Alt der er opslået af PinPoynter
-
Snapperi/markering
Det kan også være resourceforsvar. Det ville nok være en god ide at få en adfærdsspecialist ud og se jeres hund i hjemmet, og give en ordentlig "diagnose" og redkaber i kan arbejde med, det er nemlig ikke altid smart at sidde og give råd for den slags over nettet, hvis man ikke har set situationen selv. Lige mht til snapperi er det meget vigtigt at gribe det HELT rigtigt an, da det ellers i værste fald kan udvikle sig til regulære bid, og det er der jo slet ikke nogen der ønske for hverken jer eller hunden, især når der er børn i familien.
-
Vis mig din labrador
der er noget i hans dejlige ansigtsudtryk der minder meget om min Charles, som er rottweiler/ Rh. ridgeback blanding
-
Afstemning månedens hund juni 2011 - ag-hund
lille rettelse, den skal sendes til Dinah (med "h" i enden) ellers ender den hos en forkert person :blink:
-
Min hund har bidt en håndværker fordi han ville lege :(
Jeg synes det lyder som "normal" adfærd, dvs jeg kender et par bullterriere (ved godt det ikke er den samme race) og en bull dog, og de har meget samme mønster når de bliver for stressede/ophidsede. Det er ikke agression, men en måde at afreagere den adrenalin de føler i kroppen, og det virker bare voldsomt fordi det er nogle muskelbunter uden meget selvkontrol eller "ballerina moves".
-
At hilse på fremmede
Udenfor hilser Charles roligt, indenfor er han lidt mere nysgerrig. Sally er lidt entusiastisk både ude og inde
-
Dyrlæge etik vs betaling
akut kejsersnit for en underlivsbetændelse??
-
Sygdom...Hvor langt vil I gå.
Jeg tror også det er nogenlunde der jeg er Jeg kan ikke finde ud af at lede efter trådene, men hurtigt fortalt er de tre forskellige hunde: Akita, hun fik leversvigt og dyrlægen fortalt mig hvad symptomerne ville være, hun kunne ikke optage næring, ville blive meget tynd, ville til sidst begynde at kaste op engang imellem, det ville kun blive værre derfra, og til sidst ville hun ikke kunne holde noget mad nede, da kroppen langsomt forgifter sig selv. Han gav hende 2 uger, men hun levede 3 uger fra diagnosen. Hun var tynd og træt, men nød stadig en god lang gå tur. Den da hun blev aflivet gik vi en tur på en time, hvor hun både gik efter rådyrfærd, og løb sammen med vores andre hunde. Hun havde aftenen før kastet op, et meget let måltid. Da jeg vidste der kun var en vej derefter sagde jeg stop. Hun blev 12 år og var stadig frisk i alle andre henseender. Lexi som var Martins hund, hun var underlig en dag og vi tog hende til dyrlægen, men han kunne ikke finde noget galt. Den weekend kollapsede hun, og røg op til det store dyrehospital, hvor de opdagede en hjertesygdom der betød at den pose der ligger omkring hjertet blev fyldt med væske, og hæmmede hjertets rytme og slagkraft. De fik hende drænet, men kunne ikke give en længere diagnose uden at åbne hende op (det var vi ikke interesserede i, hun var 11 år og havde haft et godt langt liv). Dagen efter hun kom hjem måtte vi afsted til egen dyrlæge da hun havde hjerterytme i øst og vest. Han kunne ikke engang dæmpe det med medicin, men lod et kateter sidde i hendes forben, gav os hans hjemmenummer og sagde at vi skulle tage hende hjem og sige farvel, vi havde nok 3-7 dage.. Men hun levede endnu 4 mdr, helt uden men!! hun fik tabletter tre gange om dagen (betablokkere), og levede 100% som en rask hund, fik lov at løbe og lege alt det hun ville, og anede ikke hun skulle have været død! Pludselig en dag kollapsede hun igen, og vi havde allerede aftalt at hun ikke skulle igennem hospitalsophold etc igen, så vi sagde farvel. Indy, fik epilepsi, og måtte tilsidst medicineres. Derefter døjede vi meget med bivirkninger af medicin, og prøvede at få hende langsomt kørt ver på en anden type, og det blev kun værre og værre.. til sidst ringede jeg til dyrlægen og sagde at der bare slet ingen bedring var, og han mente hun havde en hjernesvulst, hun havde alle symptomerne, og vi aflivede samme dag. Det hele kom snigende og blev langsomt værre, og hun er nok den jeg fortryder jeg ikke fik aflivet noget før. Men det var svært fordi jeg troede jeg var oppe imod en medicinsk bivirkning, ikke et andet sygsomssymptom!
-
Sygdom...Hvor langt vil I gå.
Jeg har fået 3 hunde aflivet indenfor et år. Vi valgte hver gang ud fra individuelle kriterier, hvornår det var nok for hver hund. Jeg er sikker på at jeg har skrevet om dem alle i en anden tråd om ligndende emne, men jeg gentager gerne igen hvis du ikke har læst den?
-
Nej nu kan jeg snart ikke mere ;(
Jeg tror ikke dit indlæg er til ret stor hjælp for Teiturs mor. Hvis dyrlægen mente det var uetisk at give ham en chance, havde de nok presset på for en aflivning.
-
Dyrlæge etik vs betaling
det kan man netop ikke med en aftenvagt, fordi de jo ikke kender en. Min dyrlæge herovre har efter finanskrisen haft så mange kunder der ikke betaler deres regninger, at de nu tager depositum før operationer!! Også fra kunder som min manager, hvis arbejdsplads bruger dem som dyrlæge, og de VED at hun ADLRIG ville løbe fra en regning. Det er grotesk at det er sådan det er blevet, men dyrlæger skal jo også betale husleje, lønninger osv. Hvis vi skal til dyrlæge efter lukketid er det på hospitalet hvor de uddanner dyrlæger, og de ved godt hvad de skal tage for deres tid og behandlinger, men man slipper dog med at betale EFTER behandling, ikke før.. (£ 160 for 3 hæfteklammer i et sår...) Mht til dyrlæger i Danmark, har jeg engang stået med en nysteriliseret hunkat, som begyndte at bløde en del fra såret, og min egen dyrlæge havde lige lukket, så min far måtte komme 30 km op til mig, for at køre mig og kat ud på den anden side af århus akut. Jeg havde fået beskeden at det var kr 1000,- at betale bare for at se katten, og dem måtte jeg så også lige fremskaffe. MEN da jeg så kom derud sagde hun at der ikke var tid til at ordne det med pengene, katten skulle åbnes NU eller den ville forbløde, så det kunne vi ordne næste dag, og da jeg så kom for at hente katten sagde hun at betalingen skulle hun nok ordne med min egen dyrlæge, så Gud ved hvad det handlede om, men det var gratis for mig!! Og min søde lille Memphis overlevede :hjerte:
-
Agnes tæmmer kamphunde
Ingen øretæver DF, blev selv bange da jeg så det Tror hun er midt i at sige en lyd eller noget, og derfor skærer ansigt... for normalt er hun altså ret yndig
-
Agnes tæmmer kamphunde
Var et smut nede ved min veninde (manager på mit arbejde i går), med Agnes selvfølgelig :blink: Agnes aede Harvey (aka Mouse) :hjerte: Harvey er ikke ligefrem en ballerina af en hund, så vi er nød til at være på tærene omkring ham.. han vil nemlig rigtig gerne sidde på skødet af mig, men glemmer at der sidder Agnes altså En anden veninde (og tidligere kollega) kom også forbi, og hun havde en af sine 5 hunde med, den lille bull dog prinsesse, Squish Squish er en lille solstrålehistorie. Hun har været forsømt og meget syg, og kan stadig blive bange for mennesker og nye ting, men os der kender hende, ved at hun er en fræk, glad, elskelig lille hund, og hun elsker babyer! :hjerte: Så Agnes ville selvfølgelig gerne ae hende også Jeg er nød til at tage en video af det en dag, det er bare fantastisk at lille bitte Agnes, knap 5 mdr, sidder og aer med hånden frem og tilbage over dyrene. Hun elsker virkelig at røre ved dem. Det er altså vildt spændende at klappe hunde:banan::banan::banan:! (Agnes ser en lille smule uhyggelig ud her )
-
Så kom Nissans ører op at stå!
Hverken Akita eller Indy fik bløde ører med tandskiftet. Hvad er der mere i ham end schæfer? Hans ører har en sød sjov form :hjerte:
-
Andre der sponserer en Thai-hund?
Soi dog foundation er legit, ikke en scam. Jeg ville skrive til dem, det kan være det er en fejl at du er røget i en masse-email (dem får jeg selv fordi jeg engang donerede et engangsbeløb, altså ikke et sponsorat).
-
Hundelort og loven..
Jeg vil rigtig gerne have et link til noget dokumentation for folk der er døde af at spise hestelort.
-
Hundelort og loven..
ja den kan altså ikke gøre for at den skider men den må ikke være på fortovet. Om en gangsti (er det det du mener?) må rides på, tror jeg er op til de enkeltes lokal-regler, men det kan du vel undersøge.
-
KCS øjensygdom
Jeg har kendt et par hunde der lever fint med øjendråber 2 x dagligt, kan dog ikke huske detaljer om deres sygdomme. Har også kendt hunde der har levet fint uden øjne! Bare hvis du mener det er en mulighed, altså at fjerne syge øjne. Man skal lige vende sig til at kigge på dem, deres ansigt ser jo anderledes ud, men for hunden er det jo "bare" at være blind, men uden smerte fra syge øjne.
-
Hundelort og loven..
Desuden burde alle haveejere blive glade for lidt hestemøg til blomsterne! Hvorimod jeg aldrig har hørt om nogle præmieroser der var vokset op på hundelort
-
Hundelort og loven..
heste har slet ikke noget at gøre på et fortov (eller cykelsti)! Rent trafikmæssigt er de "biler" og hører til på vejene.
-
Hundelort og loven..
hvem har sagt det?? Jeg siger bare mine hunde aldrig har haft problemer af det. Desuden smitter parasitter ikke fra heste til hunde (fordi det er nogle andre parasitter), men de smitter fra hunde til hunde.
-
Hundelort og loven..
mine hunde har aldrig haft problemer med maven af at spise hestelort. Jeg har arbejdet både i stalde og i hundepesnion, og jeg jokker altså 1000 gange hellere i en hestelort end en hundelort, det generer mig ikke! Hvis en rytter sviner mig til fordi jeg har glemt en pose kan det da godt være de ville få en kommentar med på vejen, men ikke pga af hvad deres hest efterlader.
-
Hundelort og loven..
jeg ved godt der er mange der brokker sig over hestelort, men det ER altså ikke lige så klamt som afførring fra kødædere. Selvom man træder i det kan det lige skylles af uden at stinke, det smitter ikke med parasitter der kan gøre en blind osv..
-
Tænker kun på en ting!
hvor lang er hans pels i forhold til en "rigtig" samojed? Hvis den er forholdsvis kort tror jeg måske ikke det er værre end man kan frisere sig ud af det, med meget regelmæssig børstning/udtønning af pelsen (har selv groomed kastreret samojed som ejerne ikke selv fik redt igennem nogensinde, det var sørme noget af et arbejde ). hehe... du kommer her og ordner min katte-stalker så fixer jeg lige din dame-glade vuf
-
Må jeres hunde lege indenfor?
Henviser til tidligere vist video fra mit hus, det kan jeg vist kun svare ja til de vejer 24 og 35 kg ca. til gengæld kommer hundene ikke op på førstesalen.
-
Tænker kun på en ting!
du kan vel klikke dig ud af det