Alt der er opslået af PinPoynter
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Charles fik også lov at træne, han blev bare ikke filmet :blink: Ja, Sally vil bare så gerne være dygtig! Jeg skal virkelig passe på mine hænder, for hvis hun tror jeg bevæger dem kunne det jo være det var fordi hendes tennisbold var på vej, og så afbrydes al akitivitet så ro på hænderne PP!
-
Det gode barn
Ja, gud gav mig Charles, fordi jeg lige havde mistet min bedste hund nogensinde.... men så tænkte han lidt senere "arrrhhhh hun skal heller ikke have det for nemt" og så fik jeg Sally
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Her er hun ved at være træt, men vi leger med lidt fokus på mor og løb/spring den rigtige vej. Hun har aldrig før gjort dette med spring på lige linje. Jeg mangler virkelig at have en at træne sammen med, som kan råbe ad mig MENS jeg løber og som ved lidt mere om det end mig [video=youtube_share;ULphDF2En2g]
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Igen, giver jeg op med springet, og så kan hun godt? (men ser det ikke godt ud, når det endelig virker?!) [video=youtube_share;sBaCo3i2MRo]
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Vippe, hun får lov at komme lige skævt nok på.. skal ikke ske igen! Vi vil ikke have nogen dårlige vaner Den ene pote "faldt ned" fra feltet, men ellers pænt 'on it' [video=youtube_share;5-KTAAConJE]
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Første gang her tror jeg at jeg liiige flytter venstre arm lidt bagud, og det er det der får hende til at afbryde, derefter gik der bare lidt knude i det. MEN da jeg sender hende direkte på kører det. Så det vi skal øve er helt sikkert indgang med spring, som vi egentlig gjorde rigtig meget til træning, men hendes slalom er jo så selvfølgelig gået fra at være en channel, til nu at være en RIGTIG lige slalom Hvordan lyder det her; næste gang jeg kommer derud (lørdag, eller måske før), sætter jeg spring op før slalom, med/uden vinkler, men med de første porte i slalom en lille smule åbne. Lyder det ok? Jeg kan nemlig se igen på de senere videoer, at det er det samme der sker igen, hun prøver flere gange, og det er så når jeg udelader springet at hun finder den rigtige rytme.
-
Ville du turde?
Jeg ville ikke turde eje sådan en hund i DK, nej. redigeret: og nok heller ikke herovre, jeg er ikke nok inde i hvad der kan risikere at ende som "type". Og fra hvalp er det jo umuligt at se. Martin har været på et endagskursus i "type" identifikation (ifb med et arbejde han havde, kan kan selvfølgelig ikke bestemme over liv og død som en politimand med den samme træning kan), så med en voksen hund ville jeg godt turde herovre, hvis vi var enige om at den nok ikke var "type".
-
Flexi (Hot or Not!)
Når jeg lufter huskierne har jeg altid Agnes med i barnevogn, og begge hunde i flexi!! Det går da meget godt, og det er endda i en lille skov, hvor man skal samme vej om træerne og sådan..
-
Svampeinfektion i poterne
Jeg har brugt malaseb ved væskende sår, både på hund og hest (dyrlægeordineret selvfølgelig).
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
nej, kommer det så langt at vi skal ud og konkurrere næste år, tror jeg at jeg må have fat i et par fodbold/eller agilitysko. Regner med at Sally bliver en hund med ok fart, så jeg kommer nok til at skulle flytte stængerne for at kunne følge med rundt
-
Det gode barn
Her i vores hjem, er Charles "det gode barn" . Han er nem, og går pænt ved siden af barnevognen, og reagerer sjældent på udefrakommende faktorer. F.eks. i dag, på vej til parken, bare ham og jeg + barnevogn. Lidt nede ad vejen står en dame med en lille yorkie, og på den anden side står en dame med en dobermann, de taler sammen (ved ikke hvorfor den ene ikke bare krydsede vejen ). Doberen så spændt ud (som de altid gør ), og yorkien vimsede rundt om ejeren i sin snor. Charles trasker bare lige forbi, uden så meget som at kigge på dem :hjerte: I parken hilste han på et par søde hunde, legede lidt søg efter guffer og løb en lille smule efter en tennisbold. Sådan rigtige hundeting at lave i en park På vej hjem går vi via en lille "smutvej", en grusevej der går bag en skole, den fører til en kort privat vej der igen leder ud til den MEGET trafikerede vej vi bor på. Et par meter inde ad grusvejen, hører jeg der kommer en hest bagfra, vi trak ind til siden, og hun traver forbi med et "mange tak"... jeg når lige at tænke " den ligner da en lille fuldblod", da den sætter afsted i et voldsomt spring, og accelererer ned ad grusvejen! Den løb alt, alt for stærkt, og der var intet jeg kunne gøre for at hjælpe hende! Til min store lettelse kommer hun tilbage et par minutter senere, med en nu nogenlunde kontrolabel hest! Jeg spørger om de er ok, og hun havde heldigvis nået at få ham stoppet inden den store vej:5up: Charles var bare så dygtig!! For det første reagerede han overhovedet ikke da hesten sprang afsted, han gik ikke engang frem i snoren. Og da hesten kom tilbage, sad han pænt ved siden af mig, indtil jeg skønnede hesten var rolig nok til at hilse, og så fik den et par dut og slik på mulen :hjerte: mens jeg snakkede hest med pigen, og nulrede en dejlig 5 års tidligere galophest under manen Synes virkelig Charles er en hund man kan prale af, han har det dejligste sind :hjerte:
-
Movia forbyder "større hunde" i busser.
Birgitta, man kan ringe efter en taxi og sige man skal have en stor hund med, det gjorde jeg et pr gange til dyrlæge hjemme i DK.
-
Sele eller halsbånd??
Charles går i halsbånd, for han går så pænt i snor at en sele er helt overflødig. Sally bruger halsbånd+halti til ture i kort snor (tager altid haltien af når hun er løs!), og sele hvis jeg har hende i flexi eller lang line.
-
Flexi (Hot or Not!)
Jeg cyklede rigtig meget med Akita (min første hund) og der var altså nultolerance overfor snifning/tisseri mens hun løb i snor! Den slags klarer man INDEN og EFTER cykelturen. p.s. og jeg kunne ikke, i mit vildeste anfald af sindssyge, finde på at bruge en flexi mens jeg cykler! Selvom jeg kan læse at andre har prøvet det, og overlevet
-
Flexi (Hot or Not!)
hehe.. hvem var i hvilke kasser?
-
Flexi (Hot or Not!)
hehe ja, det ville ikke være godt for omdømmet, når nu det er noget vi prøver at leve af
-
Flexi (Hot or Not!)
Jeg plejede at hade dem, men bruger dem nu indimellem. Charles er ikke ret god til at gå i fexi, fordi han går så pænt i snor, og ikke tror han må trække i flexien Sally skal man være forsigtig med, hun er ret god til at accelerere Bruger dem når vi har hunde på besøg, da jeg generelt ikke er meget for at slippe andre folks hunde løs. Flexien er også nemmere end en lang line når jeg har barnevognen med.
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Jeg ejer ikke noget ordentligt fodtøj... det der er et par støvler som er fantastiske at ride i, og gå ture i skoven, men agilitysko er det ikke lige Til træning (i ridehal med voks-sand) bruger jeg almindelige kondisko, det er ok).
-
Hvad har du sidst købt til din hund? :-)
I skal da lige se det halsbånd min veninde lavede til Sally :klap: Er det ikke fint?? :hjerte:
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Jeg begynder skisme da også at tro på at jeg har fået en agilityhund! :banan: Det er virkelig dejligt med sådan en lille tøs der bare elsker at prøve igen og igen og igen. Vi lavede også lidt vendinger og sådan med spring, og hun prøver virkelig at gøre som jeg beder om!
-
Agilitytræning - fælles: Efterår 2011
Video fra morgenens selvtræning. Der er kun 8 pinde på, fordi pindene var våde, og hendes hale hang lidt i. Jeg var bange for historier om skader jeg har læst herinde! Næste gang tager jeg et håndklæde med derop. Men se lige, de står på helt lige række nu!! :banan: [video=youtube_share;ps8hXUe0e8I]
-
Ingen nåde: Zacki skal dø i morgen
Indtil videre er Agnes heldigvis så lille at hun kan puttes i en kravlegård, og hun kommer IKKE på gulvet når vi har f.eks. westierne eller Ozzy (border collie) på besøg, selvom de er s☼de og gerne vil mysse hende. De kan give hende et kys når hun sidder ved mig, og ellers må de nøjes med at kigge på hinanden.
-
Ingen nåde: Zacki skal dø i morgen
Kun hvis Hjalte kommer med her... så vil Charles gerne ligge mellem dig og Heidi i sofaen
-
Min labbe er ikke en kedelig hund!
Der er forhåbentlig ikke nogen der synes deres egen hund er kedelig. Hvad andre mener kan man jo heldigvis være ligeglad med!
-
Ingen nåde: Zacki skal dø i morgen
Sally og Agnes gad gerne passe Cujo