Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Der er virkelig sket noget siden du tog de første billeder! Hun er blevet rigtig flot allerede :5up:
  2. Nå, nu kommer jeg altså lige ind fra højre med et flåt-spørgsmål. Er der nogen af jer, der har prøvet denne her? http://www.dollardog.dk/produkter/27-forebyggelse-mod-utoej/1055-bb-exner-oekologisk-spray-mod-lopper-og-taeger/
  3. topic svarede på Therese's nr 49 i Foder
    Jeg tror på, at I nok hurtigt skal få smidt de overflødige kilo. Når hun nu kommer tilbage til hendes normale rutine, hvor hun ikke får serveret ekstra, lækker mad ved siden af skal hun nok blive slank igen hurtigt
  4. topic svarede på Therese's Sille12 i Debat
    Hvad med en af retrieverne? De er aktive, når I er ude, men afslappede når I er inde. Og så tror jeg ikke, at de løber på væggene, hvis der ikke sker noget særligt i nogle dage. Min gør i hvert fald ikke. Og tænker også, at de fleste jo er avlede til at være meget i ro både når de er med på jagt og når der ikke er jagter at deltage i. Så ved jeg godt, at de nok ser lidt for søde ud ift. hvad du søger, men alligevel... Hvis der står 3 store hunde og gør på den anden side af døren, tror jeg ikke folk kommer derind, hvis de ikke har noget at gøre der :blink:
  5. topic svarede på Therese's Sille12 i Debat
    Hvordan skal den ellers være udover at være aktiv og vogtende? Tænker lidt på hvid schweizisk hyrdehund, men aner jo slet ikke om den vil passe til dig og resten af flokken, men nu du selv nævner schæferen
  6. topic svarede på Therese's Sille12 i Debat
    Nå, jeg tænkte ellers straks Rottweiler Jeg kender godt nok kun to, men der er ingen af dem, der har tendens til at "tabe hovedet" og miste overblikket. Stressede er de bestemt ikke Og så går man jo ikke ind til en sur Rottweiler, tænker jeg :hmm: Kan du ikke bare købe en lille model? :blink:
  7. Min egen hund har været i kambolage med en anden hund to gange. Den samme hund begge gange. Første gang rystede han sig lige en enkelt gang og vi kunne gå videre uden de store armbevægelser. Anden gang troede jeg ikke, der skete noget, men da vi skulle forbi hækken næste gang (hvor begge uoverensstemmelser fandt sted) tøvede han lidt med at gå forbi og ville helst ned og gå ved siden af mig. Og sådan reagerede han de næste gange også. Og ligesom dine er han heller ikke blevet mere bange eller mere aggressiv overfor andre hunde. Men han er også (måske ligesom dine?) en type hund, som ikke tager sådan noget så tungt. Han er en social race, som er avlet til at være tæt sammen med andre hunde og ikke reagere udfarende. En vogtende race som hovawart vil nok reagere anderledes. Og det er i mine øjne helt okay, for den er jo ikke avlet til at skulle kunne enes med en hel bunke andre hunde. Det er en helt anden type hund. Og jeg er ret sikker på, at jeg også ville arbejde med problemet, hvis jeg stod med en stor hanhund, som før har reageret udfarende overfor en anden hund. Jeg ville ikke have, at han skulle tro at det var nødvendigt at "nedlægge" andre hunde. Jeg ville hellere have, at han genvandt tilliden til, at jeg nok skulle passe på ham og at det er unødvendigt at reagere på den måde overfor løse hunde.
  8. Jeg synes, det må komme an på hvordan hunden reagerer på det. Sinus føler sig åbenbart truet af løbende hunde og jeg synes da det er bedre at arbejde med det end lade stå til og lade ham blive bekræftet i den utryghed gang på gang, indtil det eskalerer. Men måske kan du fortælle hvad du ville gøre for at få problemet løst?
  9. topic svarede på Therese's pivpiv i Pleje
    Ligesom Camy har Bobo loppeallergi og han har det virkelig træls, hvis han får lopper, så det skal han helst slet ikke have. Jeg har tidligere behandlet forebyggende med frontline, men går lidt og leger med tanken om at købe luposan zeckweg for måske at kunne droppe noget af alt det kemiske. Jeg ved bare ikke om jeg tør - Bobo skal ikke lide på grund af mine fikse ideer. Men i hvert fald virker frontline fint her - også på flåter. Han har ikke haft en eneste flåt, mens jeg har haft ham og det er 2 år nu. Om det skyldes frontline eller om de bare ikke bider på ham, ved jeg jo ikke. Men så længe jeg ikke finder et fornuftigt alternativ, vil jeg blive ved. Bare for en sikkerheds skyld.
  10. Samme her
  11. Jeg tænkte faktisk præcis det samme. Ved at putte en snor på dyret, forhindrer man da både cockeren i at jagte fugle og borderen i at hyrde cyklister. At hunden så måske stadig tænder på fugle eller på cykler er en anden sag, som man så jo kan arbejde med, hvis man vil det. Men jeg kan nu heller ikke se hvorfor det ikke kan løse problemet hos en border at tage den i snor.
  12. Okay, så er jeg med Og vi er iøvrigt enige Nu ved jeg godt svaret ikke er til mig, men vil alligevel tilføje, at det godt engang imellem kan lyde som om racen ikke er for "almindelige" mennesker, fordi den er speciel og adskiller sig meget fra andre hunde. Og så er det bare jeg tænker, at en hund vel er en hund... Selvfølgelig er de allesammen forskellige, men i bund og grund er de også meget ens. Og selvom den har nogle egenskaber der gør den eminent på en træningsbane, så kan den ikke være SÅ meget anderledes end alle andre hunde. Og jeg synes nogle gange der er tendens til at ophøje den til noget helt særligt, som alle andre hunde ikke kan måle sig med. Det er lidt ærgerligt, synes jeg.
  13. Ahh okay - så det er ikke fordi de er specielt følsomme, de har bare et kraftigere hyrdeinstinkt?
  14. Jeg er stadig ikke helt med, tror jeg. De fleste andre hyrdehunde er jo også ret følsomme og kan begynde at opføre sig uhensigtsmæssigt, hvis de bliver misforståede. Måske skal man have ejet en for at kunne forstå det
  15. Det er muligvis mig, der bare ikke forstår det (det skulle i hvert fald ikke være første gang ) men hvordan er border collien ekstraordinært speciel? Det lyder på mig lidt som om, at BC er en race helt for sig og at det ikke er alle og enhver der kan eje den. Men er det ikke sådan med de fleste racer? Alle racer har jo deres særpræg og det er jo ikke alle racer, der passer til alle mennesker. Altså, hvad jeg prøver at sige er vist, at jeg nogle gange føler, at racen bliver sat lidt op på en piedestal og at det kun er en helt særlig type mennesker, der kan eje den, fordi den er så speciel, så følsom og så lærenem. Og det kan jeg ikke rigtig forstå, for så meget adskiller den sig vel ikke fra andre hunde? Jeg er med på, at det er oplagt at vælge racen, hvis man gerne vil opnå noget indenfor hundesport, men at den skulle være mere speciel end så mange andre hunde kan jeg ikke rigtig få øje på
  16. Du er heldig Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har pillet kviste og de der små, grønne burer ud af en hundepels
  17. Ja, jeg husker godt hvordan det var at have langhårede hunde... Og alt det snavs de kan have i pelsen
  18. Ja, det er jo det Plejer også at sige, at Bobo taber 1 kg hver gang jeg børster ham - kæft den hund har meget underuld
  19. Okay... Jamen med den fart varer det jo ikke længe
  20. Hvor meget skal hun tabe sig?
  21. Wow... Helt vildt at hun kan tabe sig på 400 g foder så. Hvis Bobo fik så meget, ville han godt nok blive tyk igen Jeg skulle hilse fra ham og sige, at det er møg uretfærdigt
  22. Hvor stor er hende Alba? Har vist forestillet mig at hun er ret meget mindre end hun er at dømme efter mængden af foder
  23. Nej, det lyder godt nok også grimt :ae: Håber at medicinen kan hjælpe
  24. Hunde kan åbenbart bare ikke ramme den helt rigtige størrelse - enten er man for lille eller også er man for stor

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.