Hop til indhold

havresuppe - akut!!!

Dinah
 Share

Recommended Posts

Rosita har været ret urolig, rystet, ikke sovet, knurret af min svigermor og endelig for 10 minutter siden kom der hul og svar på reaktionerne: Ren vandafføring. Jeg er alene pt med ungerne og når næppe ned på Bytorvet efter zoolac eller pro-kolin inden de lukker:evil:

Har heller ikke ris eller kylling:stupid:

fandt denne opskrift: (Har I erfaringer med denne)???

Havresuppe

1 dl havregryn

4 dl vand

en lille bitte knivsspids salt

knapt ½ teskefuld sukker

Koges til en tyk suppe, men før grød-stadiet.

3-4 teskefulde flere gange om dagen, gerne hver time til halvanden.

Kogt afkølet vand i vandskålen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Cola har også en god effekt på totaltyndskid.

Jeg har med held lavet havresuppe hvor vand er erstattet af Cola, der behøves ikke tilsættes sukker, for det skal IKKE være Cola light. Visse sukkererstatninger kan give tynd mave, og kan desuden være far,ige for hunde.

Havresuppe lavet på cola har jeg ikke haft problemer med at få i hundene, og det smager egentlig ikke så skrækkeligt som man skulle tro.

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for jeres hjælp igår:banan:

Hun gad da bare slet ikke havresuppe:mrgreen:, så hun fastede indtil imorges, hvor hun kunne slå ihjel for mad :klap: (hun fik ris med lidt tunsaft):madtid:

Hvad kommer der ud den anden vej?? Er myldermaven stoppet? :???:

De små hunde kan nemlig blive voldsomt dehydrerede i løbet af 1-2 døgn..

Hvis du snakker med dyrlægevagt, så husk at sige at det er en chihuahua.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad kommer der ud den anden vej?? Er myldermaven stoppet? :???:

De små hunde kan nemlig blive voldsomt dehydrerede i løbet af 1-2 døgn..

Hvis du snakker med dyrlægevagt, så husk at sige at det er en chihuahua.

:stupid: nårh ja, det glemte jeg jo lige at skrive. Der kom en lille næsten fin aff. i morges:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst teflonhat

Jeg kender ikke den konkrete opskrift, men fik noget lignende at vide, da jeg i sommer havde min bettehvalp akut til dyrlæge, fordi han (hvalpen altså) kastede op, havde tynd mave og hverken ville spise eller drikke - i 28 graders varme.

Dyrlægen var godt nok noget af en speciel gut (den gamle skole), men foreskrev havresuppe af 1 spiseskefuld havregryn til 1 liter vand. Nu fik min hvalp så sukkervand sprøjtet i nakken ("så kan han da ikke kaste DET op," som dyrlægen lidt anklagende sagde), men jeg mener hverken der skulle tilsættes sukker eller salt. Det var ikke så populært, men for det første blev det tvunget indenbords til at begynde med, og for det andet vankede der jo ikke andet (heller ikke vand...), så det lykkes. Hund reddet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Til en anden gang, så laver jeg bare havregrøden sådan som det står på pakken, og så drysser jeg enten sukker over når det er færdigt, eller blander det med A38.

Sidst (hvor jeg havde glemt at tage mad ud af fryseren) fik han havregrød med A38 og makral i tomat. Dét smagte godt :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites