Hop til indhold

Bondo 17/8-2006 - 18/3-2008


a9
 Share

Recommended Posts

Det er med dyb sorg, at jeg må berette, at Bondo ikke længere er blandt os.

 

Hans genetiske usikkerhed stak alt for dybt, så han blev bange og stresset alt alt for let. Når vi var alene herhjemme eller ude at gå ud over de åbne marker, var alt i skønneste orden, og han var uden tvivl den bedste bedste (hygge-)hund i verden, men kom der andre faktorer i spil, blev det for meget for ham, han blev usikker, og begyndte på det sidste at ville bekæmpe, det der forårsagede usikkerheden.

 

Jeg skammer mig over, at jeg ikke tidligere blev klar over, hvor alvorligt problemet var, og hvor meget han led derved - men igår ca. kl. 16.20 fik han endelig fred, han sov stille ind i mine arme på dyrlægens gulv - han fik 19 månder og 1 dag på denne jord, mindst 10 år for lidt skulle nogen spørge mig.

 

Havde jeg kunnet forsvare at beholde ham, havde jeg sat himmel og jord i bevægelse for at gøre det, men efter samtaler med min bror og svigerinde, med Lone Greva og med nogle af mine hundebekendte, måtte jeg sande, at det barmhjertigste for Bondo ville være at få fred, så det fik han.

 

Hvil i fred, min Bondo :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årrh nej - det er jeg ked af at høre.. Det er så trist at skulle aflive, lige meget hvad grunden er så er det ens bedste ven man må sige farvel til..

 

Efter at have fulgt dine beskrivelser af ham lyder det dog til at du har truffet den sværeste, men også bedste beslutning..

Det tager vi alle hatten af for - at kunne se ud over det hele og se den bedste løsning for hunden..

 

*ae ae ae*

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

:cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry::cry:

 

 

Så har han fred i hundehimmelen, det er det skønneste sted for ham a9 a020.gif

 

Jeg er sikker på at du har gjort det rigtige, jeg ved hvor svært du har det nu, jeg har prøvet det selv med en angst hund, det er så hårdt, men husk, hundehimmelen er det bedste og tryggeste sted han kan være a020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det have været svært, at tage sådan en beslutning, men det er man desværre nød til en gang imellem :-(

 

Da jeg læste dette emne, fik det mig til at tænke på, at vi ingen steder har et sted at mindes de kære - det er der nu lavet om på, og jeg har oprettet et nyt forum "Til minde om" det kan I finde her:

 

http://www.hunde-forum.dk/til-minde-om-vf43.html

 

Jeg ved ikke om der er stemning for det, men jeg syntes det kunne være rart med et minde forum!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Hvor må det have været svært, at tage sådan en beslutning, men det er man desværre nød til en gang imellem :-(

 

Da jeg læste dette emne, fik det mig til at tænke på, at vi ingen steder har et sted at mindes de kære - det er der nu lavet om på, og jeg har oprettet et nyt forum "Til minde om" det kan I finde her:

 

http://www.hunde-forum.dk/til-minde-om-vf43.html

 

Jeg ved ikke om der er stemning for det, men jeg syntes det kunne være rart med et minde forum!

 

Det er en rigtig god ide :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det have været svært, at tage sådan en beslutning, men det er man desværre nød til en gang imellem :-(

 

Da jeg læste dette emne, fik det mig til at tænke på, at vi ingen steder har et sted at mindes de kære - det er der nu lavet om på, og jeg har oprettet et nyt forum "Til minde om" det kan I finde her:

 

http://www.hunde-forum.dk/til-minde-om-vf43.html

 

Jeg ved ikke om der er stemning for det, men jeg syntes det kunne være rart med et minde forum!

 

Det er en rigtig god ide :)

 

Det synes jeg også :) Et lille minde om fx Bondo, med et billede og en beskrivelse af alle de gode ting han indholdte :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære a9.

Det gør mig ondt at høre, ved hvor svært det har været for dig at træffe valget.

I mine øjne har du gjort det rigtige for Bondo, han er et bedre sted nu.

Du må ikke bebrejde dig selv at du ikke opdagede hvor galt det var fat. Du har gjort det bedste du var i stand til.

Sender dig en PB.

KNUS og varme tanker fra mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor må det have været svært, at tage sådan en beslutning, men det er man desværre nød til en gang imellem :-(

 

Da jeg læste dette emne, fik det mig til at tænke på, at vi ingen steder har et sted at mindes de kære - det er der nu lavet om på, og jeg har oprettet et nyt forum "Til minde om" det kan I finde her:

 

http://www.hunde-forum.dk/til-minde-om-vf43.html

 

Jeg ved ikke om der er stemning for det, men jeg syntes det kunne være rart med et minde forum!

 

God ide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør mig virkelig ondt.

Når årsagen til aflivningen er noget andet end en fysisk alvorlig sygdom, der er til at "tage fat på", er det ekstra svært.

Men slå ikke dig selv i hovedet over beslutningen, ej heller over at du føler at du fandt ud af det for sent.

I mine øjne har du gjort meget, og søgt ekspertråd, mere kunne du ikke have gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for søde ord og kram :)

 

Jeg skal ærligt indrømme, at det sidste døgn ikke har været "rart", og at huset her føles uhyggeligt tomt :cry:

 

Jeg havde lige kort besøg af en nabo, hun havde hørt det fra en anden nabo, som havde bemærket, at Bondo og jeg ikke var ude på vores vanlige gåture - sådan er det at bo på landet, alle ved alt om alle, men ens naboer er også mere omsorgsfulde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak igen for søde ord og opmundring.

 

Hvad min hundefremtid bringer ved jeg ikke helt, på den ene side er jeg rædselsslagen for at få så usikker en hund igen, denne gang var jeg "heldig", at det var genetisk bestemt, men hvad hvis jeg ødelægger den næste hund, der kommer gennem min dør - bare tanken ....... jeg tør ikke tænke den til enden. På den anden side, har jeg det svært ved at forestille mig en fremtid uden hund, schæferhund forstås, måske den næste skal være en pige?? Ét er sikkert, alt - og jeg mener alt - skal gennem tænkes.

 

Nu har jeg på knap 17 måneder sagt farvel til en gammel men fysisk svag hund samt en ung med psykisk svag hund, skal jeg om 17 månder igen sige farvel til en hund, det vil knuse mig helt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

069798.2-lg.jpg

k1ocray.gif Puha det var ikke lige sådan en tråd, jeg havde lyst at stå op til.

 

Det er så hårdt at miste og jeg føler virkelig med dig og alle andre der stod Bondo nær.

 

Jeg kan intet skrive, for at lette den sorg, der nu fylder din sjæl, men jeg kan dog "lytte" hvilket mange gange er bedre end ord.

 

Det vigtigste for dig lige nu er, at du ikke brænder inde med en masse sorg, for det kommer blot til at sætte sig som en "stor knude" og tiden vil føles ekstra hård og lang.

 

Langt de fleste af os herinde på debatten ved hvordan det er at miste, og er der nogen man bør snakke med om det du nu går igennem, så er det dem, der ved lige nøjagtig hvordan du har det.

 

De største knus fra Tanja og Buddy

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...