Hop til indhold

Hvorfor hedder Fido, Fido?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Vi sad og så Asterix tegnefilm med vores datter inden vi skulle ud og hente ham hos opdrætter. På vej hjem i bilen sad vi jo så og snakkede navne, jeg synes det kunne være sjovt hvis han kom til at hedde Asterix men det blev hurtigt nedstemt af datteren :fornaermet:.

 

Så måtte det jo være en Obelix, det passede også super til ham fordi han var den stærkeste i kuldet :-D. Opdrætter var imponeret over at han i en ret tidlig alder kunne trække sig op i sofaen.

Obelix var vi heldigvis allesammen enige om så sådan blev det.... Vi har så senere fået en lille kat som hedder Asterix :klap:. Dyrelægen var FLAD af grin da jeg ringede og bestilte tid til kattens første vaccine og oplyste navnet.. Ja ja vi er åbenbart ikke så opfindsomme herhjemme :rolleyes:.

 

applause.gif

 

:klap::lol:

 

Nike er den græske sejrs gudinde, Athena, derimod, er gudinde for krig, håndværk og kunst. Undskyld, men studerer oldstidskunstskab, så den sprang lige i øjnene :oops:

 

Lupus er faktisk opkaldt efter sygdommen lupus. De House kyndige vil vide, at det "ALDRIG er lupus". Lidt ala: "Hvem har tisset på gulvet?" "Hmm det er ALDRIG Lupus". Min kærestes idé... :stupid:

Jeg klynger mig til at lupus også betyder ulv :)

 

Jaaa... CANIS Lupus :engel: nu vi splitter ender her :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ved godt at det er et hundeforum, men min svigermors katte har bare de mærkeligste navne. Hun fandt dem i stalden da de var ca. 3 uger gamle og der var ingen mor til dem. Hun tog dem ind og ringede til dyrlægen. De vidste ikke om de ville overleve, men hun fostrede dem op og da dyrlægen skulle vaccinere dem, vidste hun ikke hvad de skulle hedde, så de blev kaldt 1, 2 og 3. Så nu hedder de mis 1, mis 2 og mis 3.

MEGET mærkelige navne, hehe.

Nå undskyld, men synes bare lige det er lidt sjovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

applause.gif

 

:klap::lol:

 

 

 

Jaaa... CANIS Lupus :engel: nu vi splitter ender her :cool:

 

Ifølge min dyrlæge kalder man normalt den Europæriske ulv for Lupus Lupus (i bøgerne Canis Lupus Lupus)... Jeg ved det skam godt, syntes bare at det var en overflødig information, da jeg var ret sikker på at I også vidste det :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Ih hvor er det sjovt at hører om hvorfor og hvordan jeres hunde har fået de navne de har. Især fordi jeg selv sidder og bryder hovedet med mulige navne til den kommende vaps....listen er lang allerede :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Brutus hedder brutus fordi vi på det tidspunkt havde en hund der hed cæsar, og så skulle de lidt ligesom passe sammen.

 

Banannas navn har en lidt længere historie. For det første havde min mor dengang hun var barn passet en skøn hund der hed Bananna og havde altid ønsket sig at få en hund der kom til at hedde det. Jeg var nu ikke helt overbevist. Men så den dag vores gamle hund cæsar døde, var vi i cirkus, og jeg som jo er helt vildt med alle dyr, skulle jo selvfølgelig fotograferes sammen med en søløve. Og det viste sig at den hed Bananna, og der blev vi eninge om at det måtte være skæbnen, og jeg synes heller ikke at der er noget andet navn der passer bedre til hende.

 

De har lidt forskellige kæle navne begge to. Brutus hedder tykke, hr. fedesen, eller nullergøj.

 

Bananna bliver kaldt: Bananse, anna Bananna, lugtegøj, og pruttehunden.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Min gamle hund hed Frisko, fordi hun var en meget energisk hund, og så synes min niece at det var et godt navn til hende, selvom vi fandt ud af at det måske var lidt for maskulint, alle troede hun var en dreng.

 

Begyndte så at lægge mærke til hvad Frisko-ismærket hedder i andre lande, og da vi var i Frankrig hed hun Miko. Vi synes det var et godt navn og det blev brugt lidt som kælenavn til hende, men da vi skulle have vores næste hund, var der ingen tvivl - han skulle hedde Miko;) Så synes vi også lidt at vi kunne mindes Frisko igennem vores nye hund...

 

I Spanien hedder det Frigo, og det kunne godt gå hen og blive det næste navn...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har haft en skotte-blanding som hed Susi.. hun hed alt fra Suzi Quattro, Suzi Skvatrøv, nusi-susi osv.

 

Og en labradorblanding, som hed Fonzie: Han hed Fonzie, TheFonz, Fonsie-fussi-anton, Fuzzi osv.

 

Senere en schæfer, som hed Arco (ARKO) - det var samtidig med at jeg så en film med en spækhugger, som hedder Orca - så jeg byttede lidt rundt på bogstaverne - ved ikke hvorfor - men Arco skulle han bare hedde :lun:

 

Bassil hed Basse da vi hentede ham som 4½ md hos opdrætter.

 

Da han jo er en basse, syntes vi det var lidt søgt. Kæresten har haft en Newfoundlænder som hed Bamse. (Det kalder han så også meget tit Bassil..)

 

Nå - men Basse blev til Bassil, da vi ikke ville alt for langt væk fra det han var vant til.

 

Han bliver kaldt Bassil, basse, bamse, hundemissen, vovse, basserøv møghund og FINN! (så er vi sure når vi når til FINN!)

 

Næste hun(d) skal hedde Rosa - ville egentlig have en Bodil - Bassil og Bodil er bare for tæt på hinanden i tonerne når man skal kalde.. så det bliver en Rosa :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Nu bliver jeg nysgerrig:rolleyes: Hvilke navne hælder du til indtil videre?

 

Uhhha der er mange :) Men her er nogle af favoritterne : Ziggy (Det hælder jeg mest til lige nu fordi det ligger godt i munden) , Darwin (En whippet er jo nærmest indbegrebet af Darwins evolutions teori), Kairo, Diesel, Indy, Wilson, Astro eller Ekko/Echo.....Så der er nok at vælge af :hmm:

 

......Manden synes den skal hedde Mr. Speedo men det har jeg nedlagt veto imod :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det sjovt at lære hvorfor i andre har valgt som i har:)

 

Sheila hed Laura da jeg fik hende:shock: Og selvom jeg ikke havde planer om at ændre det da jeg kørte ud og kiggede på hende, så ændrede jeg planer da det gule turbo dyr kom og overfaldt mig.

En så lækker, graciøs, langbenet turbo hund kunne da ikke hedde Laura!

 

Og især ikke fordi min mor sang avra for laura hele vejen hjem med hende:lol:

Så hun skulle have et andet mere elegant navn og det flere blev prøvet af, men da jeg tidlig morgen lå og kiggede ned på mit guel lyn kom jeg på Sheila (hørt i crocodile dundee) og spurgte hende om hun skulle hedde det? Og så logrede hun og kiggede på mig:lol: Lyder pladder romantisk, men hun havde ikke brug for oplæring i sit navn, hun kunne fra da af;-)

Sheila betyder forøvrigt "pigebarn" Tøsebarn" og det passer så perfekt til hende:hjerte:

 

Mysla hedder Mysla fordi det skulle være et islandsk navn, helst og af dem vi kunne finde kunne vi lide Mysla og Freja, men mysla var mere originalt og der var lidt "lille grå mus" som det betyder over hende som lille;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

Da vi var nede og vælge hvalp, var den yngste til fødselsdag. Så vi valgte, og hun fik lov at bestemme navnet Mille. Når vi nogle gange er i det "skøre" hjørne, kalder vi hende Camilla, aner ikke hvorfor ??:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en tradition om at opkalde mine dyr efter karaterer i film som betyder noget for mig.

 

Nando hedder Nando fordi han er opkaldt efter en af de overlevende i filmen "Vi lever" som gjorde et stort indtryk på mig da jeg var helt ung. Allerede dengang besluttede jeg at min første hund skulle hedde Nando.

 

Den næste hund, som bliver en af Nandos hvalpe, (hvis jeg snart er så heldig at finde en passende tæve) skal hedde Ikran, efter de dyr som dem i Avatar flyver rundt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

God tråd... Eddie er opkaldt efter Eddie the Eagle.. total ringe skihopper.. Min mand synes at vores Eddie så ud som om han havde briller på med hans sorte øjne og det blev så til skihopbriller.. he he.. derfor.

 

Egentlig hedder Eddie : Athos Always on My Mind... meeeen Eddie er da mere cool, synes I ikke.

 

I øvrigt har han mange kælenavne..

Junior Jepsen

E.J.

Eddie Spaghetti

Fætter Eddie

Bulldozeren og mange mange flere...;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var totalt ideforladte da vi skulle finde på et navn til vores kommende hvalp.

Han hedder Cuba på stamtavlen og det er da meget sødt, men det lød ikke helt rigtigt i vores ører.

 

Nogle af vores venner bombarderede os med mere og mindre seriøse forslag bl.a. Obama og Sambo (pga farven :stupid:) men så nævnte de også skipper fordi min venindes forældre engang har haft en cocker spaniel der hed det. Og da min kæreste er sejler så blev vi enige om at vi nok fik os en lille skipper :lun:

 

Den næste hund bliver evt en lagotto romagnolo (italiensk trøffelhund) og vi overvejer noget der betyder skipper/sejler på italiensk til den, men det lyder bare dumt med Navigare og hvad vi ellers kan google translate os frem til :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var totalt ideforladte da vi skulle finde på et navn til vores kommende hvalp.

Han hedder Cuba på stamtavlen og det er da meget sødt, men det lød ikke helt rigtigt i vores ører.

 

Nogle af vores venner bombarderede os med mere og mindre seriøse forslag bl.a. Obama og Sambo (pga farven :stupid:) men så nævnte de også skipper fordi min venindes forældre engang har haft en cocker spaniel der hed det. Og da min kæreste er sejler så blev vi enige om at vi nok fik os en lille skipper :lun:

 

Den næste hund bliver evt en lagotto romagnolo (italiensk trøffelhund) og vi overvejer noget der betyder skipper/sejler på italiensk til den, men det lyder bare dumt med Navigare og hvad vi ellers kan google translate os frem til :lol:

 

Sejl/er = Vela (italiensk)

Båd = Barca (italiensk)

Sømand = Marinaio (italiensk) Tæve=Marina Hanhund=Mario :lol: :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla hedder Karla Malone og er opdøbt efter basketball spilleren Karl Malone. Det var en helt klar aftale mellem os, at jeg vælger hunden og manden vælger navnet...

 

Det gik så godt den første gang, så jeg var helt tryg, indtil det gik op for mig, at lille ny skal opkaldes efter Karl Malones medspiller John Stockton :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...