Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nå ja, det med bananen er da en god ide :5up:
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Det er faktisk det jeg synes er værst ved at Bobo er kastreret. Den der nærmest konstante sult! Jeg synes det er så svært at sige nej til en hund, der render rastløst rundt og tydeligvis er sulten, selvom han faktisk har fået dagens ration. Så ville jeg sgu hellere have, at han stressede en lille smule over tæver engang imellem, for som du siger er det ikke hver eneste dag det foregår.
  3. Okay... Håber hunden er sund og rask så? For det ville jo være min allerstørste bekymring ved at købe hund sådan et sted :-/
  4. Okay, er glad for at jeg ikke er den eneste, som ikke ser et musikalsk vidunder i ham
  5. I know.. Men det er jo frygteligt at pengene betyder så meget... Og hvem fanden er køberne til de hunde?! Forstår ikke helt man køber hund sådan et sted
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Det kan også være lige meget, Bobo gider slet ikke ha' banan mere - det gad han ellers godt i starten vi havde ham. Prøvede ellers at snyde ham og kaste et meget lille stykke til ham, men han tyggede kun et par gange på det og spyttede det så ud og kiggede på det som om det var det klammeste i verden Var lige før han rynkede på næsen osse
  7. Det er simpelthen ufatteligt, at sådan nogle mennesker kan se sig selv i øjnene om aftenen!
  8. Ja, jeg synes jo så det er helt forkert Han siger mig godt nok ikke noget... Synes han er totalt kedelig og så synes jeg han synger mærkeligt Men kan godt se at jeg er i mindretal herinde
  9. Sang hun ikke om hendes forældre, der havde boet i et krigsramt land? Hørte godt nok kun efter med et halvt øre, men der var et eller andet med krig og hendes forældre?
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Det kan være, at det passer meget bedre til jer at få en voksen hund, der ikke skal lære alting helt fra bunden - det er måske slet ikke et dårligt valg :5up: Og så er jeg godt nok ked af hvis du er kommet af med din hund, fordi nogle herinde sagde, at det ville være det bedste. Det er jo rigtig, rigtig, rigtig trist, når det handler om sådan noget, der ikke kan gøres om. Var ved at skrive en hel masse "bagklogt," men det har du nok ikke lige brug for, så sender dig bare en krammer
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg har fulgt denne her tråd et stykke tid og undrer mig helt oprigtigt over HVEM der skriver, at du lod hvalpen gå for lud og koldt vand? Jeg har læst et - ET - indlæg, hvor der direkte blev sagt, at du var en dårlig hundemor. Og det er sgu på ingen måde i orden! Men det betyder altså ikke at alle andre synes du er en dum hundemor
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Lagt for had? Var det engang en hel masse mennesker ønskede dig tillykke med din hundehvalp? Eller dengang de delte din glæde og utålmodighed, inden du kunne hente hvalpen? Eller var det dengang de gad dig et godt råd om at levere hvalpen tilbage, inden det hele kulminerede? Du var nok ikke hundemenneske, so what? Der er sgu da ingen, der ser ned på dig eller "hader" dig, fordi du indrømmer det. Tvært imod! Hvis du havde beholdt hunden velvidende at det bare ikke var noget for dig, ville folk synes det var meget værre. Og småskøre hundekællinger? Vi er alle sammen meget store hundetosser herinde, så "småskøre" er vist slet ikke dækkende :blink:
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Uh, det må jeg lige prøve. Bobo æder jo også afføring, og havde godt hørt det der med ananas, men da han også æder andres, hjælper det jo ikke rigtig noget. Så vi må vist til at dele en masse bananer
  14. Der var da forøvrigt også en dag for et par uger siden, hvor min mor fulgtes med os og lige skulle i spar. Jeg besluttede mig for at prøve at sætte ham udenfor butikken for at se hans reaktion, for det er noget han har haft meget svært ved. Så stillede jeg mig ved et vindue, hvor jeg kunne se og høre han og han reagerede nærmest overhovedet ikke. Ikke en lyd fra ham, han sad bare og kiggede på dem der gik forbi. Sidste år, da vi lige havde fået ham, hylede han da Gryn herinde fra gik i spar. Og det var altså første gang han mødte hende, så det var ikke engang fordi han kendte hende særlig godt. Så han har virkelig været ked af at blive gået fra. Så synes han var SÅ sej :banan:
  15. Eller bare indføre bødestraf til alle dem, der ikke har styr på deres hund uanset størrelsen :blink:
  16. Okay Jamen det er såmænd heller ikke for at ordkløve, blev bare i tvivl om hvad du mente
  17. Lave reglerne på baggrund af en tilfældig politimands vurdering? Tænker du noget bestemt her? For tror da ikke at reglerne bliver lavet på baggrund af politiets mening
  18. Undskyld, men hvordan i alverden vil det være bedre end det vi har i dag? Et snore-påbud til alle hunde over 25 kg. er da præcis det samme som man gjorde da man vedtog den nuværende lov. Bortset fra at man på den der måde rammer endnu flere uskyldige hunde. Men det er jo samme princip. Man konkluderer, at alle hunde over 25 kg. er farlige, ligesom man konkluderede, at alle listehunde er farlige. Det giver overhovedet ikke mening for mig. Jeg ville i hvert fald nægte at gå tur med min søde, søde hund i snor, fordi han tilfældigvis vejer over 25 kg.
  19. Hvad skal sådan en regulering gå ud på, tænker du?
  20. Havde ikke lige set det med forskel mellem at gå med fårene og så i byen Selvfølgelig er der forskel. I modsætning til tidligere racer jeg har haft, så er denne ikke frygtsom. Hun er blot betragtende. Som om hun tænker; nå ser verden sådan ud her? Og hvad så, skulle jeg blive imponeret over det? Det er som om hun slet ikke ænser hverken mennesker eller andre hunde, når vi er ude.... hun er bare ligeglad med dem. Selv på strøgtur i Århus var hun uimponeret. Da vi satte os på en bænk lagde hun sig bare og kikkede observerende rundt, som hun også gør meget af herhjemme Hun er stort set med mig overalt 24 timer i døgnet, og hun er stille, venlig og nysgerrig, men det er jo også ekstremt vigtigt at hun bliver socialiseret. Men jeg tænker bare, at sådan en hund er svær at have gående rundt herhjemme, fordi den opfatter et ret stort område som noget, den skal beskytte. Og hvad så hvis nogen går forbi på villavejen osv.?
  21. Det minder mig om en Rottweiler jeg kender. Han er ret stor og har også den der vane med at gå mellem benene på folk. Han har flere gange været ved at vælte mig, fordi han skubber og maser, indtil han får lov. Så kan man stå der på et ben og vente på han er færdig med det pjat Det store skrummel Er glad for han ikke er en Grand Danois!
  22. Nej, det er jo det... Jeg havde læst et par hundebøger, inden jeg fandt et hundeforum på nettet og følte egentligt, at jeg var ret godt med. Men fandt da ret hurtigt ud af, at jeg ikke vidste halvt så meget som jeg troede. Der er altså ikke noget, der stikker erfaringen Dermed ikke sagt, at teoretisk viden ikke er god at have. Det er jo altid en god grobund for at lære mere. Men det er jo altså bare teori og langt fra fyldestgørende, når man arbejder med et levende væsen. Så ja... Bruger vist bare ret mange ord på at sige, at jeg er enig
  23. Jeg er i bund og grund enig med dig. Selvom jeg nok ville have skrevet det i lidt andre vendinger end dig Jeg kan være ret utryg ved, at man tager sådan en hund med herop. Ikke at det ikke kan være en dejlig hund, bevares. Men når den nu en dag rigtigt finder ud af, at den er en vagthund, hva så? Den reagerer jo allerede ret kraftigt på noget så uskyldigt som et fald. Ikke at det ikke kan gå godt, det kan det selvfølgelig. Men jeg synes bare det virker rigtig risikabelt at tage en så vogtende hund med herop i lille Danmark, hvor der slet ikke er de samme afstande. Der skal altså ikke mange sekunder til, før det går galt. Men håber da jeg tager fejl
  24. Åh, jeg kan godt mærke, at jeg er lidt svær at overbevise. Det er okay, hvis du synes jeg er vanskelig og ikke gider svare mere på mine spørgsmål Men er det ikke rigtigt, at de går på et stort areal og passe på fårene? Og mon ikke de oplever, at der er en forskel på at gå rundt nede i byen og så på at være på "arbejde" og skulle passe på? Igen; det er fint nok, hvis du ikke vil svare mere, men jeg spørger altså ikke for at være flabet

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.