Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Nej, det oplever jeg ikke. Jeg møder ikke specielt mange usocialiserede hunde. Faktisk kan jeg kun lige komme i tanke om tre hunde, der reagerede meget kraftigt eller atypisk på andre hunde. De fleste hunde jeg møder er ganske søde og venlige Angående indkald, så kan det da sagtens være, at det ikke bliver prioriteret ret højt, fordi det reelt set (for nogen) ikke er nødvendigt. Og det kan jeg egentligt godt forstå. Altså, jeg lærer heller ikke Bobo ting, som vi aldrig kommer til at bruge. Problemet opstår jo så bare, når de slipper hunden alligevel Og så kunne jeg godt forestille mig, at nogle ikke rigtig har muligheden for at socialisere hunden optimalt. Her tænker jeg især på store, "farlige" hunde som schæfer, rottweiler, dobermann osv., men også på de forbudte hunde. Jeg kunne forestille mig, at mange hundeejere undgår hunde af den type og så bliver det jo pludselig svært, hvis man ikke i forvejen har et "hundenetværk." Men helt overordnet set tror jeg ikke det har en stor betydning for ret mange. Det er i hvert fald som sagt ikke det billede jeg har
  2. Det lyder hårdt for stakkels Nova :ae: Håber hun bliver helt rask igen
  3. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Alt for meget kasteleg kan også være at gøre hunden en bjørnetjeneste - især hvis den i forvejen er stresset, da det er en aktivitet, der kører hunden endnu mere op. Altså, nu ved jeg jo ikke om din hunds problem er stressrelateret, men det er i hvert fald værd at have i baghovedet, at det kan være en lidt uheldig aktivitet
  4. :klap:
  5. en besked i et emne svarede på Therese i Adfærd
    Jeg hæfter mig ved, at han kun er lidt over 1 år. Hvis denne her rastløshed er opstået for nylig, kan det måske være fordi han er ved at blive kønsmoden og har hormoner fisende rundt i kroppen? Derudover lyder det som om han har fået en forventning om, at I skal hilse på alle hunde I møder og det mønster skal selvfølgelig brydes. For selvfølgelig skal du kunne passere en hund på gaden uden at have en pivende hund hængende for enden af snoren. Kunne du måske prøve at fortælle, hvad du gør når han begynder at pive? Står du stille, går du videre eller hvad gør du? Med hensyn til indkald, ville jeg nok købe en fløjte og lære indkald helt forfra med den. Eller i hvert fald ændre dit signal for indkald, så I starter helt på en frisk. Start hjemme i stuen, hvor der ingen forstyrrelser er og beløn ham med de bedste godbidder du kan finde, når han reagerer på dit nye signal. Når han kan det og kommer susende selvom han er i et andet rum, ville jeg flytte træningen udenfor et sted. Enten i haven, hvis du har sådan en eller et sted, hvor du kan se til alle sider. Lad evt. en lang line hænge efter ham, så du hurtigt kan træde på den og stoppe ham, hvis han pludselig løber. Han skal jo helst ikke få endnu en dårlig vane med at kunne stikke af, når du kalder Så det er vigtigt, at han lærer at reagere prompte på indkaldsordet, inden du øger kriterierne, så han ikke "opdager," at han bare kan smutte. Og det vil han gøre, hvis motivationen for at smutte er større end motivationen for at komme. Giver det mening?
  6. Hold nu op, hvor er det rørende og sørgeligt på samme tid
  7. Jeg havde lidt samme oplevelse. Ham her lå rigtig meget ude i indkørslen og gik også rundt og kiggede i samtlige rum i huset. Jeg ved ikke, om det kan kaldes sorg, men han kunne i hvert fald ikke forstå hvor den anden var blevet af.
  8. en besked i et emne svarede på Therese i Broholmer
    Hej og velkommen til
  9. topic svarede på Therese's tantemaier i Sygdomme
    Det er jeg rigtig ked af at høre
  10. Nå, jeg følger åbenbart ikke godt nok med Undskyld Solbakke.
  11. Det tror jeg bestemt du har ret i. Dog kan jeg ikke helt se hvad det var ejerne misforstod i denne her situation. Har du lyst til at uddybe hvad der skete?
  12. Der er nogle stykker til salg herinde. F.eks. her: http://www.hunde-forum.dk/omplaceringshund/39255-snart-5-arig-labrador-han-m-stamtavle-og-bred-lydigheds-uddannelse.html Her: http://www.hunde-forum.dk/omplaceringshund/39288-dejlig-labrador-soger-nyt-hjem.html Eller her: http://www.hunde-forum.dk/omplaceringshund/39204-smuk-labradorpige-soger-nyt-hjem.html Ved ikke om nogle af dem har fået nyt hjem og en af dem virker lidt svær at få fat i, men du kan jo altid prøve at spørge God jagt - håber du vil opdatere, når I finder en ny hund
  13. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Haha... Så er du sørme god til at forklare det!
  14. Jeg tror desværre ikke jeg kan hjælpe, men hatten af for den udførlige beskrivelse og de mange tanker du har gjort dig inden et evt. salg :5up: Jeg håber du finder et nyt, dejligt hjem til ham!
  15. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Arh okay, så er jeg med
  16. en besked i et emne svarede på Therese i Sygdomme
    Og hvad er forskellen helt præcist?
  17. Det synes jeg ikke helt man kan sige. At det er en dårlig undskyldning, altså. Det ligger bare til nogle racer at løbe virkelig langt og virkelig længe, hvis de f.eks. først får fært af vildt. Og når de først har prøvet det en gang, gør de det igen og igen, tænker jeg. Derfor kan det for nogle racers vedkommende være en god ide slet ikke at slippe dem på steder, hvor de kan stikke af, så de slet ikke får mulighed for det. Tror jeg
  18. Tricket er vel, at hunden aldrig får noget ud af at trække. Hvis benene simpelthen bare ikke kan bevæge sig, når snoren er stram, vil hunden hurtigt lære, at det ikke kan betale sig at trække. På samme måde med indkald. Hvis hunden får held med at lukke ørerne og snuse videre (eller hvad den nu har gang i) så vil den selvfølgelig fortsætte. Hvorfor skulle den ikke? Hvis det ikke har en konsekvens at lade være, så er der jo ingen grund til at høre efter. Dermed ikke sagt, at det er lige nemt altid og med alle racer/blandinger. Men helt grundlæggende handler det vel bare om, at hunden får succes med en bestemt adfærd, som den så fortsætter med, fordi det netop giver bonus. Og jeg ved godt, at du ikke mener noget negativt med dit indlæg
  19. en besked i et emne svarede på Therese i Produkter/leverandører
    Hvor meget er der i sådan en flaske?
  20. topic svarede på Therese's Amocca i Adfærd
    Tror altså også han ville få ondt i maven af at spise så meget papir Nå, men bortset fra det så er Bobo klam... Han træder gerne i hundelorte uden så meget som at rynke på næsen, han æder hundelort og slikker sig lækkersultent om munden bagefter og han tisser nogle gange på hans egne ben og poter. Han bader gerne i mudderpøle og er ikke bleg for at stikke hele hovedet ned i dem også :stupid: Til gengæld ruller han sig stort set aldrig i noget og mærkeligt nok går han pænt udenom, hvis der ligger toastbrød, gammel mc donalds mad eller andet godt fra gaden rundt omkring - det er åbenbart kun lort, der er lækkert at æde
  21. Jeg tænker også lidt, at det ikke er hensigtsmæssigt for hverken Sinus eller hunde han møder at han har trang til at opføre sig sådan. Jeg ville heller ikke bryde mig om, at min hund skulle føle, at han var nødt til at passe på mere eller mindre tilfældige løbende hunde og være nødt til at vælte dem omkuld for at have kontrol over situationen. Det er ikke optimalt i mine øjne, at en hvilken som helst størrelse hund opfører sig sådan, men slet ikke så stor en hund som Sinus.
  22. Han sneg den garanteret ind, så du ikke nåede at opdage det :slem:
  23. Ja, men jeg gik nu heller ikke ud fra at man lod dyrene gå og lide Men det er fint at høre lidt om!
  24. Jeg ved heller ikke helt hvad jeg skal mene. Er nok egentligt både for og imod. På den ene side er det selvfølgelig trist for dem, hvis de får nogle gener eller bliver syge af de forsøg de bliver brugt til. På den anden side går jeg ud fra, at de bliver brugt til rigtig meget vigtig forskning og det er jeg ikke sikker på, at jeg ville være foruden. Og så synes jeg i bund og grund ikke, at det er værre at bruge hunde end det er at bruge mus, rotter og hvad man ellers bruger

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.