Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Du kan give fiskeolie og glucosamin... Det er i hvert fald det første jeg lige tænker...
  2. topic svarede på Therese's Raenil i Debat
    Jeg har aldrig haft hundene med på ferie, for jeg vidste, at de ville komme til at sidde alt for mange timer alene i hytten, fordi jeg gerne ville ting, som de ikke nødvendigvis kunne være med til. Men nu har jeg jo Bobo, som under ingen omstændigheder skal passes af andre, fordi han så måske vil tro, at han skal bo et nyt sted igen og det vil jeg ikke have. Så jeg læser lige med, så jeg forhåbentlig kan få lidt input om hunde-venlige ferier
  3. Det lyder godt nok lidt som en børnehave :-/ Og ikke som om det gavner racen specielt meget altid... Øv
  4. Det er da for skørt... Ville da være bedre om folk kunne gå sammen og enes om at lave nogle gode hunde - det er jo tydeligvis ikke så slemt, at de ikke vil bruge vedkommendes hund(e) Det er da sådan lidt... Barnligt er vist det ord jeg leder efter
  5. Jeg forstår ikke helt sådan noget der. Jeg tænker umiddelbart, at hvis man virkelig brænder for racen og "bare" gerne vil avle gode hunde, så er det et eller andet sted også lidt ligegyldigt hvor hunden kommer fra. Forstået på den måde, at man så ligeså godt kunne skrive hvor hunden er avlet henne, fordi andre så får mulighed for at købe nogle af de her gode hunde, som bliver opdrættet ved den her opdrætter. Det bidrager jo også til racens sundhed.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tænker også Labrador, Schæfer og Rottweiler
  7. Nu er spørgsmålet jo ikke til mig, men jeg bliver lidt nysgerrig Hvis du har en hund, som du vurderer kunne komme til at passe rigtig godt på standarden både fysisk og psykisk, ville du så ikke hellere sælge hunden til en opdrætter end til en som bare vil have en hyggehund, fordi hunden jo netop som hyggehund ikke får mulighed for at bidrage til racen? Eller synes du det er ligegyldigt?
  8. Altså, jeg ville nok slet ikke købe en tavleløs hund, hvis jeg havde planer om at avle på den senere hen. Men hvis jeg alligevel af en eller anden grund endte med at eje en tavleløs hund, kunne jeg da sikkert sagtens finde på at prøve at få den avlsgodkendt, hvis jeg vurderede, at den ville kunne bidrage med noget fornuftigt til racen.
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Jeg synes du skal insistere på at få noget, som du bare kan have til at ligge til de dårlige dage... Kan du ikke gøre det?
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Jeg havde også givet ham smertestillende, helt klart. Men kender ikke lige til de forskellige slags, men dyrlægen kan vel ordinere noget andet?
  11. Tillykke med ham Må vi ikke se ham?
  12. Hej hej velkommen til
  13. topic svarede på Therese's Ninkamus i Schæfer
    Jeg synes ikke det er værre end det er herhjemme :hmm:Jeg synes godt nok heller ikke at der er særligt mange med en ordentlig ryg herhjemme. I hvert fald ikke ift. hvad jeg lige har set derinde. Men det er selvfølgelig i orden, der er bare rigtig mange hunde (og racer) derinde, så jeg synes det er en god side
  14. topic svarede på Therese's Ninkamus i Schæfer
    Bernerzaurus, prøv og kigge herinde: Gallery of dogs Jeg har ikke selv kigget så meget derinde, men ved at man kan finde opdrættere fra rigtig mange lande, så mon ikke der også kan findes schæfere fra andre lande
  15. Ja, han er virkelig flot!
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror, du tager fejl... Jeg tror, at der er mange, der gerne ville indgå i en dialog med politikerne, hvis der kunne komme noget brugbart ud af det og jeg tror ikke det handler om at sidde med korslagte arme og være tøsesur. Jeg oplever det i hvert fald ikke som om at listehundeejerne ikke er åbne for forslag og ikke selv har ideer, men bare at de mener at alt er bedre end nu og dermed giver udtryk for den holdning om at det er helt åndssvagt. Ja, det troede jeg rent faktisk du gjorde, når vi nu diskuterede det herinde og du så erklærer dig uenig med listehundeejerne, der ikke overholder loven for derefter at sige, at der er nogle hundeejere, der skal være styr på. At jeg tog fejl, er selvfølgelig kun fint Og nu nævner du jo netop selv, at det ikke kun er listehundeejere, der er problemet, hvilket er endnu en af de grunde til, at jeg synes loven er helt skudt ved siden af. Man skulle jo i stedet bare have beholdt den lov der var der før og tage henvendelser alvorligt, så man kunne straffe dem, der rent faktisk ikke kunne styre deres hunde i stedet for at skære alle over en kam.
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, det er ikke hundene. Men jeg sad faktisk selv og blev lidt provokeret af lige præcis den sætning - i hvert fald, hvis du hentyder til nogen her i tråden, synes jeg det er ret flabet sagt. Jeg oplever i hvert fald slet, slet ikke, at der er nogle hundeejere herinde, der ikke er deres ansvar bevidst.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men jeg mener så bare ikke, at alle listehunde pr. definition er farligere end andre. Og jeg mener, at det handler om meget andet end racen. F.eks. opvæksten, opdragelsen (eller mangel på samme) og ejerens ansvarlighed. Og jeg kan ikke se hvorfor denne her hundelov har mere berettigelse/er bedre end den vi havde før, hvor man rent faktisk først kunne straffes, når ens hund HAVDE gjort noget. Jeg synes altså det er dybt godnat, at man skal straffes, fordi man ENGANG købte en hund, som så tilfældigvis ender på en forbudsliste i dag. Virkelig, virkelig tåbeligt...
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men du bliver ikke dømt på at se ud på en bestemt måde eller være af en bestemt menneskerace. Det er det jeg mener. Også ved jeg godt, at der er forskel på mennesker og dyr, men min pointe var også bare, at jeg ikke kunne komme i tanke om andre tilfælde, hvor man dømmer nogen ud fra deres udseende eller race. Hvis man har en have, ja Og det er da helt sikkert muligt, at en del hundesnore er på omkring 2 meter og selvfølgelig overlever de. Forskellen er bare, at der har hundene mulighed for at strække ud engang imellem. Og jo, jeg synes faktisk det grænser til dårlig dyrevelfærd, hvis en hund aldrig får lov til det. Okay
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, og som udgangspunkt mener jeg da også, at man skal overholde loven. Men jeg er nok også lidt dobbeltmoralsk, for jeg synes, at denne her lov er så urimelig, at jeg godt forstår, hvis man vælger ikke at overholde den til punkt og prikke. For det første er der jo slet ikke tænkt på hundene. I mine øjne er der ikke ret meget hundevelfærd over at hunden skal gå med to meter snor resten af dens liv. Især når man tænker på at hundene (og til dels også deres ejere, der skal leve med en overgearet, frustreret hund ) "straffes" udelukkende, fordi den er en "forkert" race. Jeg kan ikke umiddelbart komme i tanke om andre situationer, hvor man er dømt på forhånd uden nogensinde at have gjort noget galt. Og jeg kan sørme godt forstå, hvis man ikke overholder loven 100% altid resten af hundens liv. Måske hjælper det ikke på at få ændret noget ift. loven, men så har ens hund da haft et tåleligt liv, mens den var her...
  21. Du er "gået" forkert :kys:
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Du sendte vist dit indlæg samtidig med mig, men så husker jeg da ikke helt forkert :blink:
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det gør folk også... Hvis jeg ikke husker galt, så har både Umulia og hundefar sendt mails til politikere. Og selvom jeg ikke skal kunne sige det med sikkrhed, tror jeg bestemt ikke de er de eneste. Tror på der er en del, der arbejder hårdt for at ændre den lov
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Måtte ikke give karma, men fint, fint eksempel

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.