Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ja. Og der er det jo så ejerens opgave at få hunden til at vælge hende frem for andre ting. Jeg kan ikke se hvad det har med snyderi at gøre. Men uddyb gerne, hvis jeg har misforstået det.
  2. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jamen hvordan snyder han hende så
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvor er det dejligt at høre at det går godt
  4. Han er da heller ikke til at stå for
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg tror altså du tillægger ham lidt for mange menneskelige følelser og reaktioner. Jeg tror ikke, at han lægger og tænker "nå nu vil jeg lige lave lidt ballade, lad mig komme afsted." Jeg tror ganske enkelt bare, at han synes noget andet er mere spændende og derfor smutter. Ikke fordi han vil være uartig eller snyde hende.
  6. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men hvordan mener du da at hendes tænker
  7. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg har foreslået, at hun kunne finde noget, der var mere interessant end at gå ud i køkkenet, så den blev i stuen. Hvad dette "noget" kunne være, ved jeg jo af gode grunde ikke. Eller lade hunden blive hjemme - hvilket jeg nok ville vælge i stedet for jævnligt at skabe en konfliktsituation over noget (for hunden) ganske naturligt. Her er jeg bare overhovedet ikke enig med dig. Jeg har aldrig oplevet eller hørt om en hund, der ikke gjorde noget, der talte til dens egen fordel. Den gør ikke noget udelukkende for at være flink eller for at gøre nogen en tjeneste. Det kan godt være, at dine hunde ikke opfører sig som hendes, men jeg vil æde min gamle hat på, at de ikke foretager sig noget, hvis der ikke er en eller anden fordel ved det.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men bløde metoder er jo netop ikke ensbetydende med at man ikke må sige nej til hunden. Og konsekvens er i allerhøjeste grad en del af de bløde metoder. Det er jo netop essensen af det hele - at man gør tingene ens hver gang. Jeg tror altså, at vi snakker temmelig meget forbi hinanden i denne debat.
  9. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Det ser spændende ud - det vil jeg lige skrive mig bag øret
  10. hej

    en besked i et emne svarede på Therese i Præsentér dig selv
    Hej og velkommen til Og ja - billeder er et must
  11. Jeg har desværre ingen hund, så vil nøjes med at ønske dig tillykke med kommende hvalp - bliver da skide spændende
  12. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Hvad ligger du egentlig i ordet opportunist? Er det ikke bare en hund, der gør det, der taler til dens fordel?
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men hvad hjælper det? Hunden har jo tydeligvis ikke forstået budskabet, når den bliver ved med at gå i køkkenet. Og så ville den heller ikke forstå en evt. irrettesættelse.
  14. en besked i et emne svarede på Therese i Debat
    Hej og velkommen til Hvilke tanker har du gjort dig omkring det at have hund? Her tænker jeg specielt på aktivitetsniveau, hvad du vil bruge hunden til og hvad du kan tilbyde den i hverdagen?
  15. Hvor er det dog forfærdeligt Jeg sender jer min dybeste medfølelse
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men handler det ikke om at give hunden lyst til at komme?
  17. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Eller selskab. Jeg tror på, at bløde metoder virker på alle hunde - hvis bløde metoder består af at møde hunden, der hvor den er og tage udgangspunkt i den enkelte hund samt hvordan hunde lærer generelt. Men ja, nogle hunde skal muligvis have det skåret ud i pap. Og er alle hunde ikke et eller andet sted egoistiske? Hvorfor skulle hunde gøre noget de ikke får noget ud af og som er til deres egen fordel? Er det ikke bare spild af energi?
  18. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Okay, så har jeg misforstået dig Det er jo helt fint, når der metode virker for dig
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Hvalpe
    Hvor er hun smuk :hjerte: Og hvor er det godt at I har besluttet at tage jer af hende - uanset hvordan det så ender. Det er en rigtig træls situation at stå i, netop fordi man føler med den stakkels hund og kun ønsker det bedste for hende. Men samtidig også skal tænke på ens eget overskud. Mange spørgsmål melder sig, når man lige pludselig står med en ekstra hund. Måske især fordi det går så godt. Hvis hundene var rygende uvenner, ville det jo slet ikke være svært at træffe beslutningen om at sende hende videre. Nå men nu vil jeg stoppe med at plapre og bare ønske jer held og lykke med at træffe beslutningen og at jeg glæder mig til at se hvad det hele ender med
  20. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Nu er jeg ikke ekspert, men jeg formoder, at hunden går i køkkenet/på 1. salen/what ever, fordi den får et eller andet ud af det. Som så overskygger skideballen. Jeg mener ikke, hunden er dum - bare at den gør det, der betaler sig for den. Som andre også har været inde på. Og så vil jeg da være så fræk at påstå, at træningen ikke har virket, når det sker gentagne gange. Var det så ikke bedre at give den en anden grund til at blive i stuen, end fordi "det siger jeg?"
  21. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Ej okay, jeg antyder på ingen måde at du slår dine dyr - jeg er ked af hvis du har fået den opfattelse. Det har bestemt ikke været meningen. Og selvfølgelig kender jeg ikke dine træningsmetoder, men når du argumentere så kraftigt mod "den bløde metode," går jeg ikke ud fra det er den du bruger. Og så er jeg egentlig bare interesseret i, at vide hvorfor du mener at din metode virker meget bedre, når dine hunde (heller) ikke kommer ved indkald, når der er noget mere spændende i nærheden? Der er absolut ingen skjulte beskyldninger mod dig som en dårlig hundeejer og jeg prøver bestemt ikke at nedgøre dig, jeg spørger af ren nysgerrighed.
  22. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Men du nævner jo selv, at du godt kan komme ud for at skulle kalde på dem tre gange inden de kommer, hvis der er noget spændende, de er mere interesserede i. Er det ikke fordi de ikke er motiverede for at komme - altså at de ikke har lyst til at komme? Så kan jeg jo ikke se, at din træningsmetode virker meget bedre end andres "bløde metode."
  23. Ja og der er da stadig en smule Hvad med onsdag eller fredag? Der har jeg tidligt fri nemlig
  24. Nu får jeg næsten lyst til at besøge jer, mens der er snevejr, så jeg kan se Groa på slap line
  25. Enig med Hailey. Lær hende et signal, som klap på brystkassen eller lign. der fortæller hende, at nu må hun hoppe op og at hun ellers skal blive nede.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.