tænkt over købere til hvalpene og tænkt over at hunden skulle være klar og tjekkes inden I gør mere ved det. Så kan det godt være, at du ikke vidste det med knæet og det mest optimale er selvfølgelig stadig at avle med tavle på, men når det nu skal være, så gør I mere end rigtig mange andre. Og det er da kanon Jeg synes det er sådan nogle som dig, der skal have et klap på skulderen for at gøre det i stedet for at modtage kritik. Forhåbentligt kan I så inspirere andre til at gøre det samme
-
Nu orker jeg faktisk ikke mere. Jeg har givet op og vi flytter om nogle år.
Hun cykler jo også væk ret tit, skriver hun. Men det kan man jo ikke gøre ved hver eneste luftetur, det vil jeg mene er ret urealistisk. Og så er det vel okay at blive frustreret over løse, sure hunde, når man er nødt til at lufte hunden der hvor man bor. Eller hvad?
- Så har man sku også hørt den! (hundetræning)
-
Månedens hund april 2013 - arbejdende hunde
Så har jeg stemt
-
Billedtråd april 2013
Det er altså rart at "se" dig herinde igen
-
hunde tur i jylland
Ja, det er så... Har aldrig oplevet at Bobo er blevet overfaldet der, men forstår dig godt med de oplevelser I har haft deroppe
-
hunde tur i jylland
Okay, så har du også prøvet hundeskoven her i byen, tænker jeg? For så vil jeg da anbefale dig at kigge på den side, der blev linket til tidligere og finde hundeskovene derigennem Og så er vi også friske på en gåtur, hvis din hund skal møde en labrador Foretrækker dog også, at det bliver i snor. Ikke fordi han gør noget, han plejer at være super til hvalpe. Men han er jo noget større og ville være ked af, hvis han kom til at jokke på din hund eller sådan noget, hvis legen bliver for vild. Du kan bare sige til, hvis du skulle få lyst
-
hunde tur i jylland
Jeg vil klart anbefale skoven ude ved Fussingø. Der er virkelig smukt derude Ved ikke om det er til at spise derude dog :hmm:
- Alt om træning - fra probelmløsning til jubel
- Problemer ved BARF og tørfoder
-
Nu orker jeg faktisk ikke mere. Jeg har givet op og vi flytter om nogle år.
Jeg ved heller ikke hvad jeg skal sige... Det må være vanvittigt frustrerende, at man ikke engang kan gå en tur med sin hund uden at være nervøs for blive opsøgt af løse hunde og at situationen måske eskalerer til et slagsmål.. Hvor ville det dog være nemmere at være hundeejer, hvis folk bare tog det skide indkald alvorligt! :ae: til dig og Taiki
-
Uh. Planlægger hvalpe
Jeg ville nok tage udgangspunkt i den her, hvis det var mig... Og så bare lave den uden Dansk Kennel Klubs logo osv. DKKs kbsaftale
- Problemer ved BARF og tørfoder
-
Problemer ved BARF og tørfoder
Jeg ved hvad du mener! Bobo er også min første egen hund. Vi havde hund det meste af min barndom og jeg brugte rigtig meget tid på dem, men det har aldrig rigtigt været mine egne på den måde. Der var jo altid nogen at dele ansvaret med, men nu er det bare noget andet. Og man vil nemlig helst ikke gøre noget forkert, kender det godt. Men hvis man følger sin mavefornemmelse, hjælper det nu at gå ret godt alligevel Og det var den opskrift jeg kom fra... To sekunder
-
Kamphund amok.
Jeg tænkte også selv, at det muligvis kunne være en labrador. Måske... Men synes bare det er virkelig svært at se - det billede er altså ikke nemt at vurdere noget ud fra, synes jeg
- lydigheds"problem"- når man selv har skabt et problem
-
Kamphund amok.
Nu har jeg kigget på billedet et par gange og jeg synes det er et ret dårligt billede at vurdere ud fra hvad den evt. kunne være blandet af. Det er ikke fordi jeg bare VIL have at det skal være en kamphund, men hvad er det der gør, at I ikke tror det er sådan en type hund? Og har I et bud på hvad det så kunne være for en blanding?
-
mundkurv på når alene hjemme
Nej, det tror jeg ikke jeg ville gøre. Hvis hunden ikke kunne med en anden hund i hjemmet, så ville jeg finde på en anden løsning. Som PP skriver, så er det symptombehandling og det synes jeg ikke er okay. Så "lider" hunden jo bare i stilhed.
-
lydigheds"problem"- når man selv har skabt et problem
Hvis det primært er når du står ved bilen eller med linen, så skal du måske træne en hel masse indkald tæt ved bilen eller med linen i hånden :hmm: På et eller andet tidspunkt vil han fange, at det ikke nødvendigvis behøver at betyde, at I skal hjem bare fordi du kalder i de situationer
-
Problemer ved BARF og tørfoder
Jeg tror man kan teste det gennem en blodprøve for at se om alle værdier er i orden, hvis man vil være helt sikker Men jeg ville nok bare sørge for at variere kødet og grøntsagerne osv. Så tænker jeg, at hun nok er dækket ind. Det er jo ikke anderledes end det jeg gør for mig selv - eller anderledes end det jeg ville gøre for et barn. Og så kan I jo altid tage udgangspunkt i det I allerede ved om BARF Der er en opskrift herinde et sted, som man kan gå ud fra. Kan finde den til dig, hvis du vil
-
Kamphund amok.
Det er nok et af de grimmeste overfald jeg nogensinde har hørt om
-
Jeg ville så gerne lave en elegant præsentation af min hvalp, men...
Det kan godt være hun ikke er elegant, men HOLD op, hvor er hun nuttet!
-
Lidt godt og meget skidt......
Åh ja... Ikke et sted jeg ville aflevere min hund i hvert fald
- Problemer ved BARF og tørfoder
-
Dulletråden
Du er ikke den eneste med det problem - mit er så bare modsat... Alt for korte ben