Hop til indhold

Er du "mor"/"far" til din hund?


Gæst freya3010
 Share

Recommended Posts

Gæst freya3010

Kalder du dig selv for mor/far over for din hund??

 

Jeg kalder mig selv for Malene over for Freya... Men det kommer sig nok også af at jeg ejer hende sammen med min mor... Min mor kalder sig Sabrina (og derved heller ikke for mor over for hende), men tilgengæld så kalder min far sig for far over for Freya:lol:.

 

Hvad med jer??... Er i "mor"/"far" til jeres hunde(e)?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 62
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja da...jeg er Izzies moar :lun: og min mormor er Izzies mormor, min mor er hendes mormor2 og min farmor er hendes farmor :mrgreen:

 

Hun kender min mormor og farmor på de navne, og min mor sagde at hun bare SLET ikke skulle være mormor til min hund :fornaermet:

 

...hehe...hvem er det nu der siger..."NEEEEEEJ det er da MIG der er mormor" :lol: så hun er blevet mormor2 - for mor det jo mig :vedikke:

 

Synes altså bare det er nemmere at sige "Kom til moar!" end "Kom til Malene" føler mig mere fjollet ved at bruge mit navn end jeg gør ved at kalde mig selv moar :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg omtaler nok mig selv som mig eller som damen og siger Anders om Anders.

 

Har aldrig lagt mærke til hvad Anders egentlig siger, men spurgte ham, han sagde at han bare siger "kom hen til mig" f.eks., men siger Mai eller hundemor om mig fordi han ikke tror Motor altid kan kende forskel på 'mig' og 'Mai' :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Jeg har tit tænkt på grunden til at vi kalder os selv for mor/far over for vores hunde... Det er jo klart at vi ligger MEGET i ordets betydning... Men Freya f.eks. er jo vant til at jeg er MALENE og ikke MOAR... så for hende er det jo lige gyldig....:hmm:

 

Men jo, mht. til min far, så var han enormt meget imod at vi skulle have hund i tidernes morgen, men da Freya kom ind igennem døren var det første han sagde: Kom hen til far.... og ja.. så vil jeg sgu ikke kalde mig selv for mor.:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja da...jeg er Izzies moar :lun: og min mormor er Izzies mormor, min mor er hendes mormor2 og min farmor er hendes farmor :mrgreen:

 

Hun kender min mormor og farmor på de navne, og min mor sagde at hun bare SLET ikke skulle være mormor til min hund :fornaermet:

 

...hehe...hvem er det nu der siger..."NEEEEEEJ det er da MIG der er mormor" :lol: så hun er blevet mormor2 - for mor det jo mig :vedikke:

 

Synes altså bare det er nemmere at sige "Kom til moar!" end "Kom til Malene" føler mig mere fjollet ved at bruge mit navn end jeg gør ved at kalde mig selv moar :oops::lol:

 

Men Tonks, det er jo noget rod :lol:

 

DU er Izzies mor, men din mormor er også Izzies mormor :shock: Din mor er OGSÅ Izzies mormor - hvordan i alverden har i avlet hjemme ved jer :confused::blink:

 

Vi siger kom her, kom så, kom herhen.... har aldrig tænkt over at personliggøre et indkald, hvis man kan sige det sådan.

Pyt, har spidshund, om jeg så står på hovedet... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Tonks, det er jo noget rod :lol:

 

DU er Izzies mor, men din mormor er også Izzies mormor :shock: Din mor er OGSÅ Izzies mormor - hvordan i alverden har i avlet hjemme ved jer :confused::blink:

 

Vi siger kom her, kom så, kom herhen.... har aldrig tænkt over at personliggøre et indkald, hvis man kan sige det sådan.

Pyt, har spidshund, om jeg så står på hovedet... :mrgreen:

 

:lol: ja det er rent anarki herhjemme :blink: men min mormor nægtede at være olde før tid :genert::lol: så nu er der bare dobbelt op på mormor :klap: ...det jo også dem der gir de bedste gaver... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: ja det er rent anarki herhjemme :blink: men min mormor nægtede at være olde før tid :genert::lol: så nu er der bare dobbelt op på mormor :klap: ...det jo også dem der gir de bedste gaver... :slem:

 

Ok - forstår ikke-oldemors pointe :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er yderst sjældent at jeg tager mor titlen på mig overfor hundene, det kan ske, men det er meget sjældent.

- Derfor er det så også så meget mere underligt at min kommando til øvelsen Næseprøve, hedder "søge mor's" :lol: Men det kommer fra den gang jeg var ved at indlære øvelsen med Flica (som var den første hund jeg skulle lære den øvelse), så prøvede jeg mig frem med forskellige kommandoer, og på trods af at jeg som sagt yderst sjældent kalder mig selv for mor overfor hundene, så blev den afprøvet og den fungerede af en eller anden mærkelig grund bedst, og siden har den bare hængt ved, ved de andre hunde også :mrgreen:

 

Min anden halvdel kalder som regel heller ikke sig selv for far, det er vist max sket en gang eller to.

Link til indlæg
Del på andre sites

Yes.. her er det også mor og far, min mor er Mormor og som det heldige asen jeg er så har tøserne også deres oldemor og oldefar :slem: selvom de er 92 og 93 år så er de med på at blive kaldt for olde :lun: Tøserne er de eneste oldebørn de får fra min side så det er nok derfor de har erkendt at sådan er det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ooork ja - Vi er mor og far.

 

Men det kommer sig også lidt af, at vi aldrig kalder hinanden ved navn, (mm. vi er uvenner og skal markere, at nu mener jeg det) men skat, eller andre putte-nutte navne.

 

Så for at folk ikke skal få kvalme, når jeg beder Bamse gå over til skat/pusling/nusser osv. så er det lidt mindre pinligt at sige "gå over til far" :mrgreen:

 

Og så er vi jo forberedt til den dag der kommer børn :engel:

 

Mine forældre er mormor og morfar, og kærestens forældre kaldes ved navn.

 

Men det kan være ret forvirrende når min kæreste taler med hans mor, som han jo kalder mor - Det kan den stakkels hund ikke altid helt hitte ud af!

 

I den sidste ende, så er vi på rigtig mange måder som forældre for Bamse - Så kan vi ligeså godt påtage os rollerne fuldt ud :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Jeg er Mimis mor, og Mimi er mit hundebarn - min mor og hendes mand er bedsterne :genert: Det sjove er at før jeg fik hund, så synes jeg det var noget så tåbeligt at kalde sig mor over for sin hund, men det har jeg måtte ændre, for jeg er sku Mimsens mor :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er mor og far og det fatter hundene nu godt... Mine forældre bliver kaldt for bedste/bæstet og bedstefar. Det var dem selv der begyndte med det...

 

Og hvis man spørger Nala om hun vil med hjem til bedste, så går hun FULDSTÆNDIG bananas :banan: og så ved hun godt hvor vi skal hen.... :lun:

 

Paco derimod fatter bjælde... :stupid:

Redigeret af CrazyDogLady
glemsomhed
Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen mor og far her. Det må vente til jeg får børn - så må jeg lære Sascha at reagere på mor i stedet. Før jeg får børn er jeg ikke voksen nok til at blive kaldt mor. :roll:

 

Jeg er Vinnie og Christian er... ja, Christian. :rolleyes:

 

Hvis Sascha står og kigger på Christian og han siger 'hvor er Vinnie?" så kigger hun direkte over på mig. Hvis han siger det mens de er i et andet rum så stæser hun med 1000 km/t ind til mig og hopper op til mig. :hjerte:

 

Hjemme ved mine forældre kalder de sig selv mor og far overfor Silver. Det forstår han godt.

 

Min far menneskeliggør vist Silver lidt nogle gange... de så nogle billeder af Silver i fjernsynet (via PC) og far var SÅ tæt på at sige til Silver "Se! Det er dig der er derinde i fjernsynet!" (sådan i ramme alvor)... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt klart 100% mor overfor Møffe! Jeg har kaldt mig mor fra dag ét :mrgreen:

 

Misæren har så ligget i, at jeg stadig bor hjemme, så hvad med (min) mor og far.. Nej, jeg kunne altså ikke kalde min mor ved navn! Og hun ville ikke kaldes for mormor... Jamen, så måtte det stakkels kræ jo have to mødre (hvor den ene efterhånden er begyndt at kalde sig for mormor - en sjælden gang i mellem :mrgreen: ). Min far er bare far, der var der da heldigvis ikke de store problemer :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Louie er så heldig at have: en mor, far, mormor, morfar, oldemor, oldefar og tipoldemor - og ja, det kalder jeg dem :genert:

 

Min kæreste, insisterede på, at jeg ikke måtte kalde ham for Louies far, men det ændrede sig hurtigt. Vi hentede Louie den 4. juni og næste morgen fik min kæreste en fars dags gave af Louie og så var det løb kørt :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...