Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Therese

Members
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af Therese

  1. Åh nej Doberfan Det er jeg virkelig ked af at høre. Sender dig en masse kram i tankerne :ae:
  2. Puha Håber virkelig det viser sig at være frø i ørene eller noget andet, som er forholdvist nemt at helbrede
  3. Jeg kan jo ikke tale for andre, men jeg oplever som sagt ikke særlige problemer med nogle racer. Jeg har mødt tre schæfere, som jeg har været utryg ved. De to der overfaldt flere forskellige hunde og så en enkelt, der sprang frem i snoren, så ejeren måtte holde den fast omkring brystkassen for at kunne holde den. Til gengæld har jeg også mødt søde schæfere, som fungerede fint. Så jeg undgår ikke dem allesammen. Kun dem som virker sære. Og det gælder selvsagt alle racer.
  4. Er man da ikke irriteret, når man synes andre er anstrengende Og som jeg lige skrev, så siger jeg ikke, at folk råber af hinanden, men at folk bliver irriterede og at jeg ikke mener man opnår noget positivt ved at blive fornærmet. Desuden har jeg aldrig skrevet, at hunde får traumer af at andre hunde brummer af dem og jeg har heller aldrig skrevet, at hunde overfalder hinanden i flæng. Jeg har skrevet, at nogle hundeejere undgår bestemte hunderacer, fordi de har dårlige oplevelser med dem. Det er da virkelig ikke det samme som at sige at hunde overfalder hinanden konstant og hele tiden.
  5. Det ved du sgu da ikke noget om Hvis du lod være med at hænge i tre linjer, ville du måske kunne se, at jeg ikke sammenligner det med kamphundedebatten og rasende folk, men at det blot mindede mig om kamhundedebatten. Og du ville nok også kunne se, at jeg skriver om dem, der bliver irriterende over at andre ikke kan lide deres race og at jeg ikke kan se, at man opnår noget ved det. Præcis på samme måde som når kamphundeejere ikke opnår noget ved at blive sure på andre mennesker. Er du med nu??
  6. Det her minder mig faktisk en smule om kamphunde debatten i begyndelsen, når folk blev deciderede rasende over, at andre hundeejere undgik dem. Jeg kan huske, at der flere gange blev skrevet, at man ikke rigtig opnåede noget ved at blive sur og evt. råbe efter folk - alternativ rase over det på nettet. Og jeg synes egentligt det er lidt det samme uanset hvilken hunderace det gælder. Jeg kan ikke rigtig se, at man opnår noget ved at blive irriteret over hvor pylrede og anstrengende andre mennesker er. Hvis man gerne vil ændre sin races ry, må man vel bare prøve at finde en god repræsentant for racen og opdrage den, så den faktisk opfører sig pænt ude i offentligheden. Det sker da også, at folk skriver noget negativt om labradorer og det sker da også ret tit, at folk trækker over på den anden side af vejen. Men når jeg nu ved, at jeg har en sød og dejlig hund, som rigtig mange andre mennesker godt kan lide, så kan det ikke hidse mig op, at enkelte tilfældige mennesker trækker over på den anden side, fordi de MÅSKE er bange for labradorer - jeg kender jo ikke grunden, men der skal da nok være nogen, der ikke kan lide dem. Og for god ordens skyld snakker jeg ikke om dem, der nærmest flygter, mens hunden flyver efter dem og de snerrer af en, men om dem der undgår bestemte hunde uden alt for meget postyr og som åbenbart er pylrede på den anstrengende måde.
  7. At jeg ville undgik... Undgå, skulle der selvfølgelig stå :stupid:
  8. Og godt, at hun har kunne omvende nogen :5up: Hun er jo også sød
  9. Nej, det er jeg enig i Men når folk skriver, at de synes det er anstrengende at folk er blevet pylrede med deres hund, synes jeg det lyder som om de er irriterede over det. Men der kan jo være en god grund til, at man er "pylret." Jeg kan i hvert fald ikke afvise, at jeg ville undgik en bestemt race, hvis jeg gentagne gange oplevede, at den gjorde udfald mod min hund. Eller hvis jeg oplevede, at en bestemt race eller type generelt var alt for voldsom for min hund. Men nej, selvfølgelig behøver man ikke hive hunden rundt i snoren.
  10. Ja, man behøver selvfølgelig ikke vrisse af folk, det er jeg da godt forstå du er træt af. Men grunden kan jo stadig godt være, at de har haft dårlige oplevelser med schæfere. Jeg kan udmærket godt forstå, at det er træls, når ens race har et dårligt ry, men der synes jeg måske bare man skal være glad for hvis ens egen hund ikke lever op til det ry, så man forhåbentligt kan ændre nogle folks syn på ens race.
  11. Ja - eller også HAR man bare haft rigtige dårlige oplevelser med en bestemt hunderace og tager derfor ingen chancer. Det kan jeg ærlig talt ikke forstå, at man kan blive irriteret over.
  12. Angående schæfere har jeg kun mødt to, der var mærkelige. Det var en han og en tæve og især tæven var voldsom. Hun brød ud af haven flere gange og overfaldt hunde, der tilfældigvis lige var udenfor haven. En dag var det naboens hvalp, der blev bidt ihjel og en anden gang var det vores hunde. Jeg ved ikke, om det skyldes dårlig avl eller miljøet, men jeg håber det primært skyldes miljøet, for de fik hvalpe på dyrene De stod bare i haven hele dagen og den eneste stimulans de fik var når folk gik forbi haven eller når deres barn lige gad lege med dem. Det er jo ikke et liv for en aktiv brugshund og jeg tror ærlig talt bare, at de blev skøre i hovederne af manglen på aktivering
  13. Det er sgu forståeligt... Han har stort set også kun legekammerater på hans egen størrelse eller større, for han bliver altid såååå glad, når der er nogen, der vil hilse og kan ikke helt styre sig. Så han løber rundt om dem og snurrer rundt om sig selv i glæde - det er ikke alle hunde, der synes det er sjovt, hvis de ikke er med på den. Og hvis de så er, kan han komme til at træde på dem. Så hundemøder foregår oftest i snor her, så jeg kan se, hvordan den anden hund reagerer på ham, inden de evt. får lov til at lege.
  14. Jeg ved ikke helt om jeg synes folk er blevet mere pylrede. Tror måske bare de har set eller oplevet, at der kan være problemer med bestemte hunderacer og går derfor udenom dem. Det kan man jo ikke umiddelbart se, når man passerer dem på gaden, så jeg går da udfra, at de fleste trækker væk, fordi de passer på deres hund. Det kan i hvert fald ikke hidse mig op. Når jeg ser min hund hilse på en anden hund, kan jeg faktisk godt forstå, når flere (bl.a. herinde ) helst undgår labber
  15. Det er da ærgerligt at du synes folk er anstrengende, når de er bange. Måske skulle du hellere bruge krudtet på at vise dem, at schæfere ikke er så slemme i stedet for at blive irriteret over dem...
  16. Foder, oksestruber og en ting mere jeg ikke kan huske. Bliver spændende, når pakken dukker op.
  17. Jeg ved ikke om jeg er overbeskyttende eller bare fornuftig, men jeg går udenom hunde, som jeg enten ikke kan læse eller som virker "sure." F.eks. bor der en hund her i området, som altid kommer ud på vejen på stive ben og med rejste børster. Jeg synes det er vildt ubehageligt, at den stiller sig op midt på vejen og "spiller op." Så den vej går jeg bare ikke mere. Men egentligt følger jeg vel bare min mavefornemmelse og undgår de hunde, som jeg tror vil kunne give Bobo en dårlig oplevelse. Han er heldigvis rigtig god til at ryste dårlige oplevelser af sig, men der er ikke nogen grund til at tage chancer, når han nu er rigtig godmodig af natur og elsker alle hunde. Jeg har et par gange oplevet at lade ham hilse på en anden hund, hvor jeg egentligt synes det var en dårlig ide, men gjorde det alligevel, fordi ejeren forsikrede mig om at hans/hendes hund var venlig - og så farer de alligevel lige i hovedet af Bobo. Så jeg har lært, at hvis det virker som en dårlig ide, så er det nok en dårlig ide Men nej, jeg synes ikke jeg er overbeskyttende eller for meget
  18. Nu når jeg tænker over det, så forstår jeg ikke denne her debat Altså, hvordan pokker kan det blive sådan en kæmpe diskussion at man skal have bare et nogenlunde sikkert indkald, inden man slipper sin hund :hmm: Burde det egentligt ikke bare være en selvfølge, at man ikke slipper en hund, som man ikke har styr på
  19. Jeg fatter stadig ikke hvad du mener, hvis du ikke mener, at du er omringet af idioter. Og det hjælper ikke at du kommer med eksempler på andre udtryk.
  20. Sidder du virkelig og kalder mig en idiot?
  21. Hvorfor snakker du om en hund, der bliver luftet i snor i en hundeskov, når det åbenlyst ikke er det mit indlæg handler om? Gætte-gætte.
  22. Der står da netop, at det ikke handler om glade, logrende hunde, der smider sig ned, men derimod om voldsomme hunde, der overser andre hundes signaler. Ergo kan det ikke handle om Annes Bella, som ifølge Annes tidligere indlæg netop hilser glad og pænt på andre hunde. Det står der sort på hvidt.
  23. Okay, det er mit indtryk, at der er ret stor uenighed om hvorvidt man bør kalde sin hund til sig eller ej, når man ser en anden hund i snor. Hvis vi allesammen var enige om, at det var det rigtige at gøre, så ville denne her diskussion vel ikke have varet så længe. Det sidste er jeg også uenig med dig i. En hund kan da sagtens nyde godt af fordelene ved at blive luftet uden snor bare fordi den bliver taget i snor, når man passerer en anden hund.
  24. Jeg tror aldrig jeg lærer at forstå, at man bare lader sin hund løbe hen til totalt fremmede hunde. Man må gå ud fra, at andre folk kender deres egen hund bedst og hvis de tager den i snor, er der nok en god grund til det. Og det synes jeg afgjort man skal respektere. Det kan være, at ens egen hund stormer op til en anden hund, der er egetkønsaggressiv og det kan jo nemt udvikle sig rigtig uheldigt. Eller måske er hunden bare bange for store hunde. Eller sorte hunde. Eller labradorlignende hunde. Det kan også være, at man ved, at ens hund kan virke voldsom på andre hunde og derfor er lidt selektiv for at forskåne andre hunde for uheldige oplevelser. Eller også er det så simpelt at man bare ikke har tid og derfor ikke vil lade hunden hilse, når det alligevel kun kan blive et hurtigt snus i forbifarten.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.