Alt der er opslået af Therese
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Hahaha... Du godeste... Dina, man skulle tro du havde været politiker i et tidligere liv... Så god som du er til at snakke udenom og undgå at svare på spørgsmålene.. Nu prøver vi lige en gang til og skære det ud i pap, så det burde være forståeligt for alle.. Faktisk tror jeg, vi skal lave et par små historie for at fremme forståelsen. 1) Hund A er en lille pekingeser, som kommer gående inde i en hundeskov. A går løs, fordi det er jo en hundeskov og hundeejer A regner med, at det sagtens kan fungere, for folk har vel styr på deres hund. Men der tager h*n fejl, for lige pludselig kommer en stor hund løbende bagfra og forskrækker dem begge to. Det viser sig, at det er en hanhund, som meget gerne vil snuse til A, fordi hun dufter rigtig godt. Hunden er så ihærdig, at den til sidst får skubbet A om på ryggen, så der rigtig kan snuses igennem. Hundeejer A forsøger selvfølgelig at få hanhunden væk, men den bliver ved med at komme tilbage og ejeren kommer bare slentrende, mens han ryger en smøg. Lignende scenarier gentager sig tre gange og A har nu lært, at store hanhunde er rigtig dumme og grænseoverskridende og begynder derfor at knurre så snart hun ser en. Hundeejer A kan ikke slippe for løse hanhunde på deres ture i skoven og ejerene tager ikke ansvar, så derfor kan de ikke længere komme i hundeskoven og A kan nu kun blive luftet i flexline eller sporline, hvis hun skal have lidt bevægelsesfrihed. 2) En dame lufter hendes spinkle Golden Retriever blanding (B) på 13 måneder i hundeskoven. Det er gået fint hele hundens hvalpetid, men det går galt en dag, da de støder ind i en stor mastiff lignende hund. Den vil forsøge at humpe B og vælter flere gange B i forsøget på det, fordi der er så stor størrelsesforskel. B synes det er rigtig ubehageligt og forsøger at slippe væk og mastiffen løber selvfølgelig efter, så hundeejer B kan ikke få fat i nogle af hundene. Hver gang B kommer hen til hende og stopper, har B en hund i nakken igen. Mastiffen har et rigtig dårligt indkald og kan derfor ikke kaldes tilbage. Til sidst er det nødvendigt for B at knurre og vise tænder for at få fred og i lang tid efter brød han sig ikke om at gå på stedet, hvor de mødte mastiffen uden at have tjekket terrænet grundigt først og sikret sig, at der ikke er andre hunde. Nu er det godt nok fiktive historier, men det er historier, som SAGTENS kunne være sket i virkeligheden. Nu vil jeg så bede dig forholde dig til om det er rimeligt og IKKE forholde dig til hvor jeg går eller ikke går tur. For det er faktisk SLET ikke det jeg forsøger at få svar på. Er det okay, at man ikke kan gå en tur med sin super indkaldssikre hund i en hundeskov, fordi andre ikke har styr på deres kræ? Eller fordi andre vælger at lade deres hunde rende og opsøge andre af en eller anden årsag? Ja eller nej? Og hvis du svarer nej, vil jeg mene, at du er en af dem, der er med til at holde fast i problemet og derfor ville det være rart, hvis du gad komme med et forslag til hvor man så skal bevæge sig hen med sin hund. For jeg kan ikke komme i tanke om andre steder.. Og det er IKKE fordi jeg beder dig om at finde et sted, hvor JEG kan gå tur - for jeg lufter i hundeskovene, hvis han skal gå løs - men hvor MAN (altså andre mennesker, hvis hunde ikke trives i hundeskovene) skal gå hen. Er det forståeligt nu hvad det er jeg spørger om? For jeg KAN da ikke forklare det mere tydeligt nu...
-
Billedtråd juni 2012
Haha... Det er lige før hun kan lette med de ører Og så er jeg helt vild med billede 3!
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Jeg prøver lige igen: Vi kan godt blive enige om, at der ikke rigtig er andre steder, hvor hunde kan få lov til at løbe løs ikke? Er det så rimeligt, at man ikke kan gå i hundeskove uden at blive opsøgt af løse hunde? Det er sådan set bare det jeg gerne vil have svar på.. Det var ikke en opfordring til, at du skulle finde steder hvor jeg kunne gå tur.. Hehe..
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Et eller andet sted er det vel også flintrende ligegyldigt hvad grunden er til, at hundene ikke skal hilse.. Hvis der er blevet sagt nej, er der blevet sagt nej... Og det må andre bare acceptere.. Den er da virkelig ikke så meget længere..
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Og Dina, jeg mangler stadig svar på mit spørgsmål Vi kan vel godt blive enige om, at der ikke rigtig er andre steder at lufte sin hund, hvis man vil gå løs med den og gerne undgå løse hunde, der ikke helt er styr over? Og/eller ejere, der ikke respekterer ens nej?
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Tak!! Helt enig...
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Jeg synes du slipper liiidt let omkring den her ved bare at anbefale dem at opsøge en adfærdsbehandler.. Jeg tror spørgsmålet er stillet for at belyse, at der for nogle mennesker ikke altid er andre muligheder, hvis man gerne vil lufte sin hund uden snor.. Og jeg kunne egentligt også godt tænke mig et svar: Hvor skal man gå hen, hvis man vil lufte sin hund uden snor lovligt?? Og så kunne det være at små, nervøse hunde blev mindre utrygge, hvis de ikke oplevede at få deres grænser overskredet jævnligt, fordi folk ikke kan holde deres hunde ved dem..
-
Strange sex på TLC
En sugekop?! Lyder ikke specielt rart? Men godt for ham at den glinser nu Og to vaginaer... Så bliver sex da rimelig sjovt.. Det giver da mulighed for en helt ny slags trekant i hvert fald.. Som ikke ret mange har prøvet før...
-
Collie, han eller tæve?
Bomuldstissemænd? Du er simpelthen fantastisk!
-
Collie, han eller tæve?
Det er vist en meget gængs opfattelse, at hanhunde kan være lidt mere skarpe og grænsesøgende i det Aner ikke om der er noget om snakken, da jeg kun har haft hanhunde, men jeg har i hvert fald tit hørt, at tæver skulle være lidt blødere generelt.. Men det er jo nok meget individuelt og jeg tror ikke du behøver være bekymret, qqkanin... Collier er vist generelt så bløde, at det ikke lige er indenfor den race, at man tit oplever hanner, der "udfordrer" ejeren. Og tror også lidt det er en myte og handler mere om at sætte grænser end alt det andet dominans snak Så gå efter den hund, der matcher dig bedst i temperament og ikke tænk så meget over kønnet Opdrætteren kan vel også vejlede dig med sådan noget?
-
Kan ikke sende PB fordi der ikke er plads..
Prøv at trykke på mit navn... Så kommer der en aktivitetsside op og ved siden af den oppe foroven er der et felt med besøgsbeskeder.. Der Og så selvfølgelig bare ved en person du vil skrive det til Men så kan du da lige se hvordan det ser ud...
-
Strange sex på TLC
Det lyder som noget der kræver en forklaring?
-
Kan ikke sende PB fordi der ikke er plads..
Det er faktisk rigtig, rigtig klogt.. Det ville jeg også have gjort
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Måske skal der et indkald til for dig. Men jeg oplever jævnligt hunde, der sagtens kan passere forbi andre hunde og nøjes med at kigge. Det er fint for mig! Tit oplever jeg også hunde, der kan standses med et 'nej.' Det er også fint for mig! Men hvis du har brug for at kalde din hund tilbage til dig for at I kan passere, så foretrækker jeg, at du gør det, ja. Og hvis din hund kan passere uden at opsøge mig, behøver du såmænd ikke kalde den til dig for min skyld. Men hvordan du kommer frem til at kunne det på en måde, der fungerer bedst for jer er egentlig ret ligegyldigt for mig.
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Men er der så nogen, der har nævnt, at hunden skal kaldes ind i tide og utide? Handler det ikke bare om, at man gerne vil gå tur i fred? Hvordan folk så end får hunden til at lade være med at opsøge tilfældige forbipasserende, har jeg ikke læst nogle krav til - har du? Et eller andet sted er det vel også sagen uvedkommende, hvordan folk kommer frem til det resultat?
-
Fuld kontrol / Fuldt herredømme.
Det tror jeg de fleste er klar over, at det godt kan.. Gå godt, altså Det er jo ikke så meget det der diskuteres, tror jeg? Det er vel bare det der med, at man jo ikke kan vide det på forhånd. Og at det derfor er en god ide for alle parter, at man lige spørger. Der behøver ikke engang være et "omhyggeligt indkald" inde over - tit kan det vel være nok at råbe eller signalere om det er ok på afstand. Jeg læser overhovedet ikke nogle steder, at folk forventer at hunden partout SKAL i snor hver gang man passerer andre. Jeg læser bare, at folk ville sætte pris på ikke at blive opsøgt i tide og utide. Jeg er klar over, at vi sagtens kan læse ting forskelligt, men jeg har rigtig svært ved at genkende det billede af, at os der bare ikke vil opsøges, samtidig forventer at hunden skal i snor, mens man passerer. Jeg har det personligt slet ikke sådan og jeg kan ikke huske, at andre har givet udtryk for at de foretrækker det sådan. Er du ikke sød at uddybe hvad der har givet dig det indtryk?
-
Totalforbud mod at have kæledyr...?
Men det var åbenbart IKKE vilde katte.. Missing nævner jo, at der har været en sag om en dyrlæge her i byen, som aflivede katte, som tilsyneladende havde et hjem.
-
Totalforbud mod at have kæledyr...?
Jeg vil bare gerne vide det, fordi jeg da ikke vil bruge en dyrlæge, der kan finde på at aflive en hel masse katte bare sådan uden videre
-
Stort spørgsmål om valg af race.
Hej Tina Jeg har ikke lige læst hele tråden igennem, men jeg kan forstå, at I er lidt kede af at I ikke kan få en schæfer? Er det korrekt opfattet? For det kan jeg da godt forstå, schæferen er en helt vildt dejlig hund, men som andre har været inde på, er de ret følsomme hunde overfor deres ejers reaktioner. Og som du selv er inde på, KAN det blive et problem, når du ikke er helt glad ved andre mennesker. Det er ikke sikkert det bliver det, og jeg ved jo heller ikke hvor meget eller hvor lidt angst du er, men det vil være rigtig træls for jer og rigtig synd for hunden, hvis I lige pludselig står med en hund, der får et anstrengt forhold til andre mennesker. Især hvis I bor i byen. Gør I det? For så vil det jo være svært at have den med nogle steder hen. Det ender jo med at blive en stor og stærk hund, og det er jo ret naturligt for den at være vogtende. Så jeg synes I skal sætte jer ned og vende det en ekstra gang, inden I beslutter jer. Hvis I vælger at gå efter en anden race, er det sikkert mange herinde, der kan anbefale en hund, som sagtens kan træne lydighed og være god til det samt hjælpe med at få dig lidt ud Hvis I rigtig gerne vil have en schæfer, kunne I også vente til du havde fået lidt mere styr på din angst. Er det en mulighed?
-
Totalforbud mod at have kæledyr...?
Missing, hvad er det for en dyrlæge?
-
Sjove spisevaner
Hehe jeres hunde er sgu sjove :klap: Kan ikke lige komme i tanke om at Bobs skulle have nogle sære spisevaner.. Han er Labrador - siger det ikke det hele? Han æder bare hvad han får serveret, det virker ikke som om han specielt foretrækker noget frem for noget andet..
-
Totalforbud mod at have kæledyr...?
Det kan jeg godt følge dig i. Det er ligesom dem med hundene, der altid råber "Den gør ikke noget!" Det er da også møg irritende og respektløst.. Og har også sagt til naboerne, at de bare skal kaste vand efter ham, hvis han generer dem eller komme og sige det, for så finder vi selvfølgelig en løsning. Men jeg ville blive mega gal og skuffet, hvis de bare en dag uden videre indfangede ham og kørte ham til dyrlægen på min regning. Jeg kunne forstå det, hvis jeg var ligeglad, men det er jeg jo netop ikke. Men kan nu sagtens følge dig i, at ligegyldighed er vildt træls at arbejde med..
- Breaking Dawn, part 2
- Yoda!
-
At tænke sig om inden hundekøb
Jeg har også været så heldig at overtage to genbrugshunde. Den ene var 6 måneder gammel og en rigtig spradebasse. Han havde et KÆMPE behov for at blive brugt. Både fysisk og mentalt. Og det behov blev bare slet ikke imødekommet hos første ejer. Hun havde problemer med leddene og kunne ret hurtigt ikke holde til at gå med ham, fordi hun ikke kunne holde ham ordentligt. Jeg forstår godt problemstillingen og jeg forstår godt, at man ikke magter at gå tur med en hund, som der ikke er styr på. Men jeg forstår IKKE, at man vælger at købe en labrador/muligvis amstaff blanding, for man bør da vide, at det bliver en mellemstor hund, som potentielt kan blive svær at holde. Han blev flyttet og kom til et ægtepar, som første ejer kendte. Her fik han bank. Som jeg har fået det fortalt, blev han decideret kylet hen af gulvet, hvis han gjorde noget forbudt. Men en fjer har det jo gerne med at blive til fem høns, så det ved jeg ikke hvor meget jeg skal lægge i. Men bank skulle han i hvert fald have fået og det stemmer meget godt overens med hans reaktion, hvis man hævede stemmen bare en lille smule. Her fik han også fjernet mad og vand om aftenen, fordi man ikke orkede at gå ned med en hvalp om natten, fordi den skal tisse. Det resulterede i et voldsomt ressourceforsvar, som han aldrig kom helt over. Han kom herfra ud til en familie, hvor han boede et par dage, indtil vi overtog ham. Så i løbet af 6 måneder havde han haft fire hjem + opdrætteren. Det tror da pokker, at han blev forvirret. Set i bakspejlet virkede han rigtig voksen ift. kun at være seks måneder. Når jeg i dag ser hvalpe på seks måneder, kan jeg blive helt trist, fordi de bare får lov til at være hvalpe. De får lov til at udforske verden, nappe lidt i en gren, styrte efter en sommerfugl i total hvalpekådhed og alle de andre ting en hvalp bør få lov til for at kunne lære deres nye miljø at kende. Det fik han bare aldrig lov til, og jeg synes virkelig det er trist, når en hvalp presses til at opføre sig som en voksen hund. Den skal satme da have lov til at være hvalp og det er virkelig noget, som jeg vil lægge stor vægt på, når jeg engang får hvalp; at den får lov til at prøve ting af på egen pote og ikke bliver bremset i dens initiativer hele tiden. Så jo, jeg ville da helt sikkert ønske, at flere ville sætte sig lidt ind i det i stedet for bare at slå op i den blå avis en dag og få en hvalp et par uger senere. Jeg har intet imod blandingskuld, de kan være ligeså fine hunde, men hvis folk da for fanden bare ville sætte sig lidt ind i det og være lidt kritiske - på begge sider af hvalpekøbet. Hvis opdrætter kunne gøre deres forarbejde godt nok og ikke bare få et kuld efter en pludselig indskydelse, fordi de lige kender en sød hund, som det da kunne være skægt at få hvalpe med og hvis køberen kunne være lidt kritisk ift. hvor de købte og ikke bare valgte det første, det bedste sted - så skulle de aldrig høre et ondt ord fra mig. Men det oplever jeg bare, at der er meget få, der gør og det er sgu synd for hundene, som er de evige tabere.