Hop til indhold

Dulletråden


Freudika
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6,7k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg er begyndt at bruge olie til min hovedbund og nogle gange til resten af håret, så jeg er nødt til at bruge shampoo for at få det ud.

 

Bruger du noget andet end shampoo eller vasker du det bare med vand? Og hvor ofte vasker du hår?

ja, så er shampoo nødvendigt. Jeg bruger kun vand og derfor ingen hår produkter overhovedet fordi de ellers er umulige at få ud. Jeg vasker hår 1-2 gange om ugen alt efter hvad jeg synes er nødvendigt. Mit hår bliver ikke beskidt eller lugter, men den olie min hovedbund producerer skal fordeles i håret, hvilket jeg gør med en naturbørste (boar briste brush på engelsk, ved ikke hvad de hedder på dansk :oops:) dagligt. Når der er gået en lille uges tid vasker jeg håret og masserer hovedbunden godt, hvilket hjælper til at frigøre olien så den kan blive fordelt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men bliver det slet ikke fedtet? :genert:

Altså, hvis jeg ikke fordeler den olie min hovedbund producerer, så bliver det en smule fedtet helt oppe ved hårrødderne. Men hvis jeg børster mit hår i et par minutter hver dag så bliver det slet ikke fedtet. Årsagen til at håret normalvis bliver fedtet er jo at du, når du bruger shampoo, fjerner den olie, hvilket betyder at hovedbunden "overproducerer" olie for at gøre op for det fjernede. :blink: Men når man lige skal vænne hovedbunden til man ikke længere bruger shampoo, så er der et par uger hvor man har meget fedtet hår. :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe husker i den der kommentar jeg lavede i alt og intet tidligere idag? og hehe...husker i det der sjove lilla farve eksperiment der ødelagde mit hår pga affarvning?

 

...ehm....er vist blevet paget :oops: ...det vokser heldigvis ud igen og er sikker på jeg kan ROCK it :cool: ...det var bare så helvedes ødelagt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe husker i den der kommentar jeg lavede i alt og intet tidligere idag? og hehe...husker i det der sjove lilla farve eksperiment der ødelagde mit hår pga affarvning?

 

...ehm....er vist blevet paget :oops: ...det vokser heldigvis ud igen og er sikker på jeg kan ROCK it :cool: ...det var bare så helvedes ødelagt :megaked:

BILLEDBEVIS!!! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes det er fint og frisk til dig :5up:

Men synes nu det lange hår klæder dig bedre :kys:

 

det synes jeg også, men det var virkelig ødelagt :megaked: havde forsøgt at redde det ved at klippe bunden som var mest medtaget, men det var bare så ru og tørt og en stor knude hele tiden :( NOT pretty! Så nu får det lov til at vokse ud igen og blive smukt, blødt og sundt :hjerte: ligesom det var før min geniale farve idé :roll: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Wow Tonki!!! Græder lidt på dine vegne - ved hvor meget du elsker langt hår:ae: Men det er ret flot i kort:5up:

 

Spis en masse vitaminer, så er det vokset ud på no time:-)

 

Tak! :kys: græder lige lidt sammen med dig....igen :megaked: popper Bvitaminer som var det slik :blink:

 

 

Tonk du er sateme flot ligemeget hvad længde hår du har!!

 

Tak pivpiv :kys: det var sødt sagt!

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

det kan jeg som regel også, men den her model er jo lavet til at sidde tæt og jeg synes egentlig min figur er fin nok til at bære det nu :cool:

 

Dét kan du ihvertfald også :5up: Håber ikke du læste mit svar som at jeg mente andet :-D

 

Måske er det ikke den rigtige tråd at poste i, men kom til at tænke på om der er andre herinde end mig der ikke bruger shampoo? :genert:

 

Jeg har ikke brugt shampoo siden i sommers :-D Vasker mit hår med æg og rassul og bruger så olie i længderne. Ellers har jeg droppet alt hvad der hedder hårprodukter og mit hår + hovedbund har aldrig haft det bedre :-D

 

 

hehe husker i den der kommentar jeg lavede i alt og intet tidligere idag? og hehe...husker i det der sjove lilla farve eksperiment der ødelagde mit hår pga affarvning?

 

...ehm....er vist blevet paget :oops: ...det vokser heldigvis ud igen og er sikker på jeg kan ROCK it :cool: ...det var bare så helvedes ødelagt :megaked:

 

Det lange er virkelig flot til dig, men der er ikke noget værre end slidt og tørt langt hår. Synes sagtens du kan bære page :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke brugt shampoo siden i sommers :-D Vasker mit hår med æg og rassul og bruger så olie i længderne. Ellers har jeg droppet alt hvad der hedder hårprodukter og mit hår + hovedbund har aldrig haft det bedre :-D

Du har skrevet det der flere gange og jeg er simpelthen bare så nysgerrig... Må jeg ikke høre mere? Hvad gr du helt nøjagtigt og hvor tit?

Og hvor lang en tilvænningsperiode krævede det inden håret blev "normalt"? Og hvilken type hår har du? Mit er super fint og tyndt og der skal ingenting til før det ser fedtet ud og klasker.

 

Jeg har ikke som sådan gener med hår eller hovedbund, men jeg s-k-a-l vaske hår hver eneste dag for at det ikke bliver voldsomt fedtet og virkeligt klamt, og det har jeg det meget strengt med.

Jeg ved det ikke helt kan sammenlignes, men min søn får vel shampoo i håret 2-3 gange/måned og hans hår ser aldrig nogensinde fedtet ud eller lugter sært, tværtimod er det enormt dejligt og blødt. Så jeg kan jo se at det kan lade sig gøre.

Jeg gad vildt godt bare springe ud i et eller andet lign. det du skriver. Det jeg frygter mest er nok tilvænningsperioden, hvor jeg ikke helt kan overskue at ligne noget der er løgn i uger eller måneder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke brugt shampoo siden i sommers :-D Vasker mit hår med æg og rassul og bruger så olie i længderne. Ellers har jeg droppet alt hvad der hedder hårprodukter og mit hår + hovedbund har aldrig haft det bedre :-D

Det lyder interessant. Jeg bruger kun vand, men har hørt om andre der bruger forskellige blandinger med bagepulver og æblecidereddike, men aldrig om æg og rasul. Jeg synes også at mit hår og hovedbund har det bedre nu end nogensinde før, men jeg tror det skyldes at mit hår generelt bliver tørt når jeg bruger shampoo.

Hvad siger din frisør når du skal ind og have klippet hår? Klipper de håret tørt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har skrevet det der flere gange og jeg er simpelthen bare så nysgerrig... Må jeg ikke høre mere? Hvad gr du helt nøjagtigt og hvor tit?

Og hvor lang en tilvænningsperiode krævede det inden håret blev "normalt"? Og hvilken type hår har du? Mit er super fint og tyndt og der skal ingenting til før det ser fedtet ud og klasker.

 

Jeg har ikke som sådan gener med hår eller hovedbund, men jeg s-k-a-l vaske hår hver eneste dag for at det ikke bliver voldsomt fedtet og virkeligt klamt, og det har jeg det meget strengt med.

Jeg ved det ikke helt kan sammenlignes, men min søn får vel shampoo i håret 2-3 gange/måned og hans hår ser aldrig nogensinde fedtet ud eller lugter sært, tværtimod er det enormt dejligt og blødt. Så jeg kan jo se at det kan lade sig gøre.

Jeg gad vildt godt bare springe ud i et eller andet lign. det du skriver. Det jeg frygter mest er nok tilvænningsperioden, hvor jeg ikke helt kan overskue at ligne noget der er løgn i uger eller måneder.

 

Jeg vasker mit hår i vand og så 2 æg ca. hver 14. dag. Rassoul bruger jeg ca. 1 gang hver 3. måned eller hvis jeg er løbet tør for æg og jeg synes mit hår trænger.

 

Ca. en måneds tilvænningsperiode som bare skal overstås! Jeg tog en kold tyrker da vi alligevel boede på landet i 14 dage i sommerferien. Det var kun Casper der skulle kigge på mig :mrgreen: Mit hår blev ret klamt og et par gange tog jeg en lille smule shampoo og lige fik fordelt rundt i hovedbunden da det blev FOR meget. Og så havde jeg ellers bare håret sat op i knold eller hestehale.

 

Nogle vælger kold-tyrker-metoden, andre vælger stille og rolige at trappe ud af shampoo-forbruget. Jeg har også ret fint hår (men rimelig meget af det) og det fedtede også hurtigt. Nu kan jeg gå i ugevis hvor jeg kun vasker hår i vand. Fedter mit hår lidt ekstra, sørger jeg for at få redt olierne ned i længderne. Æg bruger jeg også som en slags "kur", det gør rigtig meget for mit hår.

 

Dit hår bliver ikke "normalt" som du kender det når du vasker med shampoo. Der kommer mere struktur i det, som gør det nemmere at sætte uden diverse hårprodukter og så skal man huske at rede sit hår, gerne med en vildsvinebørste, så man får fordelt olierne ned i længderne.

 

 

Èn ting er helt sikkert, når jeg får barn skal det bare have vasket hår i vand og engang imellem æg eller rassoul. Jeg ser slet, slet ingen grund til at bruge shampoo og vænne håret og hovedbund til at blive "strippet" alle sine olier.

 

Det lyder interessant. Jeg bruger kun vand, men har hørt om andre der bruger forskellige blandinger med bagepulver og æblecidereddike, men aldrig om æg og rasul. Jeg synes også at mit hår og hovedbund har det bedre nu end nogensinde før, men jeg tror det skyldes at mit hår generelt bliver tørt når jeg bruger shampoo.

Hvad siger din frisør når du skal ind og have klippet hår? Klipper de håret tørt?

 

Ja. Man skal vist passe på med KUN at bruge vand, for det kan danne svamp i hovedbunden. Derfor supplerer jeg med de to andre ting. Æg gør mit hår sindsygt blødt og renser det helt fint, uden at få det til at blive "flyvsk" som jeg synes shampoo og rassoul godt kan gøre. Den sidste måned har jeg brugt 4 æg og så ellers vand :-D

 

Min kæreste er hoppet med på den nu, og han bruger så kun vand. Men han har kort hår, så jeg tror hans hovedbund får mere luft end min - og derfor fungerer det for ham, tror jeg. Hans hår er blevet lækkert og lugter overhovedet ikke. Han behøver slet ikke voks i håret mere, for at sætte det :-D

 

Jeg har ikke været til frisør siden jeg stoppede med shampoo. Jeg vil gerne have langt hår og ønsker at mine "etager" vokser ud, så jeg får bare Casper til at klippe mine spidser lige over engang imellem. Men faktisk oplever jeg slet ikke spaltede spidser på samme måde som jeg gjorde før :hmm: Til gengæld føles mit hår kraftigere og som om det vokser hurtigere. Men det kan godt være ren indbildning :mrgreen: Men ellers kan frisøren jo sagtens bare vaske dit hår i vand.

 

Bagepulver har jeg aldrig brugt (natron er vist ikke så godt for huden) og æblecidereddike har jeg brugt men løb tør og har ikke fået købt det igen :-D Synes det fungerede fint som en form for balsam og mit hår blev meget blødt af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Man skal vist passe på med KUN at bruge vand, for det kan danne svamp i hovedbunden. Derfor supplerer jeg med de to andre ting. Æg gør mit hår sindsygt blødt og renser det helt fint, uden at få det til at blive "flyvsk" som jeg synes shampoo og rassoul godt kan gøre. Den sidste måned har jeg brugt 4 æg og så ellers vand :-D

Så vidt jeg har forstået er det mest et problem med svamp hvis man har tykt, langt hår og ikke får fordelt hårets naturlige olier ordentligt, da de så vil danne et lag på hovedbunden som gør cellerne ikke kan respirere ordentligt og at der bliver mere fugtigt i hovedbunden. Men jeg holder også øje med min hovedbund da jeg kun har været 3 måneder uden shampoo.

 

Jeg har ikke været til frisør siden jeg stoppede med shampoo. Jeg vil gerne have langt hår og ønsker at mine "etager" vokser ud, så jeg får bare Casper til at klippe mine spidser lige over engang imellem. Men faktisk oplever jeg slet ikke spaltede spidser på samme måde som jeg gjorde før :hmm: Til gengæld føles mit hår kraftigere og som om det vokser hurtigere. Men det kan godt være ren indbildning :mrgreen: Men ellers kan frisøren jo sagtens bare vaske dit hår i vand.

Ja, jeg må bede frisøren om kun at bruge vand. :-) Jeg synes faktisk også at mit hår er meget kraftigere og flottere end før. Før så det også ud til altid at kræve en klipning fordi det blev så "flyvsk", men nu lægger det sig faktisk rigtigt pænt. Og så har jeg fået krøller, hvilket jeg synes er lidt sjovt. Ikke sådan nogle proptrækker krøller, men nogle løse slangekrøller. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så vidt jeg har forstået er det mest et problem med svamp hvis man har tykt, langt hår og ikke får fordelt hårets naturlige olier ordentligt, da de så vil danne et lag på hovedbunden som gør cellerne ikke kan respirere ordentligt og at der bliver mere fugtigt i hovedbunden. Men jeg holder også øje med min hovedbund da jeg kun har været 3 måneder uden shampoo.

 

 

Ja, jeg må bede frisøren om kun at bruge vand. :-) Jeg synes faktisk også at mit hår er meget kraftigere og flottere end før. Før så det også ud til altid at kræve en klipning fordi det blev så "flyvsk", men nu lægger det sig faktisk rigtigt pænt. Og så har jeg fået krøller, hvilket jeg synes er lidt sjovt. Ikke sådan nogle proptrækker krøller, men nogle løse slangekrøller. :lol:

 

Der er en blogger som gik i gang med at vaske hår med vand - og kun vand. Hun har utrolig fint hår og var meget obs med børstningen, lagde endda videoer ud med børsteteknik osv. :lol:

 

Hun endte med svamp i hovedbunden. Store røde plamager. Så ja, det er en god idé at være opmærksom på, hvis man ikke har tænkt sig at bruge andet til at rense med engang imellem.

 

 

Ja, samme her - jeg har fået mere fald i håret, hvilket er absolut positivt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en blogger som gik i gang med at vaske hår med vand - og kun vand. Hun har utrolig fint hår og var meget obs med børstningen, lagde endda videoer ud med børsteteknik osv. :lol:

 

Hun endte med svamp i hovedbunden. Store røde plamager. Så ja, det er en god idé at være opmærksom på, hvis man ikke har tænkt sig at bruge andet til at rense med engang imellem.

 

 

Ja, samme her - jeg har fået mere fald i håret, hvilket er absolut positivt :-D

Nå okay. Jeg prøver at vaske med eddike idag, det har jeg ikke prøvet før og hvis det kan gøre mit hår pænere ar vaske med det en sjælden gang imellem så må det da prøves. Læste en masse om det igår, og det kan ikke finde noget om at det skulle være skadeligt for hverken hår eller hud, men nu må vi se hvad min hovedbund siger til det. :mrgreen: (Så kam jeg forhåbentligt også slippe for svamp i hovedbunden - adr.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå okay. Jeg prøver at vaske med eddike idag, det har jeg ikke prøvet før og hvis det kan gøre mit hår pænere ar vaske med det en sjælden gang imellem så må det da prøves. Læste en masse om det igår, og det kan ikke finde noget om at det skulle være skadeligt for hverken hår eller hud, men nu må vi se hvad min hovedbund siger til det. :mrgreen: (Så kam jeg forhåbentligt også slippe for svamp i hovedbunden - adr.)

 

Natron har jeg læst ikke er godt for huden :) Æblecidereddike skulle ikke gøre nogen skade. Men husk at blande det op med vand :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er mega træt af mit hår. Det vokser sååå langsomt og jeg har tabt vildt meget, så det er tyndt af H til. Er stoppet med at fælde for nogle måneder siden, men det tager jo hundrede år for det at vokse ud igen!!!

Udover det, vokser mit hår også bare rigtig langsomt for tiden?? Kan se på mine udvoksninger at det kun er vokset 4-5 cm siden det blev farvet i starten af august.. vil gerne have det LANGT igen!

 

Suk.

 

Er også lidt i tvivl om hvorvidt jeg skal fortsætte med at få lavet de lyse striber i, eller om jeg bare skal lade det brune gro ud??

 

 

Smider lige lidt billeder ind. Sry for Hermione-look - har hverken gidet glatte det eller lade det krølle rigtigt, og har intet makeup på.

20141211_223153.jpg

20141211_223148.jpg

20141211_223143.jpg

20141211_222911.jpg

20141211_222705.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...