Hop til indhold

10 måneder gammel og muligvis gravid!!


Gæst prinsesse nala
 Share

Recommended Posts

Gæst prinsesse nala

Hey allesammen.. er ny herinde og min hund er kun 10 måneder gammel og muligvis gravid.. Vil hun kunne klare det uden problemer for hverken hende eller hvalpene??:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 79
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hey allesammen.. er ny herinde og min hund er kun 10 måneder gammel og muligvis gravid.. Vil hun kunne klare det uden problemer for hverken hende eller hvalpene??:shock:

 

muligvis.. men det vil være en rigtig dårlig ide! hun er jo nærmest en hvalp endnu. Ovenidet er hun ikke udvokset hverken fysisk eller mentalt, så du aner ikke hvad du avler på...

 

En tur til dyrlægen og få en abortsprøjte - og det kan kun gå for langsomt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst prinsesse nala

Jamen da hun var i løbetid for kort tid siden hoppede en rottweiler op på hende..

Og nu er hendes brystvorter blevet store..

Og hun er en smule gnaven over for vores anden hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Jamen da hun var i løbetid for kort tid siden hoppede en rottweiler op på hende..

Og nu er hendes brystvorter blevet store..

Og hun er en smule gnaven over for vores anden hund..

Aj, men for dælen da - En ting er at hun måsk er gravid som 10månder gammel hvalp, men en anden ting er blandningen mellem en gravhund og en rottweiler - Tænk hvis hvalpene får en rottweilerkrop og så gravhundeben - det kan ryggen ikke holde til og hvalpene vil blive født til et liv med store smerter og højst sandsynlig aflivning

 

Hvorfor tog du ikke til dyrlæge med det samme med din hund da paringen var sket ?

 

Jeg ved ikke om den kan reddes nu, men måske kan dyrlægen fjerne fostrene nu - Under alle omstændigheder så skal du en tur forbi dyrlægen nu - Det er også en del af det at have hund, at tage ansvar for den hvis sådanne ulykkelige situationer opstår.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aj, men for dælen da - En ting er at hun måsk er gravid som 10månder gammel hvalp, men en anden ting er blandningen mellem en gravhund og en rottweiler - Tænk hvis hvalpene får en rottweilerkrop og så gravhundeben - det kan ryggen ikke holde til og hvalpene vil blive født til et liv med store smerter og højst sandsynlig aflivning

 

Hvorfor tog du ikke til dyrlæge med det samme med din hund da paringen var sket ?

 

Jeg ved ikke om den kan reddes nu, men måske kan dyrlægen fjerne fostrene nu - Under alle omstændigheder så skal du en tur forbi dyrlægen nu - Det er også en del af det at have hund, at tage ansvar for den hvis sådanne ulykkelige situationer opstår.

Gravhund?? er det ikke en schæfer? ikke at det er bedre :shock:
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Gravhund?? er det ikke en schæfer? ikke at det er bedre :shock:

 

Gud hvor pinligt, hvor dælen har jeg da fået gravhund fra :confused: men jo nu kan jeg se det er en schæfer - heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
hun er ikk en gravhund, hun er labrador, golden retriver, schæfer blanding..

 

Det må du godt nok meget undskylde :oops: Af en eller anden grund troede jeg det var en gravhund, og synes derfor det var komplet uansvarligt med sådanne blandninger - så igen, det må du meget undskylde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Helt enig med alle andre. Hunden er alt for ung til at blive mor, så gå til dyrlæge og få en abortsprøjte. Det er ganske simpelt, hun får en indsprøjtning med 24 timers mellemrum og kommer du tidligt nok vil hun sansynligvis bare absobere fostrene. Ville nok selv overveje sterillisation, men det er jo noget dyrere end to sprøjter. Men se at få afbrudt den drægtighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Gå til dyrlægen og få en abort eller endnu bedre, får hende steriliseret, så sker der ikke flere uhed!

 

Helt enig i, at en abort sprøjte må tæven have. En hund på 10 mdr. kan normalt ikke finde ud af at passe et kuld hvalpe. En hvalp jeg engang solgte, fik selv hvalpe inden den blev 1 år. Da den havde født hvalpene, bed den de fleste ihjel, den havde endnu ikke udviklet sine moderinstinkter.:cry:

 

Men hensyn til sterillisering er jeg derimod meget uening :damn:

Man neutraliserer da ikke bare en hund, fordi er sket en uønsket parring. En neutralisering er et større indgreb i en hund, både fysisk og psykisk, så det bør overvejes mere en en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen da hun var i løbetid for kort tid siden hoppede en rottweiler op på hende..

Og nu er hendes brystvorter blevet store..

Og hun er en smule gnaven over for vores anden hund..

 

 

Hmmmm... Hvor længe varede parringen?

Altså hoppede han op på ryggen af hende og holdt hende fast et kort øjeblik, eller hang de sammen i længere tid? SÅ du parringen? :hmm:

 

En rottweiler er IKKE en ønskekæreste for så ung en hund. Rottweileren har et stort bredt hovede. Det kan meget nemt give fødselskomplikationer, så hvalpene dør under fødslen fordi den første hvalp sætter sig fast i fødegangen. --Eller hvis man er forberedt på, at det kan ske (hvis man har ladet tæven skanne inden fødslen), så kan man lade fødslen ske ved kejsersnit.

 

Jeg håber sørme, at der er tale om falsk alarm.. Hun kan sagtens blive gravid i hendes alder. Men der KAN også være tale om falsk drægtighed, der giver de samme symptomer som en "ægte" graviditet.

 

Hvis du så det, så prøv at beskrive parringen?

Og fortæl, hvilken dato det foregik?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Hmmmm... Hvor længe varede parringen?

Altså hoppede han op på ryggen af hende og holdt hende fast et kort øjeblik, eller hang de sammen i længere tid? SÅ du parringen? :hmm:

 

En rottweiler er IKKE en ønskekæreste for så ung en hund. Rottweileren har et stort bredt hovede. Det kan meget nemt give fødselskomplikationer, så hvalpene dør under fødslen fordi den første hvalp sætter sig fast i fødegangen. --Eller hvis man er forberedt på, at det kan ske (hvis man har ladet tæven skanne inden fødslen), så kan man lade fødslen ske ved kejsersnit.

 

Jeg håber sørme, at der er tale om falsk alarm.. Hun kan sagtens blive gravid i hendes alder. Men der KAN også være tale om falsk drægtighed, der giver de samme symptomer som en "ægte" graviditet.

 

Hvis du så det, så prøv at beskrive parringen?

Og fortæl, hvilken dato det foregik?

 

Der florere desværre en misforståelse at tie er påkrævet for at en parring er fuldbyrdet. Tie er det optimale fordi der jo dannes en "prop" hvor sæden ikke kan løbe ud og tæven hjælper desuden selv til at transportere sæden ned i livmoderen ved små kontraktioner i bugmuskulaturen. Dette kan oftest se som små bølgende bevægelser. Men tie er ikke påkrævet for en succesfuld parring.

 

Jeg ville ikke være så nervøs ved at det er en Rotte. Mine hunde har også særdeles brede hoveder, men de fødes med ganske normale hvalpehoveder :blink:

 

Jeg er dog enig med alle om, at I bør kontakte dyrlægen og få hende tjekket og evt. givet en abortsprøjte. De nye sprøjter indebærer ikke nogen synderlig risiko for hunden.

 

... og velkommen til forrestn :vinken: Håber du falder til, selv om tonen måske forekommer lidt hård fra tid anden

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hensyn til sterillisering er jeg derimod meget uening :damn:

Man neutraliserer da ikke bare en hund, fordi er sket en uønsket parring. En neutralisering er et større indgreb i en hund, både fysisk og psykisk, så det bør overvejes mere en en gang.

 

Hvis man har bevist, at man ikke magter at passe på en løbsk tæve, så synes jeg klart en sterilisering er noget man bør overveje, for tæven kommer i løbetid to gange om året og abortsprøjter bør være absolut sidste udvej ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Hvis man har bevist, at man ikke magter at passe på en løbsk tæve, så synes jeg klart en sterilisering er noget man bør overveje, for tæven kommer i løbetid to gange om året og abortsprøjter bør være absolut sidste udvej ;-)

 

Det kunne måske tænkes at ejer har fået en forskrækkelse, og derfor passer bedre på sin tæve fremover.

Sådan at gå "og skære i sin hund" det er altså ikke noget man bare gør, det bør kun gøres, hvis neutraliseringen er til hundens fordel, aldrig fordi det er mest praktisk for ejer ( hvilket desværre alt for ofte ses):megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne måske tænkes at ejer har fået en forskrækkelse, og derfor passer bedre på sin tæve fremover.

Sådan at gå "og skære i sin hund" det er altså ikke noget man bare gør, det bør kun gøres, hvis neutraliseringen er til hundens fordel, aldrig fordi det er mest praktisk for ejer ( hvilket desværre alt for ofte ses):megaked:

 

Jeg respekterer fuldt ud din holdning, men er af den modsatte opfattelse. Og jeg har nul-tolerance overfor smuttere mht ups-kuld. Jeg vil til hver en tid snitte i mine hunde og få det fikset i samme sekund de ikke skal indgå i opdræt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Jeg respekterer fuldt ud din holdning, men er af den modsatte opfattelse. Og jeg har nul-tolerance overfor smuttere mht ups-kuld. Jeg vil til hver en tid snitte i mine hunde og få det fikset i samme sekund de ikke skal indgå i opdræt :5up:

 

Jeg er absolut heller ikke tilhænger af UPS kuld. Men man kan vel forvente at hundejere er i stand til at passe på deres intakte hunde, således at sådanne kuld eller abortsprøjter undgåes.

Neutralisering af en hund, er et så stort indgreb i en hunds hormon balance, at det kan ændre hele hunden, både fysisk og psykisk. Derfor er jeg en meget stor modstander af sådanne indgreb, også selvom hunden ikke skal bruges til avl.

Men det lykkes forhåbentlig i fremtiden, evt. via kloning, at producere kønsløse hunde, så neutralisering ikke bliver aktuelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Sigurd

Jeg er nok lidt uenig med dig. Tror ikke mange hestehanner= hingste ville have et liv uden kastration, fordi de ikke altid er håndterbare.

Og legeledes hankatte. De egner siig ikke som husdyr pga slogskampe og strinten alle vegne.

Og mange hunde, der lever isoleret har så stor en køndrift, især nok hanhunde, at de heletiden er stressede fordi nabolagets tæver er i løb nærmest året rundt. Denne stress gør hanhunde vansjkelige og giver anledning til aflivning.

At så nogle slet ikke burde have disse hunde er en anden sag, fordi mange tror at de bare er glade som kønsmodne , men ingen vil bruge deres kønsdrift til seriøs avl.

Og tæver i den alder er ikke socialt og kropslig udviklet til et kuld, der måske er temmelig stort.

Jeg har 2 ikke fertile græske hunde, hvorfor ???skulle de redde livet og stresse pga kønsdriften. Den vigtigste drift for mange hunde, der hele livet vil være uopfyldt.

Ikke særlig mange hunde er efter min mening OK til avl, så lad de ikke egnede da få fred for deres naturlige drift, der bare frustrere dem.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krainer

Jeg er så helt enig med Sigurd. Hvis vi kigger på ulveflokken er det jo langt fra heller alle der får lov at formere sig, så det er da ikke så unaturligt for en hund ikke at få lov at bruge sine drifter... Synes ligesom Sigurd at det er blevet for nemt at neutralisere hunde, fordi det er "praktisk", hvilket desværre går ud over hunden i mange tilfælde.. Jeg ville aldrig neutralisere min han, han er usikker nok i forvejen og det ville der absolut ikke komme noget godt ud af... Og hvad så om han strinter lidt? Mht tæver, så ved man jo godt at løbetiderne følger med, og så må man jo holde øjnene åbne i den tid, og mon ikke ts også lærer af sine fejl?

 

Og ja, som de andre siger, ta til dyrlægen og få en abortsprøjte, og pas bedre på i løbetiderne fremover;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sigurd
Jeg er så helt enig med Sigurd. Hvis vi kigger på ulveflokken er det jo langt fra heller alle der får lov at formere sig, så det er da ikke så unaturligt for en hund ikke at få lov at bruge sine drifter... Synes ligesom Sigurd at det er blevet for nemt at neutralisere hunde, fordi det er "praktisk", hvilket desværre går ud over hunden i mange tilfælde.. Jeg ville aldrig neutralisere min han, han er usikker nok i forvejen og det ville der absolut ikke komme noget godt ud af... Og hvad så om han strinter lidt? Mht tæver, så ved man jo godt at løbetiderne følger med, og så må man jo holde øjnene åbne i den tid, og mon ikke ts også lærer af sine fejl?

 

Og ja, som de andre siger, ta til dyrlægen og få en abortsprøjte, og pas bedre på i løbetiderne fremover;)

 

:-):-):-)Hvor det glæder mig at læse dit indlæg :-):-):-)

 

Sometider føler jeg nemlig, at jeg er den eneste der ikke synes, at neutralisering, bare er noget man gør.:evil:

Ikke at jeg synes at neutralisering skal forbydes, der kan da være nogle få hunde og ejere der kan have brug for det, f.eks på grund af sygdom.

 

Men efter min menig bliver alt for mange hunde i dag neutraliseret, til stor skade for hundene og kun til glæde for dyrlægernes tegnebøger, og ejernes dovenskab.

Jeg kan blive så vred, når man læser om den store harme der hersker, hvis man skærer lidt i hundenes ører og/eller haler ( ikke fordi jeg synes det er i orden) men at skære lidt i hundenes indre organer er fuldt ud accepteret, også selvom en sådan operation kan medføre store ændringer i hundens psyke.. :evil: Undskyld men jeg måtte bare lige have luft :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...