Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, det er nok et fortolkningsspørgsmål hvornår der er tale om et overfald eller ej. Og umiddelbart tænker jeg da, at hvis ingen af hundene blev bidt, så har der ikke været tale om et slagsmål, men om en konflikt, som hunden løste selv. Selvfølgelig kan jeg ikke vide det, men det virker umiddelbart ret underligt at anmelde hvis der ikke er sket noget.
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg forstår egentligt ikke hvad den anmeldelse drejer sig om, hvis der ikke var nogle hunde, der kom til skade :hmm: Hvorfor skal han sidde der i fire måneder, hvis han ikke har gjort noget? Hvis det bare drejer sig om to hunde, der har været lidt oppe at toppes - det anmelder man vel ikke for? Jeg kan ikke lade være med at tænke, at der må være nogen, der har misforstået noget. Tænker da at Thor som minimum bør have bidt hul for at der overhovedet er en sag
  3. Super skøn - og vildt koncentreret og på! Det er fedt
  4. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Ja, det er da i hvert fald mindre smertefuldt
  5. topic svarede på Therese's Umulia i Debat
    Hahaha... Du er altså ikke helt normal :kys: Og et eller andet sted er det vel ligemeget hvad den dør af - bare du ikke gør det :blink:
  6. topic svarede på Therese's Umulia i Adfærd
    For en sikkerheds skyld... Hvis nu der er noget farligt, er det jo med at jage det væk, inden det tager en
  7. Kan man ikke bare "fake" en jagt? Det gør jeg da i hvert fald med Bobo. Jeg gemmer en ting for ham, som han skal finde og hente til mig, ligesom hvis han var på jagt og skulle finde det vildt, der var blevet skudt Så jeg tror egentligt godt, man kan have en jagthund uden at gå på jagt med den. Den er vel i bund og grund ligeglad med om det er et vildt dyr den henter eller om det er en dummy eller lignende. Tror de er godt tilfredse, hvis de bare får deres behov dækket - og så kan du jo altid træne noget andet ved siden af
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Hun er da for sød Tillykke med hende, det er dejligt at høre, at det går så godt
  9. Han er da herlig :klap:
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Haha... hvor er hun nuttet :hjerte:
  11. Jeg er stadig ikke helt med på hvordan man sidder som en fugl?
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Hanhunde listen
    Jeg kan slet ikke se hvor det går galt - jeg kan kun komme frem til, at det handler om at der ikke bliver givet de svar, som trådstarter havde regnet med. Men sådan er det jo på et debatforum. Nogle gange kommer der andre svar, fordi der typisk er mange mennesker, som har oplevet en masse forskelligt og derfor gerne vil videreformidle deres oplevelser og erfaringer. Jeg forstår godt, at det kan virke overvældende at alle er enige i den her sag, så det kan virke som om at alle rotter sig sammen mod en. Men omvendt hjælper det jo ikke noget at blive sur og hidsig, det får man intet ud af. Og når jeg læser tråden igennem igen, virker det altså også som om at du, ts, er den eneste som hidser sig op og "snakker" grimt. Jeg tænker desuden, at hvis man ikke vil have andres input, så skal man læse en bog om emnet. Der er i hvert fald ingen, der siger en imod :blink:
  13. Jeg er altså også lidt vild med ham... Ida: Det er en gave, når nogen er så inspirerede af ens musik... Blachman: Men det kan også grænse til noget uhyggeligt!
  14. Ham der kom for sent, irriterede mig sgu lidt... Man kan da ikke tage det ret seriøst, hvis man kommer for sent - og så endda ikke engang ved hvilken dag det er :hmm:
  15. Som landede midt i vandpytten et øjeblik efter?
  16. topic svarede på Therese's Ninkamus i Schæfer
    Enig. Jeg har siddet og kigget film fra hovedavlsskuet for at se nogle schæfere i bevægelse og ikke bare på et foto på opdrætterens hjemmeside og jeg er da kommet frem til at man nogle gange må vælge denschæfer, der skråner mindst i ryggen og ikke den, som slet ikke skråner. For de er godt nok svære at finde. Og hvis jeg endelig fandt nogen, som jeg synes var okay, så blev de altid placeret sidst. Det bliver tilsyneladende bare ikke prioriteret! Og ligesom dig har jeg ikke lyst til at gå på kompromis, så jeg venter tålmodigt på at nogle finder på at forsøge at ændre det. Men tror måske desværre vi kan komme til at vente længe.
  17. Jeg er enig i det hele. Jeg går normalt heller ikke og opfordrer folk til at anmelde i tide og utide, men når det handler om uskyldige hunde og en mand, der kan finde på at kaste hvalpene ned i jorden for at slå dem ihjel, så synes jeg det er på sin plads at anmelde. Jeg ville i hvert fald ikke have samvittighed til andet. Og jeg ville ikke lade mig true til at lade være, fordi han er voldsom og hidsig. Han skal stadig ikke gå fri.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men så er jeg ikke sikker på at jeg er med...? Jeg troede, at I havde gjort et eller andet for at få hende til at holde op med at bide i karmene, fordi hun var utryg ved at være alene hjemme. Hvis I ikke har gjort det, så er problemet jo det samme - nu kradser hun bare i gulvet i stedet for at bide i karmene. Og hvis hun gør det, fordi hun er ked af at være alene, så hjælper det altså ikke at smøre peber på gulvet. Hun holder måske op, men hun vil stadig være ked af det. Så jeg vil stadig råde jer til at træne det lidt mere.
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvis det ikke er alle dage hun ødelægger, kunne det måske være en god ide at tænke lidt over hvad I gør de dage, hvor hun ikke ødelægger? Jeg tænker i hvert fald umiddelbart, at der kunne være en forskel fra de dage, hvor hun kan være hjemme uden at ødelægge og de dage hvor hun ikke kan. Og det er nok en god ide at tage udgangspunkt i de dage, som tilsyneladende gør det lidt nemmere for hende at være alene hjemme, når I skal til at træne det For træning skal der jo nok til i et eller andet omfang, når hun åbenbart stadig ikke helt kan finde ud af det. Hvad gjorde I, da hun skulle holde op med at bide i ting?
  20. Jeg forstår ikke helt argumentet med, at han ikke gjorde det med hensigten at hunden skulle dø. Nej, det gjorde han sikkert ikke, men... At lukke en hund udenfor nytårsaften, fordi den tisser på gulvet, fordi den er for bange til at gå ud og gøre det - det bliver bare aldrig okay. At den døde er selvfølgelig den allerværste konsekvens, men det at sende den udenfor er i mine øjne slemt nok.
  21. Nu var det vel heller ikke kun fordi der var problemer med børn, at Eddie blev aflivet. Det var vel bare dråben, der fik bægeret til at flyde over, at han gik efter deres barn. Og ja, hvis det eneste problem var, at han ikke kunne lide børn, kunne man nok godt have fundet en løsning. Men på mig lyder det som om at der var rigtig mange ting i vejen, som gjorde at han ikke trives.
  22. Det er godt nok en trist historie Håber det kommer til at gå bedre med Thea! Men det går det nu nok, når I køber ved en opdrætter der har forstand på det og endda køber en lidt ældre hund, så I kan se hendes temperament. Og så er der vel altid den mulighed at I kan sende hende tilbage til opdrætteren, hvis det slet ikke går af en eller anden grund?
  23. Jeg har det på samme måde Og så tror jeg heller ikke de er så følsomme som borderen i og med at de ikke er heeeelt så førerorienterede :hmm: Og det tror jeg egentligt er meget godt i mit tilfælde Men ja, det er jo klart smag og behag hvad man trives bedst med.
  24. Jeg ville godt nok være ked af, hvis det var min hund, der blev skudt på den der måde. Så kan man argumentere for, at jeg ikke havde passet godt nok på min hund, hvis den kan blive skudt i en fremmed mands lade, og det er nok også rigtigt. Men jeg synes da som minimum at man skal finde ud af hvor hunden hører til, før man skyder den. Og når det nu er sådan, at en hund der bliver efterlyst i én politikreds ikke nødvendigvis er efterlyst i de omkringliggende politikredse, så er det heller ikke stedet jeg ville starte med at efterlyse min hund. Hunde kan løbe langt, hvis de først bliver væk og ikke kan finde hjem og så kunne jeg efterlyse hunden på mange politistationer, tænker jeg :hmm: Så jeg tænker, at det ikke er ensbetydende med at hunden ikke er blevet efterlyst, fordi politiet ikke lige ved at den er efterlyst. I hvert fald synes jeg det er en overilet handling at skyde hunden, når man ikke engang ved om den hører til et sted. Jeg synes ikke man kan konkludere, at den ikke har et hjem, fordi en (for den) fremmed mand ikke kan komme til den. Det er jo ikke labradorer alle sammen, som typisk elsker alle mennesker. Nogle racer/blandinger er lidt forbeholdne overfor fremmede. Og måske var den også bange, hvilket vel heller ikke hjælper på det. Jeg synes det er lidt en trist udvikling, hvis det skal til at være normen.
  25. Jeg synes det giver super god mening

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.