Hop til indhold

Kan I lugte Jeres hund ?


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Havde en veninde hjemme her den anden dag, og jeg kan ikke huske hvordan vi kom til at snakke om det, men ihvertfald får hun fortalt mig at Ninja lugter af hund. Ikke grimt af våd eller "muggen" hund, men bare af god gammeldags hund.

 

Jeg bliver så sådan lidt ... :fornaermet: Min Ninja lugter ihvertfald ikke af hund!

 

Hverken min kæreste, jeg eller min storebror (som vi pt. bor sammen med) kan lugte hendes hundelugt. Formentligt fordi vi har vænnet os til den?

 

Jeg ender så med at stikke hele snuden ned i hendes pels og tage en ordentlig sniffer .... stadig ingen lugt af hund. Faktisk lugtede jeg alt muligt andet i hende - Jeg lugter min kæreste, vores rene tøj (vaskepulver) og måske en lille snert af hendes personlige duft.

 

Jeg kører så min hånd igennem hendes pels og snuser til den ... stadig intet. Måske en meget lidt ulden lugt på fingrene, men ellers intet.

 

Jeg tænker at det måske er lidt ligesom duften (lugten hvis man vil) i ens egen lejlighed. Den kan man som regel heller ikke lugte på samme måde som folk der kommer udefra.

 

 

Kan I lugte Jeres hunde ??

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan ikke lugte noget - men har fået at vide at andre, der kommer ind i mit hjem, kan :oops::lol:

 

Når man stikker næsen helt ned i Vinnies pels, har hun sådan en mærkelig mild "krydret" duft, der er svær at beskrive. Da min søn var lille sagde han at hun lugtede af "pandekagepeber" - hvad det så end er :lol:

 

Min gamle hund, Bo, lugtede af roser og jasminer - det er ikke løgn, han duftede skønt! Undtagen når han var våd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det gør de ikke, det er meget neutral lugt/duft, har faktisk spurgt gæster på et tidspunkt, da vi snakkede om det, men ingenting.

Den ene af mine hunde, har en duft af hund, lige oven i knolden, så jeg tager lige en "sniffer" en gang imellem :blink:, når der nu ikke er noget at "sniffe" på de andre, men jeg tror også, at det har noget at gøre med, hvilke racer det er, nogle racer dufter/lugter mere af hund end andre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Inden jeg skiftede foder til Carlo-dyret kunne jeg lugte ham.. Og det var absolut ikke nogen rar duft..

 

Han lugtede langt væk af tis altid (han går jo og letter ben og tisser lidt på sin pels ind imellem).. Haven var slet ikke til at være i for den stank - selv naboerne bemærkede det...

 

Nu får han Olivers selected fish og nu lugter han aldrig.. Kun af ganske almindelig varm bamse.. Lige til at kramme :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg kan ikke lugte noget - men har fået at vide at andre, der kommer ind i mit hjem, kan :oops::lol:

 

Når man stikker næsen helt ned i Vinnies pels, har hun sådan en mærkelig mild "krydret" duft, der er svær at beskrive. Da min søn var lille sagde han at hun lugtede af "pandekagepeber" - hvad det så end er :lol:

 

Min gamle hund, Bo, lugtede af roser og jasminer - det er ikke løgn, han duftede skønt! Undtagen når han var våd!

 

Hi hi... 'Pandekagepeber':klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nova skal helst børstes minimum 1gang om ugen. Er det 1½-2uger siden lugter hun ret meget af beskidt hund :???: Ellers syntes jeg hun har en hyggelig lugt.

Dumle lugter af god gammeldags hund, men det er en lugt jeg eeeelsker. Jeg kan godt lige stikke snuden i hans pels og tage en ordentlig sniffer hvis han for en gangs skyld ligger og putter :lol: Til gengæld syntes min søster han lugter ulækkert af hund, men så lugtede hun våd hund og syntes pludselig han duftede helt godt normalt :lol: Til gengæld kan han have en forfærdelig ånde engang imellem :badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min oplevelse er, at korthårede hunde for det meste lugter af hund, mens de langhårede for det meste ikke gør. :hmm:

 

Tyson lugter ikke af hund, og det synes jeg faktisk er dejligt. :genert: Med mindre han er våd, selvfølgelig, så lugter han af våd hund. Men slet ikke lige så kraftigt som min korthårede barndomshund, når hun var våd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst sarafia

Nej jeg kan ikke lugte dem..men er også pænt hys tror jeg..

 

Hundene bliver vasket en gang hver 3 uge ca. og deres tæpper vasket hver uge.Derudover støvsuger jeg og lufter ud hver dag (gerne flere gange) og vasker gulv og tørre støv af hver 3 dag..

 

:oops: mmmh jo er vidst lidt hys:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Nix, Bella er LUGTFRI!

Bortset lige fra den forfærdelige hvalpe shampoo!

Den STINKER! Og så tror jeg også jeg er allergisk over for den, for hver gang Bella har været i bad, går jeg rundt og nyser...

Link til indlæg
Del på andre sites

Stikker jeg næsen helt ned i Ozzies pels (især når hun sover/slapper af) så duuufter hun heeeeerligt! :lun: Ikke af ret meget, men bare godt af Ozzie og som Tonkis Izzie, så dufter Ozzies poter lidt henad popcorn (bare bedre) når hun sover.

 

Når hun er våd lugter hun lidt af ja, våd hund :blink: men synes ikke det er slemt overhovedet.

 

Hendes ånde lugter heller ikke grimt - bare lidt af hvad hun nu sidst har spist... og der siger onde tunger, at hun lugter grufuldt, når hun har spist sild. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
jeg kan aldrig lugte halfdan ...

 

men det kan andre altså :mrgreen:

 

(og jeg har ikke lige slået mig løs i bade-tråden endnu, da det vist er lidt et hængeparti herhjemme :genert:)

 

Hmmmm...:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...