Alt der er opslået af Therese
-
Hvilke race passer til os?
Har du billeder? :blink:
-
Harley "Farlig" :)
Hej og velkommen til - jeg synes bestemt heller ikke han ser farlig ud :blink:
-
Ville dele min glæde med jer..
Hvor er hun nuser Og jeg er også nysgerrig - hvilken race er hun??
-
En gåtur i gråvejr
Ja, jeg kan jo kun tilslutte mig resten af koret - for hvor er hun dog bare smuk!!! :hjerte:
-
Hvilke race passer til os?
Nej vel :blink: Ja, det er super Jamen det er jo det. Han kan jo sagtens arbejde med det, mens jeg er på arbejde... Der er intet der er så galt at det ikke er godt for noget, som man siger :blink: Jeg var allerede nede og låne en bog om Sheltien idag, kunne ikke vente og den lyder helt sikkert som en hund for os. Både mht. sind, pelspleje og aktivitetsniveau. Så jeg vil da undersøge lidt mere om racen og så må vi tage den derfra Men tror umiddelbart det ville være et godt valg lige nu Schæferen er også lækker, sådan en havde vi også oppe og vende Men det skulle bare ikke være lige nu vi skulle have den... Måske en anden gang Hvad for en er det du har nu?
-
Hvilke race passer til os?
Jeg er egentlig ikke til noget bestemt, det vigtigste er som sagt at hunden nyder det. Selvfølgelig skal jeg også synes det er sjovt, men hundens glæde gør også mig glad Vi vil selvfølgelig gå til træning med hvalpen og har da også overvejet hvad vi skal prøve af, men jeg har ikke låst mig fast på en bestemt træningsform. Han går hjemme pga. sygdom. Den skal helt sikkert lære at være alene hjemme, den vil komme til at være alene hjemme engang imellem selvom han er der om dagen, og hvis han kommer på arbjedsmarkedet igen, er det mest praktisk at den er vant til det. Han vil også deltage i hundens hverdag, f.eks. vil han tage den ud at tisse, hvis den ikke er renlig, når jeg starter på arbejde efter vi har fået den og han vil da også lufte den engang imellem, hvis jeg er forhindret eller hvis han bare har lyst til at gå en tur. Vi hjælper hinanden Det bliver primært min hund og mit ansvar at aktivere og lufte den, men han vil jo også gerne have hund og vil selvfølgelig være interesseret i at være en del af dens liv. Og jeg tror godt han kan lokkes til at bære den :blink:
-
Når hunde leger bedst
Sikke nogle dejlige vovser
-
Hey! :D
Velkommen til Håber du bliver glad for at være her
-
Puddel blanding?
Hvorfor vil du gerne have en pudel blanding? Hvad med en ægte pudel?
-
Hvilke race passer til os?
Der er nemlig rigtig mange at vælge imellem, det er derfor jeg synes det er ret svært Især fordi de er så dejlige allesammen :blink: Ellers lyder det som en rigtig god ide med at lave en "top-tre" over egenskaber Jeg har i forvejen et ret godt billede af hvordan hunden skal være, men det kan jo ikke skade at tænke over det en ekstra gang og se om man kan komme i tanke om noget nyt :5up: Tak for hjælpen
-
Hvilke race passer til os?
Det kunne også være en mulighed Er bare bange for at den bliver for stor til at jeg kan bære den, inden den kan gå på trapper selv :hmm: Nå, men der er jo også lang tid til vi skal have hund, så det er jo bare om at komme i gang med at undersøge en masse Vil i hvert fald have racen i tankerne, når vi skal beslutte os Om det er jo altid dejligt at man kan komme ud og se hundene og høre lidt om dem inden man beslutter sig
-
Hvilke race passer til os?
Tak Jeg har kigget lidt på Sheltien, efter hvad jeg har læst/hørt skulle den passe godt ind her. Måske lige bortset fra at den kan have tendens til at gø meget, men det kan den vel trænes til ikke at gøre så meget Men tror alligevel lige jeg smutter ned på biblioteket og løber nogle bøger om de racer der er nævnt
-
Hvilke race passer til os?
Jeg er nok i virkeligheden mest til langhårede hunde, men det er ikke afgørende for vores valg. Vi er også begge mest til store hunde, men sandsynligheden for at vi kommer til at bo i lejlighed, er stor. Så det skal nok være en lille hund, vi kan bære. Men hvis du eller andre kan foreslå en stor race, må I da gerne det Vi leder efter et sted uden trapper, også af hensyn til den voksne hund, og hvis vi finder sådan et sted, kan vi ligeså godt kigge efter den størrelse hund, vi hælder mest til. Den behøver ikke være egnet til noget bestemt. Jeg vil gerne træne med den, men jeg ønsker ikke at deltage i konkurrencer, så det vigtigste for mig er egentlig bare at hunden synes det er sjovt og får noget ud af det Den skal ikke udstilles. Men jeg forstår ikke hvad det har med racens behov at gøre?
-
Hvilke race passer til os?
Hejsa Mig og min kæreste leder i øjeblikket efter den race vi skal have næste gang - men vi synes det er super svært at finde den rigtige! Vi havde egentlig startet med at overveje schæferen, men efter at have tænkt over det, er vi slet ikke sikre på vi magter det lige nu alligevel Derfor vil vi gerne høre jeres mening om hvilken hund, der vil passe godt ind i vores liv lige nu, i stedet for at købe en hund, bare fordi vi godt kan lide racen.. Vi har ikke personlige erfaringer med ret mange racer og det er svært at vuderere ud fra en bog, synes jeg. Så personlige erfaringer er meget velkomne Jeg har haft ansvar for at lufte den ene hund derhjemme og træner med dem begge to, så jeg har fået et billede af hvor meget tid det kan tage at have en hund og hvor meget træning der ligger i det. En typisk dag vil se sådan ud: En times gåtur med fodersøg om morgenen + plus en halv time til at stresse ned i, inden jeg går på arbejde. Min kæreste går hjemme, så den vil ikke være særlig meget alene, men det er ikke optimalt at den stresser, mens jeg går. Når jeg kommer hjem, vil jeg tage den ud at gå en lang tur, helst til et sted den kan løbe løs og brænde krudt af. Gåturen kan nemt tage to timer med aktivering, træning, hundemøder og hvad der ellers hører med. Når den er frisk igen efter gåturen, vil jeg træne lidt tricks med den og tilbyde den nogle opgaver den skal løse. Aftengåturen bliver 20-30 minutter rundt i kvarteret + en tissetur inden vi går i seng. Det er den tid jeg bruger på king nu og jeg regner ikke med det ændrer sig synderligt med en ny hund. Desuden er det den aktivitet jeg vil lave med en voksen hund, ikke med en hvalp.. Fyr løs
-
"I skal lige passe på jeres hund!"
Fordi han godt kan med de fleste hunde og han vil rigtig gerne hilse på dem - og har også godt af det. Det er bare hanhunde der springer i hovedet af ham, han ikke bryder sig om. Og så sker det i øvrigt ret sjældent at folk ikke har styr på deres hund der hvor jeg lufter. Når de ser jeg trækker ind til siden og kalder ham på plads, kalder de jo også på deres hund. Og så vurderer vi bagefter om de skal hilse eller ej. I de fleste tilfælde går det jo fint, så længe den anden hund ikke farer hen til ham.
-
På isen m.m. :)
Kanon billeder af en skøn hund :5up:
-
"I skal lige passe på jeres hund!"
Det er jeg så ikke helt enig med dig i. Jeg lufter hund i hundeskoven, selvom han ikke altid er glad for andre hanhunde og kan blive lidt usikker, hvis de kommer farende hen til ham. Det sker heldigvis også sjældent at det ender med et reelt slagsmål, men folk der ikke kender ham, kan da sikkert godt betegne ham som aggresiv. Og jeg vil da gerne blive ved med at lufte hund der, han får meget mere ud af sådan en tur end to timer hjemme i det vante kvarter. Det skal så også siges at jeg altid har ham i snor og kalder ham til mig, når jeg ser en anden hund. Og jeg forventer sådan set at andre hundeejere gør det samme :blink:
-
Avlstjeneste Fransk bulldog.
Ja, jeg må jo erklære mig enig med resten af flokken - jeg synes det er dejligt at du tager avlen alvorligt og ikke bare avler løs med hovedet under armen :5up: Og velkommen til
-
fast ugentlig gåtur omkring århus??
Jeg kan desværre ikke komme alligevel, men vi ses helt sikkert en anden gang Og rigtig god tur allesammen
-
Alene hjemme - Hjernegym
Søger hun slet ikke efter det? Nina Ottesen legetøj skulle være godt. Og ellers kan du prøve at søge på "aktivering" både herinde og på Google. Så er jeg sikker på der kommer noget frem Du kan også træne og lære hende nogle tricks. Det er jo også aktivering. Du skal nok bare huske på at hun selv skal tilbyde adfærden og ikke skal lokkes til det vha. en godbid. Det tror jeg hun får mest ud af. Men det er du sikkert godt klar over Der var engang en herinde, der skrev om at man kunne lære hunden at kende forskel på forskellige dufte. Du kan tage to flasker med shampoo og ligge på gulvet i hver sin bunke. Jodie skal så samle bøtterne op og aflevere dem til dig. Efterhånden som hun bliver bedre og bedre til det, kan du lægge flere og flere ting ned i bunken. Slutresultatet skulle gerne være at hun finder to ting der matcher fra hver sin bunke og afleverer dem til dig. Eksemplet med shampoo er måske en dårlig ide, hvis hunden bider hul, men du kan jo selv finde på noget andet Du kan også betinge hende på en bestemt duft. Giv hende en godbid hver gang hun viser interesse for tingen med denne duft. Når hun kan det, kan du lægge tingene forskellige steder i huset eller haven, hvis du har sådan en, og lade hende komme hen med det til dig. Det er da i hvert fald to øvelser, der godt kan tage tid at lære og vil også tro hun kan få en masse ud af det selvom øvelsen er indlært. Du forsøger jo, og det er da bedre end slet ikke at gøre noget. Og at du spørger herinde viser bare, at du gerne vil gøre det bedste for Jodie, så jeg synes ikke du behøver være så hård ved dig selv :ae: Du kan putte nogle flere farver på, hvis du har flere farvede kopper Og ja, du skal nok passe på med for mange gentagelser af gangen. Men jeg tror sagtens du kan aktivere hende nok, du mangler vist bare lidt inspiration Og det er jo godt nok at hun er lydhør Sådan er Bordere vel bare
- Haj
-
Overtagelse af lederskab
Ja, det kunne jeg også godt tænke mig at vide.. Jeg har hørt mange ting man kan gøre for at bevare lederskabet, men aldrig at man skulle bide hunden til den piver :hmm:
-
Hvad går galt, hjælp modtages,
Hvor gammel er det Bella er ved at være?
- fast ugentlig gåtur omkring århus??
-
fast ugentlig gåtur omkring århus??
Det gør mig ikke noget at de skal være i snor, så har jeg da lidt styr på ham Det er sødt af dig at ville hjælpe med at træne, men vi er ikke kommet til at jeg kan få øjenkontakt med ham endnu, når han ser en anden hund. Så skal afstanden i hvert fald være stor! De første fem minutter, indtil han har hilst, kan jeg godt droppe alt om den slags pjat Så længe jeg kan få ham til at sitte og være nogenlunde rolig, er jeg tilfreds Og jeg skal nok holde ham tilbage, så dine tøser ikke bliver helt overrumplede Og på forhånd tak for kortet