Alt der er opslået af PinPoynter
-
Pylrede hunde....
min Indy (tervueren) kunne ikke gå, hvis der sad en lille kvist fast i hendes "bukser"
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
Det var jo en kæmpe hunde dag, med boder, en masse hundesport osv så det var en for sjov udstilling, og ja, de findes ret ofte herovre. Der er mange forskellige klasser, bedste logrende, den hund dommeren helst vil have med hjem osv Welcome to Paws In The Park Ja det var virkelig bittert! der var så fint flow på resten af banen, og selvom det var 2. løb og det var begyndt at regne, var hun hurtigere og mere selvstændig end hun har været før, det var virkelig fedt!! Kan mærke at det har været rigtig godt at være afsted hver weekend her en overgang, hun har virkelig fået en masse stævneerfaring :5up: og er så nem at have med at gøre!
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
det er bare en for sjov klasse for "rescue dogs" dvs hunde der er fra internat eller lignende
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
trods varsel om dårligt vejr op ad dagen, kom vi afsted i dag. Det var et UKA stævne, afholdt samtidig med en kæmpe hunde-dag nede i Kent. Sally løb fejlfri i den første klasse, en steeplechase, og fik en 4. plads!! :banan: Løb en springklasse, hvor hun var SUPER!! Indtil hun fik øje på nummerskiltet til slalommen, uhhh den skulle man da lige ud at hilse på så 5 fejl, men derudover virkelig et lækkert løb med masser af fremdrift og selvtillid :banan: Det var på det tidspunkt begyndt at småregne, så i stedet for at løbe mere agility, gik vi indendøre og meldte os til en "Best Rescue" klasse i showhunde-hallen Vi havde dog INGEN chance, en lille dreng på 3 år, i kørestol, vandt med sin 3 benede anatolske hyrdehund.. der kunne vi ikke lige være med
-
Er din steriliserede tæve inkontinent?
Lexus steriliseret som ca halvandet årig, død som 11 årig, aldrig inkontinent Akita steriliseret som to et halvt årig, ød som 12 årig, aldrig inkontinent Indy steriliseret som 1 årig, død som 7 årig, aldrig inkontinent Sally steriliseret som knap 2 årig, nu 3 et halvt, endnu ikke inkontinent
-
Lidt forvirring ang. hvidløg til hunde
Hun løber for hurtigt til at de kan nå at hoppe på
-
Lidt forvirring ang. hvidløg til hunde
mine har ikke haft en eneste flåt hele sommeren! Ikke en! Og vi bruger stadig ingenting
-
Lidt forvirring ang. hvidløg til hunde
nej nej, du skal bare TRO på, at de ikke har lopper
-
Hvad har du sidst købt til din hund? :-)
ikke mig, men martin. Har købt et rigtigt løbebælte til sig selv (et der bliver holdt nede med stropper om benene, til når man løber med en hund der TRæKKER!), og er igang med at afprøve forskellige typer seler på Sally, for at finde den bedste. Indtil videre er det vist den her han hælder til CaniX Euro Harness
-
Tror han åd en frø.
Du burde nok investere i en mundkurv, hvis din hund har for vane at spise uegnede genstande, og du lufter ham i mørke!
-
Vejen 15 og 16 Sept
Gummistøvler ligefrem?
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
Hjemme igen, efter en god dag. Havde kun fået meldt i 2 løb ?? Men det gik ganske okay. Banerne var IKKE nemme! Det var kun grade 1-2 så synes virkelig at i hvertfald nr 2 bane (springbanen) var virkelig svær, men det skulle da have en chance! I agilityen kom hun ud af slalommen en enkelt gang, men tog den derefter perfekt. Så skulle hun ud over et spring, og hvad fik hun øje på? fotografen.. som var ca 2 sekunder fra en Sally-kram hun kom dog tilbage uden at lâbe helt ud, dejligt! Desværre missede hun så lige et spring på vejen, og inden jeg fik hende over det havde jeg fået skiftet placering, så vi lidt efter måtte krydse bagom, og det har vi ikke trænet ret meget, men hun gjorde det perfekt :5up: Og der var også en fælde inden sidste spring, som vi også klarede. Så 10 fejl og en helt igennem hæderlig præstation fra min hund. Og har slet ikke nævnt felterne, for min hund er bare så dygtig til felter, at det slet ikke er noget jeg tænker over!! Springbanen var bare led, kan slet ikke forstå at den var lavet kun til grade 1-2 og selvom jeg egentlig synes hun gik rigtigt i slalommen, og ikke så hende lave fejl, er jeg sikker på hun kom forkert ud af den, så et eller andet gik galt. Så fik vi også en værgring, da hun fant en fært og der gik sporhund i hende. Men efter det var det faktisk nogenlunde hæderligt! Igen en fælde til sidst (anden dommer, så der var to lede dommere til stede i dag, må lige notere mig deres navne ) men vi hoppede ikke i fælden! Jeg sad som bom-opsamler i en agility grade 6-7 i en time, det var virkelig spændende og lærerigt! Så en weimeraner løbe fejlfrit, who would've thought!?
-
Apport-problem
Pas lige på med det der lazer-blik, Bella
-
Små gule bamser
hvad så hvis en køber senere hen kunne tænke sig at udstille for sjov, må de gerne det?
-
Apport-problem
Nu ved jeg ikke hvad du mener med "her".. men hvis du laver kæden som jeg gjorde, så satte jeg kommandoen "apport" på, allerede da hun sad foran mig med den og holdt den i kort tid. "Apport" kommer til at betyde "sidde foran mor, med pinden i munden, indtil mor siger jeg skal slippe". Derfor vil hun selv løbe ud og hente, samt komme tilbage til dig, for du har jo bedt hende udføre den SIDSTE del af kæden. Giver det mening?
-
Must haves?
I neeeeeeeeeeeeeeed that jockey harness!! Det kunne se så sjovt ud, når Charles drøner rundt i skoven med 180/timen!!
- No strings attached....
-
Apport-problem
Glemte et led, det er sat ind med fed
- Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012
- Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012
-
Apport-problem
Indy (tervueren) lærte det, efter mange fejlsagne forsøg, ved at jeg gik HELT tilbage. Klikkede for at dutte apporten, eller hurtigt åbne munden om den, mens vi gik! Først da jeg kunne få hende til at tage fat i den,mens vi gik fremad, prøvede at have hende siddende foran mig (ved ikke om Bella skal sidde frontalt eller på plads, men samme princip). I starten var det klik bare for at tage den i munden mens jeg stadig holdt den, så skulle hun selv holde i et sekund, derefter bygge sekunder på. Da jeg kunne tage den fra hende uden hun slap inden jeg fik fat i den, begyndte jeg at lade hende samle den op fra jorden (stadig siddende foran mig), og da det virkede, smed jeg den en meters penge fra mig. Derefter er det bare at opbygge distance og fart. Lyder nemt, ikke? Det tog LANG tid, og jeg var ikke så klikkererfaren, så måske du kan gøre det lidt hurtigere end jeg.
- Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012
-
Apport-problem
baglænskædning, baglænskædning, baglænskædning!!!
- Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012
-
Agilitytræning fælles - sommer/efterår 2012
Nå ja, og der er ingen slalom derude lige for tiden (og jeg orker ikke at køre op til det der andet sted, 50 km væk), men jeg har stadig mine stikke-i-jorden slalom pinde, og har lige købt en snor med huller (60 cm mellemrum) som burde komme en af dagene, så tager bare det med derud, hvis det er.