Hop til indhold

Samson har fået konstateret fem former for allergi


Buju
 Share

Recommended Posts

Hov, var slet ikke færdig.

 

Kan der gå lagermider i tørret grønt osv? Anders nævnte, at hvis i vil fortsætte med tørfoder, skal man nok prøve at tjekke at fabrikken ikke også laver foder med korn i, ala chokolade som kan indeholde spor af nødder.

Hvis i vil barfe har vi fundet billige kyllingeskrog. Men vi har ikke formået at mindske det der kommer ud i den anden ende med andet end gris...

 

Loppeallergi, mon det er noget med at behandle ham hver måned i perioderne hvor der er flest af dem? Eventuelt kan vi slå os sammen, og få fragtet en ordentlig portion fra England :hmm: Personligt bryder jeg mig bare heller ikke om medicin, inklusiv loppemidler, i store mængder, men det er vel pest eller kolera med ting som lopper..

 

Mener der er nogle olier som også kan hæmme allergiske reaktioner, men er ikke klar over hvilke. Det er måske noget du kan spørge hende Gudrun om.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 114
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hov, var slet ikke færdig.

 

Kan der gå lagermider i tørret grønt osv? Anders nævnte, at hvis i vil fortsætte med tørfoder, skal man nok prøve at tjekke at fabrikken ikke også laver foder med korn i, ala chokolade som kan indeholde spor af nødder.

Hvis i vil barfe har vi fundet billige kyllingeskrog. Men vi har ikke formået at mindske det der kommer ud i den anden ende med andet end gris...

 

Loppeallergi, mon det er noget med at behandle ham hver måned i perioderne hvor der er flest af dem? Eventuelt kan vi slå os sammen, og få fragtet en ordentlig portion fra England :hmm: Personligt bryder jeg mig bare heller ikke om medicin, inklusiv loppemidler, i store mængder, men det er vel pest eller kolera med ting som lopper..

 

Mener der er nogle olier som også kan hæmme allergiske reaktioner, men er ikke klar over hvilke. Det er måske noget du kan spørge hende Gudrun om.

 

Vi har lige købt dette (den røde variant):

http://petfoods.dk/?traeid=946

 

Men det er slet ikke sikkert vi vil fortsætte med tørfoder, vi må jo forhøre os rundt omkring og finde ud af hvad der vil fungere bedst - hjemmelavet, tørfoder eller barf. Jeg ved ikke lige hvorfor, men jeg er ikke fan af at skulle give dyrlægens allergifoder.

 

Jeg hælder lidt til at ringe til hende Gudrun, jeg er normalt ikke til alternativ behandling, men der er alligevel så mange herinde der siger at hun kan et eller andet, så måske man skulle tage turen derover.

 

Hvis han skal have en masse loppemedicin så kan vi da helt sikkert finde ud af noget, men jeg håber det ikke. Og så kan det jo være vi skal til at købe barf sammen - dog tror jeg ikke vi hopper på hokamix-vognen:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige købt dette (den røde variant):

http://petfoods.dk/?traeid=946

 

Men det er slet ikke sikkert vi vil fortsætte med tørfoder, vi må jo forhøre os rundt omkring og finde ud af hvad der vil fungere bedst - hjemmelavet, tørfoder eller barf. Jeg ved ikke lige hvorfor, men jeg er ikke fan af at skulle give dyrlægens allergifoder.

 

Jeg hælder lidt til at ringe til hende Gudrun, jeg er normalt ikke til alternativ behandling, men der er alligevel så mange herinde der siger at hun kan et eller andet, så måske man skulle tage turen derover.

 

Hvis han skal have en masse loppemedicin så kan vi da helt sikkert finde ud af noget, men jeg håber det ikke. Og så kan det jo være vi skal til at købe barf sammen - dog tror jeg ikke vi hopper på hokamix-vognen:blink:

 

Hokamix vognen sucks. Vi er vist også ved at hoppe af den.

 

Prøv da at ringe til hende damen og forhør dig lidt, jeg tror nu godt på at korrekt fodring og tilskud kan gøre underværker. Det ren hippie!

Link til indlæg
Del på andre sites

Omega 3 og 6 fedtsyrer - der står noget om det her: Hunde får også allergi - TV 2 - Vi med Hund (Læg venligst mærke til, at det også er vigtigt at Samson ved, at DU er lederen derhjemme :mrgreen:)

 

Her står lidt om hyposensibilisering, men det ved din dyrlæge måske også noget om?

netdyredoktor - Inhalationsallergi

 

Jamen jeg tager fluks føringen - håber allergien er bedre i morgen så:blink:

 

Men bortset fra det, så kan stress helt sikkert sagtens have noget med det at gøre, jeg tror det bare ikke lige i Samsons tilfælde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hokamix vognen sucks. Vi er vist også ved at hoppe af den.

 

Prøv da at ringe til hende damen og forhør dig lidt, jeg tror nu godt på at korrekt fodring og tilskud kan gøre underværker. Det ren hippie!

 

I know - det er jo derfor jeg er så skeptisk:mrgreen:

 

Så skal jeg bare lige have overbevist Anders om at en tur til Århus et par gange om måneden vil være en supergod ide...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gitte1976

Kom lige i tanke om, at jeg fik det råd fra min dyrlæge, at jeg skulle dele fodret op i f.eks. fryseposer, for så kommer der ikke lagermider i.

 

Lagermiderne kommer typisk efter at en sæk hundefoder har været åben i 11 dage. Hvis altså ikke de var i sækken, da man købte den. :cry:

 

Da min hund fik allergifoder vejede jeg 14 kg foder af på een gang. Så var det jo også meget nemmere, når hunden skulle have mad.

 

 

Mvh. Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Fantastisk solstrålehistorie, jeg kan egentlig godt huske den tråd nu i nævner det.

 

Tror jeg må få ringet til hende Gudrun, det kan jo ikke skade selvom det godt nok er lidt langt væk.

 

Hun samarbejder lidt med en på Sjælland, måske Gudrum kan henvise til hende.

 

Håber I får styr på allergien

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med desensibilisering, er der nogen der har erfaringer med det?

 

Mine forældres hund har en masse allergi, de har nu desensibiliseret siden han var 3 (nu 10 år)...så det kan man vist ikke kalde succes.

 

Det er absolut vigtigt at han sover i sengen, de har haft stor succes med at købe nogle allergidyner med noget fiber, de vasker dem en gang om ugen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Misja er multiallergiker, hun har 24 ting ud af de 25 der blev undersøgt i blodprøven.

 

Hun blev hyposensibiliceret på de 3 værste ting nemlig lagermider, støvmider og Birkepollen.

 

Det har været en susses fra A-Z hos hende, så hun har siden vi sluttede med indsprøjtninger været symptomfri - også selvom hun ligger i alm. puder, tæpper og dyner, der vel nok sjældent bliver vasket, men rystet og luftet en gang i mellem.

 

Eneste gang hun fik et tilbage fald var, da jeg over en periode gav hende A38 hver aften, det gik fint, ind til birkepollen kom. Der er en oksesyre bakterie-et-eller-andet i A38 der krydser på birk og 2 dage efter jeg var holdt op med at give hende A38, var hun sig selv igen :-D

 

Hun får RC hypoallergenic DR21 foder + ren lakseolie fra Olivers. Hun krydser på næsten alle grøntsager pga. hendes mange artede pollen allergier, okse af en hver slags tåler hun kun i meget små mængder, svin, struds og lam lidt bedre så når hun skal have noget lækkert, er det en af de tre sidste nævnte ting.

 

Til træning får hun hendes alm. foder spædet op, med fx. en kylling pølse skåret i små stykker. Jeg måler den mængde der skal bruges til træningen aftenen før, skære pølsen ud i helt små stykker og putter det ned i posen med foder, blander det godt sammen og lægger det i køleskabet natten over så det er klart næste dag til træningen - hun eelsker den pose :klap:

 

Men uden hyposensibiliseringen, tror jeg ikke hun ville have klaret det med så få ændringer.

 

Jeg håber i finder en god og holdbar løsning til hunden, pøj-pøj med det :vinken:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med desensibilisering, er der nogen der har erfaringer med det?

 

Rosie blev forsøgt hyposensibiliteret hos Flemming Kristensen i Bagsværd.

 

De første 2 måneder (hans program er kortere end de fleste andre dyrlægers) reagerede hun helt planmæssigt og vi lod til at vinde over allergien.

 

Så lavede vi et foderskift i december 2006 og så gik det ellers stærkt ned af bakke.

 

Rosie fik konstateret allergi og igangsat med behandlingen den 24/10-06 og den 20/11-09 blev hun aflivet - hun fik omtrent 3 år som allergihund og det var en tur i helvede for os alle.

 

Rosie var allergisk mod støvmider og lagermider i oktober 2006; hun havde udviklet yderligere pollenallergi i forsommeren 2008 og hun reagerede på nogle former for proteiner.

 

Rosie har været forsøgt fodret med Olivers, Vetcur, Regal og Nutra Nuggets udover Hill's allergikost til en formue fra dyrlægen.

 

Det eneste foder Rosie kunne leve på var Nutra Nuggets Gold Laks og Kartoffel og i starten af forløbet Regal's Lam/ris-version.

 

Rosie levede godt 1½ år på Prednisolon og det havde en effekt på hendes psyke, så hold dig så vidt muligt væk fra det l***, men hunden var symptomfri på det ihvertfald de synlige symptomer.

 

Rosie var i bad ihvertfald 2 gange om måneden og i de dårlige periode hver eller hveranden dag.

 

Rosie tilhørte en race, der typisk reagere meget godt på desenibiliteringsprogrammet.

 

Udover hendes kløe led hun voldsomt af infektioner i ørene og hendes analkirtler endte med at blive fjernet grundet flere infektioner i dem.

 

Selvom jeg ikke normalt er til "det alternative", så synes jeg du skal tage en tur til Gudrun, før du forsøger desensibiliteringsprogrammerne.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige at skrive, at det er 3-4 år siden Misja fik allergi og jeg tæller månederne og nu også årene der er gode :-D

 

 

Rigtig god idé med at få klar besked, uanset hvad, er det rart at vide hvad man skal forholde sig til - jeg ønsker dig så meget held og lykke - og håber på en update fra dig, når der er lagt en "plan" :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er noget rigtig møg Buju :cry: (Noomi vil gerne give Samson et trøstekram i Bernstorffparken en dag :engel:)

Jeg synes afgjort også at du skal ringe til Gudrun :5up: Men lad være hvis ikke du orker at lave hjemmelavet mad :mrgreen: (Ej, hun trækker ikke noget ned over hovedet på nogen, hun kommer med sine anbefalinger og så bliver det rettet ind efter et acceptabelt kompromis, så det er ikke så farligt endda :blink:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft to allergihunde der begge fik taget prøver der ikke passede. Det er altså ikke de mest stabile tests, så jeg ville nok lige smutte forbi denne klinik:

 

Velkommen til Hudklinikken

 

Flemming laver ikke andet end at undersøge hudproblemer og kan hurtigt fange hvis der er ting i testen der ikke er til at stole på. Desuden har han mange års erfaring med traditionel behandling, hvis du overvejer at få Samson "vaccineret".

 

Nu er det ikke fordi jeg vil tale dig fra at besøge Gudrun, men Bente Iversen BIO Dyreklinik v/dyrlæge Bente Iversen gav Thailo nogle små hvide kugler og han har kun været på prednisolon en enkelt gang siden (førhen var det hvert efterår han måtte have en lille kur).

 

Min første hund reagerede ikke på nogen form for alternativ behandling (var hos 3 forskellige dyrlæger og en enkelt alm. alternativ behandler) men hvis jeg får en allergihund igen, vil jeg klart starte med at få stillet den mest præcise diagnose og derefter se hvad den alternative verden kan gøre.

 

Håber I finder ud af noget der kan hjælpe, for det er bestemt ikke sjovt at være allergihund,... eller ejer til een. :ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Glemte lige at skrive, at det er 3-4 år siden Misja fik allergi og jeg tæller månederne og nu også årene der er gode :-D

 

 

Rigtig god idé med at få klar besked, uanset hvad, er det rart at vide hvad man skal forholde sig til - jeg ønsker dig så meget held og lykke - og håber på en update fra dig, når der er lagt en "plan" :vinken:

 

Selvfølgelig kommer der update.

 

Det er noget rigtig møg Buju :cry: (Noomi vil gerne give Samson et trøstekram i Bernstorffparken en dag :engel:)

Jeg synes afgjort også at du skal ringe til Gudrun :5up: Men lad være hvis ikke du orker at lave hjemmelavet mad :mrgreen: (Ej, hun trækker ikke noget ned over hovedet på nogen, hun kommer med sine anbefalinger og så bliver det rettet ind efter et acceptabelt kompromis, så det er ikke så farligt endda :blink:)

 

Samson vil gerne have et trøstekram - og et mudderbad med Noomi:mrgreen:

 

Jeg har nu ikke noget imod at lave hjemmelavet mad hvis det viser sig at det er det der skal til. Men nu vil jeg lige undersøge mulighederne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har haft to allergihunde der begge fik taget prøver der ikke passede. Det er altså ikke de mest stabile tests, så jeg ville nok lige smutte forbi denne klinik:

 

Velkommen til Hudklinikken

 

Flemming laver ikke andet end at undersøge hudproblemer og kan hurtigt fange hvis der er ting i testen der ikke er til at stole på. Desuden har han mange års erfaring med traditionel behandling, hvis du overvejer at få Samson "vaccineret".

 

Nu er det ikke fordi jeg vil tale dig fra at besøge Gudrun, men Bente Iversen BIO Dyreklinik v/dyrlæge Bente Iversen gav Thailo nogle små hvide kugler og han har kun været på prednisolon en enkelt gang siden (førhen var det hvert efterår han måtte have en lille kur).

 

Min første hund reagerede ikke på nogen form for alternativ behandling (var hos 3 forskellige dyrlæger og en enkelt alm. alternativ behandler) men hvis jeg får en allergihund igen, vil jeg klart starte med at få stillet den mest præcise diagnose og derefter se hvad den alternative verden kan gøre.

 

Håber I finder ud af noget der kan hjælpe, for det er bestemt ikke sjovt at være allergihund,... eller ejer til een. :ae:

 

Tusind tak for input, det er da helt klart værd at overveje. Og Beder er jo ret langt væk hvis vi skal afsted af flere omgange.

 

Jeg skal have fat i dyrlægen i morgen for præcist at få at vide hvad han er allergisk overfor (ifølge testen altså) og så må vi finde ud af hvad vores næste træk skal være.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Tusind tak for input, det er da helt klart værd at overveje. Og Beder er jo ret langt væk hvis vi skal afsted af flere omgange.

 

Jeg skal have fat i dyrlægen i morgen for præcist at få at vide hvad han er allergisk overfor (ifølge testen altså) og så må vi finde ud af hvad vores næste træk skal være.

 

Gudruns klinik er nu flyttet til Viby, som ligger lidt uden for Århus C og lige hvor man kommer ind med motorvejen :-D

 

Hvor er det øv for jer og Samson :ae: Jeg ville helt sikker anbefale Gudrun!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan kun symptombehandle allergi, ikke helbrede ;-)

 

 

Vi overvejer faktisk at få lavet en ny test på Tacco for at se om hans allergi reelt er formindsket.

 

Uanset hvad så er der i min verden forskel på at sympton behandle med prednisolon, som jo fjerner alle symptomer på hvad som helst. Og så at gå den alternative vej med akupunktur, urte osv. Og jeg stoler på gudrun når hun siger at hun kan mærke at han har det bedre og er bedre i balance, plus at jeg jo kan se han trives bedre, har ingen udslæt osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...