Alt der er opslået af Therese
-
Historien om Tøsen.
Årh, men altså godt det endte lykkeligt trods alt!
-
Ville I blive bekymrede??!
Men er du så i bund og grund ikke enig med resten af os? Du skriver jo selv, at hunde der er sultne nok, vil spise hvad som helst - også andre hunde. Og det er vel egentligt det der er forskellen. Det handler ikke om at være mere eller mindre rovdyr, men om sult Det var i hvert det jeg skrev til dig
-
Hvad har du sidst købt til din hund? :-)
Hvad gav du for det?
- Ville I blive bekymrede??!
-
en videnskab at have hund
Nu tænker jeg heller ikke, at man bare skal gå af med hunden uden at have prøvet nogle alternativer - og det går jeg da ud fra at de fleste også gør? Men nogle gange passer kemien bare ikke eller hvad ved jeg. Og så er det vel ikke usandsynligt at en hund hellere vil noget andet end det man havde tænkt sig at lave med den.
- en videnskab at have hund
-
en videnskab at have hund
Jeg er ikke uenig i, at de er meget forskellige dyr. Men de behov en hund har, kan sagtens opfyldes i en anden familie. Hvis man f.eks. køber en hund, som man har tænkt mig at bruge til lydighed på højt plan, men hunden ender med at synes, at det bare er dræbende kedeligt, så kan det vel være nærliggende at købe en anden hund. På samme vis, som hvis man køber en dressurhest, som næsten falder i søvn på ridebanen. Hvis dyret kan blomstre op af at lave noget andet, er det i min verden ikke fuldstændig "forbudt" at gøre det sådan. Personligt ville jeg nok ikke kunne gøre det, fordi sporten betyder virkelig lidt for mig. Jeg vil gerne træne min hund, men jeg har slet ingen ambitioner om at nå langt. Så det er ikke altafgørende for mig, at en hund egner sig specielt godt til noget bestemt. Men for dem, der har en helt klar målsætning om at komme til DM eller lignende, så må det være ret bittert, at hunden så af en eller anden grund ikke egner sig til det. Man bruger jo virkelig meget tid og energi på at "uddanne" hunden og hvis det så tabes på gulvet, kan man nok godt være fristet til at få en ny hund og komme af med den gamle, fordi den bare vil få det så meget bedre i en familie som ikke har landsholdsambitioner. Det virker måske lidt kynisk på mange af os, fordi vi har hunde på en helt anden måde og det er nogle helt andre følelser, der er i spil. Vi forstår nok ikke helt, at man kan skille sig af med et familiemedlem, som det jo er for os. Og jeg kan også kun selv til dels forstå, hvordan en sport kan betyde så meget, fordi det bare betyder så uendeligt lidt for mig. Men jeg fordømmer ikke dem, som vælger den løsning. Tror også de fleste strækker sig langt for at beholde hunden.
- Hvalp, hvalpetræning, hundegård eller ej. Mange spørgsmål ved køb af hun
-
Hvornår var i sidst pavestolt over jeres hund?
I dag, da vi mødte en kamphunde lignende hund, der knurrede helt nede fra halen af ham. For et år siden var han blevet helt "lille" med ørerne ned af nakken og halen ned mellem benene. Men i dag var han bare SÅ cool. Kom bare hen til mig, kiggede op på mig og lignede en, der tænkte "er den ikke lidt tosset, mor?" Er sgu rart at se, at han ikke er så usikker mere Og ikke et ondt ord om kamphunde iøvrigt, kan normalt rigtig godt lide dem... Men den her var ikke så sød, og ejeren var en klaphat, der påstod, at hendes hund var venlig og slog hunden, da den så ikke var det alligevel... Så meget for at være venlig overfor en kamphunde-ejer, som muligvis ikke møder så mange der gider lade deres hunde hilse
- Kære Lily
-
en videnskab at have hund
Ja, allerede nu kan jeg mærke fordømmelsen komme snigende. Jeg synes det er en absurd tanke og har lidt (meget) svært ved at forholde mig til det. Når man tænker på forskellen på børns og hundes måder at knytte sig til mennesker og danne relationer, så vil man forhåbentligt kunne se, hvorfor det altid er nemmere for en hund end et barn at få en ny familie. Heldigt, at det bare er tanker og en imo lidt skør ide. Ellers ville Danmark godt nok være et ikke så rart sted at bo.
-
en videnskab at have hund
Lige her synes jeg faktisk, at sammenligningen er ganske fin. Hvis man køber en hund, som af en eller anden grund ikke trives med den sportsgren, som man selv brænder for, så kan det da være ganske nærliggende at sælge den til en, som kan give den et liv, som den så kan trives med. På samme måde som at man skiller sig af med sin hest, hvis den slet ikke trives i den sport, som man nu dyrker. Hvorfor mener du ikke at man kan sammenligne de to situationer?
-
Det der med at tage hensyn.......
Det er en underlig konklusion at komme frem til, at jeg ikke forstår hvad en generalisering er Det ved jeg altså udmærket godt, men tak for forklaringen... Eller nowet Og så er jeg egentligt ligeglad med hvad alle andre mennesker gør - jeg spørger hvad DU synes. Så generaliseringer kan du ikke bruge til noget alligevel i den her sammenhæng. Men hvis vi SKAL generalisere, så kan man jo godt gøre noget andet end størsteparten af alle andre danskere. Hvem ved, måske får man så en person til at hilse og smile til den næste person vedkommende møder - og sådan kan det så fortsætte :blink:
-
Det der med at tage hensyn.......
Men igen: behøver det være den ene yderlighed, hvor man hilser på alle eller sætter sig ved deres cafe-borde eller den anden, hvor man slet ikke hilser på nogen?
-
Det der med at tage hensyn.......
Behøver det være enten den ene yderlighed eller den anden? Man behøver vel ikke hilse på alle mennesker man støder på nede i gågaden, men derfor kan man da godt sige hej til andre mennesker på andre tidspunkter, hvor der ikke lige er flere hundrede mennesker at hilse på Ja, jeg synes altså bare ikke at man behøver bruge storbyen som en slags undskyldning for ikke lige at give et lille nik eller et smil med på vejen
-
Det der med at tage hensyn.......
Nemlig Potil
-
Moaaar vågn op!
Lige præcis. Hvornår noget er et problem, er da vildt relativt
-
Det der med at tage hensyn.......
Jeg har det lige omvendt. Hvis folk smiler til mig og siger hej, bliver jeg så glad
-
hvorfor har du hund?
Jeg har hund, fordi jeg elsker dyr og fordi en hund ikke tænker på hvor grim jeg er med morgenhår, om der er pletter på mit tøj eller om der ligger nullermænd under sengen. Den er her bare og den er altid glad... Og det er fantastisk at komme hjem til en hund, der altid er lykkelig for at se en - kan glæde mig til at komme hjem til Bobo hele dagen :hjerte: Og så hjælper det mig virkelig, at jeg SKAL ud hver dag. Har døjet så meget med depressioner de sidste par år, men siden jeg fik Bobo, har jeg nærmest ikke mærket noget til det. Ikke noget af betydning i hvert fald... Bliver bare i godt humør af den skøre kugle Det ER virkelig sundt for sjælen
-
Hvornår har du sidst grinet af din hund?
Jeg grinte af Bobo i dag, da han igen begyndte at lege i sne og pludselig lagde sig ned lige så lang han var midt på gaden og bestemt ikke lignede en, der havde tænkt sig at gå derfra igen... Han lå bare og kiggede op på mig med et stort labrador-smil og lignede en, der synes det var rigtig hyggeligt Og selvom det så vældig sødt ud, så synes jeg altså ikke helt han skulle ligge lige der og slange sig
-
Dulletråden
Ja, jeg synes i hvert fald ikke at man kan skrive sådan noget uden at poste billeder CBK
-
Billedtråd april 2013
Ja, der var du jo! Og ja, hun er så
-
Billedtråd april 2013
Ham Ludwig bliver godt nok stor! Og hvad blev der af hende den anden aussie? Aia? Aida? Eller sådan noget Er det ikke hans søster?
-
Kan en hund dø af at blive behandlet mod lopper?.
Ja, jeg har det lidt på samme måde. Bare det at have hørt om hunde, der bliver forgiftet af loppemidler, er nok til at jeg overvejer at lade være. Det er måske lidt hysterisk, men hvad hvis det bliver min hund næste gang? Og så kan jeg ikke se hvad folk skulle få ud af at lyve om sådan noget, så hvis folk kommer herind og fortæller, at deres hund er blevet forgiftet af noget i et loppemiddel, så tror jeg på dem.
-
Hvad var den sidste film du så???
De sidste par dage har jeg set kandidaten, anklaget og submarino... Den sidste er klart den mest realistiske og også langt den bedste... Viser helt vildt godt, hvordan man kan have de bedste intentioner om at gøre det en lille smule bedre end sine forældre, men hvordan ens sociale arv ødelægger det for en... Lidt en tude-film, hvis man er til sådan noget... Hehe... Kan i hvert fald anbefales herfra