Alt der er opslået af Therese
-
Når selv BC-ejere har misforstået konceptet...
Ja, det er også det jeg tænker. Jeg kunne netop godt forestille mig at hyrdelinjer ville være fine til det - det er vel netop pga. hyrdelinjerne, at racen er blevet så eftertragtet indenfor hundesport. Udstillingslinjer kan jeg til nøds forstå, men en sportslinje giver umiddelbart ikke ret meget mening.
-
Når selv BC-ejere har misforstået konceptet...
Nu går jeg lige en smule OT, men håber nogen vil forklare forskellen mellem en border af hyrdelinjer og en border af sportslinjer? Og hvorfor er det, at man fandt det nødvendigt at dele dem op i 3 linjer - eller hvad det er man har gjort? Kunne hunde af hyrdelinjer ikke klare sig godt nok til hundesport eller?
-
Hvordan har I det med at nogen " hænger " bestemte ud ? Feks. kenneler ?
Mon ikke der menes admins? Det er i hvert fald sådan jeg læser det
-
Træning af ringeklokke...
Nu ved jeg jo ikke, hvordan jeres hverdag ser ud, så du må ikke tage det her ilde op, men mange hunde der har svært ved at finde ro og stresser let, kan det gavne at få puttet nogle aktiviteter hvor hunden skal bruge næsen og/eller hovedet ind i hverdagen. Det kan være tricks, som du kan finde utallige af på nettet, hvis du mangler inspiration Du kan også kaste noget af hans foder ud på græsset eller gemme dem rundt omkring i huset, så han skal bruge næsen for at finde det. Især det sidste er en dejlig, rolig aktivitet, som ikke kræver at hunden kører i et højt gear som f.eks. ved boldleg eller andet, hvor hunden er meget tændt. Nogle hunde kan have svært ved at falde ned efter sådan nogle aktiviteter. Jeg ved som sagt ikke hvad I laver i hverdagen, så hvis årsagen til hans stress ikke skyldes mangel på mentale aktiviteter, skal du selvfølgelig bare se bort fra mit indlæg
-
2 årig Labrador-retreiver søger nyt hjem
Tråden er desværre fra sidste år, så jeg tror hunden er solgt
- Majbilleder
-
Majbilleder
Mega godt fanget Hopsa :5up:
-
I dag blev min længe ventede pige født <3
Bliver bare så spændende Sonja :banan:
- Kigger på andre racer....
-
Kender jeres hunde klokken ?
Ja, jeg tænker også, at det er en lidt gammeldags opfattelse, når jeg ser på hvordan hunde opfører sig engang imellem. Og det er da også flabet af dig - du er nødt til at blive ude en time ekstra, så de kan finde ud af det
-
Kender jeres hunde klokken ?
Denne her tråd får mig til at tænke på mine bedsteforældres gamle hund. Min bedstefar spillede bowling med hans venner en gang om ugen og havde selvfølgelig ikke hunden med. Hver eneste gang ca. et kvarter før min bedstefar kom hjem, lagde Bølle sig ud i køkkenet og ventede ved døren. Min bedstemor sad hver aften og løste kryds&tværs eller broderede, så det skyldes ikke en rutine, for hun gjorde jo ikke noget specielt eller unormalt. Jeg ved godt man siger, at hunde ikke har en tidsfornemmelse, men han må jo alligevel have haft en eller anden fornemmelse af hvor lang tid der er gået :hmm: Synes i hvert fald det var imponerende
-
Hvordan har I det med at nogen " hænger " bestemte ud ? Feks. kenneler ?
Hvis nogle spurgte direkte hvad jeg synes om en bestemt kennel og jeg havde kendskab til den, så ville jeg svare ærligt uanset om det var negativt eller positivt. Jeg ville ikke føle det som udhængning, fordi formålet ikke er at tale ondt en kennelen bare for at gøre det. Formålet er at forhindre en anden hvalpekøber i at have samme dårlige oplevelse som mig. Og jeg ville ikke oprette en tråd alene med det formål at skade en kennel. Hvis jeg havde brug for at fortælle om en dårlig oplevelse og oprettede en tråd med det formål, så ville jeg nok ikke nævne navnet på kennelen, fordi det ikke ville være relevant i den sammenhæng. Men jeg synes som sagt ikke der er noget i vejen med at sige, at man har dårlige erfaringer med enkelte opdrættere, hvis der bliver spurgt til en bestemt. Og jeg tror ikke, at det vil skade opdrætteren at enkelte har dårlige oplevelser - ofte er der jo flere gode historier end dårlige. Og hvis der er flest dårlige, burde opdrætteren måske overveje at gøre noget anderledes
-
Kender jeres hunde klokken ?
Kl. 18 skal Bobo ud at gå. Præcis på klokkeslettet står han og kigger insisterende på mig - også selvom han er blevet luftet inden aftensmaden. Og han falder ikke ordentligt til ro, før han var været ude. Heller ikke selvom klokken bliver både 20, 21 og 22
-
Anbefal en serie
Jeg skifter lidt mellem de forskellige sider, når der lige er noget jeg gider se Netflix, som du selv nævner, HBO, Viaplay og tv2play. Og så dr, men det er jo gratis.
- Kigger på andre racer....
-
Hvilken kennel/opdræt?
Jeg vil bestemt anbefale dig at blive medlem af Dansk Kennel Klub. Som medlem kan man logge sig på hundeweb og se sundhedsoplysninger på alle DKK-hunde, som er testede og det kan jo give et billede af hvordan sundheden ser ud. Både i de forskellige kuld, men også i hele linjer. Jeg synes i hvert fald det er et super redskab til at danne sig et overblik over hvad det reelt er man køber ift. sundheden. Hvis du så finder en opdrætter, hvis hunde lever op til dine ønsker, er det jo bare om at besøge dem og se om du kan med opdrætteren og kan lide hundenes temperament Du kan også kigge på hanhundelisten på cavalierklubbens hjemmeside og derigennem måske finde en hanhund, som du godt kunne tænke dig at vide mere om og så tjekke hunden på hundeweb eller læse om den på opdrætterens hjemmeside. Det er i hvert fald et sted at starte, men det ER en jungle. Især med en race, der døjer med så alvorlige sygdomme. Og det kan være svært at gennemskue hvad man skal gå efter. Men jeg er sikker på det nok skal gå godt, når du lige kommer i gang med at lede
-
Hvor er vi mon om 10-15 år?
Min hund er også elendig til at gå i snor, men jeg har aldrig overvejet, at det skulle handle om at han er efter hunde, der også var elendige til det :hmm: Jeg tror, jeg er mest tilbøjelig til at tilskrive det min manglende vilje til at lære ham det ordentligt. Det samme med indkald. Han er enormt pleasende af natur, men alligevel kan han finde på at overhøre et indkald, hvis der er noget mere spændende. Det handler ikke rigtigt om hans evner til at lære det, men mere om min træning. Men ja, selvfølgelig er der nogle hunde, som har lettere ved at lære ting end andre - sådan er det jo. Jeg har dog aldrig spekuleret over at skulle spørge en opdrætter om hvordan hans/hendes hunde gik i snor eller hvordan deres indkald var. Jeg ved jo godt, at hvis jeg går ud og vælger en labrador igen, har den nok lettere ved at lære indkald end en husky - og sådan skal det vel også være? Jeg er godt nok lidt skeptisk, må jeg indrømme Jeg har stadig meget svært ved at se hvordan man kommer udenom at træne sin hund. Selv de mest lærenemme hunde skal vel trænes, før de forstår meningen helt - også selvom det er let at lære dem det. Du kan f.eks. godt købe en border collie til agility, fordi den er formidabel til det og den fanger det sikkert lynhurtigt. Men den skal jo stadig lære det?
-
Hvor er vi mon om 10-15 år?
Ja, men hvordan bærer man sig ad med at skabe en hund, der ikke skal trænes? Hvordan skaber man en hund, som fra fødslen ved hvad et indkald er og hvordan skaber man en hund, der pr. instinkt ved hvordan man går pænt i snor? Det er muligt jeg er helt vildt tungnem, men jeg kan slet ikke forstå hvordan man skulle gøre det
-
Hvor er vi mon om 10-15 år?
Ja, det er netop det jeg skriver Mange brugshunde kan udføre deres arbejde fra naturens side og man kan bare bruge energien på at finpudse det, så det bliver godt nok. Men hvordan skulle det gøre sig gældende for at lære at gå pænt eller komme, når man kalder? Mon ikke alle "velfungerende familiehunde" har lært de her ting først? Hvordan skulle man bære sig ad med at nedarve noget, som er indlært og ikke genetisk bestemt?
-
Hvor er vi mon om 10-15 år?
Ja, det kan man vel sagtens. Men jeg har svært ved at se, hvordan man skal kunne avle hunde, som bare kan de her ting fra naturens side på samme måde som en border collie automatisk ved hvad den skal gøre med en fåreflok og en labrador automatisk vil apportere. Og det er lidt det jeg læser der bliver lagt op til - at det skal være medfødt at hunde kan være alene hjemme og gå pænt i snor. Sådan læser jeg det i hvert fald, når pmj skriver, at den perfekte familiehund ikke skulle behøve at lære det
-
Samojede tråden
Det skal de jo også, men tænker ikke, at der sker så meget ved det, så længe han ikke taber sig
- Hvor er vi mon om 10-15 år?
- Bella mangler en lufter :)
- Hvor er vi mon om 10-15 år?
- Bella mangler en lufter :)