Hop til indhold
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Hunde-forum.dk

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PinPoynter

Moderators
  • Medlem siden

  • Senest besøgt

Alt der er opslået af PinPoynter

  1. åhh Lonny, Charles gad bare gerne møde Luna! Det der med at hun smider sig ned, og så springer op og vil lege... jeg kan bare lige se ham lave kænguruen og sætte efter hende i leg :klap: men tilbage til emnet, jeg har aldrig haft en hund der underkaster sig, og ved derfor ikke meget om det. Jeg er bare fuld af OT
  2. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Vis os din perle
    jeg kender/har hørt om RIGTIG mange Diesel'er herovre er det sådan lidt et brian-navn, ofte er det bull-breeds og huskier (den nye modehund her i vores område ) der hedder det.
  3. For lige at leje djævlens advokat, så prøv at forestille dig hvor mange hunde de har taget ind, for "den blev for stor til vores lejlighed" eller "den gør af alle der går i opgangen". Selvfølgelig skal hun dog forklare sig ordentligt, det hedder kundeservice, og det skal udvises uanset om man kan lide dem der står foran en eller ej! Jeg ville sende dem en email om din erfaring derude i dag, det kan jo rent faktisk være hun slet ikke reflekterer ledelsens ide om hvordan tingene skal foregå, og hvis de ikke får at vide at folk er utilfredse, hvordan skjal de så kunne ændre det?
  4. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Vis os din perle
    Nissan er nok ikke lige noget jeg ville vælge, men det er da i det mindste originalt:mrgreen:! diesel er der jo en million hunde der hedder :hmm:
  5. Vi kan alle have en dårlig dag, eller misforstå hinanden. Du kan jo starte med at undskylde til Birgitta
  6. fordi det er en lidt grim kommentar at komme med, til en anden bruger som er hjælpsom og forklarer dig hvordan tingene hænger sammen? Du stiller et spørgsmål, og får et meget grundigt uddybende svar , og så kalder du hende nedladende? Det er da ikke ret pænt gjort.
  7. Så har Charles og Martin været til deres første træning det nye sted, og det gik godt Charles gik frivilligt op på balancen, lidt kravlende først, men med mere og mere selvtillid jo længere han nåede, derefter var det to spring, og så udenom vippen (Martin ville ikke tage vippen da der gik en mand nede på en mark og skød kaniner, alle hundene reagerede meget på skudene, en af dem blev totalt traumatiseret-agtig bange, men Charles blev "bare" udfarende og ville gerne lige ned og råbe røv af manden.. Martin havde ikke lyst til at vippen evt skulle forceres lige som et skud lød)... men Charles havde andre planer, og løb på vippen!! Lynn (træneren) var der på et splitsekund, og holdt den for ham, og der kom ingen skud, og Charles var mega stolt :banan:
  8. Ingen af mine har endnu lært at gå bagom mig. Charles kan man godt få til at forholde sig temmelig passiv, men Sally er der ikke meget pacifist over Jeg kan ikke huske at en hund har løbet op til mine, som ikke så venlig ud, siden den rottweiler der angreb Indy (eller var det Charlie? kan ikke huske det..) så det med løse hunde der løber op er ikke noget jeg tager ret tungt. Jeg har nok bare været heldig
  9. Hvem mine hunde gennem tiderne har fået lov at hilse på, kommer mere an på min egen hund, end dem vi møder... med mindre det er en åbenlyst agresiv hund vi render ind i selvfølgelig. Har ikke en liste over ja og nej racer.
  10. hvordan skulle hunden kunne blive steril? Man bliver da heller ikke som menneke steril hvis man f.eks bliver røntgenfotograferet for et brækket ben eller lignende? Det er dem der vedvarende gange udsættes for strålerne man beskytter, dvs læger, dyrlæger osv, og det er farligt for gravide, jeg mener det kan skade fosteret?? Men at man blev steril af det har jeg aldrig hørt.. :hmm:
  11. Det stykke på selen som jeg har markeret med rød, skal gerne sidde dernede hvor jeg har markeret med grøn, for at selen ikke sidder for højt oppe ad halsen. Det ser ud somom det er en anden type sele du skal ud og have fat i, med mindre nummeret mindre kan spændes nok ud om maven :blink:
  12. den sidder alt for langt oppe på struben af ham, og virker mere som et halsbånd. Det ser ikke ret rart ud, især med den type der hvor bringestykket er en plade, tror ikke det er komfortabelt når han vil snuse.
  13. Selvom det er naturligt at tæver bestemmer, og hun også er ældre(?), synes jeg bestemt ikke hun skal have lov til at tromle ham "bare fordi hun synes". Det kan være med til at give ham en masse frustrationer, som han måske ender med at lade gå ud over fremmede hunde (taler af erfaring fra to af Martins klienter). Bare noget du måske skal holde i tankerne.
  14. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Hvalpe
    jeg har haft en af hver, men du har lavet afstemningen så man kun kan vælge en mulighed så jeg har ikke stemt.
  15. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Råd & Tips
    så skal du starte forfra med to vacciner, han er ikke dækket ind nu. Bare sig til din dyrlæge som det er, så starter de forfra
  16. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Sygdomme
    Min akitablanding havde det (hun er død nu). Hun levede med sygdommen i 6-7 år, helt fri for nogen symptomer på sygdom eller bivirkninger af medicinen, og hun var en glad og meget aktiv hund. Før hun kom på medicin var hun i er overgang træt, grim i pelsen og tyk (vand i kroppen-agtig tyk). Efter 14 dage med eltroxin havde hun sin gamle energi tilbage, pelsen voksede ud fin og blød og skinnende, og hun tabte sig og blev perfekt at se på. Kan ikke huske hvad hendes dose var, men medicinen er ikke specielt dyr. Hvis det er det der er galt med Sam, er det i hvertfald en meget let sygdom at korrigere og leve med Her var hun vist ca 9 år
  17. en blyant kan jeg da nok klare indendøre
  18. god ide:mrgreen:. Jeg har ikke noget herinde i huset der ikke ville rulle, men i haven er der en lille kant (ca 10 cm) jeg kan lægge det på. Det bliver dog ikke lige nu, det tis-regner, og vi ved allesammen at sådan en stor rottweilerblanding går i opløsning hvis man tager den ud i regnvejr
  19. Næste gang bliver et helt andet sted, på græs i stedet for i ridehal, og med en helt anden træner, som vist nok har en babyvippe han kan lære på :5up: Jeg håber at det er nok til at Charles ikke tager alt for meget af den grimme plevelse med sig. Desuden har jeg jo lånt et skridsikkert bræt for at øve 2o/2o med Sally, så i aftes løb Charles op og ned ad brættet som jeg satte fra sofaen og ned til gulvet. Han var ikke utryg.
  20. topic svarede på PinPoynter's Maria84 i Debat
    Jeg vil gerne engang have tre igen. Kunne godt lide den dynamik det gav hundene imellem, og tre er sådan et dejligt rundt tal -eller... Men ikke før vores økonomi er et mere sikkert sted. Vil gerne have en lille gammel hund
  21. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Nu har jeg netop lige selv været i situationen at det vat mig med "problemhunden". Jeg ville gerne prøve at træne Sally i et miljø med andre hunde, da hun har store problemer med selvkontrol (gør ekstremt meget i visse situationer). Jeg lavede på forhånd en aftale med træneren om hvordan dette skulle foregå; jeg ville starte med at arbejde udenfor indhegningen, jeg ville IKKE kræve speciel opmærksomhed/ekstra tid af træneren, vi havde begge lov til efter endt time, at sige "nej tak" til at fortsætte forløbet hvis det ikke duede. Jeg kendte i forvejen træneren jeg talte med, og hun kendte mine evner som hundefører, og selvom det ikke var hende der stod for undervisningen (hun er på barsel), var hun tryg ved at sende mig videre til timen med den info jeg havde givet hende. Det endte så i voldsom succes, med at Sally var stille efter 10 minutter, og arbejdede flot og koncentreret. (Det skal dog nævnes at Sally ikke er agressiv, bare uden impulskontrol og hun bliver frustreret over at være i snor. )
  22. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    miss Menelli, det lyder som en træningsplads med god plads og gode trænere. Jeg synes det er helt fair hvis problemhunde "arbejder sig ind udefra", som du beskriver det, og jeg ville heller ikke have problemer med at arbejde med sådanne hunde omkring mig, hvis der blev taget forholdsregler som du beskriver dem (snor, afstand etc). :5up:
  23. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Debat
    Jeg forstår heller ikke hvorfor voksne hunde "skal" hilse på hinanden. Jeg har to hunde der meget gerne hilser på andre hunde, Charles elsker især små hunde, men jeg kunne ikke finde på at lade nogle af dem hilse på hunde der udviser andspændt kropssprog, eller er direkte udfarende, i et træningsmiljø. Sally har været afsted to gange til lydighed, og har ikke fået lov at hilse på nogen af hundene endnu, hun er der for at træne(!) og lære at arbejde selvom der er andre hunde til stede. Jeg synes at en hund med alvorlige problemer bør trænes hos en adfærdsbehandler, efter et program lagt af denne, indtil hunden er kontrolerbar og vil/kan tage kontakt til sin fører på trods af distration af andre hunde. Det er bestemt ikke fair at lade andre "almindelige hundeejeres" hunde være prøvekanin for en hund som angriber/er meget voldsomt udfarende.
  24. en besked i et emne svarede på PinPoynter i Foder
    morgenmad er tørkost som de oftest får som søg i haven. Aftensmad er råt kød som bliver givet i skål. Det tager Charles ca 40 sekunder at spise, men så bruger han yderligere 40 minutter på at slikke sin egen og Sallys skåle fri for den sidste rest af smag
  25. Vi lod to af vores se vores tredje hund da hun blev aflivet (hun blev aflivet hjemme). De snuste til hende, og der blev ikke ledt efter hende efterfølgende, der blev dog sørget over hende, af den af mine hunde der var vokset op med hende. Ved også at man hos heste skal lade døde føl ligge hos hoppen indtil hun begynder at dække dem til med halm (har desværre selv oplevet det tre gange). Ved ikke om jeres hund vil acceptere at dens mor er død, og har i forberedt jeres tilbageblevne hund på et liv som alene hund? Kunne den allerede før hun blev aflivet, være alene hjemme uden hende etc? Uanset skal i nok være meget OBS på jeres hund den næste tid, og hjælpe den over sorgen på bedste vis. Det er også hårdt for hunde at miste.

Account

Navigation

Søg

Søg

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.