Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jah lidt... Men mine bedsteforældre og mine oldeforældre bor osse på Djursland, så jeg er der jo nogle gange Hvis du vil, så kan jeg smide dig en besked næste gang, så kan vi finde ud af et eller andet :blink:
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Et mix af lydighedsøvelser, rallyøvelser, tricks, spor (rolige aktiviteter) og løbelege, boldkast, agilityøvelser?
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Prøv at søge på gå pænt træning herinde. Der er vist nogen, der har haft ret meget succes med at stoppe op, når hundens skulder er foran ens knæ. Altså, inden hunden når ud for enden af linen og det betyder så, at der hverken skal trækkes i ham eller dig. Ikke voldsomt i hvert fald. Måske var det noget? Og hvor er det du bor henne? Hvis det er tæt på mig, vil jeg gerne komme ud og gå nogle gode lange ture med jer, så han kan blive kørt træt, så du måske kan træne det lidt bedre... Så skal jeg nok holde ham, det er ikke noget problem... Mit eneste krav er bare at du går med, så jeg ikke farer vild
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Sjove billeder
    Hvor er de nuttede :hjerte:
  5. topic svarede på Therese's Camilse i Træning
    Nå, men jeg har været på tur med Macho og hans mor i dag... De træner i Dch og det skulle vist være nogle ganske søde mennesker, så efter nytår vil jeg tage en snak med dem og høre om der er plads på nogle af holdene... Kunne være så fint :banan:
  6. topic svarede på Therese's Camilse i Træning
    Jeg har det på samme måde Det er noget specielt at træne og arbejde med sådan en hund - og det er den fedeste følelse i verden, når man når i "mål." Omvendt er det altså osse bare rart at have en "normal" hund, som ikke har alt det med i rygsækken, som en omplacering jo tit har... Efter to omplaceringer i træk, kan jeg i hvert fald mærke, at jeg skal have en hvalp næste gang, som jeg selv kan præge og opdrage og som der ikke skal arbejdes så meget med... Men er helt klart ikke færdig med omplaceringer
  7. topic svarede på Therese's Camilse i Træning
    Synes altså det er vildt sejt med Bamse, når man tænker på, hvor I startede :5up:
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nu må du ikke tage det som noget negativt at jeg spørger, men hvordan bliver han aktiveret til daglig? For jeg tænker, at hvis han er understimuleret, kan det nok være svært for ham at acceptere, at han ikke må være med?
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er ikke sikker på at det er nødvendigt med en adfærdsbehandler. Som det er blevet nævnt tidligere, kan det måske være nok at gå til hundetræning eller læse et par bøger om hundeadfærd, så der er en helt grundlæggende forståelse for hunden.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Har jeg forstået det rigtigt, hvis jeg ser for mig, at din datter sidder og leger med et eller andet på gulvet, Siku kommer hen og vil lege og bliver puffet/skubbet væk for derefter at snuppe din datters legetøj og/eller humpe hende?
  11. Det gør næsten helt ondt på mig at se de billeder... Altså, helt ærligt... Det kan simpelthen ikke være for hundens bedste, det der!
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men han behøver da heller ikke blive lukket ude af stuen Man kan altså godt lære hunden at lade være med at humpe
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Omplaceringshund
    Jeg kan godt forstå du synes det er trist. Og jeg er da enig med dig i, at der er en del tilfælde, hvor det virker som dårlige undskyldninger - netop fordi man har hørt det tusind gange før. Men der er jo ingen herinde, udover trådstarter selvfølgelig, der kan udtale sig om, om det er rigtigt i det her tilfælde eller bare en dårlig undskyldning. Og derfor synes jeg ikke det er i orden at komme med hentydninger til at de bare skiller sig af med hunden, fordi de ikke gider have den mere Personligt tror jeg heller ikke, at man sælger sin 8 år gamle hund, fordi man ikke gider have den. Så havde man nok ikke haft den i 8 år til at begynde med Og så forstår jeg egentligt ikke helt sammenligningen med børn. Jeg tror da det er nemmere at finde et sted at få passet sit barn, hvis man er nødt til at være væk hjemmefra i mange timer end det er at finde pasning til sin hund :hmm: Man har vel osse altid krav på en institutionsplads til sit barn, har man ikke?
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Omplaceringshund
    Hvor dejligt at det endte godt
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg havde taget ham ned stille og roligt og sagt "nej" i et bestemt tonefald, når han begynder at humpe din datter eller andre hunde - hver gang. Og så ville jeg nok fjerne ham, når jeg kunne se, at han blev mere ivrig og begyndte at snuse mere og mere ihærdigt. Stop det der, inden det udvikler sig til at de står og gør af hinanden. Lær ham at legen stopper, når han bliver for meget på den måde. Det er super fint at du lægger mærke til sådan nogle ting, så du kan handle på det
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Berner Sennen
    Og hun ser da forøvrigt rigtig dejlig ud!
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Berner Sennen
    Min hund fik osse Pedigree, da vi overtog ham og han havde osse bøvl med maven. Han kastede ikke op, men hans afføring så mærkelig ud og han sked rigtig meget. Jeg kan selvfølgelig ikke sige om det skyldes foderet i jeres tilfælde, men et foderskift har i hvert fald hjulpet her hos os.
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg er osse ret sikker på at det er det samme med hunde Jeg oplever det i hvert fald med Bobo. Hvis vi leger med bold, er han da "på" og vil rigtig gerne have bolden. Det motiverer ham helt klart til at gøre det rigtige, så det er jo en kanon belønning! Omvendt har han lært, at når bolden kommer i lommen (hvis vi er på tur) eller vi går ind (hvis vi bare har været i haven) så er legen slut. Det tænker jeg osse er en god stress, som man kan bruge, når man træner. Og det er vel det samme som når man træner et eller andet og hunden bare er klar og på - tror kun det er en god ting, fordi det får dem til at yde bedre og viser at de synes det er super fedt Tror så osse bare at det er en hårfin grænse mellem den dårlige og den positive stress, så det er nok altid en god ide at gøre som du har gjort og lære dem et signal for hvornår de godt kan falde til ro
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvad gør du, når han jagter de andre hunde og tryner dem på den måde som du beskriver her?
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    :5up: Lige det jeg skulle til at skrive! Og nej, fodersøg er måske ikke en leg som sådan, men det er aktivering og de fleste hunde nyder det... Og jeg tror på det er vigtigt at veksle lidt mellem leg, hvor hunden løber og er aktiv og aktivering, hvor hunden skal være rolig og afslappet for at kunne finde ud af det...
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nå ja, for at svare på spørgsmålet Bobo har fået en "honningkagemand" af hans onkel og tante... Af os fik han et lækkert okseben på forskud
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er det samme med Bobo. Der er ingen problemer med ham udover at han humper. Og han blev altså kastreret, da han var 8 uger. Så det kan altså ligeså godt være stress. Og så tror jeg altså ikke der er andet at gøre end at opdrage hunden og lære den, at det ikke er i orden og undgå at slippe den i situationer, hvor du ikke har kontrol over det. Jeg skal selvfølgelig ikke kunne sige det, men det er det altså bare tit, tror jeg.
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Vis os din perle
    Det er dejligt, elsker de der billeder, hvor du lige har fanget ham noget, der ligner et glædeshop... Hehe... ren livsglæde Og hans evne til at finde kæmpe grene (halve træer) at slæbe af sted med :klap:
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hey, så har jeg jo lovet at give pebernødder... Jeanette, kan du godt lide pebernødder?
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Forståeligt :ae:

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.