Alt der er opslået af PinPoynter
-
Apport-problem
tak! Så er det jo to gange indenfor kort tid, at jeg har fået sagt noget klogt
- Apport-problem
-
Hvilken type bur?
samme som min schæferblanding :blink: vores bure er 122 cm på den længste led, kan ikke huske de andre mål
-
Hvilken type bur?
Vi har metalbure, de er ret store. De er luftige når det er varmt, og kan dækkes til med et tæppe hvis hunden foretrækker en hule. Jeg synes 5 timer er MAX i et bur (mine sover gerne 5 timer i sofaen uden at bevæge sig, så jeg tænker at det kan de også i et bur). Vi bruger dem ikke hver dag dog, da jeg arbejder hjemmefra for tiden, og de ikke altid behøver "bures inde", fordi vi lige skal ud et par timer.
-
Rottegift
Ja, dem du er så god til at tømme!
-
Border Collie - hvor?
pocket-size collie
-
Narkobande udsteder dødsordre på politihund
ja, for folk der ikke parkerer indenfor striberne, de er nemlig nogle rigtige BANDITTER, er de!
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
man kan jo nogenlunde selv bestemme sin plads i køen, hvis man møder op og der ingen er, kan man jo bare vente med at skrive sig ind. Jeg har i hverfald ingen problemer med det, men jeg ved ikke om Tyson skal varmes sådan meget nøjagtigt på klokkeslæt op? For Sally er det i hverfald ikke den fysiske opvarmning der er vigtigst, men at hun får snust området rigtig godt af, derefter varmet op, og derefter lige falder lidt til ro, og får lov at kigge på alle folk og hunde, samt øver sig lidt i at kigge på sin mor, og det sidste bruger jeg så tiden til mens vi står i kø.
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
men ved det jo ca, fra sin running order, ca et minut per hund foran en.
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
Det er lidt kompliceret at forklare, men fungerer rigtig fint i praksis synes jeg. Man har et nummer (running order), lad os sige at mit nr er 57 og der er 108 i klassen, så kalder de nomalt 20 numre ad gangen, altså starter med at kalde op til 20. Så kan de 20 første komme og stille sig i kø, i den rækkefølge de nu dukker op i. Derefter kalder de løbende de næste 10-20 eller hvad de lige synes (det man i hvertfald ikke må misse er "calling to end of class!"). Man kan altså godt komme senere uden problemer, men der skal nogle gange lidt overtalelse til, for at man får lov at løbe "for tidligt", men som du siger, hvis man forklarer at man skal være to steder på en gang, eller skal være hjælper et andet sted, så er det ikke et problem. Dukker man ikke op i køen, er der ingen der venter eller regner med at man møder op. Man bliver krydset af når man stiller sig i kø, så de ved man har løbet. Man har også et Stævnenummer, som er det samme i alle klasser, det er de skriver resultater etc ned imod. Det tager lidt af stressen at man ikke skal være der på klokkeslag, men til gengæld får man stress af enten at skulle lytte i højtalerne, hvad de forskellige ringe kalder til, især når der er rigtig mange ringe! Eller man hele tiden er nede for at tjekke tavlerne ved ringene, for at se, fordi man ikke lige hørte hvad der blev sagt over speakeren Hos UKA skal man krydse sig af på en liste når man har gået bane, så ved de man er der, og der vil blive kaldt efter en i højtaleren hvis man ikke er at finde i køen.
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
ok, og så er det bare med ikke at misse sin plads i rækkefølgen eller hvad?
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
Hvordan fungerer det egentlig i dk, når man løber en klasse, skal man løbe i en bestemt rækkefølge (fra program eller lignende), eller hvordan gør i?
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
ok
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
mon ikke godt vi kan lave en vintertråd nu? Det er i hvertfald koldt nok her til morgen! Jeg er meldt til den 10. november, kan ikke huske om jeg har skrevet det, og så har jeg lige meldt den 1. december også. Og overvejer noget den 18. november, men der kan jeg melde på dagen, så det kommer an på vejret (er udendørs).
-
update Goofey hvalpen som er blevet stor
Dejlig dreng!!:hjerte:
-
Luna's nye bedste ven
tøse-hygge :hjerte:
-
Agilitykonkurrencer fælles - sommer / efterår 2012
ok, herovre er der jo et firma der lejer banerne ud, derfor de forskellige stævner kan have så mange ringe kørende. Desuden er det velset at ALLE hjælper til, ikke kun dem der arrangerer. Jeg plejer gerne at melde mig til at sidde som bomopsamler på en af banerne i en times tid, det er godt for moralen at se de andre dumme sig også
-
kan naturligt lange kløer afkortes ( udstillerer kig her )
at brænde blodåren stopper kun den blødning du laver ved at klippe den for kort den første gang. Min tæve har samme slags kløer som din Jubi, altså de stritter fremad og bliver derfor ikke naturligt slidte. Jeg kan holde dem meget kortere ved at klippe en lille smule ca hver 7-14 dag, men hvis jeg glemmer det i en periode, er de igen lange (og med blodåren længere fremme) og så skal jeg starte forsigtigt op igen, med at klippe en lille bitte smule.
-
Er det synd at sige farvel flere gange om dagen?
vi har altid gået fra vores hunde flere gange om dagen (altså ikke hver dag, forståes, men ofte!), og det er ikke et problem overhovedet, såfremt de har fået deres daglige løbetur/træning eller hvad de nu lige har lavet den dag.
-
Hvilken størrelse hund har du?
2 store, 24 og 35 kilo.
-
hvorfor har I flere forskellige racer ?
jeg kan slet ikke forestille mig at have den samme race, eller blanding, mere end en gang. Så indtil jeg føler anderledes, vil der altid komme "nye" hunde hos os. Der er heldigvis masser af racer der tiltaler mig!
- Vi vandt sgu!
- Vi vandt sgu!
-
Seniortjek med Gummibold og Tøffe
Årrhh hvad, "nogen" er godt nok blevet gråom gebisset!! :hjerte::hjerte: Tak
-
hundevask
kan pensionen ikke bade ham for dig om morgenen, inden du henter ham?