Alt der er opslået af Therese
-
Hvornår ville I melde en hund+ejer til politiet?
Det lyder ikke som en dårlig ide - og så kan man jo indskyde, at man ikke vil anmelde, hvis ejeren lover at have hunden i snor fremover, hvis man er lidt træt af at skulle anmelde det. Og ja, god bedring til vovsen. Hvordan har du det egentligt med det?
-
Nu bliver jeg altså nødt til at vide det (om indkald).
Jeg er så heldig mht. vildt, at Bobo bare løber rundt i cirkler for at "fange" færten - han har åbenbart ikke rigtig forstået, at færten altså betyder at der er et dyr i nærheden :stupid: Mens han løber rundt der, når dyret jo langt væk og så kan vi gå videre uden han overhovedet ser dyret. Det er sgu rart nok at han aldrig har fået tricket jagt instinktet Eller måske bare ikke "har det i sig" :hmm:
-
Nu bliver jeg altså nødt til at vide det (om indkald).
Bobos indkald er 97 % sikkert, vil jeg sige. Jeg skal nogle gange gentage mig selv et par gange, hvis han lige er optaget af noget andet, men det synes jeg er helt fint. Og så er det ikke altid han gider komme, hvis jeg lyder som en der ikke helt mener det - og det kan jeg egentligt godt forstå, så det øver jeg mig i at lade være med
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Jeg forsvarer ikke dårlig og hensynsløs opførsel fra nogen. Selvfølgelig skal man ikke lade sin hund gå rundt på gaden og gø uhæmmet - men man behøver ikke råbe og skrige hunden ind i hovedet for at trænge igennem med sit budskab. For mig personligt ville det godt nok også have den stik modsatte effekt og jeg ville ikke gå fra stedet og tænke særligt over problemet, men i stedet blive sur og ked af det og tænke at vedkommende var et surt fjols. Derudover er jeg sikker på, at Krøllebølle har reflekteret rigtig meget over problemet allerede og har lagt en masse arbejde i den hund. Men ting sker ikke fra dag til dag. Det skal trænes og det tager tid. Og jeg synes overhovedet ikke man behøver finde sig i at blive råbt af, fordi man tilfældigvis har en hund, som ikke altid opfører sig helt perfekt.
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Jeg synes ikke jeg ordkløver. Jeg kan bare ikke forstå, at man gider bruge tid på at blive irriteret og sur over hundelarm, høj musik, larmende børn, knallerter med ødelagte lydpotter o.m.a. når det er så forholdsvis kort tid man skal høre på det. Og det er jo oftest kun kort tid uanset om man går i den ene eller den anden retning. Nej nej, men hvad skulle man lige gøre ved det? Hvis man bor i en by, er det nærmest umuligt at undgå at møde andre mennesker på sin gåtur. Medmindre man vælger at lufte hund midt om natten. Man kan arbejde med problemet og det er jeg ret sikker på at krøllebølle også gør ud fra hvad hun har skrevet tidligere, men det hjælper bare ingenting at fare op på den måde og råbe hunden ind i hovedet. Uanset hvad synes jeg det er en total overreaktion.
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Men hvor lang tid tager det for dig at passere en hund på gaden? Kan ikke forestille mig det tager lang tid, så mon ikke man kan leve med en gøende hund i det halve minut eller hvad det nu tager? Selvfølgelig kan man godt synes det er irriterende, men jeg kan ikke rigtig se en grund til at blive sur over det, når det er så kort tid man skal forholde sig til larmen. Jeg kan heller ikke forestille mig, at han ligefrem har gøet hele tiden - jeg ved godt, at det var det der blev skrevet, men de fleste hunde gør vel kun, når der er et eller andet at gø af. Og ikke bare for at gø.
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Eller også handler det om at mennesker generelt skal være mere tolerante overfor hinanden og ikke tro at det er okay at de sætter dagsordenen fordi noget generere lige præcis dem. Jeg kan også blive irriteret over andre mennesker engang imellem, men jeg forventer da ikke, at de bliver hjemme eller går andre steder hen, fordi de irriterer mig.
- Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Okay, troede vi snakkede hjemme ved hende selv. Men det hun har oplevet der er da næsten endnu værre. Jeg forstår ikke, at man synes det er okay at råbe efter andre på den måde og slet ikke når det kun drejer sig om et kort øjeblik før man har passeret hinanden. Så meget burde det ikke irritere en, at man skal passere en gøende hund på gaden.
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Men hvor læser du henne, at hendes hund gør uafbrudt? Hun skriver da selv, at hun ikke lader ham stå og gø uafbrudt Og uanset hvad synes jeg da ikke det retfærdiggør at man råber af hinanden. Måske hvis man har sagt det 10 gange, men man kunne jo starte ud med at spørge stille og roligt om det ikke var muligt at få hunden til at tie stille, fordi det var ret generende.
-
Hunde der gør når man passerer deres hjem
Bobo reagerer ikke, når der kommer nogen forbi haven. Han ligger bare og kigger på dem Han reagerer heller ikke, hvis vi går forbi nogen der gøer. Der kigger han også bare et øjeblik og så snuser han videre. Han kan allerhøjest finde på at løbe lidt med dem langs hækken. Men han er heller ikke særlig verbal, så han gøer i forvejen sjældent.
-
Operation mod gøen??
Nå, nogen keder sig nok sådan en lørdag aften
- Aprilbilleder
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Jamen, vi kan da kun være enige om, at hundeejere skal have styr på deres hunde og undskylde, hvis det alligevel kikser. Og hvis der ikke er plads på et sti eller et fortov til at passere udenom, er der selvfølgelig ikke noget at gøre ved det. Men derfor kan andre jo stadig væk godt vise lidt hensyn også. Vi skal vel alle sammen være her. Jeg har ansvaret for min egen hund, men jeg har ikke ansvaret for, at andre mennesker sætter dem selv i en potentielt dum situation og det gør de altså nogle gange. I hvert fald her hvor jeg går. Enig i at det ikke er helt okay. Nej, nemlig. Det er jo lige præcis pointen. Hvis man selv som hundeejer tager hensyn, er det helt rimeligt at forvente at andre gør det samme og tænker over om det mon er en god ide at løbe lige forbi en stor hund, hvis man bliver bange, når den går hen imod en eller om det mon er hensigtsmæssigt at cykle hurtigt forbi en hund uden at gøre opmærksom på sig selv. Jeg har oplevet begge dele og især den sidste er da rigtig dum. Hvad hvis hunden lige pludselig beslutter sig for at rende over på den anden side af stien og man kører ind i hunden? Ej, jeg forstår det slet ikke. Ja, men det handler jo heller ikke om kontrol. Det er i hvert fald ikke det jeg diskuterer Jeg synes bare ikke kun det skal være hundeejerens ansvar at tage hensyn. F.eks. pigen, som TS fortæller om, der står på rulleskøjter i en indhegnet hundeskov. Det virker ret unødvendigt og de fleste hunde ville da synes det var spændende og løbe derhen for at se hvad hun lavede. Måske især en ung hund, hvis indkald muligvis ikke sidder lige i skabet. Det er altså bare at placere sig selv i en dum situation, synes jeg. Hun har selvfølgelig lov at være der, men ligesom hundeejere ikke altid bør holde på deres ret til at gå bestemte steder, behøver andre mennesker vel heller ikke altid at holde på deres ret til at færdes bestemte steder, når det alligevel bare skaber problemer for alle.
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Ved at løbe et stykke forbi i stedet for at løbe rigtig tæt forbi. Jeg ser det ret tit og min hund gør ikke noget, men jeg kan ikke lade være med at tænke, at man selv beder lidt om det, hvis en hund en dag hopper op af en, hvis man vælger at løbe klods op af en hund. Når man vælger at kalde sin hund på plads, er det vel ikke for meget forlangt, at andre også gør deres del for at undgå uheld. Og det kunne f.eks. ske ved, at cyklister husker at bruge ringklokken, så man ved at de kommer og kan kalde hunden tilbage, at børn ikke bruger hundeskove (her tænker jeg især på indhegnede) som legeplads og at løbere som sagt ikke løber lige forbi snuden på hunden. Selvfølgelig er det hundeejerens ansvar at have kontrol over sin hund, men betyder det, at det fritager alle andre for at bidrage til at vi alle sammen kan færdes på fritløbsområderne? Hvis jeg skal tage hensyn og forsøge at undgå at min hund generer nogen, er det så meget urimeligt at forvente, at andre også tager et minimum af hensyn til mig og prøver at undgå at placere både mig og dem selv i en situation, hvor det sandsynligvis vil gå galt og derfor være et irritationsmoment for alle?
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Men er det kun hundeejerens ansvar at undgå problemer eller må man som kondiløbere eller andre "ikke-hundemennesker" også godt påtage sig en del af ansvaret for at undgå at problemerne opstår? Vi skal vel alle sammen have lov at være her og hvis man vælger at motionere eller lege på et fritløbsområde, synes jeg klart, at man skal tage hensyn til hundeejere på samme måde som vi bør tage hensyn til dem. Det bør da gå begge veje og jeg kan ikke forstå, at nogle skal have mere ret til at være der end andre.
- Godkendt! Pelle er kattesikker
- En stjerne susede op på morgenhimlen
-
Andre med store hunde der bliver mødt uretfærdigt negativt?
Jeg er faktisk meget enig med Ascha her. Det virker sgu ret urimeligt, at man ikke engang kan slippe sin hund i et indhegnet fritløbsområde uden næsten at skulle undskylde for, at man gjorde det, når der så er børn der finder på at lege derinde. Hvorfor er det lige, at det bliver hundeejerens ansvar at forhindre problemer i den forbindelse, når barnet sagtens kunne finde et andet sted at køre på rulleskøjter?
- Denne gang var der bid!
-
Hjælp postbudet med at hjælpe vores hunde
Jeg synes godt nok det er ærgerligt, når diskussioner ender i latterliggørelse og at man griner af hinanden. Øv!
-
Hjælp postbudet med at hjælpe vores hunde
Det har jeg heller ikke sagt. Jeg synes bare ikke, at man skal give hunde godbidder uden at spørge ejeren om det er i orden. Som jeg skrev tidligere, synes jeg det er fint at hunde får godbidder. Jeg synes bare, at det skal være ejerens egne, som man enten har fået eller som hænger på postkassen eller lågen, så man ikke risikerer at fremprovokerer en allergisk reaktion hos hunden.
-
Vores lille Corgi dreng Sammy :)
Han er fandeme også kær
-
Hjælp postbudet med at hjælpe vores hunde
Jeg læser ikke, at hun giver postbuddet "skylden" for noget. Blot at hun ikke synes det er en god ide at postbude skal til at give hunde godbidder, som de måske/måske ikke kan tåle.
-
Hjælp postbudet med at hjælpe vores hunde
Her er langt de fleste hunde også lukket inde, men mange af dem gør jo, når postbuddet kommer. Så jeg kan godt se fidusen i, at man giver godbidder, så hunden vænner sig til, at postbuddet er en dejlig afveksling og ikke noget man behøver gø af Jeg synes bare ikke vi allesammen skal begynde at dele overskuddet af vores godbidder ud - men synes som sagt det er en virkelig god ide, at ejeren selv kan lægge godbidder ud