Alt der er opslået af Therese
-
Ang. den nye hundelov.
I nogen situationer, måske Måske ikke så meget stor hund vs. lille hund, fordi det jo der nærmest er givet på forhånd. Men hvis de er mere jævnbyrdige i størrelsen, og den ene hund er kommet voldsomt til skade, og den anden ikke er, kan skadesomfanget måske være en god faktor at have med, da det i mine øjne er et tegn på, at den ene hund har været langt mere aggressiv end den anden. Men igen, er det jo ikke sort/hvidt
-
Når hunden dræber andre dyr
Nå, det var godt nok noget af en generalisering
-
Ang. den nye hundelov.
Nej, det har jeg ikke skrevet Jeg har skrevet, det er en kombination af flere ting og jeg synes ikke, det er nok at kigge på, hvilke skader den enkelte hund har pådraget sig. Der er da mange flere faktorer i det. I mine øjne, altså. Men jeg skal jo ikke lave lovgivningen og jeg skal ikke håndhæve den, så fordi jeg synes det, er det jo ikke sikkert, det er sådan i virkeligheden.
-
Ang. den nye hundelov.
Det er en kombination af begge ting. Ej, det er sgu svært at give et klart svar på.. Det afhænger jo af hele situationen, hundens fortid osv.
-
HJÆLP! min hund pisker halen til blods :(
Er det ikke noget med, at man godt kan fjerne et stykke af halen, hvis dyrlægen vurderer, at det er bedst for hunden sådan?
-
Ang. den nye hundelov.
Okay på den måde Nej, man må jo tage stilling i den enkelte sag og på den måde vurdere hvad der skal ske. Det er svært at lave en facitliste for det. Dog synes jeg som udgangspunkt selvfølgelig ikke, at hunde skal aflives for at forsvare sig selv eller deres ejer.
- Ang. den nye hundelov.
-
Ang. den nye hundelov.
Joh.. Men at dræbe den, er måske også lidt overdrevet? Jeg ved det ikke, jeg kender ikke sagen.. Jeg tænker bare, at det er ret dramatisk, at den anden hund ligefrem dør af det.
-
Ang. den nye hundelov.
Jeg snakker ikke hund vs. hund. Jeg læste oplægget, som om det handlede om andre, mindre dyr. Altså, katte, harer osv, som hunden jagter og slår ihjel. Jeg synes, det bliver til en anden problematik, hvis hunden bliver angrebet af en anden hund og forsvarer sig selv. Er det noget, du har oplevet eller hørt? At folk skal aflive deres hunde, fordi den forsvarer sig, er jo fuldstændig grotesk
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Jeg tror, det var en hund, Capone havde stående på hendes internat
-
Ang. den nye hundelov.
Jeg vil ikke revidere noget som helst. Jeg vil selvfølgelig tage mine forholdsregler, så min hund ikke dræber andres kæledyr. Men man kan jo ikke gardere sig 100% mod uheld, slet ikke når det drejer sig om et andet levende væsen. Så så længe man er sit ansvar bevidst ift. den race man har, så kan jeg ikke se man kan gøre andet.
-
Har din hund nogensinde dræbt et andet dyr
Nå jo, de har også engang ved et uheld fanget en hare.. Det var ikke særlig heldigt, men vi havde godt nok ikke regnet med, at der var harer der, da der altid var meget trafik om dagen. Men det var der så om aftenen
-
Har din hund nogensinde dræbt et andet dyr
King har taget rotter i vores egen have. En morgen kom han ind og smed en kæmpe rotte på stuegulvet En anden gang var det en rotte, der sad i hækken og ikke rigtig kunne gå - det lignede den var lam i bagkroppen eller sådan noget. Og så har han taget nogle mus engang imellem, men det var vist mere held end forstand, når det skete.. Tit løb de bare imellem benene på ham
-
Konsekvens af den nye hundelov (ej forbud)
En henstilling om at holde hunden forsvarligt inde, synes jeg.. Det er ikke okay, at hunden kan vælte hegnet og komme ud af haven..
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Nej, åbenbart ikke Det er en ommer Agnete
-
Sjovt eller sørgeligt??
Nej, det synes jeg ikke det er. Hvis mine hunde har gjort noget forkert, må jeg jo lære dem, at jeg synes det er forkert. Og det gør man i mine øjne ikke ved at komme ind i et rum, se papir på gulvet, hente et kamera, komme ind igen, stikke papiret op i hovedet på hunden, mens den kraftigt forsøger at stoppe konflikten. Jeg kan ikke se hvilken indlæring, der skulle finde sted der. Hvis mine hunde har gjort noget forkert, siger jeg "nej" til dem, mens de er i gang med adfærden. Ellers har de vel ikke en jordisk chance for at vide hvad jeg forventer af dem.
-
Sjovt eller sørgeligt??
Den starter med at sende dæmpende signaler ret kraftigt.. Derefter viser den tænder, som er et afstandssøgende signal.. I mine øjne er det ikke bare et "ansigt." Det siger jeg heller ikke den gør. Det kan jeg jo af gode grunde ikke udtale mig om Jeg siger bare, at jeg ser en hund, der ikke synes det der er særlig behageligt og at det er ligegyldigt om den så bliver slået eller ej. Uanset hvad synes den jo det er ubehageligt. Jeg snakker ikke om at være ked af det. Blot at hunden forsøger at formidle til ejeren, at den er utryg ved hans/hendes fremtræden. Vil du da påstå, at hunden ikke viser dæmpende signaler? Og er det okay, at det ikke bliver respekteret, fordi andre videoer viser hunde, der sender kraftigere dæmpende signaler? At hunde skulle være bevidste om, når de har gjort noget forkert (i vores øjne) er vist en myte. Vi kan opdrage dem til at lade være med forskellige ting, men at komme hjem og stikke et stykke kattemadspapir op i hovedet på hunden lang tid efter at hunden har spist maden, får ikke hunden til at forstå den har gjort noget galt. Der er ingen træning i det, hunden lærer ikke, at den ikke må spise kattemaden. Den lærer bare, at når ejeren kommer hjem og finder papiret, bliver det ubehageligt. Hvis du ser på den anden hund, vil jeg da mene, at den også viser dæmpende signaler, bare ikke i samme grad.
-
Nada søger nyt hjem
Jeg tror, det er en god ide at fortælle lidt om hunden, så eventuelle interesserede kan se hvad han er for en størrelse
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Måske man skulle lade være med at skrive i alt og intet, at det kun er det man er ude på Tror det ville virke lidt bedre så, hvis man absolut skal..
-
noget for mig ?
Ja, prøv det Du kan jo altid finde et kælenavn til den bagefter
-
Sjovt eller sørgeligt??
Jeg synes ikke, det er sjovt.. Jeg ser en hund, som på alle måder forsøger at komme ud af en situation, den bestemt ikke synes om - det bliver bare ikke respekteret.. Som den så er vant til at blive slået eller ej, er i min verden fuldstændig ligegyldigt.. Det ændrer ikke på, at den synes det er en mega ubehagelig situation.. Øv
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Ja, så virker vi så kloge :blink:
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Enig igen :5up:
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Mener også bare generelt.. Ikke lige specifikt ulovligt importerede
-
Uansvarlige muskel/kamphundeejere...
Men du har jo selv erfaret, at de hundeejere, som forbuddet egentligt skulle ramme, ikke overholder loven?Hvordan skal det så gavne hundene Du siger det endda selv i det nederste indlæg.. "Vil Brian og Hassan tage disse kurser?" Nej, det vil de nok ikke, for de vil jo netop ikke overholde loven..