Alt der er opslået af PinPoynter
-
Hund æder politibil
:lol::lol::lol: -selvom jeg kan forestille mig at den ikke er ret populær hos politiet!
- Lonny's tudetråd
-
Lonny's tudetråd
Belønner du under bevægelse eller stopper du op?
-
Fra tørkost til råfodring
man behøver da ikke være biolog for at bruge sin sunde fornuft Der er jo ikke to hunde der er ens. Akita havde også støbejernsmave og kunne spise hvad som helst, Indy er noget mere delikat
-
Lonny's tudetråd
Hvis du klikker når hun er ved siden af dig, er det DET du belønner for... at belønningen så skal samles op bagved dig, giver hende jo bare muligheden for at indhente dig igen, og forblive i den rigtige position, med mindre fristelse for at løbe frem. Makes sense? :blink:
-
Fra tørkost til råfodring
Altså, hvis der kommer en reaktion på nyt foder, kommer den jo indenfor de første par dage, det er jo derfor man siger "blid overgang".... hvis der ingen reaktion er efter en uge, er det da tosset at begynde at rode med det der!
-
Fra tørkost til råfodring
Hvis hans mave ikke går i uorden er der da ingen grund til ikke at skifte brat? Du har jo sådan set allerede gjort det en gang, du skulle bare have blevet ved at fodre råt, Møffes mave ved da ikke at det kun lige var den uge
-
Lonny's tudetråd
Lonny, su siger at du belønner hende bagved dig, når hun kommer tilbage efter snoren har været stram, belønner du også bagved dig, når hun så går ved siden af dig bagefter, eller belønner du fra hånden?
- Leroy & Rocky
-
Slemt, men kunne have været værre
Jeg ville nok se om jeg kunne få et 100% indkald på ham, da du derved har chancve for at lade ham lege med vennerne, men kalde ind hvis der dukker "uanmeldte" hunde op.
-
Hunde er da underlige ...
Godt at i var klogere end "hjælpen" :5up:
-
Hunde er da underlige ...
Det er der forhåbentlig heller aldrig NOGEN med en smule hundeforstand der har sagt i skulle gøre. At lade to tæver "klare det selv" er lidt som at give en israeler og en palestinser en maskinpistol hver, og forvente at de kommer fredeligt til en løsning på konflikten.
-
En voksen hund
Det lyder bare hyggeligt Hvad vejer sådan en Aslan nu om dage?
-
næsevaccine/spray mod kennelhoste
Mine er ikke vaccinerede. Det er ikke et krav i pensionen hvor jeg arbejder, og det forekommer da af og til at vi har KH, men mine er aldrig blevet syge, og min chefs hunde som jo bevæger sig frit rundt på området morgen og aften (mens alle hunde er lukket væk!) hoster heller aldrig, naturligt immunforsvar? Så længe mine hunde er unge og raske synes jeg det er fjollet at vaccinere mod KH. Det er noget andet hvis ewns hund er mere udsat pga sygdom.
-
Hunde er da underlige ...
Jeg synes du skal være forsigtig med at regne med en gensammenførsel overhovedet. Få rutinen op at køre, og lev jeres liv med den formodning at de altid skal være adskilt, det vil holde jer fra fristelsen med at eksperimentere med noget, før hundene er klar til det. Hvis i når til et punkt hvor hundene i flere måneder ikke viser tegn på anspændthed, ville jeg måske overveje at prøve, men bestemt ikke før. Tæver der hader hinanden er ikke noget at spøge med, og de kan sende hinanden blikke og provokere næsten usynligt i lang tid før det bliver til en reel slåskamp. Hvis man ikke virkelig ved man skal se efter, kommer der ofte de situationer hvor folk siger "de har aldrig haft problemer før" hvor i virkeligheden problemerne har eskaleret lige under deres næser hele tiden. Der er sådan et dejligt rammende ordsprog på engelsk, som lyder "dogs (hanhunde) fight for breeding rights, bitches fight for breathing rights". Jeg har selv levet med 2 tæver som vi reelt set ikke vidste om de ville kunne enes. Vi havde indstillet os på at de måske kom til at leve adskilt (da Martin flyttede til DK og havde en hund med, de kunne jo ligesom ikke mødes inden), men med masser af arbejde, indkøring, rutiner, ROS ROS ROS, ingen forhåbninger, managering og observation, kom de til at leve i 100% harmoni i de år de havde sammen inden de gik bort.
-
Dogo Canario, personlige erfaringer
er det det samme som en presa canario?
-
Held i uheld?
mon ikke møffe bare havde fået færd af en lækker dame hund?
-
Suuk - seperationsangst?
Hvis han var hundegårdshund før, ville han mon så være bedre tilpas i en sådan, de korte øjeblikke du forlader huset?
-
Er Marianne Bendixen autodidakt?
Eller Tyskland. A9, er det Darly du har været hos? Han tog kiropraktoruddannelsen samtidig med en dyrlæge jeg kender, som nu er bosat i Sverige.
-
Lonny's tudetråd
en hund der vil ud af en sele skal nok komme ud uanset strop eller ej Lonny jeg har ikke set videoen, men kan levende forestille mig en skrigende buller-basse som aser afsted med mor'en hængende bagude... Og jeg kan godt forstå du har lavet en tudetråd, for det er dælme træls! Indy plejede at trække pænt meget nye steder, men det er blevet meget bedre med konsekvent træning. Hvis du ikke føler at det hjælpe med stop/start, så kan du prøve med at gå overdrevent langsomt (mens du holder begge hænder på enden af snoren, op mod din navle -så er ens balance godt centreret og man er ikke lige til at hive omkuld) og "tvinge" hendes hysteri ned i et samarbejdeligt leje. Jeg har haft succes med at gå langsomt, og i stedet for at trække afsted, har jeg oplevet at hundene pludselig begynder at snuse roligere og opsøge lidt kontakt. Bare en ide.
-
Miniature Bullterrier
Hej Inger/Minibull Du må skynde dig at skrive en masse indlæg, så du kan få lov at indsætte billeder af dine bull'ere! :klap:
-
Problem pga opdeling i hjemmet..
jeg synes heller ikke de låger ser så slemme ud. Vi har en på trappen så Indy ikke kan gå ovenpå når de er alene.... Charles er jo i bur og vil måske ikke være glad for at hun fordsvandt. Desuden ordner hun gerne kattebakken når vi ikke er der til at holde øje
-
Puddelhunde !?
jeg kan jo slet ikke LIDE rottweilere .... men Charles er ihvertfald 100% puttegøj :hjerte:
-
At stoppe gøen hos hund der er alene hjemme?
rul gardinerne for og lad radioen spille. Så er der hverken "billeder" eller "lyd".
-
Puddelhunde !?
hvis min rottweiler/ridgeback kan sidde på skøddet og hygge, så kan en mellempudel altså også