Alt der er opslået af Therese
-
Sunde hunde aflives i tusindvis :(
Støtter at hun avler på den måde hun gør. Jeg forstår bare ikke hvorfor du har købt hvalp hos hende, hvis du i virkeligheden er imod hendes måde at gøre tingene på?
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
Vi er helt enige Misforstod åbenbart bare dit indlæg
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
Nej okay, så er vi vist stort set enige alligevel
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
Det kan da kun være til hundens fordel, at den bliver præget på forskellige ting, så den er rustet til at kunne håndtere alle de input, den får ved at leve i et samfund som vores. Og jeg mener, at det sagtens kan lade sig gøre at lade prægningen være på hundens præmisser.
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
:lol: Ja det er da ikke fordi vi ikke kan læse i hvert fald
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
Det tror jeg helt klart også der er - forskelle mellem racer. F.eks. ser det meget anderledes ud, når en Schæfer kigger opmærksomt ift. når en Golden gør det. Og det skal hunde selvfølgelig lære. Men jeg tror såmænd ikke, at der er noget hunde fra naturens side ikke kan rent sprogmæssigt. Det kan bare se meget forskelligt ud.
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
Okay så har jeg misforstået dig Troede du svarede Lonny på hvad en pittbull ikke kan ift. en labrador
-
Hundesprog, er det ved at uddø?
Hvorfor mener du ikke at en pittbull skulle kunne gå i playbow?
-
Løse hunde, er jeg en sippe ???
Nej, jeg synes også hun overreagerer. Det kan da aldrig blive din skyld, at hun vælger at lade hendes hund løbe og lege :hmm:
-
Forsøg på at ændre folks syn på Muskelhunde!!
Arh.. Jeg synes da, det fremgår ret tydeligt, at hun snakker om kamphunde
-
Den aggressive hvalp
Tak for update Dejligt at det har haft en positiv effekt
-
Tre børn så deres hund drukne under is
Hvis det var min egen hund, tror jeg slet ikke at jeg kunne lade være med at forsøge. Kunne ikke bare stå på bredden og se på, mens den druknede. Men det er jo enormt svært at svare på.. Tror bare jeg holder mig væk fra søer om vinteren
-
Månedens hund januar 2010 - hunde der hjælper til
Så har jeg også stemt
-
Mig og min bedste ven!
Velkommen til
-
Bimsen har fødselsdag
Stort tillykke :tillykke:
-
Sunde hunde aflives i tusindvis :(
Men ved at købe ved hende, støtter du det vel et eller andet sted?
- hej
-
Løse hunde, er jeg en sippe ???
Ja og så kan de ikke forstå, hvis deres hund bliver bidt
-
Kamphunde forbud....
Nej, det fatter jeg heller ikke. Igen er det de få, der ødelægger det for de mange. Nej, og det er nok netop det, der er problemet. Det er blevet så skide moderne at have hund og eftersom amstaff m.m. er let at få fat i, er det da sådan en man skal have. Desuden har man sandsynligvis oplevet at møde et rigtig pragteksemplar af racen og tænker ikke lige over, at det altså ikke er kommet af sig selv.. Og så kan det jo sagtens ende galt.
-
Kamphunde forbud....
Ja, det er vi helt enige om. Og det er da super problematisk. Jeg tror som sagt bare ikke at et forbud vil hjælpe ret meget på det reele problem, som er at folk anskaffer sig hunden uden at vide hvad den består af. Ja, det er jo så det. Okay, hvad oplevede du da dengang?
-
Kamphunde forbud....
Jaa måske. Ja selvfølgelig gør det det. Men man har da alligevel en del måneder at løbe da, eftersom de færreste hvalpe/unghunde angriber andre hunde. Ja, men dem, der anskffer dem alligevel, anskaffer sig dem uden at der er nogen som helst kontrol med det. Og det kan jeg altså ikke helt se fidusen i. Det tror jeg ikke nødvendigvis. Det der med at sætte hårdt mod hårdt, tror jeg ikke rigtig på.. Nej, det ville da være det nemmeste i verden. Men hvor går grænsen så, kan man spørge sig selv om.
- Halløj
-
Løse hunde, er jeg en sippe ???
Der er vel også det i det, at man ikke nødvendigvis ønsker, at ens hund skal hilse på en masse fremmede hunde. Jeg gik i hundeskoven med vores gamle, fordi han havde godt af at mødes med andre hunde, men han var enormt usikker og reagerede med "angreb er det bedste forsvar," hvis han blev sat i en situation han ikke kunne håndtere. Derfor synes jeg, at det var død frustrerende, når fremmede hunde kom løbende hen til os. Det stressede han fuldstændig op over og så kunne jeg stå der med alle mine talenter og forsøge at få ro på ham. Hvilket er svært med en fremmede hund så tæt på. Jeg kan sagtens se det fra andres synspunkt, at man kommer i hundeskove for at ens hund skulle mødes med andre hunde. Ville bare ønske, at det blev på min og min hunds betingelser, så han ikke behøvede blive sat i den situation. Jeg tror altså ikke, man skal regne med at alle gerne vil hilses på.
-
Kamphunde forbud....
Okay det er jeg så ikke enig med dig i. Hunden aner jo ikke, at dens instinkter har større konsekvenser end så mange andre hundes. Tja. Set fra mit synspunkt handler det ikke nødvendigvis om at være på vagt hele tiden. Det handler vel bare om at lære sin hund at kende og lægge mærke til dens signaler. Og det er vel ikke forbeholdt kamphunde ejere. Men jeg kan da sagtens se hvad du mener. Selvfølgelig holder det ikke at have hunde potentielt farlige hunde som mange har dem i dag, men jeg tror bare ikke et forbud løser ret meget. Tanken er vel, at man skal kunne gribe ind overfor de potentielt farlige hunde, men det burde man jo også kunne i dag, dog uden den helt store effekt. Sandsynligvis. Men der vil da være fuldstændig lukket for al kommunikation, hvis forbudet bliver en realitet. Okay. Nej, da ikke alle hunderacer. Det er slet ikke det jeg er inde på. Jeg tænker bare på før i tiden, hvor det var schæferen og rottweileren, der stod for skud. Nu er det amstaffen og lignende racer. Hvad bliver det næste?
-
Hvilken race er sødest som hvalp? ;)
Du glemte da vist noget :scared: