Hop til indhold

Fedtknude - forhåbentlig....


Doberfan
 Share

Recommended Posts

Min 9-årige tæve, Sadie, har en del fedtknuder, som alle er blevet testet. De fleste er max på størrelse med en overskåret valnød, men her de sidste dage er en af dem blevet større, næsten på størrelse med en overskåret tennisbold. Fik dyrlægen til at tage en prøve i dag. Normalt er der kun fedtvæv i sådan en, men i denne her var der også blod, og det er tilsyneladende nogle gange aneldning til bekymring. Nogen der har erfaringer med den slags?

 

Får svar fra laboratoriet i morgen. Kunne godt bruge lidt krydsede fingre, hvis der er nogen der gider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Min 9-årige tæve, Sadie, har en del fedtknuder, som alle er blevet testet. De fleste er max på størrelse med en overskåret valnød, men her de sidste dage er en af dem blevet større, næsten på størrelse med en overskåret tennisbold. Fik dyrlægen til at tage en prøve i dag. Normalt er der kun fedtvæv i sådan en, men i denne her var der også blod, og det er tilsyneladende nogle gange aneldning til bekymring. Nogen der har erfaringer med den slags?

 

Får svar fra laboratoriet i morgen. Kunne godt bruge lidt krydsede fingre, hvis der er nogen der gider.[/QU OTE]

 

 

:x2::x2::x2::x2: sådan, og lige et par mere:x2::x2::x2::x2::x2::x2: håber imorgen bliver god!:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min Freya har også haft en del af den slags - hun er også 9 år. Men den ene der voksede var gudskelov "bare" en der var fyldt med betændelse. Der kom også blod ud først, men så sidenhen væltede det ud med betændelse fra den.

 

Nu bliver det ulækkert - det lignede seriøst skinkesalat det der kom ud - og noget af det lignede små benstykker og de var hårde.. Føøøøj siger jeg bare...

 

Hun fik et "skud" i nakken hos dyrlægen og jeg fik noget at smøre hende med og 5 dage efter var det helt væk igen :blink:

 

Men pøj pøj pøj med din hund :x2::x2::x2::x2::x2::x2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min 9-årige tæve, Sadie, har en del fedtknuder, som alle er blevet testet. De fleste er max på størrelse med en overskåret valnød, men her de sidste dage er en af dem blevet større, næsten på størrelse med en overskåret tennisbold. Fik dyrlægen til at tage en prøve i dag. Normalt er der kun fedtvæv i sådan en, men i denne her var der også blod, og det er tilsyneladende nogle gange aneldning til bekymring. Nogen der har erfaringer med den slags?

 

Får svar fra laboratoriet i morgen. Kunne godt bruge lidt krydsede fingre, hvis der er nogen der gider.

 

 

Hvor sidder den henne?

 

--Sådan en fedtknude sidder jo som regel meget yderligt, og hvis den bliver trykket eller rykket i, eller kradset i, så KAN der jo opstå en lille skade på et blodkar under huden.. Og hvis blødningen ikke stopper igen så vil den jo få knuden til at vokse..

Så sandsynligvis ER det stadig bare en fedtknude, hvis den ligner de andre. Den skal bare fjernes, for den sidder måske et sted, hvor den generer Sadie.

 

Min gamle tæve havde fedtknuder de sidste mange år af hendes 13-årige liv. Da hun var omkring 10 fik hun kradset hul på en stor en, der sad under brystkassen. Den blev fjernet i lokalbedøvelse og beroligende sprøjte mens jeg stod og holdt hende i poten. Altså uden egentlig narkose på grund af hendes alder.

 

:x:--Men de krydsede fingre får du da alligevel, for det KAN jo være værre... :x: --Jeg tror det bare ikke. Ikke, hvis hun ellers er sund og rask.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, allesammen.

 

Ascha, du har bestemt ret, men jeg tror egentlig det er mig der er mere bekymret end dyrlægen lige denne gang. :oops:

 

Birgitta, knuden sidder på brystkassen, lige bag albuen på venstre forben, og det er helt sikkert muligt at hun har kradset i den, da hun har allergi, og brystkassen er et sted der ofte klør. Så det lyder meget sandsynligt hvad du beskriver - tak for beroligelsen!!

 

Jeg vil opdatere, så snart jeg hører nyt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak, allesammen.

 

Ascha, du har bestemt ret, men jeg tror egentlig det er mig der er mere bekymret end dyrlægen lige denne gang. :oops:

 

Birgitta, knuden sidder på brystkassen, lige bag albuen på venstre forben, og det er helt sikkert muligt at hun har kradset i den, da hun har allergi, og brystkassen er et sted der ofte klør. Så det lyder meget sandsynligt hvad du beskriver - tak for beroligelsen!!

 

Jeg vil opdatere, så snart jeg hører nyt.

 

 

Dér sad Ronjas fedtknude osse... ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...