Gæst Bellamor Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Bella sover helst foran hoveddøren - der er der vist køligst, men hun har også en pude i køkkenet, en kurv i gangen, et tæppe ved siden af gemalens seng... dog vil vi IKKE ha' hende oppe i sengen, den vil jeg have for mig selv. Vi har valgt denne løsning af flere grunde: Hun er alene om dagen, bliver dog luftet omkring middag af vores hundelufter, men vi vil gerne give hende mulighed for at søge - og få - den tryghed, hun har behov for. Det er tydeligt, at på dage, hvor der er sket meget, kommer hun nogle nætter ind og sover hos os det meste af natten. Andre gange kommer hun bare og hilser på, så rækker jeg en arm ned til hende og kæler med hende, og så går hun som regel igen efter nogle minutter. Vi går ind for valgfrihed mht. sovepladsen, men nogle ganske få nætter har vi lukket døren og bestemt, at hun SKAL sove hos os i soveværelset - det er, hvis hun har gøet flere gange i løbet af en nat, f.eks. hvis naboen holder fest eller er oppe pga. sygdom, for når hun ser lys eller hører mennesker på vejen på suspekte tidspunkter (og jeg ANER ikke, hvordan hun kan have den fornemmelse!), så bjæffer hun for at fortælle os, at der er noget derude. Hvis hun bliver tilpas stresset over det, kan vi få hende til at falde til ro ved at putte hende inde hos os. Hun har både soveværelset og en lille mellemgang at være i, så der er stadig lidt bevægelsesfrihed. I forhold til allergi: Medmindre der er allergi i familien - noget arveligt, så tror jeg ikke, man får allergi af at sove i samme rum som sin hund. Vi venter vores første barn, og er SUPER glade for, at vi har en hund - for der er allergi i familien, men nogle nye undersøgelser tyder på, at børn, som er "udsat" for dyr som små, får et bedre immunforsvar og en lavere procentdel har eller får allergi. Man overvejer endda, om man kan udvikle en vaccine mod allergi på baggrund af den forskning. I forhold til principper: Der skal tages nogle beslutninger, når man får børn. Det kan jo godt være svært at forklare barnet, at det altså skal sove i sin egen seng og på sit eget værelse, mens hunden har sin faste plads og sit faste tæppe i soveværelset. Altså - finde den rigtige balance. Man skal også beslutte, om det er noget, hunden altid må og fortsat må. F.eks. skal man overveje det en ekstra gang, hvis man har en tævehund, der ikke er neutraliseret. Den slags kommer nemlig i løbetid, og i højløbetid kan de godt dryppe lidt. Og det er faktisk lidt synd, hvis de netop i den periode så IKKE må være på soveværelset, for da er de mere sensitive, kærlige og tryghedssøgende. Så hellere have en god, fast vane med, at de sover i køkken-alrum, så der ikke laves om på reglerne, bare fordi hun er i løbetid. ... det var vist den række overvejelser, vi havde gjort os vedr. at sove i soveværelset... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MissLuna Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 bamse sover i soveværelset.. men ikke i sengen.. ikke af jeg ved af hvertfald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Bella sover helst foran hoveddøren - der er der vist køligst, men hun har også en pude i køkkenet, en kurv i gangen, et tæppe ved siden af gemalens seng... dog vil vi IKKE ha' hende oppe i sengen, den vil jeg have for mig selv. Vi har valgt denne løsning af flere grunde: Hun er alene om dagen, bliver dog luftet omkring middag af vores hundelufter, men vi vil gerne give hende mulighed for at søge - og få - den tryghed, hun har behov for. Det er tydeligt, at på dage, hvor der er sket meget, kommer hun nogle nætter ind og sover hos os det meste af natten. Andre gange kommer hun bare og hilser på, så rækker jeg en arm ned til hende og kæler med hende, og så går hun som regel igen efter nogle minutter. Vi går ind for valgfrihed mht. sovepladsen, men nogle ganske få nætter har vi lukket døren og bestemt, at hun SKAL sove hos os i soveværelset - det er, hvis hun har gøet flere gange i løbet af en nat, f.eks. hvis naboen holder fest eller er oppe pga. sygdom, for når hun ser lys eller hører mennesker på vejen på suspekte tidspunkter (og jeg ANER ikke, hvordan hun kan have den fornemmelse!), så bjæffer hun for at fortælle os, at der er noget derude. Hvis hun bliver tilpas stresset over det, kan vi få hende til at falde til ro ved at putte hende inde hos os. Hun har både soveværelset og en lille mellemgang at være i, så der er stadig lidt bevægelsesfrihed. I forhold til allergi: Medmindre der er allergi i familien - noget arveligt, så tror jeg ikke, man får allergi af at sove i samme rum som sin hund. Vi venter vores første barn, og er SUPER glade for, at vi har en hund - for der er allergi i familien, men nogle nye undersøgelser tyder på, at børn, som er "udsat" for dyr som små, får et bedre immunforsvar og en lavere procentdel har eller får allergi. Man overvejer endda, om man kan udvikle en vaccine mod allergi på baggrund af den forskning. I forhold til principper: Der skal tages nogle beslutninger, når man får børn. Det kan jo godt være svært at forklare barnet, at det altså skal sove i sin egen seng og på sit eget værelse, mens hunden har sin faste plads og sit faste tæppe i soveværelset. Altså - finde den rigtige balance. Man skal også beslutte, om det er noget, hunden altid må og fortsat må. F.eks. skal man overveje det en ekstra gang, hvis man har en tævehund, der ikke er neutraliseret. Den slags kommer nemlig i løbetid, og i højløbetid kan de godt dryppe lidt. Og det er faktisk lidt synd, hvis de netop i den periode så IKKE må være på soveværelset, for da er de mere sensitive, kærlige og tryghedssøgende. Så hellere have en god, fast vane med, at de sover i køkken-alrum, så der ikke laves om på reglerne, bare fordi hun er i løbetid. ... det var vist den række overvejelser, vi havde gjort os vedr. at sove i soveværelset... Hvis I venter jeres første barn, skal I gå ind i tråden "graviditetshjælp" og melde jer under fanen :) vi er rigtig mange tykke trunter! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Katrine Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Hector sover det meste af natten i en kurv ved siden af min seng. Men alle døre er åbne, så han smutter også gerne en tur i sofaen eller i kurven i køkkenet i løbet af natten. Jeg ville gerne have ham i sengen og ville bestemt også have det, hvis ikke min kæreste var imod det. Når kæresten har nattevagt kommer Hector op og putter hos mig sådan meget uofficielt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Lusen Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Mine sover lige hvor den passer dem og det er for det meste i sengen... ellers har de både kurve og tæpper som alt efter hvor varmt de har det, bliver brugt .. Suzi rykker sig dog ikke fra min side hvor hun har sin egen dyne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Howlucky Besvaret Marts 1, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 1, 2011 Ingen hund i soveværelset her. Han er genbrugshund, vi fik ham da han var knap 1 år gammel, og der hvor han kom fra, var han vant til at sove i gangen udenfor soveværelsesdøren, han kom heller ikke i møblerne hvor han boede før (når de var hjemme/oppe:slem:) Gjorde han heller ikke hos os i starten:oops: men kunne høre når vi var gået i seng så listede han op i sofaen. Han kan bedst lide at sove i sofaen eller på trægulvet i entreen - tror det er pga temperaturen, det er ikke så varmt. Hvis han ligger og hygger med mig i sofaen er han der max en halv time, så skal han ned og ligge lidt køligere igen:???: tror det ville være det samme hvis han skulle sove i sengen med os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Bassil sover hvor han vil - dog ikke i min seng! Ungerne synes det er hyggeligt at han ligger i deres seng - så det må de selv om.. Han får dog hurtigt varmen og smutter derfor igen i løbet af kort tid.. Den senere tid er han dog begyndt at gå nedenunder for at sove i sin kurv. Meget mystisk - han plejer at ligge på gulvet i soveværelset - alternativt i gangen udenfor soveværelset - men døren er åben.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mariannaa Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Mimi må sove lige hvor hun vil og jeg elsker at ligge og lytte til hendes snorken Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 I sengen Ihvertfald Tilde, Thayson sover for det meste inde ved de gamle.. også kommer han ind og putter når han vågner Tilde har dog flere gange smuttet ind og sovet ved de gamle også på det sidste Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Silke er et huledyr. Hun sover under min seng om natten. Om aftenen deler vi sofaen. Om sommeren eller hvis hun trænger til at ligge anderledes, så ligger hun i sin hunde-rede, der står ved terrassedøren lige udenfor soveværelset. Hun vælger selvfølgelig selv hvor hun vil sove.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Alle som en i sengen, de fleste over dynen og en enkelt under, så fryser man aldrig ! Mine hunden passer ikke på huset når jeg er hjemme, det klarer jeg selv ! venlig hilsen Steen Stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Groa sover i sengen sammen med os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Jamen passer det? Kan godt være at det er en fordom, men jeg synes altid det er folk, der bor i lufttæt moderne byggeri og har rengøringsvanvid, der bliver allergiske Jeg har haft allergi siden jeg var 12 år, det bliver værre og værre. Jeg bor ikke i noget nyt, og jeg lider ikke af rengøringsvanvid. Jeg tror meget allergi stammer fra alle de tilsætningsstoffer der er i f.eks. maden. Jeg bruger allergivenlige rengøringsmidler, shampoo, creme m.m og har også valgt en Pudel. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Rams Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Dexter kravler ind under sengen hele natten og så kommer han op for at trampe rundt på os/putte med en af os/klynke af os/vade rundt og prale med en sur sok (eller det der er værre: en beskidt trusse:oops: som han da lige henter i vasketøjskurven)/sove en halv time mere i fodenden indtil vi står op om morgenen. Det er lidt forskelligt hvilke af disse taktikker han vælger. Men ofte når han flere fra før fanden får sko på og indtil kl. er stå-op-tid:roll: Boris sover helt udstrakt, langs med hovedgærdet. Gerne i klemme mellem hovedgærdet og en hovedpude. Og nogle gange halvt oppe af ens hovedpude. Han siger ikke engang til, når man vender sig om natten og kommer til at bruge ham som hovedpude i stedet for hovedpuden.. Det sover han da alt for tungt til at tage sig af! Og han står først om 10 min efter Dexter og jeg, når jeg kommer ind for at hente ham, fordi vi skal ud og gå morgentur. Og nøj, han kan ligne en der bliver tortureret, når han skal med ud og gå morgenmtur! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Man skal også beslutte, om det er noget, hunden altid må og fortsat må. F.eks. skal man overveje det en ekstra gang, hvis man har en tævehund, der ikke er neutraliseret. Den slags kommer nemlig i løbetid, og i højløbetid kan de godt dryppe lidt. Og det er faktisk lidt synd, hvis de netop i den periode så IKKE må være på soveværelset, for da er de mere sensitive, kærlige og tryghedssøgende. Så hellere have en god, fast vane med, at de sover i køkken-alrum, så der ikke laves om på reglerne, bare fordi hun er i løbetid. Luna sov stadig i sengen, selvom hun var i løbetid, ekstra håndklæder liggende, hvor hun lå og så var der ingen problemer der:-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Luna sov stadig i sengen, selvom hun var i løbetid, ekstra håndklæder liggende, hvor hun lå og så var der ingen problemer der:-) Petrine gad ikke ligge på den slags, så jeg havde pletter på puden og på kinden - ydrk (men hun skulle stadig sove i sengen, det blev aldrig overvejet andet) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sammy Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Enzo vælger selv. Der er lukket til stue og køkken, ellers har han fri adgang til resten af hytten. Han lægger sig oftest så tæt på en som muligt. Han er et rigtigt hyggedyr - slår som regel en sidelæns koldbøtte og borer sin skarpe albue ned i en og putter hovedet ind mellem øre og skulder - der ligger han i en halv times tid og så smutter han ned i fodenden eller ned på sin egen madras. Syn's det er hyggeligt - bortset fra den skarpe albue :blink: - men suk jeg syn's der kommer en del sand og hår i sengen - men vaskemaskinen skal jo heller ikke stå ubrugt hen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Syfongse Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 har kun 1 værelse, så ja, han sover i soveværelset! ^^ han kunne selvfølgelig sove i køkkenet eller entreen, men han er mest i stuen, så det ville ikke fungere at lukke ham ude fra det rum han er i hele dagen.. men når jeg engang ikke lejer det lille værelse ud og jeg får adskilt stue og soveværelse, så overvejer jeg da at lade ham sove i stuen.. det er også godt for ham at lære lidt adskillelse.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Alfred11 Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Alfred sover og inde hos mig men i hans kurv ved siden af sengen:hjerte: Når vi skal putte sammen er det i sofaen:hjerte: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Vores sover i soveværelset, men ikke i sengen. De har nogle store puder lige ved siden af sengen. Der er ikke så stor niveau forskel og Den bette har forsøgt sig med at liste op et par gange selv om hun ved det er ulovligt . Men den går ikke. Til gengæld må de gerne være i sengen i gæsteværelset, så det nyder de (og jeg) når vi sover til middag :klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Oskar-løwen Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 Dexter kravler ind under sengen hele natten og så kommer han op for at trampe rundt på os/putte med en af os/klynke af os/vade rundt og prale med en sur sok (eller det der er værre: en beskidt trusse:oops: som han da lige henter i vasketøjskurven)/sove en halv time mere i fodenden indtil vi står op om morgenen. Det er lidt forskelligt hvilke af disse taktikker han vælger. Men ofte når han flere fra før fanden får sko på og indtil kl. er stå-op-tid:roll: Boris sover helt udstrakt, langs med hovedgærdet. Gerne i klemme mellem hovedgærdet og en hovedpude. Og nogle gange halvt oppe af ens hovedpude. Han siger ikke engang til, når man vender sig om natten og kommer til at bruge ham som hovedpude i stedet for hovedpuden.. Det sover han da alt for tungt til at tage sig af! Og han står først om 10 min efter Dexter og jeg, når jeg kommer ind for at hente ham, fordi vi skal ud og gå morgentur. Og nøj, han kan ligne en der bliver tortureret, når han skal med ud og gå morgenmtur! Hvor sjovt - det lyder som en beskrivelse af Luffe og Oskar. Luffe er som Boris, og Oskar er ligesom Dexter... og han kan også det der trick med at finde sure sokker eller trusser Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mosgaard Besvaret Marts 2, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 2, 2011 I sommertiden, når det er varmt, sommer han en del ude på altanen (døren står åben) eller hvor det nu ellers falder ham ind. Sengen skal man inviteres op i. MEEEEN kæresten bor i kbh i hverdagene, så der behøver jeg ikke inviterer... det er rimlig indforstået at så må man altid Snakker jeg i telefon blir han vildt fornærmet over jeg forstyrre hans skønhedssøvn og skrider med et meget dybt SUK... I sengen starter han ofte med at ligge ovenpå min ryg. Så sover han ved hovedet el. fødderne. Tit slutter han egentlig med at sove ude i gangen sammen med mine sko og støvler, med overblik over lejligheden og alle døre. Men det er noget han selv styrer... Skal dog siges sengen blir støvsuget hæftigt, for gider simpelthen ikke sand og hundehår i sengen når jeg ligger mig. Så er ret dobbelt hvad den del angår... skal dertil sige hunden også blir støvsuget ned ad ryggen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
LilleBali Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Jeg har 180x200cm seng :blink: jeg ligger på den ene halvdel, Karina og Marco deler den anden halvdel. Dog ligger Karina og mig gerne i ske, dvs. at Karina møver og maser, så jeg skal være heldig hvis jeg har 1/3del af min halvdel og Marco har jo så den anden halvdel at brede sig på Og mine hunde er endda små, 7,5kg hver, men de formår at fylde en hel del alligevel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aussiepower! Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Joya sover i stofbur ved siden af sengen. Flica og Chivas har gang og spisestue om natten.. Jeg egner mig ikke ret godt til hunde i sengen når jeg skal sove, syntes de fylder for meget og jeg kommer til at ligge i for underlige stillinger Og selv hvis det var muligt at få dem til at blive nede fra sengen om natten, hvis de var i soveværelset om natten, så er vores soveværelse simpelthen for lille, til at jeg syntes at der skal være 2 mennesker og 3 hunde lukket inde dér -og jeg dur bare heller ikke til åben soveværelsesdør Så derfor er det sådan - Men det skal så siges at jeg går hjemme, så det er meget begrænset hvor meget hundene er alene hjemme til hverdag. Skulle de være alene hjemme i 8 timer om hver dag også, så måtte der findes en anden løsning om natten, så de ikke pludselig skulle have 16 timers alene tid i døgnet... Ellers er jeg ikke ligefrem sart med hensyn til at have hunde i møblerne, de ligger også alle 3 og flader ud i sofaen lige nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Linda Besvaret Marts 3, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 3, 2011 Mine hunde må gerne være i sengen men har nogle strænge regler som de faktisk er ret imponerende til at indordne sig efter Kiki må gerne ligge i fodenden og sove hele natten, hun gør det i perioder ellers ligger hun på gulvet ved siden af sengen... Koda kommer somregel lige op og putter ved mig i 10 minutter hvor han gasser den og så går han ud og ligger sig ui gangen ved gangdøren.. Han kommer så ind igen kl 5 når Jonas tager på arbejde, er blevet så smart en vane at hvis Jonas ikek står op første gang uret ringer så skal Koda nok gøre ham opmærksom på at nu det hans tur til at putte ved mig :hjerte: men går igen ud i gangen efter noget tid tror han får det for varm Kaos sover i køkkenet om natten simpelthen fordi han ellers er en skovl og tramper på mit hovede så han skal ikke sove hele natten i sengen men må gerne være med på en putter en gang imellem. Om dagen bruger han sengen flittigt og går ind og lægger sig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts