Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det kan også læses sådan her: Hunde, der har tendenser til at løbe efter personer, cykler, heste og andre hunde og/eller ikke kommer på indkald. Altså, hunde der enten har tendens til at løbe hen til andre hunde eller som ikke har et godt nok indkald - eller hunde, hvor begge ting gør sig gældende. Men et godt indkald er jo altid en forudsætning for at slippe sin hund, hvor der kommer andre mennesker. Så det ville jo være et super, hvis alle hundeejere trænede det til at starte med. Så kunne det måske blive lidt rarere at lufte hund.
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hvor mange er det du har oplevet en person med en aggressiv hund, der fyldte hele stien? Er det en gang? Det er måske et lige lovlig tyndt grundlag at generalisere ud fra? Det er jo ikke ALLE, der ikke er villige til at vise hensyn til andre og gå lidt til side, hvis deres hund er aggressiv. Eller bare i det hele taget. Og det er jo ikke ALLE, der ikke ønsker at deres hund skal hilse, fordi den er aggressiv.
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Arj, han er altså køn! Glæder mig til at se hvordan han ser ud som voksen
  4. Hahaha.. Det er da også totalt unfair! Så ser man sådan et fint dyr og så må man ikke engang jage det - sgu da godt gjort
  5. Det kan jeg da godt forstå Det er da også helt vildt spændende
  6. Ja, det synes jeg du skal kalde ham Er det blevet bestemt, at du skal have hvalp? Har slet ikke set om du har skrevet noget om besøget hos opdrætteren?
  7. Man kan kalde sin hund lige præcis det man vil Men måske bliver det lidt for langt at kalde :hmm:Ville jeg i hvert fald synes
  8. Arj hvor sjovt Det her skal vi helt sikkert prøve at arbejde med :klap:Bliver altså konstant imponeret over hvad en hund kan snuse sig frem til! Når vi er ude og gå, tager jeg tit en pind og gnider den lidt mellem mine hænder, så den dufter af mig.. Så kan jeg gå hen og smide den i en bunke med andre pinde og så går han direkte hen og finder den. Det er så sjovt at arbejde med, synes jeg Og de elsker det jo!
  9. Luxus Eller luksus, om man vil.. Det første er bare lidt mere hunde-navne-agtigt end det sidste.. Hehe..
  10. Årh, det er han god til! Ingen kommer forbi Flipsens skarpe snude
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg prøver ikke at opdrage på nogen, bare rolig.. Jeg vil bare gøre som jeg altid har gjort og håbe det smitter på et tidspunkt.
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, det ved jeg ikke. Hvorfor i alverden er det umuligt? Kræver det ikke bare at folk begynder at tage lidt ansvar?
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er bare ufatteligt, når hunden godt fungere sammen med hunde han kender.. Problemet ville helt klart være løst, hvis folk ikke lod deres hund løbe andre hunde i møde uden at have fået lov..
  14. Haha... Læste bare "Lej en hund. Vil du prøve at have en hund bla bla bla..." Og så følte jeg egentligt at jeg var færdig med at læse... Jeg havde konkluderet, at det bare var endnu en helt absurd måde at tjene penge på! Men jo, du har da vist ret - og så er det jo fint nok :5up: Så kan man bare lære at læse færdig
  15. Håber da ikke der er nogen der bider på.. Det er sgu synd, hvis en hund skal flyttes hele tiden - og så især i den alder.. Ved ikke lige hvad de har tænkt på :hmm:
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Vores Buster ville kun lege med hunde han kendte. King og Charlie legede med alle. Det gør Bobo også.
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg er ret sikker på at have læst at nogen mener, at hvis hunden ikke skal hilse, bør man nok finde et andet sted at lufte. Hvis det ikke var her, var det nok i den anden tråd, som den her tråd udspringer af.
  18. Årh, glæder mig til at møde Audrey! :klap:
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Så er det nok ikke dig jeg mener
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg føler, at det her går i ring og at jeg gentager mig selv hele tiden.. Så nu dropper jeg den her diskussion og bliver bare enig med mig selv om at gøre som jeg har gjort indtil nu og håbe det smitter af på bare nogle enkelte andre, så flere mennesker vil kunne bruge hundeskovene. Jeg synes det er en skam at et ellers rigtig godt initiativ skal ødelægges for nogen, fordi andre tilsyneladende ikke kan skelne mellem hundeskov og hundelegeplads. Og Ascha: min hund må også gerne hilse, men han SKAL ikke. Han er for vild for mange hunde, og han skal ikke have en oplevelse af at det er okay. Desuden kan han en dag støde ind i en hund, som bliver rigtig gal, hvis han bliver vild og som er stor nok til rent faktisk at kunne gøre skade på ham og derfor skal han bare ikke. Det er bare rigtig, rigtig svært at lære ham at slappe af, når folk lader deres hunde løbe op til os, for så får han jo netop det ud af stressen, som han gerne vil have. Det er faktisk skide irriterende, for at sige det rent ud. Og jeg forstår ikke at du, med en hund der er delvist lam i bagkroppen, synes det er i orden, at andre hunde render op til jer. Men du er nok bare et mere tolerant menneske end mig på det punkt så
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er da den holdning, der har været fremme her i tråden? Hvis man har en hund, der ikke skal hilse, bør man ikke lufte hund i en hundeskov. Og det synes jeg er ekstremt hensynsløst.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det markerede er jo også det der er så ufatteligt! Man sørger for at ens hund ikke generer andre og at andre hunde ikke får dårlige oplevelser ligesom ens egen hund har fået.. Og hvad får man ud af det?? Ren og skær lort... Altså, jeg kan sgu kun undre mig.. Jeg synes det er top frustrerende, at det for nogle mennesker er udelukket at komme i hundeskovene, fordi andre mennesker ikke gider at tage hensyn. Det er faktisk skide irriterende. Min egen hund er en rigtig tonser/bulder basse eller hvad de ellers er blevet omtalt som i denne tråd. Han ser IKKE andre hundes dæmpende signaler, fordi han bliver så ivrig efter at hilse og derfor får han IKKE lov til at hilse på tilfældige forbipasserende, for det kan være skidt både for ham og for den anden hund.. Han bliver altid - uden undtagelse - kaldt ind og sat i snor, når vi skal passere tæt forbi nogen af samme årsag. Men måske skal jeg bare lade ham rende næste gang jeg ser en anden hund - det er jo trods alt en hundeskov og det er jo sådan man gør?? Hvis den anden hund så ikke kan klare et møde med en bulderbasse, må den jo blive væk.. For hunde skal jo kunne tackle alle mulige hunde man kunne forestille sig de ville støde på i en hundeskov.. Det pisser mig sgu lidt af, at man selv tager så meget hensyn og så kan man bare stikke det hensyn totalt skråt op, fordi andre mennesker er skide ligeglade.. Det kan simpelthen ikke passe, at man ikke kan gå i hundeskovene, fordi andre mennesker tror det er en stor fælles hundelegeplads, hvor alle hunde kan med alle og hvor man bare må tage det med, at der kommer løse hunde rendende hen til en. Jeg forstår ikke, at man kan mene, at man er fritaget for at vise hensyn, fordi man kommer i en hundeskov. Og ja ja, så kan der være et træ i vejen, men hvis man ikke kan se rundt om et hjørne, kalder man vel hunden til sig?? Retriver, det her indlæg er ikke henvendt til dig, ved godt vi er ret enige. Dit indlæg satte bare lige nogle tanker i gang
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Nej, det var svar nok.. Nu aner jeg så bare slet ikke hvad vi diskuterer Troede vi diskuterede at folk ikke kunne lade hinanden gå i fred, men det er da klart, at vi taler forbi hinanden, hvis vi diskuterer to forskellige ting
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg spørger dig om du synes det er rimeligt at man ikke kan gå tur med sin hund i hundeskove, hvis de ikke skal hilse. Det er rigtigt, at jeg havde byttet om på ja og nej - nogen kan ikke kende forskel på højre og venstre. Jeg kan så ikke kende forskel på ja og nej :blink: Men jeg synes nu ikke, at det sidste du citerer er modstridende ift. det jeg spurgte om før? Hvis du er enig med mig i, at det kan være et problem for andre, at de ikke kan gå tur, hvorfor taler du så for at man ikke bør gå i hundeskove, hvis hunden ikke skal hilse? Det er det der forvirrer mig en smule nu.
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er da meget muligt, at man ikke kan undgå løse hunde... Men det hjælper sørme da ikke, at folk bare lader deres hunde opsøge andre.. Hvis du er enig i det, hvorfor er du så fortaler for, at man ikke bør komme i hundeskove hvis ens hund ikke skal hilse? Ja, jeg er altså forvirret nu..

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.