Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. :lol: :klap:
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg tænker, at hvis han gør det fordi han har en masse overskudsenergi, vil det allerede hjælpe at han bliver aktiveret noget meget. Eller på en anden måde i hvert fald
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Og så en gåtur eller to mere om dagen, måske. Det er jo en aktiv hund du har dig
  4. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg tror det ville være en god ide at starte med noget mere mental aktivering. Det kan være noget så simpelt som spor eller fodersøg. Det behøver ikke være det helt vilde Der er en, der har skrevet en bog med forslag til aktivering og lege. Christina Søndermann, tror jeg hun hedder og bogen hedder vist "leg med din hund." Jeg har læst den engan og synes der var mange gode forslag deri Den kan du prøve at kigge i, hvis du har mod på det
  5. Dejligt Har du lyst til at fortælle hvor I skal kigge henne?
  6. Neeej hvor dumt :lol:
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Træning
    Hvad med at gå til Rally lydighed? Der er vist ikke apport med i, tror jeg.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Råd & Tips
    Kan det måske også lade sig gøre at snakke med boligforeningen om at din søn er opmærksom på problemet og arbejder på at få det løst. Men at det ikke kan gøres på otte dage. Så kan han måske få en længere tidsfrist - eller er det en regel, der bare er sådan og ikke er til at ændre på?
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Og jeg vil så påstå, at de hundeejere, som tror, at hunde ikke har grænser, ikke forstår deres hund. Hvorfor skulle hunde ikke kunne mærke, at der er noget de er utrygge ved eller at der er noget, der genere dem? Ja, man skal selvfølgelig stoppe hunden i en adfærd, der kan være skadelig for den eller på anden måde være skidt for den. Men derfor behøver det altså ikke betyde, at hunden ikke kan have grænser for hvad den synes er okay. Hvad er det så i virkeligheden? Hvis vi tager det eksempel, jeg skrev i et tidligere indlæg om vores omplaceringshund, hvad var det så min mor i virkeligheden gjorde, da hun gik en anden vej forbi ham, hvis det ikke var at respektere hans grænser? Det kan da godt være, at det var en dårlig vane fra hundens side, men den vane er jo opstået af en eller anden grund.
  10. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Når du skriver, at du med din adfærd vil vise, at du vil have respekt, tog jeg det bare som et tegn på, at du anså hunden for at være respektløs. Min fejl.. Ja, det er da hunden, der bedst kan mærke, hvor dens grænse går. Og ja, jeg er da enig i, at hunde ikke skal have hverken menneskemad eller sko på. Men det har nu ikke noget med sagen at gøre, da hunden ikke kan vurdere hvad der er god og hensigtsmæssig mad eller hvilke andre ting, der er mindre hensigtsmæssige for dem. De kan derimod godt mærke, hvis de synes noget er skræmmende eller utrygt og det kan de godt forsøge at fortælle os. Og der må man jo så tage et valg om hvordan man vil handle på det. Og jeg tror så ikke, at det er den rigtige måde at tage maden fra hunden, når den i forvejen viser en utryghed omkring det. Selvfølgelig vil nogle hunde være bedst tjent med at man sætter en grænse, men det er mest ift. hunde, der forsøger at se hvor langt de kan gå og hvor vores grænser ligger. Hunde, der reelt set er utrygge ved situationen, vil sandsynligvis kun blive mere utrygge ved det, hvis man gør sådan. Jeg er overhovedet ikke enig. Det er at gøre hunde dummere end de er, hvis man tror, at de ikke selv kan have grænser ift. hvad de kan/vil eller hvad de ikke kan/vil.
  11. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg tror bare, det er vigtigt at forstå, hvad der ligger til grund for hundens adfærd i den situation. At det sandsynligvis ikke er fordi hunden er fræk eller respektløs, men at den bare forsøger at beholde dens mad, legetøj, whatever, og den eneste måde at signalere det på, er altså gennem knurren. Respekt er super vigtigt, men det skal gå begge veje.. Når man vælger at tage noget fra en hund, der prøver at fortælle, at det altså ikke er okay, er det i mine øjne ikke at vise respekt for hunden. Og jeg tror heller ikke, ejeren opnår ret meget respekt fra hundens side, fordi han kan gå hen og tage et ben. I bedste fald tager hunden det nok ret koldt og roligt. I værste fald kan det udvikle sig til et voldsomt ressourceforsvar. Vi overtog en unghund, der startede ud med at knurre af min mor, fordi hun gik forbi ham, mens han lå med sit kødben i sofaen. Hvis hun havde sat hårdt mod hårdt og taget benet fra ham, ville det ikke skabe tillid mellem dem. Hun ville starte med at skabe mistro fra hans side, og det ville ikke være særlig lovende for det fremtidige samliv.
  12. topic svarede på Therese's Stjernetosse i TV / Film
    Jeg fatter så heller ikke, at folk ikke ser kan høre at de ikke kan synge specielt godt.. Jeg mener.. Hvis man har hørt nogle, der bare kan synge lidt godt og så hører sig selv, må man da kunne høre det.. Eller hvad??
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Jeg ville bare sige nej til ham og ikke rose ham for at stoppe med at bide. Jeg har det sådan, at når nej'et er indlært rigtigt og han har forstået betydningen af det, vil jeg ikke rose for det. Fordi det er noget han skal og der findes ikke nogle alternativer. Det er ikke ligesom hvis man er ved at træne en øvelse, hvor der findes en masse muligheder for hvilken adfærd hunden kan tilbyde (i hvert fald hvis man træner efter klikker-principperne) og man derfor skal rose hunden for at guide den i den rigtige retning. Håber du forstår hvad jeg mener
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Men sådan er det heldigvis ikke længere. Så hvis man skal se på metoderne, der bruges i dag er han til den hårde side, synes jeg.
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Synes du virkelig at det han praktiserer er en mellemting For jeg synes da godt nok han hører til "den hårde skole."
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Jeg prøver altså ikke at drille dig Men okay, så har du ikke ment det som en kritik Og for så at vende tilbage til emnet, så tror jeg faktisk det påvirker danskere mere end man tror. Selvfølgelig foregår det ikke på alle træningspladser, men hvis man i forvejen er vokset op med at hunden er nederst i hierarkiet og at den vil overtage verdensherredømmet ved enhver lejlighed, så er der nok ikke langt fra det og så til at bruge Milans måde. Så jeg tror faktisk det kan have indflydelse på nogle danskere og deres måde at holde hund på.
  17. Øv det er jeg godt nok ked af at høre :ae:
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja selvfølgelig er det rigtig fint at komme med ideer, ingen tvivl om det. Jeg synes bare det er ærgerligt, at du kommer med påstande om at andre ikke har gjort noget aktivt - som om at demonstrationer, underskriftsindsamlinger og tonsvis af indlæg ikke er aktivt nok - og når det så kommer til stykket, har du heller ikke selv andet at byde ind med end at sidde bag skærmen og skrive ideer ned til os andre, som vi så skal føre ud i livet. Så gør du jo ikke mere end os andre og så forstår jeg ærlig talt ikke kritikken
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Og alligevel kritiserer du andre for ikke at gøre noget aktivt
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det kunne jo være rigtig fint, hvis hun kendte nogen. Jeg kender hende heller ikke personligt, men ja.. Det er der måske andre der gør
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja det har han uden tvivl, men hvis folk ikke kender nogen, hvad så Er der nogle du kunne foreslå man anbefalede?
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det er også fint nok med ideer, men folk gør vel hvad de magter. Og mere kan man ikke forlange. Hvis de så ikke magter at tage initiativ til et nyt Tv-program og kæmpe en muligvis sej, lang kamp for at få det sendt, må de jo gøre noget andet.
  23. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Næh, men det er en god motivation for mig. Og så tror jeg altså ikke, at en hund der f.eks. får tæsk eller er kraftigt misforstået i dagligdagen er rigtig glad
  24. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Ja, det er jo måske nok den sværeste del af det
  25. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Og det virker ikke, mener du?

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.