Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Fuuuuuk der er mange regler :shock: Og mig der har så dårlig hukommelse :oops:

 

:lol: dem skal du slet ikke bekymre dig om. Bare husk på, at du ikke må medbringe belønninger på banen, din hund skal være "nøgen" og du må ikke røre ved den...

 

Når du engang gerne vil løbe en konkurrence, vil det være helt naturligt for dig. Og om du bliver disket eller ej, er sådan set ligemeget, for du må gerne løbe banen færdig... Hvis du ender i en situation hvor du ikke må løbe den færdig - fx. hvis du har taget alt for lang tid, så fløjter dommeren to gange i træk og beder dig forlade banen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: dem skal du slet ikke bekymre dig om. Bare husk på, at du ikke må medbringe belønninger på banen, din hund skal være "nøgen" og du må ikke røre ved den...

 

Når du engang gerne vil løbe en konkurrence, vil det være helt naturligt for dig. Og om du bliver disket eller ej, er sådan set ligemeget, for du må gerne løbe banen færdig... Hvis du ender i en situation hvor du ikke må løbe den færdig - fx. hvis du har taget alt for lang tid, så fløjter dommeren to gange i træk og beder dig forlade banen :-)

Det er jo lissom da jeg red konkurrencer til hest :cool: Så er det nemmere at huske :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også været noget nervøs for at blive disket, for det må da være lidt pinligt. Men rigtig, rigtig mange bliver disket, selv de rigtigt dygtige, så det er der ingen skam i :-D

 

Det er OVERHOVEDET ikke pinligt at blive disket - nogle vælger jo også at diske sig selv, fx. for at rette en feltfejl o.lign....

 

Og man kan altså sagtens have haft et super gennemløb, selvom "resultatet" ikke afspejler det ;-) fordi man blev disket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg har også været noget nervøs for at blive disket, for det må da være lidt pinligt. Men rigtig, rigtig mange bliver disket, selv de rigtigt dygtige, så det er der ingen skam i :-D

 

Så er jeg helt vildt vildt vildt meget pinlig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Det er OVERHOVEDET ikke pinligt at blive disket - nogle vælger jo også at diske sig selv, fx. for at rette en feltfejl o.lign....

 

Og man kan altså sagtens have haft et super gennemløb, selvom "resultatet" ikke afspejler det ;-) fordi man blev disket...

 

Enig med Amocca :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er OVERHOVEDET ikke pinligt at blive disket - nogle vælger jo også at diske sig selv, fx. for at rette en feltfejl o.lign....

 

Og man kan altså sagtens have haft et super gennemløb, selvom "resultatet" ikke afspejler det ;-) fordi man blev disket...

 

 

Ork nej, det føles ikke pinligt og nogle af de rigtigt gode (i klasse 3!!) blev også disket, de løb så færdigt (det havde vi fået lov til, fordi der var god tid) og fik bifald, ingen pinligheder overhovedet!

 

Petrine kan dog få folk til at grine når hun lige krudter af og er 100% ukoncentreret, men selvom folk griner, så har jeg aldrig følt mig til grin på banen, på det punkt er de søde konkurrenter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia og jeg er næsten lige kommet hjem fra DAF Agility klubmesterskab.

 

Caia var med som tilskuer, hvilket hun klarede til UG, Kryds og Bolle, og jeg skal komme efter dig! Hun var bare såååå dygtig, og vi fik trænet en masse HTM med MANGE forstyrelser.... Og hun blev gode venner med en lille pige som gik rundt sammen med os! Dejligt at se.

 

Og så fik vi jo fornøjelsen af at se alle de gode HF hunde som går nede i DAF:lun: Jeg var meget imponeret:blink: I er dygtige:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er OVERHOVEDET ikke pinligt at blive disket - nogle vælger jo også at diske sig selv, fx. for at rette en feltfejl o.lign....

 

Og man kan altså sagtens have haft et super gennemløb, selvom "resultatet" ikke afspejler det ;-) fordi man blev disket...

 

 

Det troede jeg altså det ville være i starten da vi begyndte med agility, men det er jo heldigvis meget almindeligt. Det er jo bare fordi jeg ikke er vant til at man kan blive disket, for det findes jo ikke i lydighed :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nå, men jeg tror nok der er nogen der skal træne felter :genert: Det lykkedes ikke Karla at tage et eneste nedgangsfelt på balancen i nogle af sine ag-baner i weekendens konkurrencer :oops: ups!

 

Det er der jo heldigvis råd for - god træning :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Har så lige fundet ud af at jeg har skrevet til den forkerte agility træner :stupid: tog dem så også lige lidt over 1 måned at vende tilbage til mig...så nu har jeg sendt en ny mail afsted til den rigtige træner :blink:

 

Fandt så lige ud af idag, at Izzie blir utryg ved at være på så stor en træningsplads med så mange hunde og mennesker :( hun havde halen mellem benene det meste af dagen. Hvordan får jeg lige vendet hende til det??

 

Er det urimeligt at spørge trænerne om lov til at komme og observere når de træner, så ens hund kan vende sig til det?? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Har så lige fundet ud af at jeg har skrevet til den forkerte agility træner :stupid: tog dem så også lige lidt over 1 måned at vende tilbage til mig...så nu har jeg sendt en ny mail afsted til den rigtige træner :blink:

 

Fandt så lige ud af idag, at Izzie blir utryg ved at være på så stor en træningsplads med så mange hunde og mennesker :( hun havde halen mellem benene det meste af dagen. Hvordan får jeg lige vendet hende til det??

 

Er det urimeligt at spørge trænerne om lov til at komme og observere når de træner, så ens hund kan vende sig til det?? :vedikke:

 

Øv - det var da synd for hende :cry:

 

Jeg tror bestemt ikke, at nogen klub vil have noget imod at man vænner hunden til al den tumult der kan være på en træningsplads - men hør dem da ad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har så lige fundet ud af at jeg har skrevet til den forkerte agility træner :stupid: tog dem så også lige lidt over 1 måned at vende tilbage til mig...så nu har jeg sendt en ny mail afsted til den rigtige træner :blink:

 

Fandt så lige ud af idag, at Izzie blir utryg ved at være på så stor en træningsplads med så mange hunde og mennesker :( hun havde halen mellem benene det meste af dagen. Hvordan får jeg lige vendet hende til det??

 

Er det urimeligt at spørge trænerne om lov til at komme og observere når de træner, så ens hund kan vende sig til det?? :vedikke:

 

Nu ved jeg ikke, hvor mange der var til DMi dag, men jeg går ud fra, at der var en del flere, end der er til en almindelig agilitytræningsgang. :blink: I har da gået til noget træning tidligere, har I ikke? Hvordan tog Izzie det?

 

Men det er da en fin idé, hvis du kan få lov til at komme ud at observere nogle træningsgange, før I starter. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke, hvor mange der var til DMi dag, men jeg går ud fra, at der var en del flere, end der er til en almindelig agilitytræningsgang. :blink: I har da gået til noget træning tidligere, har I ikke? Hvordan tog Izzie det?

 

Men det er da en fin idé, hvis du kan få lov til at komme ud at observere nogle træningsgange, før I starter. :-)

 

Joo der var pænt mange idag :engel: men håber jo på at kunne konkurrere med den lille skid engang :genert: så kommer der vel også mange mennesker til dét!?

 

Jo vi gik til almindelig lydighed i Givskud hos assist4dogs, men der var ikke ret mange hunde dér :vedikke: men for faen da hun var god :lun: vi fik jo også afprøvet lidt begynder agility og hun fangede bare det hele SÅ hurtigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joo der var pænt mange idag :engel: men håber jo på at kunne konkurrere med den lille skid engang :genert: så kommer der vel også mange mennesker til dét!?

 

Jo, men så har hun måske allerede vænnet sig mere til det, for der har hun jo gået til træning et stykke tid, hvor der er flere hunde af gangen, end hun er vant til. :vedikke: Selvfølgelig er det ikke det samme, men...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, men så har hun måske allerede vænnet sig mere til det, for der har hun jo gået til træning et stykke tid, hvor der er flere hunde af gangen, end hun er vant til. :vedikke: Selvfølgelig er det ikke det samme, men...

 

Kan godt se pointen :hmm: Det må i hvertfald være en del af løsningen :engel: må jo så bare forsøge at tage ud til stævner og sådan noget mere så hun kan vende sig til hele stemningen og alle hundene :hmm:

 

Har bestilt en sporline, for så kan vi jo øve indkald mens vi øver miljø træning i nærheden af andre hunde jo :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Så har jeg lidt overskud til at skrive om vores (min hund og i høj grad min :blink:) træning.

 

I mandags nåede vi lige at sætte banen op og jeg fik løbet en gang - også måtte vi aflyse pga. vejret. Det var simpelthen frygtelig vejr + at opryddet er et afvandningsområde, så i løbet af 30 time stod det under en ½ m. vand :shock:

 

Det går ellers rigtig godt i KAF. Det er nogle super gode instruktører med en rigtig god og positiv indgangsvinkel til træningen: hvis ekvipagen (siger man det om hund og handler eller er det kun i hesteverden?) laver fejl, så er det (oftest) førens skuld/dårlig handling og hunden skal roses fordi den faktisk gør hvad handleren siger, der er ingen som råber af deres hunde, det er der ingen grund til hvis man blot giver kommanden i på det rette tidspunkt mv. Det bevirker at der er en afslappet stemning til træningen og hundene :5up: Dette er sikkert også grunden til at min mor og hendes hund Lyssa kan gå til træning hernede, (Lyssa stresser ekstrem hurtigt og er ikke til at få kontakt til når hun når op i "det røde felt" = hun spæner rundt ude af kontrol), men her kan normalt koncentere sig om opgaven og bliver hos min mor :banan:

 

Holdet jeg går på er dog lidt rigeligt let for mig og Ronja idet det er et hvalpefortsætter hold, men jeg har valgt at være på dette hold fordi det

 

1)ligger umiddelbart efter hvalpeholdet hvor hasselnødden går (og det er en 65 km. køretur for at komme der op)

2) og jeg tænkte at man ikke kunne få nok træning i basic handling - specielt en handlings spasser som mig :genert::mrgreen:

 

 

Denne træning står i skrap kontrast til det andet træning jeg går til :???:

 

Jeg synes Røvertøsens og min træning går godt. Vi er i fuld højde på A og balance. Hun er helt tryg ved alle forhindringerne og pæn hurtig på banen - ialt fald i starten af timen, hun kan nemlig ikke "holde" til en hel træningsgang i samme tempo. Handling er også kommet på nu og i fredags blev vi grundigt udfordret synes jeg.

 

Så på dette område er jeg tilfreds :5up:

 

Hvad jeg ikke er spor tilfreds med er tonen og stemningen på pladsen. Holdet før os er et konkurrence hold og her råber og skriger man af hundene - og fejl er oftest hundens skuld.

 

På det hold jeg går på bliver der også råbt af hundene og flere hunde er oftest lettere ude af kontrol, den ene hund stikker af hver gang der udsigt til spring (... men gå til agility det skal den fandme bare gøre, selv om den flere gange under hver træningsgang stikker af i lav holdning :damn:).

 

Håndteringen af hundene kan være meget grov - især fra trænerens side. Flere af hundene bliver fysisk korrigeret hvis de laver fejl og værger de, f.eks. ved hjulet så bliver de smidt igennem.

Jeg har før omtalt at en hanhund første gang bliv "sat grundigt på plads" af træneren fordi ejeren ikke kunne styre den.

Det skete igen sidste gang: en tæve var i temmelig "højt humør" og spændede rundt når føren skulle løbe med den, oftest løb den ned til træneren for at sige dav, fremfor at efterkomme førenes kalden.

Resultat: træneren sætter den grundigt på plads = løfter den op fra jorden i kindskægget og ryster den så den skriger. Det er jo nødvendigt at lære den at opfører sig ordentligt og den bliver ikke bange over dette :cry:

 

Røvertøsen har aldrig fået en hård behandling der nede - for det første fordi der ikke er grund til det (forstå mig ret - fra trænerenes synspunkt) også tror jeg også de fornemmer: hold dig væk fra mig af! - men sidst stod vi og trænede lidt slalom og tøsen blev så påvirket og behandlingen af denne hund at hun stod helt af = ville ikke tage slalommen og/eller mine guffere. Jeg fik lige ro på og gennemførte et par gange til på slalommen for at hun ikke skulle få en dårlig associasion til den - og satte hende så op i bilen.

 

Nu er jeg så bare i et dilemma:

 

Jeg kan rigtig godt lige at løbe agility og mandags holdet giver ikke udfordring nok, men træningen på det andet hold indebærer nogle ting jeg ikke kan stå inden for.

 

Så skal jeg vælge at sige dette til træneren (og "glemme" at betale for træningen, som jeg endnu ikke har gjort :engel:) eller skal jeg fortsætte og kører mit eget løb som hidtil???

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...