Gæst Stitch Skrevet Februar 19, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 19, 2011 Inspireret af tråden omkring den forsvundne Hubert, så tænkte jeg på om der er nogle af jer der binder jeres hunde ude foran butikker? Vi har aldrig haft gjort det - og vores nye hund kommer heller ikke med på indkøb eller steder hen hvor han efterlades uden opsyn. Jeg forstår ikke man tør efterlade sin hund sådanne steder. Gør I? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Inspireret af tråden omkring den forsvundne Hubert, så tænkte jeg på om der er nogle af jer der binder jeres hunde ude foran butikker? Vi har aldrig haft gjort det - og vores nye hund kommer heller ikke med på indkøb eller steder hen hvor han efterlades uden opsyn. Jeg forstår ikke man tør efterlade sin hund sådanne steder. Gør I? A - L - D - R - I - G !!!!!!!!!!!!!! Kører hellere en kæmpe omvej for at sætte hundene af derhjemme, og kører tilbage for at købe ind.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 A - L - D - R - I - G !!!!!!!!!!!!!! Kører hellere en kæmpe omvej for at sætte hundene af derhjemme, og kører tilbage for at købe ind.... Jeg ser daglig hunde stå bundet af foran Brugsen. Det gyser i mig, hver gang jeg går forbi. Godt nok er vores by lille, men alligevel.... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Nej! Jeg ville aldrig turde, at efterlade min hund udenfor en butik uden opsyn - for det første kan den blive stjålet, men der er også en risiko for, at den støder på en mindre sød hund, hvor ejeren vil have de skal hilse eller hunden er løs + at jeg ikke vil udsætte min hund for at den evt skulle blive drillet af stupide mennesker... tiltro til mine medmennesker i den retning er ikke stor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Naja Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Nu har vi godt nok bare en lille hvalp. men vi har også aftale herhjemme at det er no-go at efterlade den på gaden alene. Selv når den blir stor er den lille At den også ææælsker alle levende væsner, gør det bare endnu mindre sikkert... Så vi tager den hjem under alle omstændigheder, hvis vi ikke kan ta den med ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Ja, jeg gør det så.. Her i centret hvor vi bor.. Men ikke inde i Køge by og heller ikke ude i den anden ghetto. Og heller ikke andre steder.. Men herovre i centret tør jeg godt lade hende stå i 5 minutter.. Derudover så går hun ikke med nogen. Ikke engang min mor kan få hende med Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Nej det kunne jeg ALDRIG finde på!!! Obelix har en sjælden gang imellem siddet i aflåst bil imens jeg lige har været inde efter et par småting. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Karla får af og til lov til at stå udenfor Shelltanken - men dette skyldes, at jeg kan se hende igennem ruden... Men ellers nej... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Mine 6 stk kan også stå ved tanken i få minutter og ingen kan nå at snuppe een med de indviklede snore . Og så kan jeg se dem gennem ruden. Men for over 10 år siden manglede jeg noget i Fakta, og tog 3-4 hunde med , både tæver og hanner. Da jeg hurtigt kom ud, det var jo ikke storindkøb, så sad den sødeste lille norfolk eller norwick terrier i samme krog.En lille tæve. Tænk hvis min gravhunde eller spanieltæve var så hidsig på fremmede tæver at de havde overfaldet den???? Ved godt jeg har nævnt dette før, men for mig er sådant meget grænseoverskridende og så idiotisk. Tænk at binde en så lille hund af med en flok fremmede hunde????? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Mine 6 stk kan også stå ved tanken i få minutter og ingen kan nå at snuppe een med de indviklede snore . Og så kan jeg se dem gennem ruden.Men for over 10 år siden manglede jeg noget i Fakta, og tog 3-4 hunde med , både tæver og hanner. Da jeg hurtigt kom ud, det var jo ikke storindkøb, så sad den sødeste lille norfolk eller norwick terrier i samme krog.En lille tæve. Tænk hvis min gravhunde eller spanieltæve var så hidsig på fremmede tæver at de havde overfaldet den???? Ved godt jeg har nævnt dette før, men for mig er sådant meget grænseoverskridende og så idiotisk. Tænk at binde en så lille hund af med en flok fremmede hunde????? For 3 års tid siden (ca), kom jeg ud fra Føtex og så sad der en rednose tæve (der kort forinden havde haft hvalpe, hvis man kiggede på patterne) i samme krog som Luna:shock: Jeg var dælme ved at tisse i bukserne, da jeg skulle have Luna fri.. For var nødt til at røre ved den anden hunds snor.. Hun var heldigvis sød og rar, men hvad filan sker der i hovedet på folk??? Man sætter sguda ikke en hund i en krog optaget af en fremmed hund!! Hvis krogene er optaget, så finder jeg et andet sted at sætte hende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Jeg forstår den frygt- ville hellerikke være glad for at pille med snorene, men man skal jo redde sine vovser. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Jeg synes det kommer an på hvor man bor :hmm: Da jeg boede i Jelling kunne jeg godt sætte Izzie foran brugsen eller Fakta i 2 min mens jeg lige hentede nogle få ting. Ville ALDRIG stille hende derude længe af gangen! Men det var jo også en meget lille by...alle holdt øje med alle. Var der nogen der tog hende, var jeg ret sikker på at finde hende igen i løbet af meget kort tid!! Men da jeg boede i Vejle og så nu her i Svendborg hvor byerne er lidt større og ingen ser noget som helst kunne jeg ALDRIG finde på det! Har allerede fået stjålet en cykel ude foran fakta, og var ulykkelig i meget lang tid. Tør slet ikke tænke på at miste min bedste ven på den måde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Hov glemte helt! I Kvickley nede i byen her, har de fået nogle hundebure udenfor butikken :klap: De er skide smarte! Man låser hunden inde mens man er inde og får en nøgle ligesom et skab i et træningscenter eller lignende :blink: Vildt smart! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Aldrig! Men hun venter hver dag i bilen, mens der handles ind. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Jeg gor! Aldrig med hvalpe dvs. hvalpe under 10 mdr. Men kun hvis jeg kan holde oje med dem, inde i butikken fra, igennem en rude. ellers ikke! Jeg har en enkelt gang, bedt en venlig dame om at se efter min vovse, da det var nodvendigt at gaa ind i butikken og jeg ikke kunne bringe ham, hvor jeg ikke havde mulighed for at se ham. Det var et kaffested og hun tilbod at sidde med ham ved hendes bord. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Februar 19, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 19, 2011 Hov glemte helt! I Kvickley nede i byen her, har de fået nogle hundebure udenfor butikken :klap: De er skide smarte! Man låser hunden inde mens man er inde og får en nøgle ligesom et skab i et træningscenter eller lignende :blink: Vildt smart! NOJ, hvor FEDT! DEt har jeg aldrig hoert om.danskerne er saa go'e ved deres dyr!:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 Jeg har en hund der ville gå med hvem som helst bare de gad klappe ham Så nej skipper bliver kun efterladt foran vores lokale bager eller kiosk hvor der er store glaspartier så jeg kan holde øje med ham hele tiden. Og alligevel har jeg én gang måtte styrte ud fordi en idiot med en egetkønsaggressiv hønsehund (som havde lavet udfald mod skipper ovre i parken 10 minutter tidligere) syntes at de da lige skulle hilse igen :damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 En hund der står foran en butik er fælles ejendom. Den kan stjæles. "Heute gestohlen, Morgen in Polen." - tysk ordsprog. Drenge med en stok der mangler noget at slå på, behøver ikke søge længere. Folk med løse og/eller aggressive hunde, har en hund de kan hilse på. Børn kan gå hen og stikke fingre i øjnene på den. Alle kan bare gå hen og klappe, selv om de tydelig kan se at hunden er utryg. Fulderikker har noget de kan falde over, eller sparke på hvis de kan holde balancen. - og sikkert meget mere som jeg ikke har fået med. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 Jeg har ikke noget imod at sætte en hund foran en butik - jeg tør også stille min kæreste foran en butik uden at være bange for at der kommer en sød pige forbi og forfører ham :slem: Laki sad tit foran Kvickly, Fakta og hvor vi ellers var inde. Det havde da været 1000 gange lettere at lade ham blive hjemme, men faktum var, at det kunne han ikke, men han elskede at sidde på gaden og glo på livet. Der sad da tit folk og snakkede med ham, da jeg kom ud igen, men det generede mig ikke, og det generede absolut ikke ham - tværtimod. Da jeg passede löwchen Duffy i en periode, turde jeg dog ikke gøre det. Laki er ikke en type hund, man stjæler, mens en löwchen nok appellerer på en anden måde til folk...og så ville jeg bare nødigt tage ansvaret for en andens hund på den måde ...men jeg er også typen, der ikke forstår at folk skal tage barnevogn og baby med ind i supermarkederne, når de kan stå ude på gaden Jeg er ikke så bange for andre menneskers ondhed. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 Jeg har ikke noget imod at sætte en hund foran en butik - jeg tør også stille min kæreste foran en butik uden at være bange for at der kommer en sød pige forbi og forfører ham :slem: Laki sad tit foran Kvickly, Fakta og hvor vi ellers var inde. Det havde da været 1000 gange lettere at lade ham blive hjemme, men faktum var, at det kunne han ikke, men han elskede at sidde på gaden og glo på livet. Der sad da tit folk og snakkede med ham, da jeg kom ud igen, men det generede mig ikke, og det generede absolut ikke ham - tværtimod. Da jeg passede löwchen Duffy i en periode, turde jeg dog ikke gøre det. Laki er ikke en type hund, man stjæler, mens en löwchen nok appellerer på en anden måde til folk...og så ville jeg bare nødigt tage ansvaret for en andens hund på den måde ...men jeg er også typen, der ikke forstår at folk skal tage barnevogn og baby med ind i supermarkederne, når de kan stå ude på gaden Jeg er ikke så bange for andre menneskers ondhed. Det her turde jeg ikke skrive på et babyforum men jeg turde bedre lade barn og barnevogn stå foran en butik end min hund. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigga Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 Det her turde jeg ikke skrive på et babyforum men jeg turde bedre lade barn og barnevogn stå foran en butik end min hund. :lol: Jeg kan godt følge dig. Jeg tror det værste, der kan ske, ved at stille barn udenfor er, at der står nogle gamle damer og giver barnet sukkervand eller noget...der er jo som Kim C skriver til gengæld modbydelige mennesker, der kan lide at pine dyr. Dem er der nok flere af end baby-modbydelige mennesker. Jeg tror det hele afhænger af situationen. Ville ikke sætte en hund foran en butik inde i byen, men der ville jeg til gengæld have det bedre med at sætte en baby og barnevogn. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 Hej, Jeg ville aldrig sætte hverken min hund eller mit barn nogen som helst steder uden at jeg havde dem under opsyn:vedikke:. Der bliver skam også stjålet børn, mener at jeg læste om en barnevogn(med barn) der forsvandt her forleden(er kommet hjem igen). Dertil er der for mange underlige mennesker i verden;-). V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
brigit Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 For mange år siden da jeg havde min gamle hund, sad han tit udenfor vores lokale købmand, og tankstation, det var ikke noget problemer i, det var endda mens vi boede inde i byen. Nu hvor vi bor på landet står vores hunde aldrig udenfor alene, der er altid en af os udenfor sammen med hundene. Vi har tit hundene siddende i bilen, hvis nogen er tåbelige nok til at stikke en hånd ind til 4 Lapphunde der passer på deres bil, såee, tjae det er ikke sket endnu. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 :lol: Jeg kan godt følge dig. Jeg tror det værste, der kan ske, ved at stille barn udenfor er, at der står nogle gamle damer og giver barnet sukkervand eller noget...der er jo som Kim C skriver til gengæld modbydelige mennesker, der kan lide at pine dyr. Dem er der nok flere af end baby-modbydelige mennesker. Jeg tror det hele afhænger af situationen. Ville ikke sætte en hund foran en butik inde i byen, men der ville jeg til gengæld have det bedre med at sætte en baby og barnevogn. Ja selvfølgelig er der som sille12 skriver nogle syge mennesker rundt omkring der kunne finde på at snuppe en barnevogn (og jeg er så meget hønemor at jeg sikkert aldrig ville lade mit barn stå udenfor en butik uanset hvad ), men chancerne for at der sker noget med en hund er mange gange større end med et barn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst FrøkenWhipsy Besvaret Februar 20, 2011 Rapporter Share Besvaret Februar 20, 2011 Uha nej - jeg ville være rædselslagen ved at efterlade hund ude foran en butik. Tror desuden jeg ville glemme halvdelen af de varer jeg skulle ha' fordi jeg ville stresse op over at have efterladt hunden. Ville simpelthen ikke kunne tilgive mig selv hvis der skete ham noget imens jeg var væk Boede jeg i et lille samfund kunne det godt tænkes jeg havde en anden holdning Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts