Alt der er opslået af Therese
-
Er vi alle sarte.....?
Jeg plejer ikke at "bære" ting med fra tråd til tråd, så jo.. Selvfølgelig
-
Er vi alle sarte.....?
Ej, det er overhovedet ikke min hensigt.. Jeg forstår det vitterligt ikke.. Så kan man sige, at jeg selvfølgelig bare kunne have holdt mig ude af tråden, men det kunne jo være en spændende diskussion..
-
Er vi alle sarte.....?
Okay, så misforstod jeg dig Men ja, selvfølgelig skal begge "sider" kunne udtale sig og det vil da være rigtig synd, hvis der sidder nogen, der føler de ikke kan det.
-
Er vi alle sarte.....?
Ja, det tog jo også sin tid Og jeg har da ikke noget at gøre i en tråd, der henvender sig til listehundeejere eller mennesker, der er for forbuddet Jeg kan da godt læse med på sidelinjen, men da jeg hverken er listehundeejer eller for forbuddet, er det vel begrænset hvor meget jeg kan bidrage med.. Desuden kan jeg sagtens forstå hvorfor folk siger som de gør, når de taler for et forbud Nej, men det gjorde jeg Du må endelig ikke tage fejl, det indlæg var skrevet med en voldsom sarkastisk undertone.. Jeg synes nemlig ikke selv jeg er småt begavet :blink:
-
Er vi alle sarte.....?
Men det går vel begge veje. Altså, når nogle af os ikke forstår hvad det er Dina gerne vil debattere, er det jo fordi, det ikke er så indlysende for os, som det er for jer. Præcis ligesom når I opfatter spørgsmålene som drilleri, selvom vi synes det er soleklart, at det ikke er tilfældet
-
Er vi alle sarte.....?
Okay, så har jeg jo ikke noget at gøre her i tråden Godt du i det mindste kunne forklare det :5up: Åh nej, undskyld Dina. Jeg er sørme ked af at du er blevet deprimeret over at os mindre begavede ikke forstår dig
-
Antal hunde?
Jeg ville nok have rigtig mange, hvis man ikke skal være praktisk og voksen omkring det.. Jeg er typen, der altid tager imod folks kæledyr, når de ikke længere vil have dem mere.. Så hvis jeg kun skulle handle med hjertet, ville huset lynhurtigt blive fyldt med hunde og alverdens andre kæledyr..
-
Er vi alle sarte.....?
Var det ikke nemmere om Dina bare fortalte hvad det her drejede sig om, så vi kan diskutere det, i stedet for at det nu udvikler sig til at blive rigtig personligt?
- noget for mig ?
-
Er vi alle sarte.....?
Det har jeg gjort, og jeg forstår det stadig ikke. Jeg har også læst startindlægget, 4 gange nu. Og det er ikke en kritik eller et forsøg på latterliggørelse - det er en seriøs undren.
-
Er vi alle sarte.....?
Okay, det er åbenbart umuligt at få et klart svar herinde - det er åbenbart sjovere at gå efter manden og ikke bolden.. Så jeg smutter bare ud af tråden igen, hvis det er sådan, det skal foregå..
-
Er vi alle sarte.....?
Nej, det er vi jo ikke.. Men hvad vil du så gerne debattere?
-
Er vi alle sarte.....?
Jeg ved altså heller ikke helt hvad vi skal debattere her - og det er ikke for at latterliggøre nogen.. Jeg kan bare ikke finde ud af det.. Skal vi diskutere om listehunde ejere er mere sarte end andre? Skal vi diskutere hele sagen fra omplaceringstråden? Eller hvad skal vi?
-
Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?
Vivi, det er jo ikke din holdning folk protesterede imod - og det var heller ikke specielt møntet på dig.. Det var da udelukkende fordi det foregik i den tråd, det foregik i, som nogle (inklusive mig selv) syntes var for meget.. Det var ikke for at "give dig mundkurv på," for selvfølgelig må du da udtale dig alt det du vil om alt det du vil
-
Staffordshire bull bl. søger nyt hjem
Hvad mener du med det markerede
-
Staffordshire bull bl. søger nyt hjem
Nej, det kunne du da heller ikke vide. Men i mine øjne handler det bare ikke kun om at TS er berørt af det - det er bare en del af det. Jeg synes generelt set, at man bør diskutere kamphunde i en tråd, hvor to hunde er døde under de omstændigheder. Og det er jo ikke kun, fordi det er en listehund, det handler om. Hvis det overhovedet er en hund fra listen. Det samme ville gøre sig gældende, hvis det drejede sig om en hund, der døde af andre årsager og en bruger herinde fortalte om det og kendte hunden. Det er du ikke nødvendigvis enig i og det er også fint nok
-
Staffordshire bull bl. søger nyt hjem
At når en hund er blevet bidt ihjel, synes jeg at man skal vise respekt for trådstarter, som åbenbart er berørt af situationen, og undlade at diskutere her.
-
Staffordshire bull bl. søger nyt hjem
Måske er det bare ikke den rigtige tråd at tage en kamphundedebat i.
-
Er det normalt for en islandsk fårehund?
Ja, han er godt nok sød
-
Er vi alle sarte.....?
Hvem afgør det? At du ikke synes det var respektløst, skal vel ikke forhindre andre i at give udtryk for den holdning. Som sagt synes jeg ikke, man kan dømme en hundeejer udfra så få informationer. Ja, jeg ved at ejeren ikke havde tid længere - men jeg ved ikke hvorfor. Ergo kan jeg ikke vurdere om jeg synes at det er uansvarlige af ejeren. Det er i mine øjne fint, at en hund omplaceres, hvis det reelt set skyldes manglende tid. Hellere det end at hunden bliver forsømt. Men selvfølgelig er det enormt trist, at den bider en anden hund ihjel. Jeg vil slet ikke begynde at tolke på hvad der er sket og hvorfor. Jeg var jo ikke til stede, og kender ikke nogle af menneskerne eller hunden, så det er da umuligt udfra så få informationer at tolke på hvad der er gået galt.
-
Er vi alle sarte.....?
Hvad er meningen egentligt med den her tråd? :hmm:Er det for at diskutere om hundefar er sart eller for at diskutere hvornår man er sart og om det er okay eller ej - eller hvad er tanken bag
-
Er vi alle sarte.....?
Der er vel ikke noget sart i at udtale, at man anser det for usmageligt at der er ved at gå debat i sådan en tråd. Jeg synes det samme, men det bunder ikke i, at jeg tager det personligt. Blot, at det netop er usmageligt og respektløst, hvis tråden udviklede sig til en debat - i mine øjne, altså. Det ved du jo reelt set ikke. Ingen af os kender (så vidt jeg ved) hundens tidligere ejer og ingen af os ved, hvad der er sket hjemme hos hende/ham, siden vedkommende måtte skille sig af med hunden. Så at tolke hundens angreb efterfølgende som en direkte konsekvens af ejerens manglende evner som hundeejer, synes jeg er en smule søgt. Det var, så vidt jeg husker, Umulia, der skrev sådan og hun ejer ikke en listehund. Ja, også i mine
-
Vil bare sige goddag...
Hej og velkommen til
-
Mundkurv
Mundkurv: ja sandsynligvis. 2 m line: Aldrig i livet. Selvfølgelig vil jeg ikke lade hunden gå i lang line eller flexline eller andet i bebyggede områder, hvor risikoen for at møde andre mennesker, hunde, biler osv. er stor, men på fritløbsområder, hundeskove og lignede vil jeg ikke have et problem med at lade hunden gå i en lang sporline eller en flexline. Lidt frihed skal de da have. EDIT: Behøver heller ikke en lov, der fortæller mig, hvornår det er klogt at have hunden i snor. Det kan jeg godt selv vurdere - sådan helt på egen hånd
-
Ang. den nye hundelov.
Selvfølgelig skal man have sin hund under kontrol og i den ideele verden, havde vi slet ikke denne her diskussion Og du beskriver jo netop en faktor mere, man kan tage med - der er jo rigtig mange ting, der kan have en betydning afhængig af hvilken race og hvilken type hund, vi snakker om. Og selvom jeg som udgangspunkt ikke synes, at ejeren skal straffes, fordi hans hund forsvarer sig selv, kan jeg jo ikke udelukke at der vil være nogle situationer, hvor jeg vil synes det er en ret god ide alligevel.