Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Gæst andersen2009
Undersøgt tingene. Det har aldrig været nemmere end nu, med internet, skype og de muligheder dét giver internationalt.

Såvel som den kontaktflade man får skabt igennem tiden, som ligeledes har undersøgt tingene, for deres egen skyld, igennem tiden. Som gerne deler ud af deres viden og erfaring.

 

Og en pæn del opsøgende arbejde, observation og noteringer bag øret.

 

 

3 generationer? Ikke ret mange. 14 styk maksimalt. Og det er kun hvis vi forudsætter at hver eneste generation er frembragt af nye opdrættere.

Mere realistisk er det jo nu engang at der er opdrættere med imellem i generationerne, der fører en linje videre. Så realistisk set ender vi på mellem 5 og 7-8 stykker eller så.

 

 

Det er da det mindste man kan gøre, inden man går ud og køber hvalp. Hvordan vil du ellers sikre dig så godt som overhovedet muligt, at du får dén hvalp der opfylder dine forventninger og dine behov. Hér er 3 generationer så absolut småting, og må betegnes som tæt på minimum at kontrollere inden et evt. køb.

 

 

Hvis man har en mistanke om at der er fusket med parringerne, så må man jo melde det. Det vil herefter være kennelklubbens og opdrætterens opgave at bevise at indholdet i tavlen er korrekt.

Ikke din.

 

 

Nej.. Men så undrer det jo heller ingen at du ér blevet snydt.

 

 

Jeg kan sagtens forstå manglen på tillid, når man ikke gider løfte så meget som en pegefinger for at undersøge tingene inden man køber noget.

Jeg kan også sagtens forstå at man mister tilliden til dén slags, når man handler en stamtavle væk hver gang man køber hund, vel at mærke på trods af at det slet ikke er en mulighed, hvilket igen betyder at den stamtavle man har handlet væk, overhovedet ikke eksisterede i første omgang.

 

Jeg kan så ikke forstå at man ikke vil tage til efterretning at det faktisk er dét der er tilfældet, og at man derfor selv er skyld i at tilliden ikke er der. Dét kan jo undre én lidt :hmm:

 

 

Du har slet ikke noget valg. ENten ér der en tavle, eller der er ikke en tavle.

 

 

Hvad har alt det her med korrupt at gøre?

 

Det var dog et irreterende indlæg.....:blink:

 

Tror ikke jeg er blevet snydt, jeg har nemlig kun fået det jeg har betalt for..!!

Men jeg vil da ikke tjekke 14 opdrættere for at købe og hygge med en lille hund i sofaen og det regner jeg da heller ikke selv med at du ville.!!??

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

karinaO:

Jeg er godt klar over det er lidt tabu det her.... Men nu smider jeg så lige bomben..!!!

Hvor mange af de "racerene uden tavler" tror du så der (måske) i virkeligheden har tavler..???

Kunne man forestille sig at jeg lavede et kuld hvalpe MED stamtavler, men solgte dem uden tavler i Den Blå Avis og har så 8 tavler til at ligge herhjemme..???

Jeg ved ikke om det sker og har aldrig hørt om det.... Nu skal vi (JEG) heller blive fuldstændig paranoid og se spøgelser over det hele, for det er ikke fordi jeg sætte opdrættere i dårligt lys overhovedet.!

 

OG NEJ... Jeg ville ALDRIG opdrætte MED tavler og sælge UDEN tavler..!!! Faktisk vil jeg slet have hvalpe på mine hunde.!!

 

Der er 2 muligheder:

At sælge hvalpene med tavle for 10.000 kr stykket.

At sælge hvalpene uden tavle for 5.000 kr stykket og så stå tilbage med 8 tavler der skal sælges for min. 5.000 på "det sorte" marked = 40.000 kr man skal have tjent ind, som man kunne have fået ved at sælge dem med hundene?

Og bliver de stamtavler så solgt og brugt til et eller andet skrævl af en hund med HD, dårligt sind eller hvad ved jeg, ja så hæfter du som opdrætter for det.

 

Jeg forstår ikke hvad en opdrætter for ud af at ødelægge sit opdræt og sit ry på den måde, og jeg har svært ved at tro det er så udbredt som du hævder. Især når man som køber nu har flere muligheder end nogensinde, for at finde informationer om sin kommende hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Der er 2 muligheder:

At sælge hvalpene med tavle for 10.000 kr stykket.

At sælge hvalpene uden tavle for 5.000 kr stykket og så stå tilbage med 8 tavler der skal sælges for min. 5.000 på "det sorte" marked = 40.000 kr man skal have tjent ind, som man kunne have fået ved at sælge dem med hundene?

Og bliver de stamtavler så solgt og brugt til et eller andet skrævl af en hund med HD, dårligt sind eller hvad ved jeg, ja så hæfter du som opdrætter for det.

 

Jeg forstår ikke hvad en opdrætter for ud af at ødelægge sit opdræt og sit ry på den måde, og jeg har svært ved at tro det er så udbredt som du hævder. Især når man som køber nu har flere muligheder end nogensinde, for at finde informationer om sin kommende hvalp.

 

Jeg ved ikke om det er så udbredt mere, som det har været... Men det HAR været slemt, meget slemt..!

 

 

Jeg kan godt fornemme at jeg træder nogle folk over tæerne og det er bestemt ikke meningen, så jeg mener det er bedst for alle parter at stoppe den her eller fortsætte over PB.

Jeg siger på INGEN måde at JEG gør det rigtige, men det er nu engang sådan jeg har valgt at handle mine hunde.

Mine hunde får ikke et dårligere liv af den grund og det er faktisk KLART det vigtigste for mig.!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt klar over det er lidt tabu det her.... Men nu smider jeg så lige bomben..!!!

Hvor mange af de "racerene uden tavler" tror du så der (måske) i virkeligheden har tavler..???

Ingen.

 

Kunne man forestille sig at jeg lavede et kuld hvalpe MED stamtavler, men solgte dem uden tavler i Den Blå Avis og har så 8 tavler til at ligge herhjemme..???

Hvad skulle du få ud af dét? 8 tavler til 400 kroner stykket = 3200 kroner, nu fuldstændig værdiløst papir, kontra de (hvis vi foudsætter 3500 kroner nedslag i prisen pr. stk.) 28.000 kroner du har mistet på at sælge uden??? you do the math.

 

Jeg ved ikke om det sker og har aldrig hørt om det

Hvorfor så blive ved med alt det "opdrættere snyder, man kan jo ikke stole på tavlen osv, når du aldrig har hørt om det?

Har du nogensinde sat dig ind i hvordan alt det her egentlig virker?

 

Nu skal vi (JEG) heller blive fuldstændig paranoid og se spøgelser over det hele, for det er ikke fordi jeg sætte opdrættere i dårligt lys overhovedet.!

Jeg syntes nu ellers du gør et ihærdigt forsøg, baseret på dårlig information der i bedste fald er tæt på 10 år gammelt.

 

Det var dog et irreterende indlæg.....:blink:

Hvad var der irriterende ved dét?

Vel ikke mere irriterende end mit første indlæg for et par sider siden, som du let og elegant sprang hen over :blink:

Tror ikke jeg er blevet snydt, jeg har nemlig kun fået det jeg har betalt for..!!

Du har købt en hund billigere, fordi du fravalgte en tavle der aldrig har eksisteret....

 

Kald det hvad du vil, vi andre kalder det at blive snydt. Hunden ér ikke hvad man har betalt for, den billige pris til trods.

Men jeg vil da ikke tjekke 14 opdrættere for at købe og hygge med en lille hund i sofaen og det regner jeg da heller ikke selv med at du ville.!!??

Selvfølgelig ville jeg da dét, hvis jeg ikke kendte til linjerne i hunden i forvejen.

 

Min næste jagthund er da i første linje familiehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Ingen.

 

 

Hvad skulle du få ud af dét? 8 tavler til 400 kroner stykket = 3200 kroner, nu fuldstændig værdiløst papir, kontra de (hvis vi foudsætter 3500 kroner nedslag i prisen pr. stk.) 28.000 kroner du har mistet på at sælge uden??? you do the math.

 

 

Hvorfor så blive ved med alt det "opdrættere snyder, man kan jo ikke stole på tavlen osv, når du aldrig har hørt om det?

Har du nogensinde sat dig ind i hvordan alt det her egentlig virker?

 

 

Jeg syntes nu ellers du gør et ihærdigt forsøg, baseret på dårlig information der i bedste fald er tæt på 10 år gammelt.

 

 

Hvad var der irriterende ved dét?

Vel ikke mere irriterende end mit første indlæg for et par sider siden, som du let og elegant sprang hen over :blink:

 

Du har købt en hund billigere, fordi du fravalgte en tavle der aldrig har eksisteret....

Så den og fravalgte den... Så ved ligesom at den eksistere.!

 

Kald det hvad du vil, vi andre kalder det at blive snydt. Hunden ér ikke hvad man har betalt for, den billige pris til trods.

 

Selvfølgelig ville jeg da dét, hvis jeg ikke kendte til linjerne i hunden i forvejen.

 

Min næste jagthund er da i første linje familiehund.

 

Indlægget er irreterende fordi det jo nærmest er umuligt at svare på og fordi du ikke tager hele det indlæg jeg har skrevet... Er du jounalist..???

 

Men nej... Jeg overgiver mig..!!!

ALLE opdrættere er 100% ærlige og i kan roligt stole på jeres tavler..!!!

 

Jeg skrev blot hvordan jeg har handlet, hvad jeg har oplevet og længere er den faktisk ikke.!

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg synes debatten har bevæget sig ud og handle om noget helt andet end det som TS spurgte om.. Det er da en spændende debat, men vi er jo nået ud i svindel indenfor hundeverdenen, og ikke som sådan snak om prisen på en hund...

 

Hernede er det helt normalt at sælge racerene hunde uden stamtavle, og indenfor "vores race" er det endda nærmest mere normalt at de ikke har stamtavle... For de fleste brugshuskies-ejere ville aldrig sætte fod på en udstilling... Men det betyder helt klart at man skal være mere om sig og f.eks. tjekke baggrunden og se papirene...

 

Vi fik faktisk tjekket at Dexters forældre havde det chipmærke der stemte overens med papirene.. Og selvom vi havde gjort alt hvad vi kunne for at tjekke op, fik vores dyrlæge alligevel gjort os så urolige at vi overvejede om vi stadig var blevet snydt... Det har vi dog valgt at stole på opdrætteren og sige at de papirer vi har og har set er ægte nok...

 

Men man kan jo nok aldrig stole på alt... Faktum er jo at der findes en masse svinagtige mennesker, og derfor vil der altid være snyd... Men det betyder jo ikke at vi allesammen skal rende rundt og være paranoide!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så den og fravalgte den... Så ved ligesom at den eksistere.!

Den eksisterer ikke, og har aldrig eksisteret.

EN tavle følger hunden, uanset hvilken pris denne sælges for. Det er IKKE noget man som køber kan vælge til og fra.

Sælger kan heller ikke tjene noget på at beholde dem, tværtimod ville de bare ligge som ekstra udgift, man aldrig får ind igen.

 

Indlægget er irreterende fordi det jo nærmest er umuligt at svare på og fordi du ikke tager hele det indlæg jeg har skrevet... Er du jounalist..???

Det eneste spørgsmål der var i det der "irriterende indlæg", var hvad alt det her har med "korrupt" at gøre.

Du bragte det på banen, altså må du jo vide hvad det drejer sig om.

 

Og jeg HAR da taget hele dit indlæg med, bortset fra den ene sætning hvor du fortæller at du aldrig vil lave hvalpe med din hund.

 

Men nej... Jeg overgiver mig..!!!

ALLE opdrættere er 100% ærlige og i kan roligt stole på jeres tavler..!!!

Der er vist ingen der påstår at alle opdrættere er 100% ærlige, og at man skal stole på alt.

Tværtimod så fortæller alle jo at man skal gøre sit forarbejde ordentligt.

 

Jeg skrev blot hvordan jeg har handlet, hvad jeg har oplevet og længere er den faktisk ikke.!

Det du påstår kan lade sig gøre, er en prisreduktion mod at man ikke får tavlen med.

 

Problemet med dén påstand er bare at det, udover at det slet ikke er muligt at fravælge en stamtavle, så er det heller ikke en god forretning for sælger. Altså hele 2 ting der hver for sig allerede er nok til at påstanden er skudt i sænk.

 

Og det er derfor vi siger at du er blevet snydt. Du har købt en hund, der angiveligt skulle have en stamtavle, som du bare ikke har fået med.

Det du rent faktisk har købt, er en hund der ikke har, og aldrig har haft en tavle.

 

Samtidig med at du frembringer påstande om snyd på et mere generelt plan end enkeltindivider, ja sågar dyrlæger.

Du nævner endda en dyrlæge i kanten af Odense i sammenhæng med påstande om snyderi, på trods af at du vedgiver at du faktisk ikke ved noget som helst om at snyderi skulle være foregået ved denne dyrlæge.. Men du vil ikke afvise at det kunne være sket :roll:

 

Senere siger du så at du aldrig har hverken oplevet eller hørt om snyderier, og nu påstår du så igen at du HAR hørt om og oplevet snyderier...

 

 

Alt det til side, så er der et par ganske simple spørgsmål der, om noget, kunne forklare hvad du egentlig mener, og hvad du bygger det på:

 

Alt det du åbenbart ved om snyderi ved schæfere.. Hvor langt skal vi tilbage i tiden?

ALt det her snyderi med tjenestehundene og dyrlægerne. Er det førstehåndsviden, og hvor langt tilbage ligger dét?

De hunde du i tidens løb har købt, hvor du har fravalgt stamtavlen, hvor havde de stamtavle henne, har du rent faktisk fysisk holdt den stamtavle, og hvilke opdrættere var det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Den eksisterer ikke, og har aldrig eksisteret.

EN tavle følger hunden, uanset hvilken pris denne sælges for. Det er IKKE noget man som køber kan vælge til og fra.

Sælger kan heller ikke tjene noget på at beholde dem, tværtimod ville de bare ligge som ekstra udgift, man aldrig får ind igen.

 

Det eneste spørgsmål der var i det der "irriterende indlæg", var hvad alt det her har med "korrupt" at gøre.

Du bragte det på banen, altså må du jo vide hvad det drejer sig om.

 

Og jeg HAR da taget hele dit indlæg med, bortset fra den ene sætning hvor du fortæller at du aldrig vil lave hvalpe med din hund.

 

Der er vist ingen der påstår at alle opdrættere er 100% ærlige, og at man skal stole på alt.

Tværtimod så fortæller alle jo at man skal gøre sit forarbejde ordentligt.

 

Det du påstår kan lade sig gøre, er en prisreduktion mod at man ikke får tavlen med.

 

Problemet med dén påstand er bare at det, udover at det slet ikke er muligt at fravælge en stamtavle, så er det heller ikke en god forretning for sælger. Altså hele 2 ting der hver for sig allerede er nok til at påstanden er skudt i sænk.

 

Og det er derfor vi siger at du er blevet snydt. Du har købt en hund, der angiveligt skulle have en stamtavle, som du bare ikke har fået med.

Det du rent faktisk har købt, er en hund der ikke har, og aldrig har haft en tavle.

 

Samtidig med at du frembringer påstande om snyd på et mere generelt plan end enkeltindivider, ja sågar dyrlæger.

Du nævner endda en dyrlæge i kanten af Odense i sammenhæng med påstande om snyderi, på trods af at du vedgiver at du faktisk ikke ved noget som helst om at snyderi skulle være foregået ved denne dyrlæge.. Men du vil ikke afvise at det kunne være sket :roll:

 

Senere siger du så at du aldrig har hverken oplevet eller hørt om snyderier, og nu påstår du så igen at du HAR hørt om og oplevet snyderier...

 

 

Alt det til side, så er der et par ganske simple spørgsmål der, om noget, kunne forklare hvad du egentlig mener, og hvad du bygger det på:

 

Alt det du åbenbart ved om snyderi ved schæfere.. Hvor langt skal vi tilbage i tiden? ca 10 år

ALt det her snyderi med tjenestehundene og dyrlægerne. Er det førstehåndsviden, og hvor langt tilbage ligger dét? Jeg ved intet om dyrlægerne (som skrevet tidligere) men ved der nogle dylæger der har hjulpet til med mærkninger og lign. og ham i Odense var blot et eksempel på en "noget speciel dyrlæge"

De hunde du i tidens løb har købt, hvor du har fravalgt stamtavlen, hvor havde de stamtavle henne, har du rent faktisk fysisk holdt den stamtavle, og hvilke opdrættere var det? DKK og Ja... Har læst den, holdt den i hånden og fravalgt den.!

 

Jeg er nok nød til at bede dig om at læse det hele igen... Du har bestemt ikke fået alt med:confused:

 

Jeg havde sat 3 links ind til dig, men man skal desværre have skrevet 50 indlæg inden man må dette... Men søg lidt på google :banan:

Men det er åbenbart mere udbredt i dag og et stigende problem.

 

Fortsat god weekend.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg er bestemt enig med dig i at mange racer har avlsmål, der ikke gavner hundene, som f.eks. udstillingsschæferen, der dårligt kan stå på sine ben, hunde med så flade næser at de ikke har frie luftveje og øjne der popper ud osv.

 

Men det jeg forsøger at forstå her er hvorfor andersen2009 vælger at støtte op omkring det han er så meget imod, nemlig snyd med stamtavler.:vedikke:

 

præcis noget af det jeg har prøvet at få igennem i mange år uden reaktion uden at få møgfald

 

en af grundene til jeg har valgt og købe hund i Frankrig som jeg henter i næste mdr:slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nok nød til at bede dig om at læse det hele igen... Du har bestemt ikke fået alt med:confused:

Jeg trawlede tråden igennem inden jeg smed indlægget. Alt ER med.

 

 

Jeg havde sat 3 links ind til dig, men man skal desværre have skrevet 50 indlæg inden man må dette... Men søg lidt på google :banan:
Links som ikke er der, kan man jo ikke rigtig bruge til noget.

Og googlesøgning kræver man ved hvad man skal søge efter.

 

Men det er åbenbart mere udbredt i dag og et stigende problem.

 

Fortsat god weekend.

Hvad er mere udbredt idag, og et stigende problem?

 

Og så til alt det du har skrevet IND i citatet.

ca 10 år
ALtså umiddelbart før dna-test blev et krav. (meget passende egentlig) Med andre ord: Forældet viden der ikke rigtigt er brugbart i dag.

 

Jeg ved intet om dyrlægerne (som skrevet tidligere) men ved der nogle dylæger der har hjulpet til med mærkninger og lign. og ham i Odense var blot et eksempel på en "noget speciel dyrlæge"
Du ved intet, men du ved der er nogle... :hmm:

 

Og ham i odense... hvad er det der gør ham til "en noget speciel dyrlæge"? At han ikke havde et skilt ude ved vejen (som var én af de ting du nævnte)?

Dét er der dælme en del der ikke har.

 

DKK og Ja... Har læst den, holdt den i hånden og fravalgt den.!
Og så påstår jeg du lyver, af simple årsager jeg har skrevet flere gange tidligere.

 

Det er muligt du har set én stamtavle. Men med garanti ikke hvalpens.

Og du har jo ikke gjort dig den smule anstrengelse det ér at undersøge tingene inden du købte hunden, og dérfor har sælger kunnet snyde dig med en sådan påstand at det er muligt at fravælge tavlen, som aldrig har eksisteret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmmen.... Jeg er så en af fuskerne... en opdrætter....

 

-Som under ingen omstændigheder nogensinde kunne finde på at sælge en hund til reduceret pris under aftale om at jeg beholdt stamtavlen... Hvad fanden skulle jeg bruge den til??? Den er lamineret så jeg kan ikke engang tørre r.. i den (bruge den som dejskraber samme sted måske). -og hvorfor gå glip af de penge jeg kunne få ekstra for stamtavlen... Som i øvrigt er peanuts.

 

Jeg betaler DKK ca. 700 kr. pr hvalp for at få udstedt en stamtavle.

 

Stamtavlen SKAL følge hunden, selv på udstationeringshunde.

 

 

-som andre herinde siger, så lugter din "reduced price" fælt.

 

Jeg tager i øvrigt 8000 for mine hvalpe. -bortset fra dem jeg har foræret væk, hvilket jeg i øvrigt gerne gør til dem jeg stoler på og ved vil vise mit kennelnavn frem på udstillinger eller prøver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåmmen.... Jeg er så en af fuskerne... en opdrætter....

 

-Som under ingen omstændigheder nogensinde kunne finde på at sælge en hund til reduceret pris under aftale om at jeg beholdt stamtavlen... Hvad fanden skulle jeg bruge den til??? Den er lamineret så jeg kan ikke engang tørre r.. i den (bruge den som dejskraber samme sted måske). -og hvorfor gå glip af de penge jeg kunne få ekstra for stamtavlen... Som i øvrigt er peanuts.

 

Jeg betaler DKK ca. 700 kr. pr hvalp for at få udstedt en stamtavle.

 

Stamtavlen SKAL følge hunden, selv på udstationeringshunde.

 

 

-som andre herinde siger, så lugter din "reduced price" fælt.

 

Jeg tager i øvrigt 8000 for mine hvalpe. -bortset fra dem jeg har foræret væk, hvilket jeg i øvrigt gerne gør til dem jeg stoler på og ved vil vise mit kennelnavn frem på udstillinger eller prøver.

 

Nej, nej. DKK laminerer ikke tavlerne længere, så du kan sagtens bruge den til toiletbesøg.... :-D

Dett giver jo absolut ingen mening ar køber kan fravælge en stamtavle, der allerede eksisterer. Tror simpelthen ikke på det.

 

Jeg har i øvrigt givet:

0 kr for Lily

9000 kr for Otto

10.500 for carla

Meget mere end en hvalps pris for Spot

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, nej. DKK laminerer ikke tavlerne længere, så du kan sagtens bruge den til toiletbesøg.... :-D

Dett giver jo absolut ingen mening ar køber kan fravælge en stamtavle, der allerede eksisterer. Tror simpelthen ikke på det.

 

Jeg har i øvrigt givet:

0 kr for Lily

9000 kr for Otto

10.500 for carla

Meget mere end en hvalps pris for Spot

 

hahaha, perfekt, man står altid og er frustreret når nogen har brugt det sidste papir :mrgreen:

 

(har ikke haft hvalpe det sidste år, så var faktisk ikke klar over de var stoppet med at laminere)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gider ikke lige læse hele tråden igennem...og kan ikke huske om jeg i sin tid har svaret nogensteds :mrgreen:

 

Men har jo selv opdrættet Botbot...såå med mindre Amanda rendte svinggerninger ude i byen :mrgreen: så ved jeg at hendes far er ham der står på stamtavlen. Jeg tog endda billeder under parringen (I know...porno!!) så hvis nogen skulle være i tvivl så kan de da få at se at farmand Velo altså HAR haft en affære med Amanda.

(synes jeg faktisk der er mange opdrættere der gør, så man kan se at det har været ægte looove :mrgreen: )

 

Hvalpene solgte jeg for 7000kr stykket (Langhåret Gravhund i 2005) - og jamen eftersom man sender registrerings papirerne ind til DKK når hvalpene er 3 uger gamle, så har de jo derefter tavle, så jeg er helt uforstående overfor hvordan man skulle kunne vælge tavlen fra :vedikke: man kan jo ikke sende den tilbage til DKK og bede om pengene tilbage vel....og hvorfor i alverden skulle nogen ville sælge en hvalp til reduceret pris for at få lov at beholde et stykke papir der er helt værdiløst uden hunden?

 

For øvrigt så kan du lige så snart hunden står i dit navn få udstedt en erstatningstavle hvis din gamle er bortkommen eller beskadiget, selvføgeligt imod et gebyr. Mon ikke det ville være den nemmeste måde at få "ekstra" tavler på for de hersens "korrupte avlere" du taler om :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

det må altså også være lidt svært at lave " fiksfakserier" med en stamtavle , registreringsnummeret er jo endten tatoveret på hunden eller chippet i hunden, hvis hunden er tatoveret er det jo nemt nok at tjekke om det der står på hunden svarer til det der står på stamtavlen, og mon ikke mange dyrlæger har mulighed for at aflæse chipmærket ved et dyrlægebesøg , så kan det jo også kontrolleres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav 3000 kr for Teitur, hvor kun hans far har stamtavle. Teitur havde fået ormekur 1 gang og det var det.

 

Jeg gav også 3000 kr for Tjalfe hvor kun hans far har stamtavle. Tjalfe havde fået ormekur 2 gange og chippet og registret samt jeg fik tæppe og bamser med, samt 4 kg af hans hvalpefoder og en prøvepose på 1 kg af noget andet foder, samt dåsefoder til hvalp og en sundhedsbog, samt han blev sundhedstjekket ved dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...

2500 kr for min schæfertæve med DKK stamtavle i 1994 (vi købte hende uden skr. kontrakt - og fik 1000 kr af prisen dengang. Tror opdrætter var bange for at brænde inde med dem, der var en del af hendes søskende der ikke var solgt)

5000 kr for min schæferhan i 1997 (DKK)

8000 eller 8500 for min schæferhan i 2009 (DKK)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...