Alt der er opslået af PinPoynter
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Vi kom endelig afsted til træning i tirsdags, men min handling var dog ikke noget at råbe hurrah for Jeg lavede en masse åndssvage fejl. Sally var dog dygtig og lydig! Der var kun en træner, så derfor kun en bane sat op i hallen. Det betød at der var masser af plads nede i den ene ende, og jeg kunne "gå cickler" med Sally. Efter ca 15 mins cirklen, kunne jeg holde helt ude i enden af snoren, og hun traskede bare rundt rimelig roligt og afslappet! Det er hwlt klart den bedste måde for hende. Jeg beder hende ikke om at forholde sig til andet, end at hun skal følges med mig. Reagerer hun på en hund, bliver snoren strammet og hn bliver slæbt med mig i en lidt mindre cirkel. Har prøvet et par gange med at lave tricks og kontaktøvelser mellem mine løb, men det giver slet ikke den samme ro! Forresten, Korvis, jeg mener at huske at du har lidt af de samme problemer med Iso? Har du læst Control Unleashed af Leslie McDevitt? Den er helt klart langt den bedste hundebog jeg har læst i mange år! (eller Martin læser den, jeg hører om den, og læser brudstykker når jeg gider ). Der er nogle øvelser som jeg rigtig gerne vil i gang med til Sally. Den er skrevet for alle problemhunde, men mest med henblik på reaktive boerder collier/hunde i agility-miljøet.
-
Millan tør stadig ikke komme til DK
Det lyder svært meget som om du taler af erfaring, Guanomo
-
Hundepleje - hvor meget, hvor tit?
fik dårlig samvittighed da jeg så den her tråd igår, og fandt straks en rive frem og gik i gang med Sally ... Ej, ok.. det var bare en kam. Men damen fælder, så det var tiltrængt. Især hendes "bukser" hvor der sad en MASSE ekstra uld og klumpede lidt. Resten er vist blevet gnubbet af i sofaen og gulvtæppet i leg Neglene fik en ordentlig tur. Hendes poter er så flade at neglene gror lige fremad, og derfor aldrig bliver slidt.
-
Hundehandel?! Og forkert blanding....?
men i spurgte vel til sundhedstjek på forældrene og så papirene for disse?
-
Millan tør stadig ikke komme til DK
og det er nok det, vi finder er et grundlæggene problem, i synes på hvad en hund er, hvordan den lærer, og ikke mindst HVAD den lærer.
-
Millan tør stadig ikke komme til DK
min egen teori er at de fingre og lyden er blevet "parret" med et el-halsbånd. Synes virkelig den reaktion man nogle gange ser på tsshhh lyden er ret ekstrem. Der er da ingen af mine hunde der ville reagere så voldsomt bare på et par fingre og en lyd?
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Nu har vi tø/regn... satser på alting ikk fryser til igen ,så jeg kan komme til træning igen i morgen!
-
Bella knurrede af et barn!
Nu er det mit indtryk at Anne har tænkt sig at Bella bare skal føle sig tryg med børn i sin nærhed igen ,ikke at hun vil lade dem jagte Bella rundt (correct me if I'm wrong!)
-
Når det at tage kæresten med til hundeudstilling, tager en utilsigtet drejning...
Jeg tror nu en staffie vil være noget hurtigere end en labrador!
- 30 svar
-
- agility
- bullterrier
- jagt
- mastiff
-
Tagget med:
-
Forum forslag
Tak Admin Det er så dejligt at du altid arbejder på at gøre os til glade, tilfredse brugere :5up:
- hale kupering
-
Fødselsdepression pga. hund?
Det tror jeg ikke, sådan rent klinisk.... men man kan helt sikkert nå at fortryde sin nyanskaffelse indtil flere gange i de første par uger! Det er slet ikke unormalt, og går normaltvis over når man lærer hvakpen at kende, og man finder en rytme. Vi har plejehvalp lige nu, og jeg er bestemt blevet mindet om hvorfor det er vi anskaffer vores egne hunde når de er voksne... jeg er IKKE til hvalpe!
-
halfdan på romantisk kroophold (med fotodokumentation)
Hvor gad jeg gerne at min mand ejede bare 1% romantisk sans. Ligner totalt hygge, det der! :5up:
-
Hundebørn vs. menneskebørn
og trangen til søde sager stammer jo også fra dengang. Dengang var søde sager bær, og hvis man var heldig, lidt vild honning. Nu er det kilovis af rafineret sukker! Jeg har selv en MEGET sød tand, og har ikke formået at tabe mig efter fødslen, mangler stadig ca 5 kilo. Jeg spiser for meget kage, og laver alt for lidt i forhold til hvad jeg plejede før jeg fik barn. Men jeg har ændret meget på mine egne vaner, fordi Agnes nu er ved at være så stor at hun lægger mærke til hvad jeg spiser. Hun spsier til gengæld altid sundt (fordi det er nemmere at bestemme for hende, end det er at bestemme for mig selv lol).
-
Hundebørn vs. menneskebørn
nu ved jeg ikke hvor gamle dine børn er, Martin Martin (min kæreste) var 43 da han blev far sidste år, så måske det kan nåes endnu?
-
Dunja er i huset
Vi havde hverken baby eller planer om baby da vi fik hundene... jeg fandt ud af at jeg var gravid da vi havde haft Sally (schæferblandingen) i 4 dage . Hun har et helt utroligt dejligt væsen, og er meget socialt anlagt. Vores rottweilerblanding er også en rigtig god dreng. Knap så opsøgende hos datteren, men overbærende og tålmodig. Agnes får selvfølgelig aldrig lov til at genere hundene, men hun elsker at ae dem, og sidde sammen med dem. Jeg har nogle gange tænkt på om de egentlig synes hun er irriterende, men at de måske ikke kunne lide at sige fra, men nu hvor vi har plejehvalp, kan jeg da godt se at så snart de bliver irriterede på Woody er der slet ingen tvivl (han er altså også virkelig anstrengende, og kører endnu på 100% hvalpelicens, så den får ikke for lidt )
-
Dunja er i huset
kommer hun forresten fra et sted hvor hun har boet i huset med familien? Hun ser allerede så dejligt tryg ud ved barn og legesager. Hvis du kigger op i venstre hjørne på forum, kan du se min lille pige og den ene af mine hunde, figurere som "månedens hund" De to er også glade for hinanden. Vi har været heldige med vores to, de er voksne omplaceringer uden baggrund med børn, men de er helt fantastiske med Agnes.
- Dunja er i huset
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Jeg synes det er lige så træls at der findes mennesker som synes det er "synd" for nogen at de ikke har lyst til børn, som jeg syntes det var træls at få kommentarene om at "nu er du jo bundet, er det virkelig det værd", da jeg fik min første hund som 18 årig. Jeg fik hende fordi jeg havde LYST til at være bundet af hende. Det havde nogle mennesker svært ved at forstå i starten (men de blev klogere...).
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Hetzen mod rygerne synes jeg er lidt anderledes, da de jo gladeligt slår andre mennesker langsomt ihjel med deres vane, men mennesker der spiser for meget, jo da nøjes med at slå sig selv ihjel. Det synes jeg er en ret stor forskel. Derudover synes jeg at der skulle bruges mange flere resourcer på at lære børn helt ned til børnehavealderen, som sund kost, og dette skulle holdes ved lige hele vejen gennem deres skolegang.
-
Hvad har du sidst købt til din hund? :-)
Nu er Woody jo ikke min hund, men jeg blev nødt til at købe et halsbånd med fleeceforing, da Indys gamle læderhalsbånd gjorde ham helt hårløs på undersiden af halsen. Han har jo kun tynd pels.
-
Hundebørn vs. menneskebørn
Jeg er simpelthen chokeret over at der bliver kommenteret åbent på folks indkøb? Ikke her, men i selve supermarkedet?? Når man står i kø??? Jeg havde nok virkelig galpet op, hvis nogen tillod sig at kommentere når jeg spiser kage eller lignende..
- hale kupering
-
Kastrering af usikker hanhund
Petrine, kan grunden til dine goder erfaringer ikke ligge i, at ingen af jeres hanhunde var nervøse?
-
Agilitytræning fælles - Vinter 2012
Jeg retter slalomfejl, som i afbryder hende og starter igen. Andre fejl er som regel helt og holdent mine, og jeg tager det selvfølgelig om, men mere som en fortsættelse af løbet end en korrigering. Sally kan sagtens tåle at blive korrigeret/afbrudt, hvorimod jeg med Indy og Charles virkelig skulle passe på deres motivation og moral, hvis vi lavede fejl.