Alt der er opslået af PinPoynter
-
James Wellbeloved
Vi brugte mange af deres varianter før i tiden (med rigtig gode erfaringer)i den pension hvor jeg arbejder. Vi stoppede kun fordi det firma der leverede det var så upålidelige at vi flere gange var meget tæt på at stå uden foder til de af hundene der ikke kunne spise andet! totalt uacceptabelt.
-
Agilitytræning - fælles forår 2011
jo det ser sådan ud
- Hejsa!
-
Agilitytræning - fælles forår 2011
Min træner er ikke hjemme fredag, så fik en tid i dag, lige før lydighed (der er en god times kørsel mellem de to steder i rush hour). Sally arbejdede rigtig flot!! Woohooo, er bare stolt af min lille prinsesse :hjerte: Det er skægt når Lynn lige skal vise hvordan jeg skal gøre noget, og hun selvfølgelig lader som om hun har en hund med sig.. sådamn lidt a'la løbe løbe Sally see here og Sally hører sit navn, spurter over over hopper op ad hende, "jeg er lige her aunty Lynn" :banan::banan: :hjerte: Nå, men channel weaves (som ingen af jer endnu har fotlat mig hvad hedder på dansk?) er hun virkelig ved at finde rytmen med nu. I dag var pindene lidt tættere, og hun skulle ligesom tænke over hvor hun sætter benene. Vi arbejder med at hun løber selvstændigt igennem, og belønningen er hendes elskede squeeky tennisbold :banan: lavede også nogle fine små springserier, og flot arbejde på A'et
-
Er nye hundeejere mere sårbare???
men det holder jo bare ikke ude i den virkelige verden, vel?
-
Er nye hundeejere mere sårbare???
Jeg tror at mange førstegangshundeejere føler et stort press på deres skuldre, pga af alle de meget velmenende positive trænere og ejere, som fortæller dem hvordan de skal gøre, og hvor vigtigt det er ikke at lave fejl. News flash, alle laver fejl:mrgreen:! Og langt de fleste hunde er meget tilgivende, og kan sagtens holde til det, så længe man gør sit bedste i den situation man er i, ikke stresser over ting som kunne gå galt, og ikke banker hovedet i væggen alt for mange gange over ting der er gået galt. Sket er sket, se fremad, planlæg hvordan det IKKE kan ske igen, hunden kan ikke bruge ejers selvmedlidenhed til en disse. p.s. Det der med menneskebabyer havde jeg troet ville være hårdere end det er, men faktisk vil jeg 100 gange hellere have en nyfødt igen, end en hundehvalp for ja, hvalpe ER hårdt arbejde!
- Nissan, 7 uger
-
Pelshunde og varme
Tervueren! :hjerte: Hvis du kan finde et sundt opdræt, så gør det! Tæverne har gerne lidt mindre pels end hannerne, så du kan jo starte med at få en tæve. Mht til deres pels synes jeg ikke Indy led specielt meget i varmen, men jeg var også rigtig flittig til at groome hende og holde hendes underuld godt nede. Hun havde lang pels af en tæve, men ikke ulidelig tæt. Og med en pelset hund virker det rigtig godt at gøre dem våde, det køler når de ligger og tørrer, og pelsen på en "bamse" holder jo på mere vand end sådan en doberdog kan Terv billeder til at friste dig yderligere
-
Hjælp, Buddy er løbet væk.
virker heller ikke for mig.
-
Er man et dårligt menneske ?
Har jeg forstået det ret, at i arbejder hjemme, eller i det mindste at hunden er med jer på kontor (eller hvordan det nu foregår) hele dagen, hver dag? Jeg tror mange hunde ville være misundelige over så meget tid med familien. Og har jeg også forstået det ret, at det er den dårlige samvittighed over ikke at kunne give hunden gode lange ture, og andre aktiviteter, der nager hos Jer? Var det så måske en mulighed at betale jer fra at en hundelufter kunne tage hunden en eller to timer hver dag? Min bedre halvdel er hundelufter (i UK), og jeg ved at "hans" hunde nyder at komme ud på en god tur midt på dagen, lege med andre hunde osv, og de er dejligt trætte når deres mor og far kommer hjem igen om aftenen. Det er måske ikke optimalt, på det grundlag at "hvorfor have hund hvis man ikke har tid til den", men på den anden side ville det give hunden et indholdsrigt liv, lette jeres samvittighed og måske få jer til at føle at den lille smule tid i har til hunden er ok, fordi den får andre inputs i løbet af dagen, og i kan se at den er træt og tilpas når den kommer tilbage fra daglige oplevelser. Bare en ide, som I kan tænke lidt over.
-
Nervøsitet - plan F
kan du vold-rose hende hvis hun bliver liggende? altså, kan hun roses virkelig overstrømmende, og gør det hende glad/stolt? For så vil jeg tro det måske kan virke i længden.
-
Fortvivlet over en ældre herrer :-(
En hund ved jo ikke om den er på medicin, den ved bare om den har ondt eller har det godt, og hvis Bosse kunne smertelindres så hans fysiske tilstand bedrer matcher hans gode humør og sind, så ville det da være ærgeligt at sige farvel nu!
-
Fortvivlet over en ældre herrer :-(
Jeg ville helt sikkert prøve smertestillende, og hvis jeg virkelig ikke kunne forlige mig med smertebehandling, ville jeg aflive
-
Hvilken hund passer godt her?
Er Jack ved at være ovre sine problemer, siden du har mod på en hund mere? Har du overvejet at overtage en voksen hund, hvis temperament du så allerede kender?
-
Så tudede jeg lidt...
Nå på den måde, dejligt at de er oprigtigt interesserede i at han har fået et godt liv
-
Så tudede jeg lidt...
Det var da også bare en rigtig sød ting at gøre, kan godt forstå du er rørt! Jeg troede egentlig han var fra internat?
-
Ny sele?
Umiddelbart ser det ret godt ud synes jeg p.s. hvor er han kær, en lille lomme-rottweiler :hjerte:
- Ny sele?
-
det ER ikke nemt!!
Jamen hun gør ikke andet end at stirre, men hun vil gerne stirre i en afstand af halvanden cm fra katten, og vil gerne stirre i halvanden cm's afstand, selvom Savannah er i bevægelse Hun har aldrig lagt an til at hun vil hende noget ondt (dog har hun et par gange snappet i ren refleks hvis katten springer over en låge eller lignende, lige foran næsen på hende). Men Savannah gider ikke være bedste-venner med hende, for hun tror ikke fejlagtigt at hun er en hund, som Memphis gør
-
Må jeg se dit halsbånd og din snor?
nej det kan de ikke. Tror de fleste køber dem som martingale, som er halvkvæl, så kan de jo sidde lidt løsere. Det køber jeg måske til Sally næste gang. Bryder mig ikke om plastic-låse der er så brede, og jeg kan ikke finde halsbånd i den bredde med spænder, slet ikke til den pris, og i farver/mønstre jeg kan lide Sally har faktisk ødelagt sit, det kan dog stadig bruges, men en af metalringene er totalt trukket ud af form.... hun var bundet til en bænk ved en pub hvor vi spiste frokost, da der kom en hund forbi
-
Hugo er ikke unik:-)
i teorien løber der vel et helt kuld Hugo'er rundt i Danmark selvom de selvfølgelig godt kan se anderledes ud. Jeg har haft en blanding af tre racer, og de to søskende jeg så billeder af som voksne + hunde fra tidligere kuld de havde lavet, så alle meget ens ud! (selvom de havde forskellige farver).
-
Må jeg se dit halsbånd og din snor?
citerer lige mig selv, i håb om at A9 ser det denne gang
-
det ER ikke nemt!!
...at være Sally. Hun må jo ike stalke/drille Savannah, og når hun endelig er rigtig god, så driller Savannah hende! :stupid: Det er altså IKKE nemt for hende at blive liggende i sofaen (ikke den samme jeg sidder i), mens sorte-mis ligger og vrider sig på gulvet 2 meter fra hende, og leger med et eller andet fnuller hun har fundet. Til sidst hoppede Sally ned og lagde sig og stirrede på katten, jeg sad og ammede så kunne derfor ikke rose hende tilstrækkeligt mens hun var god, og kunne heller ikke fjerne hende da hun hoppede ned. Det her projekt sorte kat kulminerer lidt uheldigt med projekt baby Men sådan generelt har Sally været ret dygtig den sidste uges tid
-
Agilitytræning - fælles forår 2011
Havde en god tur med Sally i morges :klap: Vi har jo ikke været afsted de sidste to uger, så hun var lidt fjollet til at starte med:banan:, men vi fik "fat på hende" med noget arbejde tæt inde om springene (8 taller på et spring, udvidet til to spring etc) og kunne springe en linie af 3 spring igen. Derefter arbejdede vi med slalom, som også lige skulle genopfriskes, men vi kom hurtigt i gang med at hun løb igennem UDEN at Lynn stod for enden (kunne nemt se fælden i den model, da Sally så gerne vil hen til Lynn, men hun skal jo gerne kunne tage forhindringerne uden at der står en og griber på den anden side Til sidst var vi på A'et. Første gang løftede jeg hende op til lige over feltet, og hun gik ned, derefter fik hun lov at løbe over, tror nok det skal blive en yndlingsforhindring, det er lige noget for Sally :banan: og hun arbejdede flot med sine 2o2o Så vi sluttede der, da hun var rigtig dygtig :hjerte:
-
Kvinde holdes i kunstig koma
at ryge ud gennem et vindue og faldde to meter ned kan vel også gøre lidt skade, eller hvad?