Hop til indhold

Agilitykonkurrencer (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,3k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det er nu heller ikke fordi jeg synes at det skulle være en fast del af træningen, eller at man skal bruge en halv time på det ;-) Men jeg synes altså personligt, at det ville være vildt sært, hvis min træner aldrig havde snakket med min hund! :vedikke:¨

 

 

Jeg kommer altid i allerhelvedes god tid træning - en halv time før - så der er masser af mulighed for at nå at snakke med mit kræ... Når jeg selv underviser hilser jeg som regel på hunde og ejere efterhånden som de ankommer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil altså give Amocca ret - jeg synes også der er underligt at den træner jeg har gået hos i over et år, aldrig har klappet Nana på hovedet og sagt: "Davs med dig, Nana"

 

Det er ikke noget jeg går og tænker over, eller føler mig generet af.

Jeg synes bare det er sært (når jeg selv har svært ved at holde fingrene væk fra andres hunde :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu træner jeg (desværre) ikke nogen steder - men hvis jeg gjorde, ville jeg faktisk sætte pris på, at træneren ikke gjorde for meget ud af min hund! Almindelig interesse og et nus, hvis vi sidder og snakker er fint - men ikke mere. Jeg forsøger ihærdigt at forbyde de andre på træningspladserne at give hende godbidder - det virker fint i schæferhundeklubben (tror ikke det er noget folk gør i), men slet, slet ikke i Sabro! Der er ligesom en tradition for, at folk skal hælde mad i alt, der tigger om det.... tigger de ikke, bliver maden bare spredt som fodersøg i stedet :mrgreen:

 

Jeg er selv forholdsvis god til at overholde mine egne regler - giver ikke godbidder og hilser forholdsvis kort på hundene. Jeg er dels dommer og sidder også ganske ofte som ringsekretær - og det kan godt være lidt dumt når hundene så er til prøve....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu træner jeg (desværre) ikke nogen steder - men hvis jeg gjorde, ville jeg faktisk sætte pris på, at træneren ikke gjorde for meget ud af min hund! Almindelig interesse og et nus, hvis vi sidder og snakker er fint - men ikke mere. Jeg forsøger ihærdigt at forbyde de andre på træningspladserne at give hende godbidder - det virker fint i schæferhundeklubben (tror ikke det er noget folk gør i), men slet, slet ikke i Sabro! Der er ligesom en tradition for, at folk skal hælde mad i alt, der tigger om det.... tigger de ikke, bliver maden bare spredt som fodersøg i stedet :mrgreen:

 

Jeg er selv forholdsvis god til at overholde mine egne regler - giver ikke godbidder og hilser forholdsvis kort på hundene. Jeg er dels dommer og sidder også ganske ofte som ringsekretær - og det kan godt være lidt dumt når hundene så er til prøve....

 

I teorien ja, men i praksis, så skal hunden efter min mening gerne kunne abastrahere fra den slags, når den er "på arbejde".. Og derfor må mine hunde gerne få godbidder, fra gud og hver mand, hvis der ikke skal mere til at ødelægge deres koncentration eller what ever, så er det efter min mening ikke ikke god nok kontakt til sin hund ;-)

 

Men det er jo så min holdning som angår mine egne hunde, men af hensyn til de mange andre, som ikke har samme holdning, syntes jeg naturligvis at det er fornuftigt nok at du, med dit hverv som dommer og ringsekratær, ikke går og hælder godbidder i alle hunde du møder.

 

Og som side bemærkning, så kan jeg egentlig ikke lige se, hvad det at nogle af os syntes at det er underligt med trænere der ikke gider at hilse på ens hund, har med godbidder at gøre??

Link til indlæg
Del på andre sites

guffer giver jeg nu heller ikke (kursisters) hunde... (synes nu også det er noget helt andet end at hilse) men "hej, det er godt at se dig fido" - det får de... men det er nok bare min egen holdning for hvordan jeg selv synes jeg gerne vil have det der hvor jeg træner :genert:

 

Nu har jeg jo selv oplevet 1 gang, at Karla smuttede ind og sagde "heeeej min elskede Thomas", da han var dommer til en DGI konkurrence lige da vi begyndte at løbe konkurrencer... Det var selvfølgelig lidt "dumt", men også meget sødt :genert:

 

Har aldrig oplevet det sidenhen, heller ikke selvom Thomas har været vores dommer i rigtigt mange konkurrencer siden...

 

Jeg har aldrig oplevet at træneren ikke hilste på min hund og jeg ville selv have problemer med ikke at hilse på folks hunde når de ankommer... men det kan da sagtens tænkes, at nogle helst vil være fri... :vedikke: Det kan jeg da ihvertfald se her i tråden ;-)

 

Det er bare aldrig faldet mig ind, at det kunne ske (så naiv er jeg - alt hvad der sker i "min verden" er sådan som det er i hele verden :mrgreen:). Derfor blev jeg lidt chokeret over det statement der startede denne diskussion... er blevet lidt klogere nu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser gerne, at folk snakker med Smilla på træningspladsen - hun er jo MEGET social og alle gode oplevelser på træningspladsen hilser vi velkomme. :mrgreen: Hun glæder sig altid heelt vildt til når vi skal ud og træne. (Lidt for meget - her til aften var vi lige forbi ridehallen, hvor de andre træner ag (Smilla kan jo ikke være med, d hun er halt) og da vi kom tilbage til bilen havde hun ædt sig gennem mesh-buret. :shock: Hun har aldrig bidt noget som helst i stykker før, troede ikke hun havde det i sig!!) :oops:

 

Jeg er omvendt også meget påpasselig med, at hun kun får gode oplevelser på træningspladsen. Så er lidt varmsom med andre hunde, som f.eks bliver lidt voldsomme/ pågående. Fx hanhunde.

 

Som hvalp havde vi flere episoder, hvor hun synes hun skulle hen og opsøge bestemte mennesker, men det er ikke et problem længere. Og når manden trænede med hende og jeg var mig kunne hun også (førhen) rigtig tit finde på at søge hen til mig, men jeg tror det er en træningssag og det er kun godt hun blev udsat for de forstyrrelser.

 

Jeg hilser ofte på hunde på træningspladsen og sidder ofte og passer/ hygger med dem mens ejerne går banegennemgang eller underviser- efter ejernes ønske. Det er der heller ingen problemer med (tit bliver jeg også udstyrret med guffere). Men jeg fodrer aldrig nogle hunde fra min egen lomme, det synes jeg måske også er lidt uhøfligt.. (selv om det er ment i god mening, når folk gør det selvfølgelig). ;-)

 

Jeg tror egentlig også tit jeg hilser på andre folks hunde som en slags anerkendelse af ejerne, ligesom når man snakker til andre folks børn. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg elsker alle folk der gider give mine "børn" opmærksomhed :hjerte:

 

Ogsaa mig.:hjerte: Selvom jeg liige skulle vende mig til at svare paa det samme sporgsmaal utallige gange ' Ja, de er hunde' og 'ja, de er afghanske mynder'. Nu er jeg vant til det:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Så kan kursisterne jo bare lære at komme i god tid!!! :mrgreen: Vi har på holdene medregnet tid for at bygge baner - måske skulle vi også sætte tid af til "hundenusning"..? :hmm::klap:

 

Helt sikkert vil jeg mene. Hundenusning, specielt af fremmede, er simpelthen en totalt undervurderet del, mener jeg:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

I teorien ja, men i praksis, så skal hunden efter min mening gerne kunne abastrahere fra den slags, når den er "på arbejde".. Og derfor må mine hunde gerne få godbidder, fra gud og hver mand, hvis der ikke skal mere til at ødelægge deres koncentration eller what ever, så er det efter min mening ikke ikke god nok kontakt til sin hund ;-)

 

Men det er jo så min holdning som angår mine egne hunde, men af hensyn til de mange andre, som ikke har samme holdning, syntes jeg naturligvis at det er fornuftigt nok at du, med dit hverv som dommer og ringsekratær, ikke går og hælder godbidder i alle hunde du møder.

 

Og som side bemærkning, så kan jeg egentlig ikke lige se, hvad det at nogle af os syntes at det er underligt med trænere der ikke gider at hilse på ens hund, har med godbidder at gøre??

 

I "min" verden hænger hilse og godbidder åbenbart tæt sammen - da det er hvad jeg ser folk gøre.... men nu har jeg så også en meget, meget madglad og tiggende lille hund, der gerne bakker ind på plads hos gud og hver mand, når hun har fri..... det er jo ikke sådan, at hun løber fra mig, når vi arbejder, men hvis hun har "fri" så tigger hun - og får en masse ud af det.... og det ønsker jeg egentlig ikke :vedikke: Dels fordi vægt er et issue og dels fordi jeg synes det sjove (læs = velsmagende) skal ske sammen med mig.... men måske det er mig, der er sær?

 

Jeg har jo sociale og velfungerende hunde, der godt vil hilse på folk - så har egentlig ikke rigtig forstået, hvorfor der skal følge en godbid (eller 20) med, når folk hilser på dem?

Link til indlæg
Del på andre sites

I "min" verden hænger hilse og godbidder åbenbart tæt sammen - da det er hvad jeg ser folk gøre.... men nu har jeg så også en meget, meget madglad og tiggende lille hund, der gerne bakker ind på plads hos gud og hver mand, når hun har fri..... det er jo ikke sådan, at hun løber fra mig, når vi arbejder, men hvis hun har "fri" så tigger hun - og får en masse ud af det.... og det ønsker jeg egentlig ikke :vedikke: Dels fordi vægt er et issue og dels fordi jeg synes det sjove (læs = velsmagende) skal ske sammen med mig.... men måske det er mig, der er sær?

 

Jeg har jo sociale og velfungerende hunde, der godt vil hilse på folk - så har egentlig ikke rigtig forstået, hvorfor der skal følge en godbid (eller 20) med, når folk hilser på dem?

 

Det kan jeg ikke svare på, for det gør det altså ikke i min verden også derfor jeg undrede mig over dit forrige indlæg ;-)

 

Jeg giver faktisk stortset heller aldrig andres hunde godbidder, men jeg er rimeligt ligeglad med om andre folk giver mine hunde godbidder, uanset om de er sociale i forvejen, men det er jo smag og behag, men for mig hænger det at hilse på en hund, altså ikke nødvendigvis sammen med godbidder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

I "min" verden hænger hilse og godbidder åbenbart tæt sammen - da det er hvad jeg ser folk gøre.... men nu har jeg så også en meget, meget madglad og tiggende lille hund, der gerne bakker ind på plads hos gud og hver mand, når hun har fri..... det er jo ikke sådan, at hun løber fra mig, når vi arbejder, men hvis hun har "fri" så tigger hun - og får en masse ud af det.... og det ønsker jeg egentlig ikke :vedikke: Dels fordi vægt er et issue og dels fordi jeg synes det sjove (læs = velsmagende) skal ske sammen med mig.... men måske det er mig, der er sær?

 

Jeg har jo sociale og velfungerende hunde, der godt vil hilse på folk - så har egentlig ikke rigtig forstået, hvorfor der skal følge en godbid (eller 20) med, når folk hilser på dem?

 

Duffy er også ekstreem hurtig til at finde søde mennesker med guffere når vi er til træning... Har prøvet at sige til folk at det helst kun er mig som skal fodre hende med lækkerier til træning men især begynderholdet lige før os er ikke helt så go'e til modstå Duffy's ihærdige tilnærmelser :engel:

 

Hos os er vores træner helt vildt sød til at snakke med vores hunde - og os :-D

 

Når vi bygger bane har vi samtidig hundefrikvater, så man må sige at vi er meget sociale i vores klub :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu træner jeg (desværre) ikke nogen steder - men hvis jeg gjorde, ville jeg faktisk sætte pris på, at træneren ikke gjorde for meget ud af min hund! Almindelig interesse og et nus, hvis vi sidder og snakker er fint - men ikke mere. Jeg forsøger ihærdigt at forbyde de andre på træningspladserne at give hende godbidder - det virker fint i schæferhundeklubben (tror ikke det er noget folk gør i), men slet, slet ikke i Sabro! Der er ligesom en tradition for, at folk skal hælde mad i alt, der tigger om det.... tigger de ikke, bliver maden bare spredt som fodersøg i stedet :mrgreen:

 

Jeg er selv forholdsvis god til at overholde mine egne regler - giver ikke godbidder og hilser forholdsvis kort på hundene. Jeg er dels dommer og sidder også ganske ofte som ringsekretær - og det kan godt være lidt dumt når hundene så er til prøve....

 

Ej undskyld, men er flad af grin :lol:

 

Har præcis det samme problem når jeg er til træning :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det snart er en uge siden, er jeg altså nødt til at prale lidt med vores Vilhelsmborg-resultater.

 

Mingus var intet mindre end fantastisk:lun:

 

Det var vores 2. officielle konkurrence, og for første gang var vi med i åben klasse = 2 x disk, begge på tunnelindgange.

Han løb ellers ufatteligt pænt, jeg var meget overrasket. Dog kunne man tydeligt mærke at han ikke var vant til at springe den højde.

 

Da vi kom til AG 1, var han meget træt. Han løb langsommere end normalt, men præsterede at løbe fejlfrit :banan:

Vi fik dog tidsfejl, pga. hans enormt langsomme slalom. Men den var fejlfri, hvilket jeg er sindssygt glad for.

I SP 1 var han endnu mere træt, og vi fik 10 fejl, vist nok i slalom. Desuden tidsfejl.

 

Alt i alt blev han nr. 4 i AG 1 og nr. 9 i SP 1, ud af hele 19 hunde :banan::banan::banan:

Jeg var bare så stolt af ham :lun:

 

Vores AG 1 løb blev optaget, den uploader jeg lige når jeg får fat i den.

Har allerede planlagt de næste mange konkurrencer vi skal til!

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det snart er en uge siden, er jeg altså nødt til at prale lidt med vores Vilhelsmborg-resultater.

 

Mingus var intet mindre end fantastisk:lun:

 

Det var vores 2. officielle konkurrence, og for første gang var vi med i åben klasse = 2 x disk, begge på tunnelindgange.

Han løb ellers ufatteligt pænt, jeg var meget overrasket. Dog kunne man tydeligt mærke at han ikke var vant til at springe den højde.

 

Da vi kom til AG 1, var han meget træt. Han løb langsommere end normalt, men præsterede at løbe fejlfrit :banan:

Vi fik dog tidsfejl, pga. hans enormt langsomme slalom. Men den var fejlfri, hvilket jeg er sindssygt glad for.

I SP 1 var han endnu mere træt, og vi fik 10 fejl, vist nok i slalom. Desuden tidsfejl.

 

Alt i alt blev han nr. 4 i AG 1 og nr. 9 i SP 1, ud af hele 19 hunde :banan::banan::banan:

Jeg var bare så stolt af ham :lun:

 

Vores AG 1 løb blev optaget, den uploader jeg lige når jeg får fat i den.

Har allerede planlagt de næste mange konkurrencer vi skal til!

 

Hvor sejt Louise :banan: ih, ville virkelig ønske jeg havde været der og set det.... Egentlig burde vi have startet en ny tråd... . den her er meeeega lang nu.... :hmm:

 

Vi gælder os vildt meget til video!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis der er nogen herinde, der alligevel skal ned til kæledyrsmessen i Fredericia, så afholder Tutti-pet agility konkurrencer begge dage - link til indbydelsen:

 

Agility landsdækkende

 

jeg overvejer at løbe der om søndagen, for at prøve at løbe på gulvtæppe, det har vi aldrig prøvet før... men har stadig ikke fået afgjort om jeg skal på Banekursus hos Morten Hansen endnu.... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

I "min" verden hænger hilse og godbidder åbenbart tæt sammen - da det er hvad jeg ser folk gøre.... men nu har jeg så også en meget, meget madglad og tiggende lille hund, der gerne bakker ind på plads hos gud og hver mand, når hun har fri..... det er jo ikke sådan, at hun løber fra mig, når vi arbejder, men hvis hun har "fri" så tigger hun - og får en masse ud af det.... og det ønsker jeg egentlig ikke :vedikke: Dels fordi vægt er et issue og dels fordi jeg synes det sjove (læs = velsmagende) skal ske sammen med mig.... men måske det er mig, der er sær?

 

Jeg har jo sociale og velfungerende hunde, der godt vil hilse på folk - så har egentlig ikke rigtig forstået, hvorfor der skal følge en godbid (eller 20) med, når folk hilser på dem?

 

 

:oops::oops::oops::oops:

 

Jeg har vist givet dine tøser en hel dagsration kylling en dag :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom det snart er en uge siden, er jeg altså nødt til at prale lidt med vores Vilhelsmborg-resultater.

 

Mingus var intet mindre end fantastisk:lun:

 

Det var vores 2. officielle konkurrence, og for første gang var vi med i åben klasse = 2 x disk, begge på tunnelindgange.

Han løb ellers ufatteligt pænt, jeg var meget overrasket. Dog kunne man tydeligt mærke at han ikke var vant til at springe den højde.

 

Da vi kom til AG 1, var han meget træt. Han løb langsommere end normalt, men præsterede at løbe fejlfrit :banan:

Vi fik dog tidsfejl, pga. hans enormt langsomme slalom. Men den var fejlfri, hvilket jeg er sindssygt glad for.

I SP 1 var han endnu mere træt, og vi fik 10 fejl, vist nok i slalom. Desuden tidsfejl.

 

Alt i alt blev han nr. 4 i AG 1 og nr. 9 i SP 1, ud af hele 19 hunde :banan::banan::banan:

Jeg var bare så stolt af ham :lun:

 

Vores AG 1 løb blev optaget, den uploader jeg lige når jeg får fat i den.

Har allerede planlagt de næste mange konkurrencer vi skal til!

 

Flot :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...