Dinah Skrevet Oktober 2, 2010 Rapporter Share Skrevet Oktober 2, 2010 Rosita har været ret urolig, rystet, ikke sovet, knurret af min svigermor og endelig for 10 minutter siden kom der hul og svar på reaktionerne: Ren vandafføring. Jeg er alene pt med ungerne og når næppe ned på Bytorvet efter zoolac eller pro-kolin inden de lukker:evil: Har heller ikke ris eller kylling:stupid: fandt denne opskrift: (Har I erfaringer med denne)??? Havresuppe 1 dl havregryn 4 dl vand en lille bitte knivsspids salt knapt ½ teskefuld sukker Koges til en tyk suppe, men før grød-stadiet. 3-4 teskefulde flere gange om dagen, gerne hver time til halvanden. Kogt afkølet vand i vandskålen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Det skulle hjælpe, hvis du kan få det i hende... Karla nægter pure - jeg har forsøgt... Kun ris og kylling ryger ned her i huset ved dårlig mave.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Nej, men den er helt klart forsøget værd.. Bette pus.. God bedring til hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Ellers så forsøg dig med udkogt pasta (uden salt) og så en eller anden mild smag, har du noget tun i vand, fiskeboller eller lign. bare lige nok til at give smag. God bedring med hende :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Hej, God bedring med hende-havresuppe er godt for dårlige maver, så jeg håber at du kan få lidt i hende. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Jeg ville faste den et døgn, altså give mave /tarm ro , inden jeg gik på skånekost. Mener man sier havregrynene fra i starten. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Nåh, lille pus dog. :ae: God bedring til hende. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Først god bedring :ae: Det hjalp lidt på Aslans mave når vi kunne få havregrød i ham, men altså, han ville så også kun spise det max to gange Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 Jeg ville faste den et døgn, altså give mave /tarm ro , inden jeg gik på skånekost. Det ville jeg også... God bedring med mavsen. MVH Korvis Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Oktober 2, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 2, 2010 God bedring. Jeg ville også starte med at faste, men sørge for at den får indtaget noget vand. Selvfølgelig ikke overdrevet, bare være sikker på at den drikker noget. Kender ikke noget til havregrøden, men du kan jo ringe til dyrlægevagten og få et råd. Det lyder som om hun måske har ondt i maven? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 tak for jeres hjælp igår:banan: Hun gad da bare slet ikke havresuppe:mrgreen:, så hun fastede indtil imorges, hvor hun kunne slå ihjel for mad :klap: (hun fik ris med lidt tunsaft) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Cola har også en god effekt på totaltyndskid. Jeg har med held lavet havresuppe hvor vand er erstattet af Cola, der behøves ikke tilsættes sukker, for det skal IKKE være Cola light. Visse sukkererstatninger kan give tynd mave, og kan desuden være far,ige for hunde. Havresuppe lavet på cola har jeg ikke haft problemer med at få i hundene, og det smager egentlig ikke så skrækkeligt som man skulle tro. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Oktober 3, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 tak for jeres hjælp igår:banan: Hun gad da bare slet ikke havresuppe:mrgreen:, så hun fastede indtil imorges, hvor hun kunne slå ihjel for mad :klap: (hun fik ris med lidt tunsaft) Hvad kommer der ud den anden vej?? Er myldermaven stoppet? De små hunde kan nemlig blive voldsomt dehydrerede i løbet af 1-2 døgn.. Hvis du snakker med dyrlægevagt, så husk at sige at det er en chihuahua. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Oktober 3, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret Oktober 3, 2010 Hvad kommer der ud den anden vej?? Er myldermaven stoppet? De små hunde kan nemlig blive voldsomt dehydrerede i løbet af 1-2 døgn.. Hvis du snakker med dyrlægevagt, så husk at sige at det er en chihuahua. :stupid: nårh ja, det glemte jeg jo lige at skrive. Der kom en lille næsten fin aff. i morges:slem: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst teflonhat Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Jeg kender ikke den konkrete opskrift, men fik noget lignende at vide, da jeg i sommer havde min bettehvalp akut til dyrlæge, fordi han (hvalpen altså) kastede op, havde tynd mave og hverken ville spise eller drikke - i 28 graders varme. Dyrlægen var godt nok noget af en speciel gut (den gamle skole), men foreskrev havresuppe af 1 spiseskefuld havregryn til 1 liter vand. Nu fik min hvalp så sukkervand sprøjtet i nakken ("så kan han da ikke kaste DET op," som dyrlægen lidt anklagende sagde), men jeg mener hverken der skulle tilsættes sukker eller salt. Det var ikke så populært, men for det første blev det tvunget indenbords til at begynde med, og for det andet vankede der jo ikke andet (heller ikke vand...), så det lykkes. Hund reddet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret Oktober 5, 2010 Rapporter Share Besvaret Oktober 5, 2010 Til en anden gang, så laver jeg bare havregrøden sådan som det står på pakken, og så drysser jeg enten sukker over når det er færdigt, eller blander det med A38. Sidst (hvor jeg havde glemt at tage mad ud af fryseren) fik han havregrød med A38 og makral i tomat. Dét smagte godt :mums: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts