Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PinPoynter

Moderators
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af PinPoynter

  1. Træt tigerdyr med sin fine rosette
  2. de kan lide deres agilitykonkurrencer herovre
  3. Sally og jeg har været afsted idag, med rimelig succes! Første løb var et agility løb, grade 1-2 og det var en nem lige op og ned bane, uden de store udfordringer (lige som vi kan lide det ). Sally løb ret urutineret, bl.a. kom hun skævt på flyvet, og stod på de første 3 pinde i den, og hun var lige ved at misse slalommen, men kom fint i den dag jeg fik hende mindet om det, og så opdagede hun ikke at vippen var vippen, så fik et lidt hårdt nedslag (men var ok). Vi endte skisme med en fejlfri runde, og endnu en fin "fejfri runde-roset"! Må have været en virkelig sød og gavmild dommer Det er noget der er godt for moralen -altså min, Sally er nok ligeglad Andet løb var endnu et grade 1-2 agility løb, nget mere snørklet, men en ok bane, en fin blanding af vendinger der skulle tænkes lidt over, og strækninger der skulle løbes (som er det Sally godt kan lide). Det eneste sted jeg ikke brød mig om, var en spring der stod i en skarp vinkel efter balancen, hvor vi skulle skarpt tilbage rundt om springet igen, og hun endte da også med at løbe under det spring.. dog sagde flere at deres havde fundet en færd lige ved det spring, og hun lignede også en der løb med snuden i jorden pga duft, ellers resten fejlfrit! Sidste løb var et springløb. Hun var træt, og vi fik en tam start; missede slalommen, gik under et spring, men jeg lod hende bare fortsætte, og hun fandt energien til en rigtig fin afslutning :5up: Er helt igennem tilfreds med hende. Der var ingen tegn på at forlade ringen, og en lille smule gøen lige når hun kom ud af bilen, blev hurtigt afløst af generel tilfredshed med bare at være en del af den kæmpe forsamling. Virkelig god opførsel!! Der kom endda en dame og spurgte om hun måtte sige hej til hende, og sagde at hun godt var dejlig og smuk :hjerte: Den slags kan vi lide! Jeg kunne gå mellem alle 10 ringe, og bare nyde at være der, men en glad men nogenlunde rolig hund, og jeg kunne lufte hende lidt væk fra ringene, i en halvlang løs snor, uden at hun reagerede på andre hunde. Så fedt at se hende opføre sig som en helt normal hund!!
  4. den lokale "narko-baron" der boede i min mors kvarter, havde en kæmpe grand danois/schæfer blanding, som fik lagt guld ind med rigtig godt resultat, han blev glad og frisk igen, og kunne løbe. Det er mange år siden nu, men det er den eneste jeg kan komme i tanke om, som jeg kender. Håber i finder en rigtig god løsning for Mysla pigen
  5. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Hvalpe
    med hensyn til at kunne tage et lille spring i ny og næ, så tror jeg faktisk aldrig jeg har mødt en hund der ikke kunne det? Kan ikke helt forstå den del af kravet, hvis det ikke er fordi du vil have en agility hund eller lignende?
  6. du må flytte til UK og løbe UKA stævner, der er 4 højder
  7. en collie er en border collie, en Lassie er en rough collie, og ja den kan løbe ABC klasser. Det er kun bordere eller umiddlebare border blandinger der ikke kan løbe abc.
  8. en sheltie er da heller ikke en collie?? Herovre er en collie en border collie, ikke alle mulige andre hyrdehunde?
  9. du kommer da aldrig til at løbe mod collier alligevel, med små hunde?
  10. Så havde vi vores KC debut i går! Vi skulle have været afsted lørdag, men vejret var ret skidt, og Janice havde ikke lyst til/mod på halvanden times biltur i regn og torden. Fair nok! Der var kun games klasser i går, og i det store hele gik det ikke fantastisk godt, men vores første klasse var en steeplechase (my all time favourite der er kun spring og en eller to tunneler), som vi løb fejlfrit og rigtig nydeligt! Vi fik en fin sløjfe, herovre får man nemlig sløjfer for fejlfri Efter det var der en tunnel terror klasse. Den var virkelig led, og jeg skulle slet ikke have forsøgt mig med at løbe banen rigtigt. Jeg for vild halvvejs, og Sally mistede helt gnisten, og fik øje på en hund hun kendte, og var på vej ud til den, så fik hun øje på Janice der sad som hjælper i klassen, og var på vej hen til hende den sidste klasse var en take your own line. Jeg glemte hvor jeg ville have været henad, og Sally glemte at være artig, så hun løb først hen og krammede dommeren, og derefter hen og krammede et par hjælpere der sad ved hegnet Så sagde vi pænt tak og forlod ringen, jeg havde helt mistet overblikket men ud over det opførte hun sig ret pænt, hun var selvfølgelig spændt, og vuffede og gøede en lille smule, men slet ikke noget slemt! Jeg kunne også lufte hende i snor på området, uden hun reagerede på andre hunde!! (hendes problem er hvis hundene er længere væk fra hende, ikke dem der er tæt på). Her viser hun og Bert stolt deres rosetter frem Al begyndelse er svær, og jeg lærte en masse ting. For det første; Sally er ikke vild med tunneler, tunnel terror er ikke for os! (endnu i hvertfald). Vælg en power and speed klasse i stedet! men jeg vidste ikke hvad de var, så ville ikke vælge den da jeg tilmeldte. Det er IKKE en hjælp at se de andre løbe i en take your own line! (haha det siger næsten sig selv, ikke?) Der skal trænes rigtig meget motivation og meget nemme ting i den nærmeste fremtid, vi var gået i stå med vores træning, og har nu ikke trænet i en måneds tid, det skal være sjovt igen! Skal afsted igen på lørdag, der er det almindelige klasser. To agility løb og en springklasse.
  11. Helt klart ja! Hvalpene ser friske og nysgerrige ud, meget mere betryggende
  12. Der står jo stadig ikke noget om sundhedsstatus på forældrene? Hvorfor går hun ikke efter en hvalp med tavle, hvor hun kan tjekke sundheden tilbage i anerne?
  13. Den ser heller ikke helt rask ud synes jeg, virkelig trist pels, og lidt mager, men med ormevom. Det er også ulovligt at en 8 ugers hvalp ikke er chippet?
  14. Jeg synes ellers ikke 4 timer i bur, på en dag hvor der sket meget, er for meget, men det er selvfølgelig helt jeres eget valg. Petrine, Akita blev da også barberet for scanning af leveren? (intet med KVL at gøre)
  15. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Pleje
    er du sikker på at det ikke er evt et limet snit, der er sprunget op??
  16. jeg har oplevet flere hunde reagerer på norkosen. tror ikke det er smerter, men mere ubehag og forvirring over bedøvlesen.
  17. Aina, du er min helt!! Det ser bare så let ud?! :klap:
  18. Var det der det var velset at store hunde blev trænet i ikke at trække, med en kvælerkæde?
  19. har du tjekket Kenjans hjemmeside? De har gerne alt muligt godt..
  20. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Omplaceringshund
    Tråden er over 8 mdr gammel.
  21. mit er altså heller ikke voldsomt fantasifuldt eller noget
  22. Jaaa, op med sig!! Kom så folkens, ikke lang tid igen! :banan:
  23. Det kan være ret grænseoverskridende for en hund at blive børstet, hvis den aldrig har været vant til det. Det behøver ikke betyde at hun har dårlig erfaring med det, det kan bare være fordi hun ingen erfaring har. Og når man tænker på den tilstand hun var i for nylig (det er den samme hund, ikke?), så er det jo nærliggende at tro, at det ikke er grooming de har gjort mest i. Godt i kom til lægen, og al held og lykke med hende
  24. Jeg tror ikke at hunde som sådan ligger og grubler over deres fortid, men alt de har været udsat for er jo noget der har været med til at forme dem, som de er, præcis som med mennesker? Og måske de kan have mareridt, og drømme og fortiden, men det ved jeg ikke noget om. Men som Therese siger, hvis de slet ikke kunne huske noget, ville det jo ikke være muligt at træne dem? Så sikke en fjollet udtale.
  25. Fik tjekket det nye sted ud den anden aften. Det er godt nok lidt af en køretur :hmm: 51 km hver vej?? Det bliver nok ikke hver uge jeg tager derop! Men ellers hyggeligt at mødes med Donna, som er hende jeg fandt det igennem. De har det meste udstyr, Donnas channel weaves kommer derop snart, og hendes kæreste er ved at lave 12 nye springstøtter. Er dog ikke sikker på slalommen er med de nye mål. Men selve marken er rigtig fin og plan, og 100% indhegnet, hvilket altid er et plus

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.