Alt der er opslået af Therese
- udstillingstandart
-
Svært overvægtig chi med (nok) akut bugspytkirtelbetændelse
Hvor er det dejligt at høre
-
Uh. Planlægger hvalpe
Det lyder som om I har sat jer godt ind i det og har planlagt det rigtig godt - mere end mange andre opdrættere af blandingshunde gør - og det synes jeg altså er lidt fedt... Så :5up: for det... Synes også det er rigtig fint at I allerede har fundet gode købere til hvalpene. Det må jo mindske risikoen for at de ikke bliver solgt eller ender som kastebolde, fordi folk ikke lige havde tænkt det helt igennem Laver I egentligt kontrakt på hvalpene, så det er jer der får dem tilbage, hvis køberen ikke kan have hunden mere af en eller anden grund?
-
udstillingstandart
Okay Jeg tænkte bare, at det umiddelbart kunne være godt for nogle racer, at det ikke er krav om at opnå en placering, hvis de hunde, der vinder udstillingerne også er dem, der er mest ekstreme. Så åbner det vel op for muligheden for, at man som opdrætter kan vælge nogle andre hunde end dem man normalt ville vælge, fordi man ikke behøver tage højde for hvordan de bliver præmieret. Men hvis det ikke gjaldt for alle racer, er det jo ikke sikkert det gavner noget.
- udstillingstandart
- En lille hemmelighed.
-
Hvad var den sidste film du så???
Jeg forventede faktisk også, at den handlede lidt mere om bander end om deres uoverensstemmelser. Det var jo faktisk kun første afsnit, der handlede lidt om det, og det var sgu ikke engang meget, synes jeg... Hehe... Ikke en af verdens bedste dokumentater... Og ja... Film... Jeg har været i biografen og se scary movie... Ikke mit 1. valg, ville hellere have set Nordvest f.eks. men min søster inviterede og betalte, så jeg synes ikke jeg kunne tillade mig at brokke mig alt for meget... Hehe... Og den var da også meget sjov
-
Kronprinsen
Kunne ikke være mere enig, selv hvis jeg prøvede Sorry Kleo, det er ikke noget personligt... Synes bare det er lidt malplaceret lige i denne her slags tråde
-
Kronprinsen
Ja, han er da dejlig Og så kan det godt være, at han ser lidt tyk ud, men det gør min altså også og han er ikke for tyk.. Ikke mere i hvert fald Tror bare de mere robuste af dem nemt kommer til at se lidt tykke ud
-
Hund stjålet af adfærdsterapeut
Jeg tænker lidt, at det ikke kan være så svært... Hvis hun er blevet bedt om at videreformidle hunden, er der vel blevet lavet en kontrakt eller noget andet skrifteligt, hvor Arvid eller hans kone har skrevet under på hvordan det kommer til at foregå... Det er vel normalt at gøre det sådan? Men under alle omstændigheder kan man jo ikke først bede nogen om at sælge noget for en og derefter mene, at de solgte til en forkert person. Medmindre man har aftalt at man skal have indflydelse på hvor den kommer hen. Men ellers må man jo sælge hunden selv, hvis man gerne vil bestemme det. Man kan sgu ikke komme bagefter og bede om at få hunden tilbage, fordi man lige pludselig har en anden køber. Det lyder som en ret underlig sag
-
Billedtråd april 2013
Altså, hvad er der med dig og sæd? Det var også galt i A&I den anden dag...
-
hvilken race
Er du helt gået væk fra collien? Ellers tænkte jeg også, at det måske ikke var en dårlig ide at holde fast i en race som du kender og ved at du kan holde til
- NØDRÅB
-
Så er hugormene fremme!
Stakkels Liva :ae: God bedring til hende
-
Ihhh.... Vi glæder os meget
Nej, den sidste sætning kan vi da i det mindste blive enige om Synes bare der bliver konkluderet en hel masse, som vi slet ikke ved noget om. Vi ved da ikke hvor mange tanker der er blevet lagt i det og om det ender med at hundene bliver kastebolde. Jeg ved godt, at det sker, men jeg synes, at man skal lade tvivlen komme folk til gode. Det er jo ikke alle mennesker, der er ligeglade med "deres" hvalpe, selvom der ikke er tavle på.
-
Ihhh.... Vi glæder os meget
Og hvad ville der være i vejen med at avle, fordi det er "sjovt?" De fleste opdrætter vel, fordi de synes det er en sjov, fascinerende proces og fordi det er skide hyggeligt og sjovt at have hvalpe i huset. Og det uanset om man avler med tavle eller ej.
-
Ihhh.... Vi glæder os meget
Og jeg fatter ikke, hvorfor man altid skærer alle opdrættere over en kam. Hvis jeg husker rigtigt, så har Greisen fået tjekket både tæve og hanhund for HD og i hvert fald tæven har været til et sundhedstjek. Det er nok ikke meget ift. nogle tavleopdrættere, men det er meget mere end mange andre gør, når der ikke er tavle på dyret. Hvorfor så ikke fokusere lidt mere på det i stedet for at finde en masse negativt ved det alligevel? Det er trods alt det man altid beder folk om at tjekke, men når det så bliver gjort, er det heller ikke godt nok eller hvad? Og hvis det vitterligt udelukkende handlede om at tjene lidt ekstra penge til sommerferien, så var der vel ikke blevet brugt penge til dyrlægetjek.
-
Ihhh.... Vi glæder os meget
Jeg synes altså også du går over stregen, når du påstår, at TS kun avler for pengenes skyld. Hvilket belæg har du for at udtale dig om det? Det er altså ikke alle, der er totalt griske, bare fordi de avler uden tavle. Hvilket svar ville være godt nok i din verden? Hvornår ville det være okay at avle på sin blandingstæve?
-
Æble-cider-eddike mod utøj?
Overvejer at give Bobo det i en klat leverpostej. Tror nok det skal glide ned. Det er nok værre med kattene, som ikke er sådan at lokke med :hmm: Men de skal vel have virkelig lidt, hvis dine får to tsk, så mon ikke det også kan skjules lidt i noget vådfoder eller noget tun Og det er da dejligt, at det har virket så godt på dig Så kan man vel også skære ned på noget af alt det skrappe medicin?
-
Æble-cider-eddike mod utøj?
Tror jeg vil prøve at købe noget her i løbet af ugen. Både til hunde, kattene og mig selv. Hvis det virker på gigt, virker det forhåbentligt også på mine til tider ret ømme led
-
Billedtråd april 2013
Hvor er hun skøn
-
Kyssetråden...:-D
Ærgerligt vi ikke havde kamera med på tur her til aften... Fulgtes lidt med naboens dreng og deres lille bitte hvalp, som giver mange kys... :hjerte:
-
Modvilje mod hunde...
Jeg går også nogle gange en vej, hvor der lægger sindssygt mange lorte i et enkelt bed. Har godt nok aldrig set noget lignede, det er så klamt! Og på en lille strækning med græs, der fører ned til et område med træer og buske osv. ligger der også mange. Jeg kan forstå, at man måske ikke render ind mellem diverse træer for at samle op - det gør jeg heller ikke - men det stykke græs ligger altså lige ud til folks haver. Tænk at sidde og skulle lugte til det om sommeren Og ikke at forglemme alt det skrald, der ligger og flyder alle steder. Men det er jo en helt anden diskussion Det berettiger selvfølgelig ikke omtalte mand til at reagere sådan, kom bare til at tænke på det. Håber du er okay, man bliver sgu helt paf, når man bliver overfaldet på den måde. Det er ikke rimeligt at flippe sådan ud på en tilfældig forbipasserende, som endda vil samle op. Øv! :ae:
-
Kyssetråden...:-D
Faldt lige over den her tråd ved et uheld (ledte egentligt efter havetråden, men fandt ca. alt andet end den ) og tænkte, at den lige skulle hives op igen... Vi skal da have flere kyssebilleder Har desværre ikke lige noget, der passer til kategorien, men det skal jo ikke forhindre jer andre i at poste søde billeder :blink:
- Et pænt goddag fra Vesterhavet :)