Hop til indhold

Din hunds specielle særhed


Lonny
 Share

Recommended Posts

Ninja har en tendens til at smække sig selv tværs over os hvis vi sidder på en stol. Så står hun ellers der med bagpoterne i gulvet, og resten af kroppen hængende over os - og så ligger hun der og slapper af og falder næsten helt i søvn.

 

Har hun fundet verdens bedste tyggepind ligger hun gerne og synger mens hun gumler i den. Det lyder faktisk næsten som om hun nynner :lun:

 

Her på det sidste er hun begyndt at hilse på os når vi kommer hjem ved at strække sig (sådan et "playbow"-agtigt stræk) mens hun kommer med sådan et veltilfreds "Vrouuuuuurauauauuuuuuu". Det kan simpelthen lyde så skægt, og vi aner simpelthen ikke hvorfor hun gør det eller hvor hun har det fra :lol:

 

Når vi sidder og spiser prøver hun ofte om hun kan snige sig helt tæt på os, og nærmest sidde med hovedet i vores skød. Jeg beder hende om at gå væk, og hun rykker sig 10cm bagud. Jeg gentager mig selv og hun rykker sig 10cm længere. "Ej altså, gå nu væk med dig!" Nååå ... okay, så går jeg bare herover og er helt mutters alene .. I hele verden. Verdens mest mishandlede hund, ja jeg er så!

 

Når vi træner med hende bliver hun altid lidt ivrig. Når træningen så er færdig og vi siger "slut" skal al den glæde og energi bare ud, og det gøres bedst ved at hoppe op og give et kæmpe smækkys i hovedet. Nogle gange er det altså lidt voldsomt fordi hun får lidt for meget fart på i hoppet. Men kysses - DET skal der!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 76
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Anton bliver meget insisterende når han mener, at det er ved at være tid til at få mad. Han stiller sig helt hen til mit hoved og stirrer på mig. Når jeg driller ham ved at holde mig for øjnene, så begynder han at slikke mig i hovedet og lave alle mulige underlige lyde, for han SKAL have øjenkontakt.

 

Selvom han sover hos os i sengen om natten så bliver han altid så glad for at se os om morgenen :lol::lun:

 

Indimellem så bliver han bare så glad og så skal han afreagere. Det gør han ved at springe ind i sengen, stille sig på hovedet og "grave" i sengen imens han knurre.

 

Min skøre hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihh nogle hyggelige vaner alle jeres hunde har :hjerte:

 

Synes også Lumi kan være med med nogle sære vaner :slem:

 

Lumi snakker meget. Og med snakker - så mener jeg desværre ikke kun lavt grøffen. Nej nej - hun gør! Hun gør, når hun synes nogle hunde er lidt farlige på afstand (men stadig interessante), når hun synes jeg kører for langsomt på minicrosseren, når hun ikke forstår hvad jeg beder hende om - hvilket gør det pænt svært at sige til hende fordi hun overdøver mig :stupid:, når vi får gæster og hun er lykkelig over det, osv osv. Personligt kan jeg for såvidt altid tolke hendes gøen selv, men folk undrer sig og spørger altid hvorfor hun gør. Ikke hundemennesker, tror hun er sur - og det er Lumi bare aldrig...hehe :lun:

 

Når hun er rigtig glad for gæster - folk hun kender - så blir det wauwauwuuuuu :lun: Og så gør hun indtil de sætter sig på en stol, så hun kan hoppe op på skødet og møsse dem :oops: Og man kan ikke bare hoppe op på skødet - niks - fart på og mellemlande på skødet og ende med forbenene på skulderne og tungen lige i smasken på folk :lol: Men det er kun folk hun elsker :engel:

 

Og så ELSKER hun huler, som hun kan putte i. Der føler hun sig dejligt tryg. Jeg sidder altid med dyne i sofaen og så putter hun mellem mine fødder (på gulvet) godt inde i dynen, som er foldet omkring mine fødder :lun: (og der ligger hun vist og råprutter...:lol: Nogle gange kan man ihvertfald lugte en god dunst, når man åbner op)

 

Hun er bange for tordenvejr - og så går hun ud på badeværelset og lægger sig mellem vasketøjet, så føler hun sig tryg. har prøvet at hente hende ind til os osv., men hun vil helst være dér :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det hænder at Guincho har lidt for lind afføring, og at der så er kommet lidt på buksen.

Så tager jeg ham ud på badeværelsesgulvet og tørrer lige bagdelen via et lille vandfad og en engangsvaskelklud. Det går nemt og smertefrit.

 

Når så døren bliver åbnet, suser han ind i stuen og tørrer ihærdigt hele kroppen, især ansigt og hoved meget grundigt og længe i gulvmadrassen, som om han havde været i riiiigtigt grundigt bad og var blevet våd over det hele.

Og i virkeligheden er det kun "3 hår i måsen" der er blevet let fugtige :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Basses primære særhed er vist at hun er retard.. På trods af at hun er 3 år (i dag faktisk) så er hun total mentalt hvalp.. Min lille retard :)

 

Andre spøjse ting er at hun altid går i seng ved 22-tiden. Hvis jeg så er hos mine forældre, går hun op i min barndomsseng. Er jeg hos veninderne prøver hun at komme ind på deres værelser i deres senge, og kan til nød sove i sofaen i stedet..

 

Hun har også nogle sjove og helt specielle ører.. Det er meget meget sjældent, men når hun er virkelig lykkelig, elskelig og salig (gerne når man snakker med en man ikke har set længe, eller en helt speciel person) så folder hun sit ører underligt. Det bliver foldet helt ind OPPE på øret (lidt ligesom når de der schæfer-hvalpe har helt forkert ørestilling)..

Det er SÅ underligt, og jeg har kun set det omkring 10-15 gange..

 

så har jeg gennem min graviditet lært at hun er noget sart. Så så snart jeg gør an til at skulle kaste op, spurter hun ud af sengen, og ind i stuen hvor hun så pænt sover i sin kurv resten af natten!.. Det pjat gider hun ikke..

Det samme gælder i øvrigt hvis man prutter :genert:

Og det der er mest irriterende er at hun ALTID sover længe. Det gør jeg også. Vækker man Basse før kl 14, bliver hun fornærmet..

Meeen, når vi er i sommerhus, og kommer sent i seng og er trætte og jeg skal sove læææænge, så SKAL hun op og ud mellem 6 og 7?? Og min hund som ellers aldrig siger noget, giver sig til at stå og pive.. Og herhjemme piver hun kun yderst sjældent, og som regel betyder piven "om 5 minutter står der stråler af brækvand ud af røven på mig" så jeg kan jo ikke ignorere hende... Selvom det aldrig betyder det samme i sommerhuset..

 

Dumme dumme hund..

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex piver ynkeligt hvis godbid eller lignende er kommet (efter hans mening) lidt uden for rækkevidde, f.eks under stol eller reol. :roll:

Han knurrer når man nusser ham (ikke hver gang) og stopper man så, så puffer han med snuden for at man skal forsætte, og så forsætter han sin knurren når han igen bliver nusset - den er lidt svær overfor fremmede og børn, især børn, for man må jo ikke komme til en hund der knurrer har vi jo altid lært:genert: ungerne får altid at vide at lade ham være når han knurrer, for ønsker ikke de skal tage stilling til om han knurre,r fordi han er sur eller fordi det bare er dejligt.

Når vi er på "musejagt" laver han de sjoveste gazelle spring på helt stive ben - for så at stå musestille med snuden trykket helt fladt i jord/flise/tæppe. Det har vi grint meget af, gav nogle sjove episoder især i vinters hvor "gazellen" sank i snedriverne til maven:lol:

Og så graver han huller i søen ovre i hundeskoven - for så at stikke hele hovedet under vand ned i søen for at tjekke efter mus:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

så har jeg gennem min graviditet lært at hun er noget sart. Så så snart jeg gør an til at skulle kaste op, spurter hun ud af sengen, og ind i stuen hvor hun så pænt sover i sin kurv resten af natten!.. Det pjat gider hun ikke..

Det samme gælder i øvrigt hvis man prutter :genert:

 

Du forstyrrer jo også hendes nattesøvn, så det kan jeg da godt forstå :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Koda Bider negle :genert:

 

Sidder meget med den ene pote løftet :genert:

 

Vil ikke betræde græsset hvis jeg har fjernet en af hans efterladenskaber området strækker sig et par meter hvor han ynkeligt og let på tå skynder sig væk fra det væmmelige sted :genert:

 

han vil ikke ligge ned når han er med i bilen han VIL følge med i alt ud af vinduet også på ture over flere timer dog sidder han med lukkede øjne med hovedet mast op af gitteret eller vinduet for han vil for alt i verden ikke gå glip af noget :stupid:

 

Kiki har ikke altid taget pænt imod mine tidligere kærester når de skulle overnatte sad hun og nedstirede dem ved siden af sengen i meget lang tid, og kunne godt gå et par dage før hun ligesom virkede glad ved deres ankomst og så lige pludselig fra den ene dag til den anden slår hun over og elsker vedkommende.. Det gælder kun overnattende gæster andre gæster elsker hun meget hurtigt :engel:

 

Hun har dog engang kæmpet om pladsen i sofaen med min veninde og efter noget tid gik hun ud i gangen tog venindens sko og lagde foran hende veninden kørte kort tid efter :oops: ( vi griner stadig af det den dag i dag)

 

Kaos: Har formået at når han ville ind til naboen så kunne han slå det ene bræt ned på hans stakit, efter flere gange satte vi det bare løseligt på sømmende igen, men han havde en ide om hvor det var og slå til hver bræt indtil han fandt det rigtige efter et par dage kunne han nærmest tælle sig frem til hvilket bræt der sku bankes til :mrgreen: nu er de skruet fast hehe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala nipper (det samme som Umulia kalder sutter) på alle hendes bamser :lun: og gerne hvis folk, som er vellidt, har tøj på der er i samme slags stof som løbebukser og dunjakker :oops: og det bliver VÅDT, for så er det bedst at nippe i...

Noget jeg vil komme til at savne allermest når hun ikk er her mere, men jeg hader som pesten nu, er at når vi har spist og der står en tallerken på bordet, så brummer hun! Som i BRUMMER helt nede fra r*vhullet af. Ikk knurren men en dyyyyb brummen, der kan blive til en hylen hvis vi ignorere hende :roll: Og hvis det så heller ikke hjælper til vi sætter tallerkenen ned til hende, så smækkysser hun og det SKAL være på munden :evil::lun: Man kan næsten se hun trutter læberne og *SMÆKMYS*

 

Katla er jo ikke så gammel, men den særeste og mest irriterende ting hun gør, er at når vi skal vågne (og det er ikke fordi hun skal ud) og hun har prøvet alt fra at gø/pive/hyle/træde på os/bide i os, så tørrer hun røv i vores ansigter :shock: Sådan heeeelt bevist hun vender røven til, løfter halen og lader så hullet kurre ned af ansigtet :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe, Kori har fået en ny sær vane :klap: hun er begyndt at danse sejrsdans, ja, går helt amok, når hun har skidt :klap: Hun bliver fuldstændig ellevild, hopper rundt, går i playbow, griner, og er bare fuldstændig hvalpet og overgearet :mrgreen: Tænker om hun føler sig lettet? :hmm::mrgreen:

så er der Marco, også kendt som Gammelfar-har-du-det-hårdt :mrgreen: Han kan nemlig komme med de dyyyyyyyybeste suk og støn, næsten som når en gammel mand rejser sig op fra sin lænestol :lol:

 

PS: Glæder mig til KarinaO. kommer herind og fortæller om Gracie der stjæler krammere :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jepsen

Dupond stikker snuden i sky og HYLER hver gang der kommer et udrykningskøretøj forbi :-D

Det er lige meget, hvor vi er eller hvad tid på dagen/natten det er. Der skal bare hyles.

 

Når kl er 10 om formiddagen går han fra rum til rum og piver, da det er gå-tid. Hvis jeg ikke har overtøj på kl 10 smider han sig ned foran hoveddøren med sin bold, og sukker meget højlydt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det særeste han gør - for han gør godt nok mange ting, hvor jeg og andre bare udbryder - whaaat! Hvordan kunne den hund gennemskue det?! - er når han laver en hagetarget på ting foran mig, når jeg skal dryppe hans øjne eller børste ham.

 

Jeg ER klikkertræner, men jeg lover

1)Hugo er ikke trænet til dette i gamle hjem, de gamle ejere kender ikke den adfærd

2)Jeg har ikke lært ham det

3) Har har set min ene kat gøre det, når hun får medicin

 

Så tilbage står spørgsmålet: WHAT THE F... Har den hund gang i?

 

Det er en anelse for kvikt til min smag... så jeg tænker ikke over det mere, men vi bruger hans hagetarget meget. Fx lige nu, hvor han fik betændelse i det ene øje og skal have det dryppet....

 

Det er helt pinligt, når folk spørger - har du lært ham det, hvor smart!

Øh nej det har jeg så ikke...... host host

 

Så ja den hund gør en del sære ting, men denne her topper nok lige nu:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det særeste han gør - for han gør godt nok mange ting, hvor jeg og andre bare udbryder - whaaat! Hvordan kunne den hund gennemskue det?! - er når han laver en hagetarget på ting foran mig, når jeg skal dryppe hans øjne eller børste ham.

 

Jeg ER klikkertræner, men jeg lover

1)Hugo er ikke trænet til dette i gamle hjem, de gamle ejere kender ikke den adfærd

2)Jeg har ikke lært ham det

3) Har har set min ene kat gøre det, når hun får medicin

 

Så tilbage står spørgsmålet: WHAT THE F... Har den hund gang i?

 

Det er en anelse for kvikt til min smag... så jeg tænker ikke over det mere, men vi bruger hans hagetarget meget. Fx lige nu, hvor han fik betændelse i det ene øje og skal have det dryppet....

 

Det er helt pinligt, når folk spørger - har du lært ham det, hvor smart!

Øh nej det har jeg så ikke...... host host

 

Så ja den hund gør en del sære ting, men denne her topper nok lige nu:hmm:

 

forstår slet ikke indlægget - måske er jeg træt. tager lige en time på øjet og læser det igen:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna har forresten endnu en særhed (og hun har garanteret mange flere :mrgreen:), når hun ligger og skal sove i sofaen, så piver hun indtil man lægger tæppet over hende sådan at kun spidsen af næsen stikker frem :-D

 

Og hvis man ikke er hurtig nok til at fatte at hun vil have tæppet, så begynder hun at grave i ens ben...

 

Og en anden særhed hun har er, at når hun skal op i sofaen, så skal hun altid op der hvor jeg sidder, så hun kravler op i mellem mine ben, og derefter under mit ene knæ, for til sidst at lægge sig ved siden af mig :vedikke:

 

Og når jeg forsøger at insisterer på at jeg ikke gider løfte benet for at hun kan kravle under, så begynder hun bare at bore næsen ind under det indtil jeg giver op :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

1. Han elsker at ligge på ryggen, med sit legetøj imellem sine poter og gnaske i det.

230016_10150590437200187_861345186_18608607_4953997_a.jpg

 

2. Han elsker at ligge med hovedet på radiatoren, og studere ud i det blå. Eller tage en morfar.

216045_10150568105620187_861345186_18337104_6522040_a.jpg

 

3. Han står med overkroppen oppe i sofaen og gnasker legetøj/ben.

195837_10150459254210187_861345186_17992964_1499890_a.jpg

 

4. Når han skal i seng, ligger han og kigger ud af vinduet i nogle minuter, inden han falder i søvn.

 

5. Hvis han gør og vi siger "nej", så begynder han at brumme og sige mærkelige lyde.

 

6. Han er forelskede i sorte biler (vi ejer selv en sort bil). Og render altid over til dem (på parkeringspladsen), fordi han tror han skal med ud at køre.

 

7. Hvis han har fundet en pind på gåturen, så slipper han den ikke! Og heller ikke hvis han tisse eller bummelumme.

 

:mrgreen::-D:mrgreen:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar kan slå kolbøtter. Han ruller sig sammen og tager halen i munden og ruller som en bold.

 

Han skal ligge i ske om morgenen før vi står op. Ligemeget om der er plads eller ej, lykkes det altid Oskar at få plads. :-D

 

Han lyder som en alarm når han gaber. :lol:

 

Victor han snakker i søvne. Han løfter hovedet og tuder som en ulv. Nogle gange gær eller knurrer han også. Og bump hovedet falder ned igen og Victor sover videre, som intet var hændt. :lol:

 

Vi ska lligge med pote i hånd, når vi er gået i seng. :hjerte:

 

Victor snakker meget, når der er noget han vil fortælle. Og ha nbliver ved til vi forstår ham. Hvilket vi efterhånden har lært. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook har fået en vane med at gå tur på ryggen under vores seng, lige inde vi skal sove.

 

Han møver sig under sengen. Får sig vendt rundt på ryggen og så bruger han alle fire poter til at støde fra under sengen, så det ser ud til at han går tur, bare vendt på hovedet :stupid:

Det bruger han 5 min på, så tilter han over på den ene side og sover :lun:

 

Morgenritualet er at han ligger på ryggen og jagter spidsen af sin øre, alt imens jeg skal nusse maven. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Chinook har fået en vane med at gå tur på ryggen under vores seng, lige inde vi skal sove.

 

Han møver sig under sengen. Får sig vendt rundt på ryggen og så bruger han alle fire poter til at støde fra under sengen, så det ser ud til at han går tur, bare vendt på hovedet :stupid:

Det bruger han 5 min på, så tilter han over på den ene side og sover :lun:

 

Morgenritualet er at han ligger på ryggen og jagter spidsen af sin øre, alt imens jeg skal nusse maven. :hjerte:

 

he det gjorde skipper også indtil den nat han pludselig var blevet for stor og sad fast under sengen :klap:nøj en hund kan hyle højt og vække sine ejere så :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

he det gjorde skipper også indtil den nat han pludselig var blevet for stor og sad fast under sengen :klap:nøj en hund kan hyle højt og vække sine ejere så :lol:

 

Chinook har allerede fået filtret sig så godt og grundingt ind i mederne, sengebunden, væggen, sine egne ben og hoved, at vi måtte rykke sengen ud for at få ham fri :stupid:

Nu ligger der tæpper, så han ikke kan komme i klemme igen :lol:

 

Men jeg gruer for den dag, hvor han ikke længere kan komme ind under sengen - nøj en koncert vi skal høre på den nat :roll: Og det varer nok ikke så længe - kræet vokser jo med eksplosiv fart :shock:

Redigeret af * Laila *
Stavefejl...
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...