Hop til indhold

BARF-godbidder


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Hmm, det irriterer mig, at jeg slet ikke rigtig får trænet Møffe for tiden herhjemme herefter jeg er gået over på BARF - sådan, rigtig rigtig.

 

Da jeg tørkostede ham, brugte jeg jo tørkosten til træning (wee, længe leve madglæde!) - let, enkelt og effektivt.

 

Jeg HADER det store forarbejde. Det går lige an at koge noget kyllingekråse engang i mellem og så er der til nogle dage. Men det er bare upraktisk til andet end gåture, fordi det SMULDRER!

 

Jeg har set i et supermarked sådan noget hønsekød i tern og det er jo en mulighed.

 

Derudover, så overvejer jeg, om jeg bare skal købe noget tørkost, WolfBlut, Acana, Ziwipeak eller lign. Men tror bare ikke, at det hamler helt op med kogt kød og kunne godt bruge en god motivator til når jeg træner på gåturene efterhånden - han er sådan lidt, distraheret :lol:

 

Men findes der egentlig nogle BARF-træningsgodbidder? :hmm: Der findes jo masser af BARFgodbidder, men det er lidt upraktisk at bruge kallun, tørret fisk og hjortelunger osv. - det er dyrt og hurtigt forsvundet ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 64
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg bruger nu bare kyllingetern, skinketern eller ja, tørfoder, som guffer

 

Jeg er ikke så hmmm.. fanatisk... at jeg ikke kan bruge andet som guf.

 

Det er sket en eller to gange, at jeg har lavet guffer til hende, selv.

 

Pt bruger jeg ViVet'er som guffer på gåture. Skal vi træne og det skal være ekstra lækkert, jamen så bliver det noget af ovenstående..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Vi er lige begyndt også at give wolfsblut, halvt som mad, halvt som godbidder, det virker fint, også i den anden ende. (Jeg købte det i Tyskland, der var det ret billigt :-D)

 

De ting som kyllingetern osv man kan købe, pas på du ikke giver for mange, vi gav vist lidt rigeligt en overgang, og Motor tog lynhurtigt lidt for godt på...

 

Men ellers bruger vi:

* svitset kylling (i gryde, går ret hurtigt)

* fiskefrikadeller

* tørrede ting som vi lige banker lidt med en hammer, så det bliver til små stykker

* diverse kødpålæg, bare til afveksling

* frugt hvis Møffe gider det?

* rigtig mange af de der tørrede kyllingestrips (sidst købte vi fra zooplus.de)

* kyllingepølser lige nu

* rigtige frikadeller

* ost engang imellem (ved godt det ikke går under barf, men smager dejligt :-D)

* torskerogn!

 

Ved godt at flere af tingene ikke er går under barf-godbidder, men nu skrev jeg dem alligevel, det er så lidt i forhold til det Motor får som er råt eller tørret/rent kød, at jeg ikke synes det gør noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi er lige begyndt også at give wolfsblut, halvt som mad, halvt som godbidder, det virker fint, også i den anden ende. (Jeg købte det i Tyskland, der var det ret billigt :-D)

 

Undskyld jeg lige blander mig i tråden. Men på hvilken side har du købt det? Jeg har ikke rigtig kunnet finde en, der gider sende til Danmark. Eller jo, men så er det sådan noget med at skulle overføre nogle penge til deres konto, og så sender de det, men det gider jeg altså ikke, nå!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Undskyld jeg lige blander mig i tråden. Men på hvilken side har du købt det? Jeg har ikke rigtig kunnet finde en, der gider sende til Danmark. Eller jo, men så er det sådan noget med at skulle overføre nogle penge til deres konto, og så sender de det, men det gider jeg altså ikke, nå!

 

healthfood24.com

 

Købte 8 kilo (kom i 2 kilos poser), og i alt betalte jeg 284 kr (købte osse kattegodbidder for 1,85 euro).

 

Tror der er gratis fragt hvis man bruger et eller andet antal penge?

Synes jeg brugte dankort, men min netbank virker ikke lige nu, så kan ikke tjekke.

15 kilo koster cirka 400kr, mener det koster omkring 650kr i DK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vi bruger kogt lever, hjerte, kød osv, som så bliver skåret ud i tern.... noget arbejde er der, men hvis man laver en stor portion af gangen og fryser ned, er det ikke så slemt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg lige blander mig i tråden. Men på hvilken side har du købt det? Jeg har ikke rigtig kunnet finde en, der gider sende til Danmark. Eller jo, men så er det sådan noget med at skulle overføre nogle penge til deres konto, og så sender de det, men det gider jeg altså ikke, nå!

 

Det er sikkert futterfreunde.de, du har fundet. Den har jeg bestilt fra. Det fungerer altså fint med bankoverførsel. Foderet var fremme mindre end 1 uge efter bestilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

nu barfer jeg ikke, men bruger kun kød som træningsgodbidder.... jeg koger fx 3 hjerter, så bliver det fordelt i 6 poser og smidt i fryseren.... synes nu ikke det er så slemt...

 

men ellers kan jeg varmt anbefale tørret kylling og and fra fx tutti-pet (man kan også finde det fra andre forhandlere i nogle dyrehandler hvsi man er heldig)... de kan brækkes i små stykker og er rent tørret kød... (andestrimlerne skal dog klippes i stykker, de kan ikke brækkes)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Pia J
Undskyld jeg lige blander mig i tråden. Men på hvilken side har du købt det? Jeg har ikke rigtig kunnet finde en, der gider sende til Danmark. Eller jo, men så er det sådan noget med at skulle overføre nogle penge til deres konto, og så sender de det, men det gider jeg altså ikke, nå!

 

Det er sikkert futterfreunde.de, du har fundet. Den har jeg bestilt fra. Det fungerer altså fint med bankoverførsel. Foderet var fremme mindre end 1 uge efter bestilling.

 

Futterfreunde er min foder pusher :slem: var også noget betænklig første gang med at overføre penge, men har lige bestilt for 4 gang og har ingen problemer haft :5up: fik lige i fredags mail om at nu er mine vare afsendt, så venter et par papkasser i carporten i næste uge :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

middagsrester? tern af steg, kotelet, frikadeller, kylling.. De kan holde sig et par dage i køleskab. Og endnu længere i fryser..

 

Etellerandet sted synes jeg det er modstridende at give sin hund BARF-foder og så bruge forarbejdede godbidder med konservering eller nitrit eller lignende. Jeg tænker på røgede ting som skinke, kylling, pølser. Færdigfoder til mennesker er vel ikke bedre end færdigfoder til hunde.. Nogle gange er det værre...:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Tusind tak :mrgreen:

 

Det er sikkert futterfreunde.de, du har fundet. Den har jeg bestilt fra. Det fungerer altså fint med bankoverførsel. Foderet var fremme mindre end 1 uge efter bestilling.

 

Futterfreunde er min foder pusher :slem: var også noget betænklig første gang med at overføre penge, men har lige bestilt for 4 gang og har ingen problemer haft :5up: fik lige i fredags mail om at nu er mine vare afsendt, så venter et par papkasser i carporten i næste uge :klap:

 

Ja, det var nemlig futterfreunde jeg tænkte på. Var lidt betænkelig ved det, men når I nu er hele to, der siger god for det, så vil jeg fluks bestille og forudbetale. Den lille skal jo ikke sulte.. Han får også Wolfsblut - og elsker det! :hjerte: Det er mere eller mindre det første foder, som han glædeligt spiser (udover Ziwipeak, som han tabte sig rigtig meget af) :-D Især Blue Mountain er et hit. Lige nu har han den med and - den er ikke lige så meget et hit.

 

Edit: Og nu skal jeg nok lade være med at overtage din tråd mere, Rikke.

For lige at bidrage med noget konstruktivt, så synes jeg du skal prøve Ziwipeak (det er billigere at købe foderposerne og bruge dem som godbidder end at købe dem som de selv kalder godbidder. Og det er det samme). Jeg er helt sikker på, at Møffe vil arbejde som en drøm på dem. Det har en meget kraftig duft og jeg er sikker på at de fleste hunde vil hoppe på tungen for der.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået et godt tip af en veninde, hendes hund har allergi over for foder og støv mider.

Hun gør helt enkelt det at når der er tilbud på koteletter ( dem fra nakkekam ) Køber hun en god potion og ligger dem på bagepapir og ind i ovnen.

Her steger de uden fedt til de er færdige, køler af og så skærer hun dem i små tern. Ned i en frostpose også i fryseren, da der ikke en noget fedt eller fugt hænger de ikke sammen.

Det er dejligt nemt lige at tage det op man skal bruge og man kan have det i en lomme / taske til godbidder uden at det hele bliver fedtet ind.

 

Jeg skærer dem selv i lidt forskellige størrelser, de helt små til "du går en super plads" og de lidt størrer når der skal belønnes bag ved.

Nemt og billigt når man aligevel har haft noget i ovnen og den er varm.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
nu barfer jeg ikke, men bruger kun kød som træningsgodbidder.... jeg koger fx 3 hjerter, så bliver det fordelt i 6 poser og smidt i fryseren.... synes nu ikke det er så slemt...

 

men ellers kan jeg varmt anbefale tørret kylling og and fra fx tutti-pet (man kan også finde det fra andre forhandlere i nogle dyrehandler hvsi man er heldig)... de kan brækkes i små stykker og er rent tørret kød... (andestrimlerne skal dog klippes i stykker, de kan ikke brækkes)

 

Hundene elsker andestrips. Men jeg har fået at vide, at der er frygtelig meget sukker i dem. Nu har jeg ikke en pose at kigge på, men kigger man f.eks på chicken delight, står der, at de indeholder

Indhold: Kyllingeinderfilet, sukker (0,3%), salt (0,2%)

 

Bare så man ikke tror, det er helt rent.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene elsker andestrips. Men jeg har fået at vide, at der er frygtelig meget sukker i dem. Nu har jeg ikke en pose at kigge på, men kigger man f.eks på chicken delight, står der, at de indeholder

Indhold: Kyllingeinderfilet, sukker (0,3%), salt (0,2%)

 

Bare så man ikke tror, det er helt rent.

 

Man kan jo spekulere over, hvorfor de kommer sukker og salt i.......:hmm:

 

Er det en nem lille chip for ejeren osse??

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes ikke det er frygteligt meget sukker? Kød i sig selv indeholder jo også sukker :hmm: til gengæld er andestrips vildt fedtede, så tror de feder lidt

 

Men nu er det også delight udgaven, gad godt vide hvor meget der var i andestrips. (Som til forveksling ligner vingummi :engel:). Men hvorfor overhovedet putte smagsforstærkere i. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har haft hysteriske kløflips idag (torsdag), hvor hun hyler op mens hun bider sig i bagbenene og i skridtet (det er bare saa grimt at overvaare).

:cry:Hun fik andelaar tirsdag og hestefars idag (begge ting for første gang). Hun plejer at få ged og hest (men i store stykker, ikke fars). Hvad tror I det er hun reageret paa? Er det normalt at reaktionen på tirsdagens foder (and) først kommer nu? Eller reagerer hun paa hestefarsen? (Det burde dog ikke være et problem med hestefars, medmindre det er inficeret med andet kod ? (Og det kommer jo fra slagteren, saa det burde vel ikke ske)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla har haft hysteriske kløflips idag (torsdag), hvor hun hyler op mens hun bider sig i bagbenene og i skridtet (det er bare saa grimt at overvaare).

:cry:Hun fik andelaar tirsdag og hestefars idag (begge ting for første gang). Hun plejer at få ged og hest (men i store stykker, ikke fars). Hvad tror I det er hun reageret paa? Er det normalt at reaktionen på tirsdagens foder (and) først kommer nu? Eller reagerer hun paa hestefarsen? (Det burde dog ikke være et problem med hestefars, medmindre det er inficeret med andet kod ? (Og det kommer jo fra slagteren, saa det burde vel ikke ske)?

 

Freja reagere ofte også først efter 1-2 dage -hun fik meget rindende øjne af and.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Smilla har haft hysteriske kløflips idag (torsdag), hvor hun hyler op mens hun bider sig i bagbenene og i skridtet (det er bare saa grimt at overvaare).

:cry:Hun fik andelaar tirsdag og hestefars idag (begge ting for første gang). Hun plejer at få ged og hest (men i store stykker, ikke fars). Hvad tror I det er hun reageret paa? Er det normalt at reaktionen på tirsdagens foder (and) først kommer nu? Eller reagerer hun paa hestefarsen? (Det burde dog ikke være et problem med hestefars, medmindre det er inficeret med andet kod ? (Og det kommer jo fra slagteren, saa det burde vel ikke ske)?

 

Øv!

 

Det kan godt være forurenet fra hakkeren - alt efter hvor hårdt en hund er angrebet af allergi, så kan det dreje sig om ganske få gram af andet kød, der kan tricke allergien.

 

Umiddelbart tror jeg ikke det er anden, men for en sikkerheds skyld, ville jeg droppe en af tingene indtil der er kommet ro på igen, kun fodre med det sikre og så forsøge igen om et par uger.

 

Er det fra samme leverandør (hesten)?

Link til indlæg
Del på andre sites

Slagtere er sjældent særligt omhyggelige med at rense mellem kødarterne, gang på gang bliver der 'afsløret' forurening med svin i forskellige andre typer kød (er på muslimsk forum, hvor der ugentligt er advarsler), så jeg ville gætte på forurening.

 

Det er da osse noget svineri.... De kunen da bare kalde det for dét det sælges som i muslimske lande: Skandinavisk/europæisk ged.....

 

så ville der jo ikke være nogen ko på isen mere.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv!

 

Det kan godt være forurenet fra hakkeren - alt efter hvor hårdt en hund er angrebet af allergi, så kan det dreje sig om ganske få gram af andet kød, der kan tricke allergien.

 

Umiddelbart tror jeg ikke det er anden, men for en sikkerheds skyld, ville jeg droppe en af tingene indtil der er kommet ro på igen, kun fodre med det sikre og så forsøge igen om et par uger.

 

Er det fra samme leverandør (hesten)?

 

Ja, det er fra mariager. De reklamerer med at have tilbud paa hakket hest hver uge, saa det er bare saadan nogle potioner vi har kobt.

 

Ok, jeg giver hende de saadvanlige kodstykker saa og prover forsigtigt med hakket hest igen om 2 uger. Jeg har saa meget af det i fryseren nu.

:rolleyes:

Slagtere er sjældent særligt omhyggelige med at rense mellem kødarterne, gang på gang bliver der 'afsløret' forurening med svin i forskellige andre typer kød (er på muslimsk forum, hvor der ugentligt er advarsler), så jeg ville gætte på forurening.

 

Ihh, det var jeg slet ikke opmaarksom paa.

:???:

 

Undskyld for tastaturproblemer. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det er fra mariager. De reklamerer med at have tilbud paa hakket hest hver uge, saa det er bare saadan nogle potioner vi har kobt.

 

Ok, jeg giver hende de saadvanlige kodstykker saa og prover forsigtigt med hakket hest igen om 2 uger. Jeg har saa meget af det i fryseren nu.

:rolleyes:

 

 

Ihh, det var jeg slet ikke opmaarksom paa.

:???:

 

Undskyld for tastaturproblemer. :???:

 

Øhm...så vil jeg anbefale dig, at sælge det til en anden der råfodrer og så sælge det som hestekød med hakket oksefedt i (hvor mange kg har I?)

 

Slagtehuset i Nr. Onsild (ved Hobro) kan jeg anbefale hvad angår hestekød og så overvej, at undlade at få det hakket :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...