Hop til indhold

Interessant øvelse


Umulia
 Share

Recommended Posts

Oplevet på hvalpehold:

 

Træneren giver holdet følgende øvelse: Få din hund til at logre med halen. Den der får mest logren har "vundet". Lyder nemt ikke?

 

Men her kommer så reglerne:

Hunden må ikke have snor på

Det er forbudt at tale til hunden

Det er forbudt at berøre hunden

Det er forbudt at bruge godbidder

 

:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oplevet på hvalpehold:

 

Træneren giver holdet følgende øvelse: Få din hund til at logre med halen. Den der får mest logren har "vundet". Lyder nemt ikke?

 

Men her kommer så reglerne:

Hunden må ikke have snor på

Det er forbudt at tale til hunden

Det er forbudt at berøre hunden

Det er forbudt at bruge godbidder

 

:5up:

 

 

Synes nu heller ikke den er svær for en FT spaniel - det ville nok være sværere at få den til at lade være :mrgreen:

 

Venlig hilsen Steen Stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved I hvad - jeg tror desværre der findes en hel del mennesker der ikke kan klare den opgave... Og det er jo sørgeligt! Hvis den øvelse blev obligatorisk for alle hundeejere, tror I så ikke at mange ting ville se ret anderledes ud? :hmm: :vedikke:

 

Synes det var en fin idé - og tror jeg vil tyvstjæle den til vores begynderhold. :5up: Vi ser sååå mange hundeførere der ikke kan lege med sine hunde, kun fylde dem med godbidder - og det er bare ikke nok!

 

Og ja, jeg kan godt... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Heldige mig, har en hund der logrer når jeg smiler

 

Ja den tror jeg nu også godt jeg kan løse, gudskelov for lalleglade hunde :mrgreen:

 

Sådan en hund har jeg heldigvis også. Vi trænede stå i torsdags, hvor træneren spørger til hvordan jeg specifikt vil have Liva til at stå; alle fire ben i jorden, fuld kontakt til mig. "Hvordan så med halen" spørger hun mig ... ja der er vist kun en variant "glad og logrende"

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, mine hunde ville så total dumpe i den øvelse :blink: Basenjier logrer meget sjældent ;-) Nå, men de kan jo heller ikke gi' hals :lol:

 

Nå ja - men basenjier kan jo heller ikke trænes, vidste du ikke det...?? :sjov:

 

 

Mener f.ø at jeg har set Selma logre, måske endda til/ad/imod/pga. (jamen hvad hedder det???) mig..? :hmm: :vedikke: Men jeg stinker jo også langt væk af gode guffer... :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror godt jeg kunne få Motoren til at logre - men vi ville nok heller ikke vinde :hmm: Han laver sådan nogle små logrebevægelser, kun når man kommer hjem og lignende den kører i propel.

 

Men skal da helt sikkert prøve :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

En anden sjov lille øvelse er "at gå tur med sin hvalp" i en tynd tråd/garn uden tråden går i stykker:blink:

Alle starter på en lang linie side ved side i den ene ende af træningsbanen :vuf: og går mod banens anden ende...

Den der går længst har vundet. :banan:

Okay - den taber jeg før vi overhoved er begyndt at gå, både med unghunden og med den gamle på 7 år!!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja - men basenjier kan jo heller ikke trænes, vidste du ikke det...?? :sjov:

 

 

Mener f.ø at jeg har set Selma logre, måske endda til/ad/imod/pga. (jamen hvad hedder det???) mig..? :hmm: :vedikke: Men jeg stinker jo også langt væk af gode guffer... :slem:

 

 

He he, nårh nej de bæster hverken kan eller vil trænes. Pokkers, jeg glemmer det hele tiden :drille::sjov:

 

Jep, Selma logrer en smule til folk, som hun er meget glad for - det er virkelig en ære :5up: Så kan det mon passe...?? :slem::slem::slem::drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da en sjov øvelse, der kan få hundeejerne til at tænke over hvor interessante de er for deres hunde, når der ikke lige er godbidder og nussen at gøre godt med.:5up:

 

Jeg tror nu også godt jeg kunne løse den opgave.:vuf:

 

Konkurrencen med sytråden lyder altså også god. Jeg tror ikke jeg ville klare den ret langt, men jeg fristes til at prøve.:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja med Dumle er det sværrer at få ham til at lade vær. Nova kan jeg få til at logre med et bestemt ansigtsudtryk (at hun så springer efter min næse lige bagefter behøver vi ikke snakke højt om :lol:).

 

En anden sjov lille øvelse er "at gå tur med sin hvalp" i en tynd tråd/garn uden tråden går i stykker:blink:

Alle starter på en lang linie side ved side i den ene ende af træningsbanen :vuf: og går mod banens anden ende...

Den der går længst har vundet. :banan:

 

Vi fik en elastik da vi startede på hvalpehold med Dumle :lol:

Opgaven gik på ikke at få den til at springe (man skulle altså være interessant nok til at hunden ikke gik sin vej og rykken i linen var ikke en mulighed).

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi fik en elastik da vi startede på hvalpehold med Dumle :lol:

Opgaven gik på ikke at få den til at springe (man skulle altså være interessant nok til at hunden ikke gik sin vej og rykken i linen var ikke en mulighed).

 

Den grinte jeg altså lidt af. Træneren har måske tænkt: trækker hunden, får ejeren et rap over nallerne af elastikken,..... så skal de sgu nok lære det. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fed øvelse :klap:

 

Må man gerne selv bevæge sig fjollet rundt, for så er der ingen problemer? :mrgreen:

 

Selvfølgelig må man det... men jeg tror ikke det hjælper...:blink:

 

Det får mig faktisk til at tænke på en anden øvelse

 

Man dækker hunden af... og så springer man med gakkede bevægelser hele vejen rundt om hunden.:klovn:...

mens den bliver liggende...

 

men det er ikke en hvalpeøvelse

 

Det giver god motion på to niveauer :sjov:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Ihhh.... Hvor er det bare nogle geniale øvelser!!!

 

Både fordi man med den første øvelse tvinger hundeførerne til at blive bevidste om deres kropssprog og fordi man måske åbner deres øjne for om hunden overhovedet gider DEM når der kun er kropssproget at arbejde med - Og så er 1.000 andre gode grunde grunde også, men lige de to nævnte er nok i sig selv :mrgreen: :5up:

 

Den med sytråd/garn/elastik er jo genial til at få folk til at arbejde for opmærksomheden - Den MÅ bare prøves!!

 

Hvorfor er jeg ikke føl på hvalpehold nu, hva', hva'?!! :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...