Alt der er opslået af Therese
- Skal en hund indordne sig ejerens regler? Langt..
-
Stamtavle vs blandingshunde i agility (landshold)
Nej, vi er vist et par stykker Eller, jeg er egentligt ikke modstander som sådan - der findes jo også gode tavlehunde og de gør da nogle gange et godt stykke arbejde, de der opdrættere. Men jeg er bestemt ikke fanatisk. Faktisk har jeg aldrig haft en hund med tavle og den eneste grund til, at jeg ville købe en med tavle skulle være fordi der var mulighed for at se langt, langt tilbage i linjerne. Men mit hjerte ligger helt klart hos blandingerne og jeg vil juble, hvis der en dag kommer noget tilsvarende for blandinger.
-
At møde andre hunde på gåtur.
Ninjamor foreslog også mig engang, at man bare skulle gå forbi og lade hunden mærke, at der ikke er noget at diskutere. Og det virker faktisk ret godt. Dertil gør jeg det, at jeg lader som om at jeg aldrig nogensinde i min vildeste fantasi kunne forestille mig, at Bobo ville gøre noget andet end det jeg bad ham om. Jeg kan godt nogle gange tage mig selv i at gå forbi en anden hund med Bobo på plads og tænke "du bliver der, du bliver der, du bliver der." Og så tænker jeg bagefter, at jeg faktisk er lidt tosset Men tror helt sikkert jeg udstråler at jeg saftsuseme mener det og at han ikke skal bryde sig om at smutte fra mig - for han gør det aldrig. Omvendt kan han sagtens finde på det, hvis jeg tænker, at jeg er nødt til at have ham ind i kort snor og holde ham helt tæt til mig. Så bliver han lige pludselig meget sværere at "styre." Synes det er ret utroligt at kropssprog gør så meget, men det virker altså... I hvert fald for mig
-
Øl
Nogen (Louisen, tror jeg?) foreslog engang en, at man kunne finde klip med fyrværkeri på youtube. Og så skrev Ninjamor engang, at hunde hurtigt lærte at fyrværkeri fra en cd ikke er noget særligt, fordi tonerne er de samme hver gang. Men med klip fra youtube kan du skifte imellem dem og så kan det være, at det ikke virker bedre... Omvendt vil jeg også gerne høre om Aslans reaktion, hvis han får lidt at drikke - så ved ikke helt hvilket forslag jeg hælder mest til
- Skal en hund indordne sig ejerens regler? Langt..
-
Julebattlen!
Tror vi skal en tur på Bækkestien i dag... Det er en tur på 6,16 km - og måske møder vi en motorbølle vi kan jagte :slem:
- Stamtavle vs blandingshunde i agility (landshold)
- Stamtavle vs blandingshunde i agility (landshold)
-
Julebattlen!
Vildt smart! Jeg står jo rigtig meget stille, når jeg går med Bobo. Han skal jo snuse og alting Så det er ret svært at beregne tiden
-
Julebattlen!
Nej, jeg tror heller ikke kalorietallet er helt præcist, når man hverken regner med hvor hurtigt man er gået eller hvad ens puls er.. Men det er nu fint nok for mig, at det ikke kan være helt præcist, det vigtigste for mig er at jeg forbrænder noget... Hehe
-
Julebattlen!
Jeg har gået 19,16 og har forbrændt 1357 kcal... I forhold til at jeg har gået næsten omkring fem kilometer mere end dig, så er det godt nok trist, at jeg ikke har forbrændt mere... Hehe... Men ja, vægten har sikkert en del at sige...
-
Julebattlen!
Ja, autosum bruger jeg jo så ikke... Vidste ikke engang man kunne gøre sådan Har altid bare gjort det andet... Men det lyder smart, ja...
- Julebattlen!
-
Skal en hund indordne sig ejerens regler? Langt..
Jeg synes godt, at man kan tillade sig at sige til sine kursister, at deres hunde ikke skal pisse op af alting eller gø mens de står og hopper og danser i snoren, hvis folk ikke selv kan finde ud af det. Personligt synes jeg, det er meget logisk at hunden ikke skal lette ben op af alting eller "skabe" sig. Men det er åbenbart ikke alle, der helt forstår det Eller også er de bare ligeglade, det ved jeg jo ikke. Men i hvert fald synes jeg det er fint lige at påpege at det altså ikke er i orden og at det er ret forstyrrende. Og ja, jeg er jo enig med dig i, at man skal vise hunden hvad det er man forventer af den. Derfor er det jo en god ide at træne ro derhjemme og bruge nogle af de forslag Lykkeliv giver, så hunden bliver bedre og bedre rustet til at kunne klare at være på træningspladsen uden at blive helt gak. Men ja, selvfølgelig skal hunden vide hvad "ro" betyder. Man kan jo ikke bare gå ind på en træningsplads, sige "ro" (eller hvad man nu siger til den) og så forvente, at den kan regne ud hvad det betyder. Men det gør det også bare lidt underligt, at man så ikke benytter sig af LL's forslag, når hun nu har givet nogle redskaber. Synes jeg.
-
Julebattlen!
Jeg klikker bare på de felter, som jeg vil have regnet ud. A2 og B3 osv.. Men man kan sikkert også godt bare skrive det selv uden at klikke på feltet - synes bare det er nemmere på "min" måde i stedet for at skulle sidde og læse mig frem til hvad feltet hedder... Giver det mening? :hmm:
-
Julebattlen!
Så lad være med at prøve? Bare vær med
-
Skal en hund indordne sig ejerens regler? Langt..
Det markerede er jeg helt enig med dig i. Men tror også mere det handler om, om hvem man er ligeværdige ift. hvem der sætter dagsordenen. Lidt ligesom med børn, som der var nogle der sammenlignede det med tidligere. De har jo ligeså meget ret til at være her som alle andre, men det er alligevel "den voksne" der beslutter sig for om noget er en god eller en dårlig ide og som sørger for at opdrage barnet, så det kan begå sig. Så på den måde er man jo slet ikke ligeværdige. Både børn og dyr er ret afhængige af at vi sætter nogle regler, som de skal holde sig indenfor for at kunne være en del af samfundet. Og det er altid os, der har det sidste ord. Man skal selvfølgelig godt "lytte" til hunden og respektere, at der er nogle ting den gerne vil eller nogle ting den foretrækker frem for andre, men det er jo altid os, der beslutter os for at det er okay.
-
Skal en hund indordne sig ejerens regler? Langt..
Amen! Jeg er helt enig med dig. Jeg tror bestemt heller ikke, at man får ret meget ud af at sige "nej" eller på anden måde stoppe uønsket adfærd, hvis den adfærd ikke bliver erstattet med noget andet. Ikke andet end en forvirret hund, der ikke helt forstår hvad den gør galt. Jeg tror også man er nødt til at guide den lidt. Men det tror jeg såmænd heller ikke rigtigt der er nogen herinde, der er uenige i
-
Julebattlen!
Tror man selv skal have gået dem Ellers vil jeg i hvert fald skrive mere end de sølle to kilometer på, som jeg selv har gået i dag
-
Julebattlen!
Ja, vi får altså heller ikke gået super meget i dag - der er ingen af os, der gider Bobo er doven og jeg er vist ved at blive syg... Har været svimmel de sidste par dage og nu har jeg fået hovedpine... Så vi tager en hjemmedag
-
Skal en hund indordne sig ejerens regler? Langt..
Jeg tror, det er vigtigt, at man er tydelig og klar i spyttet mht. grænsesætning og opdragelse. Det er i hvert fald min oplevelse med mine hunde. Når jeg tænker tilbage, har de nok været ganske meget i tvivl om hvor grænserne gik. Og de valgte at ignorere mig rigtig tit, fordi de kunne. Jeg havde fået forståelsen af, at det skulle være rart at gøre det jeg bad om - og det skal det selvfølgelig også til en vis grænse - men det er rigtig anstrengende at bo sammen med en hund, der skal lokkes og belønnes og motiveres til alting. Når en øvelse er indlært, vil jeg gerne kunne sige til min hund, at den skal gøre et eller andet - og så bliver det bare sådan. Og så synes jeg det er fint, hvis man bliver lidt skrap i tonen, hvis hunden overhører det alligevel. Det er vigtigt for mig, at mine hunde hører efter, fordi det giver dem en frihed, som de ellers ikke ville have haft. Og det betyder, at jeg kan have dem med mange steder og rent faktisk være dem bekendt Egentligt må Bobo som udgangspunkt rigtig mange ting - men han skal høre efter, hvis han bliver bedt om at stoppe med en bestemt adfærd. Han må f.eks. godt løbe efter solsorterne ovre på det gamle kaserne område om aftenen, når der ikke er et øje, men han må ikke gøre det i nærheden af vejen. Han må gerne hilse på andre mennesker og hunde, men ikke hvis jeg har sagt nej. Men jeg tager selvfølgelig også hensyn til, at jeg måske så ikke skal gå tæt forbi en anden hund på gaden eller gå tæt forbi en flok fugle, så han bliver for fristet. Så... Jeg mener nok, at hunden selvfølgelig nogle gange bare skal indordne sig, fordi vi siger det. Men man skal også tage hensyn til hvad hunden magter og ikke forlange for meget af den. Man skal være rimelig
-
Julebattlen!
Det fungerer også fint her... Undtagen når den gakker helt ud og tager mig med til vestkysten eller sådan noget
-
Julebattlen!
Ja, det er så dejligt at se hvor glade de kan være for hinanden
-
Ang pixie og hendes gane
Sikke noget lort :ae: Er sikker på at I nok skal komme frem til det rigtige valg for både jer og pixie, men det er jo slet ikke sjovt... :ae:
-
Julebattlen!
I morgen bliver vist en slappe af dag... Bobo er træææææt... Ærgerligt man ikke har to hunde, så man kunne skifte lidt mellem dem