Hop til indhold

R.I.P Baldur


Lonny
 Share

Recommended Posts

På vejen hjem hørte jeg Celine Dion, og da denne tekst kom, så stortudede jeg:

 

No I can’t forget this evening

Or your face as you were leaving

But I guess that’s just the

way this story goes,

You always smile

But in you eyes your sorrow shows

Yes it shows

 

No I can’t forget tomorrow

When I think of all my sorrows

When I had you there but

then I let you go

And now it’s only fair

that I should let you

know

What you should know

 

Men jeg tror at det er på tide at jeg siger farvel til Baldur, også herinde...

 

Baldur var min baby, og jeg var helt bestemt hans et og alt :hjerte:

 

Lige fra han kom ind i vores liv første gang, har han altid overøst os med kærlighed, og det der kendetegnede ham var hans evige ønske om at være tæt, kramme og kysse så meget som vi overhovedet kunne holde til.

 

491433135_d4b37d7d9d.jpg

 

 

Og lige fra den første dag har han altid sovet i sin mors arme, og det gjorde han også de sidste dage af hans alt for korte liv, også selvom det betød at jeg måtte overnatte på sofaen, sove i hans mors arme det skulle han altid have lov til!

 

424148763_0a0c18d0fd.jpg

 

 

Baldur havde et hårdt liv og ingenting syntes at komme let til ham, men alligevel var han næsten altid glad, og var klar til en krammetur, eller en frisk leg i haven :lun:

 

491419786_facf98a0a0.jpg

 

491420576_7272818ccc.jpg

 

 

Han har også altid elsket vores katte, de har dog ikke altid været lige så begejstrede for ham, en lille smule skeptisk kan man måske sige :blink:

 

424149483_b2e8915c0e.jpg

 

 

Men de lærte at elske hinanden, for hvem kunne dog undgå at elske Baldur

 

3274621426_deab913838.jpg

 

 

Og da Luna kom til var han som sædvanlig den kærlige overbærende hund vi kendte ham som, hun kunne drille, bide ham i benene, stikke af med hans legetøj og alligevel var han aldrig hård ved hende, dog løb han da også rimeligt ofte med hendes ting :lol:

 

3603426189_69dd2b2513.jpg

 

4149880351_c034b51419.jpg

 

3452020953_993a89a5b8.jpg

 

 

Så i mine øjne vil Baldur altid blive husket som den mest kærlige hund jeg nogensinde har mødt, og jeg er forundret over at han formåede at bevare denne kærlighed til og glæde over sin famillie, på trods af at han må have haft ondt i hele kroppen det meste af sit liv, det siger en del om af hvilken støbning han var lavet :lun:

 

3273802737_d8251e4542.jpg

 

 

Rest in peace Baldur, du vil altid være i vores hjerter :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 54
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Søde dejlige Baldur du er savnet :lun: Jeg vil altid huske dig, som den der kom lidt forsigtigt hen til os første gang, da vi hjalp din moar med din figurant-træning.

 

Med mig gik det ret hurtigt, så syntes du nemlig jeg skulle have møsser :lun:

 

Med min husbon - din første "mandlige" ven, var du også ret hurtigt overbevist om, at han var ok, for du opdagede at han havde en guf-pose hængende i siden :blink:, og han sad pænt og ventede på dig. Din moar var også ret stolt af, at du så hurtigt overgav dig og blev venner med os :lun:

 

Baldur du er savnet af os alle - r.i.p.

3465591839_3ed788fa19_b.jpg

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne sige tak til jer alle sammen for at dele denne afsked med mig.

 

Og jeg er utrolig taknemmelig for, at det ser ud til at jeg har formået at beskrive for jer hvor meget Baldur betød for os, og hvor meget glæde og kærlighed han, på trods af sit korte liv, nåede at give os.

 

Jeg tror ikke at der er nogen som helst herinde som har været et sekund i tvivl om at du elskede din hund over alt på jorden :lun: :ae: Dine indlæg har fra dag 1. oset af kærlighed til ham :lun: Du fik bare lov til at have ham alt alt for kort :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hej Lonny. Jeg har i min tid på internatet mødt et utal af 'kamphunde'. De har alt for ofte været misforståede, forsømte, forladte, mishandlede... ja simpelthen bare haft nogle møgliv, omgivet af mennesker der enten ikke ønskede dem, eller holdt af dem for andet, end hvad de egentlig var.

 

Alt, alt for sjældent oplever jeg en 'kamphund', der bliver elsket for den h*n er, forstået, respekteret og værdsat som en hel hund, ikke bare for udeseende eller muskelmasse. Baldur var heldig, han var en af de få, der fik et 'rigtigt' hjem. I og han, har været en inspiration og opmuntring for mig, i troen på, at de gode hjem rent faktisk findes og ikke bare er uopnåelige fantasivisioner. Når vi får en 'kamphund' ind, må jeg altid spørge mig selv "er der noget håb?", "nogen chance for at finde et godt hjem?". Takket være (bl.a.) jer og jeres stærke bånd og store kærlighed, har jeg bevaret troen på, at det KAN lade sig gøre. Det har været jeres 'gave', eller arv om man vil, til mig. Det er det jeg først og fremmest vil huske Baldur for.

 

Desværre er skæbnen nogle gange hård ved 'de bedste' :cry: Jeg ved dette er Baldurs tråd, men jeg kan ikke lade være med at komme til at tænke på Bobby, vores allesammens elskede amstaff-kæledægge på internatet. Bobby kom ind som herreløs og det tog mange måneder at finde et godt nyt hjem til ham, men endelig lykkedes det. Bobby fandt lykken sammen med sin nye familie og flere gange fik vi breve og billeder med opdateringer på, hvor dejlig en hund han var, og hvor godt det hele var... indtil pludselig en dag, vi blev ringet op: Bobby var løbet ud foran en traktor og dræbt på stedet :megaked: Bobby og hans historier var vores 'guiding light', vores fyrtårn i mørket når vi søgte håb for alle vores 'kamphunde' og på samme måde var Baldur (sammen med f.eks. Luna, Pablo, Victoria o.a.) blevet min personlige inspiration.

 

Jeg ønsker du skal vide, Lonny, at Baldur aldrig vil blive glemt. Uanset hans liv blev alt for kort, så var det mere end langt nok til at sætte varige poteaftryk.

 

Hvil i fred, Baldur!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...